דברים שלומדים בשעתיים ועולים פחות מ10,000 ש"ח.

0.
מאיר שטרית הצליח להתיש אותי. אחרי שהוא הבהיר שארבעה עשר החותמים על מכתב הפרופסורים נגד המאגר הביומטרי "אינם מייצגים את מיטב המוחות בתחום הזה" ו"חברות האבטחה לא יודעות מה כתוב בחוק, ולכן הן מציפות את העיתונים בדברים שקריים" הוא ממשיך במהלך חקיקה מיותר שהולך להיות עילה לועדת חקירה. אחרי דיון שלא התקיים ברביזיה, בו ח"כ חמאד עמאר הסביר שבכלל לא ראה את כתב המינוי לועדה התחלתי לכתוב בג"צ "מפית" לכיוון עתירה, כיוון שפחדתי שבאותו היום יעלה החוק להצבעה בכנסת. הבג"צ כבר היה כמעט כתוב לגמרי ואבנר פינצ'וק התחיל לעשות לו הגהה, עד שניצן הורוביץ הבהיר שהחוק לא יעלה לדיון בגלל הפיליבסטר של חוק מופז.

1.
בזמן ששטרית מתיש אותי, קורים דברים לא פחות חשובים; כמו הרפורמה בהוצאה לפועל שנכנסת לתוקף ביום ראשון, במסגרתה, כל גוף לו אתם חייבים כסף יוכל לקבל מידע נרחב "ממאגרי מידע שונים כמו רשויות מקומיות, חברת החשמל, מרשם האוכלוסין שבמשרד הפנים ועוד" (בעצם כל גוף בתוספת הראשונה לחוק ההוצאה לפועל). ובמידע זה כלול גם "בעל רישיון כללי למתן שירותי בזק פנים-ארציים נייחים או שירותי רדיו טלפון נייד" (רק לגבי הוצאות בשנה לפי הצו). אולם, דמיינו מצב, לא בלתי סביר לחלוטין, שבמסגרת חתימה על טופס ויתור סודיות, מתבקש מידע נוסף על החייב ונטען כי זה העביר מידע באמצעות אותו שירות רדיו טלפון נייד על הכנסותיו.

2.
לכאורה, במקרה כזה היה צורך לפנות לקבל צו תפיסת נכסים (ולא צו האזנת סתר) (ב"ש 3544/07 אדר ארז נ' מש יאח"ה) על מנת לתפוס את הודעת הSMS בטלפון; אלא מה, הודעת הSMS נכללת בהגדרת סעיף 7א לחוק ההוצאה לפועל שקובעת כי החייב צריך להמציא " כתב ויתור על סודיות והסכמה למסירת מידע ומסמכים בדבר כתובתו, נכסיו, גובה הכנסתו ומקורותיה המצויים בידי כל גורם"; כלומר, החייב כבר ויתר על סודיות לגבי מידע ומסמכים המראים את גובה הכנסתו.

3.
כעת, וכאשר חברה סלולרית מסוימת שומרת הודעות SMS (על אף שלכאורה נסוגה מהצהרה זו), היא מעבירה את המידע לגבי גובה הכנסתו המצוי בידה, קרי הודעת הSMS. האם זה אפשרי? כן, האם זה ריאלי, כנראה שלא, אבל בחלם  שבציון הכל יכול לקרות, אם תופסים לאדם מכונית באמצע הרחוב כחוק (ואני לא רוצה להכנס לפלפולים המשפטיים כאן), הכל אפשרי.

4.
כל הפגיעה הזו בפרטיות על חוב של פחות מ10,000 ש"ח? האם זה לא כמו להשתמש בחוק נתוני תקשורת בשביל תיק של קשישה?

5.
יש אולי דבר אחד מעודד מכל ההתארגנות הזו, ראינו שאפשר לגייס כסף לבג"צ בשעתיים, ולמדתי שאפשר לכתוב עתירה בשעתיים.

8 thoughts on “דברים שלומדים בשעתיים ועולים פחות מ10,000 ש"ח.

  1. תודה על העידכון.

    אני מאחל לך התרעננות נעימה ומרגיעה ברגע שזו תגיעה.

    תודה רבה לך על המחוייבות, המאמץ והשיתוף.

    בכבוד,
    טל

  2. כמו שהצעתי לך כבר, תשלחו לעיתונות מכתב חתום על ידי אנשים שנכחו (ודיברו) בישיבות הוועדה בו הם מצהירים שהם מתנגדים למאגר ביומטרי. שטרית לא יוכל לטעון שגם אתם לא מכירים את החוק או הוטעיתם.

    חוץ מזה, אני חושב שלא ברור מה אנחנו, המתנגדים, רוצים. אני חושב שמטרה ריאלית תהיה לפצל את הקמת המאגר הביומטרי מחוק התעודות החכמות.

    כשעורכים דיון ציבורי צריך להתמקד במספר נקודות ספציפיות כדי לשכנע. כתבתי פה:
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1152173

    ושוב, כל הכבוד על העבודה המדהימה שאתה עושה. קראתי קצת פרוטוקולים מהישיבות, פשוט להסיר את הכובע.

  3. כפי שהצעתי לך כבר, תשלחו לעיתונות מכתב חתום על ידי אנשים שנכחו (ודיברו) בישיבות הוועדה בו הם מצהירים שהם מתנגדים למאגר ביומטרי. שטרית לא יוכל לטעון שגם אתם לא מכירים את החוק או הוטעיתם.

    חוץ מזה, משיחות שקיימתי אני חושב שלא ברור לציבור הרחב מה אנחנו, המתנגדים, רוצים. אני חושב שמטרה ריאלית תהיה לפצל את הקמת המאגר הביומטרי מחוק התעודות החכמות.

    כשעורכים דיון ציבורי צריך להתמקד במספר נקודות ספציפיות כדי לשכנע. כתבתי פה על כך:
    http://cafe.themarker.com/view.php?t=1152173

    ושוב, כל הכבוד על העבודה המדהימה שאתה עושה. קראתי קצת פרוטוקולים מהישיבות, פשוט להסיר את הכובע.

  4. כפי שהצעתי לך כבר, תשלחו לעיתונות מכתב חתום על ידי אנשים שנכחו (ודיברו) בישיבות הוועדה בו הם מצהירים שהם מתנגדים למאגר ביומטרי. שטרית לא יוכל לטעון שגם אתם לא מכירים את החוק או הוטעיתם.

    חוץ מזה, משיחות שקיימתי אני חושב שלא ברור לציבור הרחב מה אנחנו, המתנגדים, רוצים. אני חושב שמטרה ריאלית תהיה לפצל את הקמת המאגר הביומטרי מחוק התעודות החכמות.

    כשעורכים דיון ציבורי צריך להתמקד במספר נקודות ספציפיות כדי לשכנע. כתבתי פה על כך אצלי בבלוג (אפשר להגיע דרך הקישור שהכנסתי כאתר שלי).

    ושוב, כל הכבוד על העבודה המדהימה שאתה עושה. קראתי קצת פרוטוקולים מהישיבות, פשוט להסיר את הכובע.

  5. אחרי הביקור של שנינו אתמול בכנסת, שזכיתי לראות אותך בפעולה,
    אני מתחיל לחשוש שאתה עובד על כולנו ואתה בעצם זוג תאומים.
    אני התעלפתי מחום שהגענו לגוש דן וחזרתי להיות פרודוקטיבי אחרי שעתיים שינה, אתה לעמת זאת לא רק שניהלת שיחות עבודה כל הנסיעה מערבה, גם המשכת לעבוד שהגענו לעיר.

    סחטיין

  6. כל הכבוד על הבג"צ. קלינגר אתה שפיץ עולם !

    בנוסף, אני כן חושב שהגיע הזמן לרדת לפסים אישיים. אחרי הכל אם אשתו של שטרית מנסה להפחיד בלוגרים עם תביעות משפטיות, אולי הגיע הזמן שמישהו יציף את הקשר בין ח"כ ל2 חברות פרטיות שזכו ללא מכרז בפרוייקטים של מאות מליוני שקלים. פעם אחת כשהיה שר התחבורה, ופעם שנייה בזמן שהוא דוחף את החוק ההזוי הזה.
    אני לא רוצה לחכות לוועדת חקירה, שתביא את שטרית לביקור בן כמה שנים בתא של חברו שר האוצר לשעבר, אני רוצה לעצור את הפיאסקו הזה. גם לנו מותר להתיש אותו.
    צריך לחנך את השררה שגם הם יכולים חלילה להפגע ברמה האישית, כשהם מנסים לפגוע בציבור של מליוני אזרחים, ובתרבות המחנכת לדמוקרטיה ופרטיות במשך מאות שנים. הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן לשבור את המערכת לטובת בעלי ההון-שלטון היא הנורמה הכי מסוכנת כאן.

    אז איך ממירים עובדות לתביעות אישיות/פליליות? :)

  7. לקרוא ולא להאמין . . .

    יהונתן – אני איתך עד הסוף !

Comments are closed.