כ\א\ב | תרבות פופולרית | המאגר הביומטרי עוד לא קם.

0. כאב ראש.
כואב לי הראש, בצורה מוזרה כזו שלא מתעלה על שום דבר אחר. ישבתי לכתוב היום, מחקר נטו, בלי יכולת לעשות שום דבר אחר, ובסופו של דבר מצאתי את עצמי מסיים לכתוב מאמר ביומיים; מינוס הערות שוליים ועריכה. אבל אני אסתדר עם זה, היו יומיים קשים שאפשרו לי להבין כמה קשה יהיה בשבוע הבא.

1. ומה יהיה בשבוע הבא?
120 מתנות ל120 חברי כנסתכנראה שסעיף 6 לסדר היום של הכנסת יעלה להצבעה לקריאה שניה ושלישית; למרות שעוזריו של מאיר שטרית אומרים שהנושא יעלה לדיון ולא להצבעה אני נוטה שלא להאמין; למרות הכל מאגר ביומטרי לא יוקם. לכן, במוצאי שבת תערך הפגנה נגד המאגר הביומטרי וביום שני אני אהיה בכנסת בכוחותי האחרונים בנסיון להעיף את המאגר מסדר היום. לכן, בלילה שבין ראשון לשני עמלנו להכין חבילות שי לחברי הכנסת שיכללו את החוק כרוך בתור הספר אלף תשע מאות שמונים וארבע של ג'ורג' אורוול. באותה העת שתערך ההפגנה תערך גם הפגנת האופנוענים, אכן משפט שלמה כאשר המפגינים יצטרכו לבחור: עוד כסף על ביטוח או מאגר ביומטרי.

2. תודה.
תודה מגיעה על כך להגר, איתי, אילאיל, ספיר, שי ועוד אנשים שעשו עבודה קשה ממני, פיסית ומשעממת, טלפונים, שכנועים ותיאומים; לא העבודה שהיית רוצה לעשות, אלא העבודה שאתה צריך לעשות.

3. תרבות.
במכתב ששלחנו לחברי הכנסת כתבי ש"הצעת חוק זו אינה תחילתה של מדינת המעקב אלא מדינת המעקב", המשפט, כמובן, לקוח מ"אויב המדינה", סרט שאני מחבב לא מעט ויצא לי לראות שוב השבוע; יחד עם סרטים כמו קונספירצית אשלון ועוד כמה סרטים שמדברים על מדינת המעקב, יצא לי להבין שחלק ניכר בקולנוע המודרני והאמריקאי מוקדש למדינת מעקב; בישראל, לעומת זאת, מדינת המעקב כמעט שאינה מוזכרת בתרבות הפופולרית. שירים, סיפורים, ספרים, סרטים, אמנות מעקב ועוד כלל אינה קיימת. אולי אחת הדרכים להכנס ללב ולתודעה הציבורית תהיה באמצעות שירים נגד מעקב. לו הדג נחש או עברי לידר היו מטריחים עצמם כדי לקדם את הנושא, סביר להניח שהמאבק היה נראה שונה.

4. אקדמיה.
כתבתי ארבעה מחקרים בחודש האחרון; כל אחד מהם מחכה לגורמים אחרים שיאשרו שטויות לפני שאני יכול לפרסם אותם. הכתיבה האקדמית ארוכה לי, קשה לי לצאת מהפורמאט של הבלוג, של 800 מילים או 1,000 מילים כדי להעביר פואנטה, אלא 10,000 מילים שמספרות את כל הסיפור, יורדות ומספרות עובדות, וטענה שהייתי יכול להעביר ב750 מילים הופכת לסיפור של ממש. יש משהו משחרר בכתיבה האקדמית, החלק שגורם לכך שהמסקנות תמיד יהיו שונות מתחילת המחקר; שהסיכום והמבוא שונים לגמרי ומכילים תובנות שונו. שניים מתוך המחקרים כלל נערכו באנגלית, ואני מעריך שאני אטריח עצמי לכתוב תקציר בעברית; אבל הכתיבה, הכתיבה קצת כואבת.

3 thoughts on “כ\א\ב | תרבות פופולרית | המאגר הביומטרי עוד לא קם.

  1. בהצלחה בכנסת שבוע הבא + משפט בנאלי אבל מתאים: ישר כח!!
    (:

  2. לדג נחש דווקא יש שיר נגד מדינת מעקב, שמתהדר בשם המורכב "קוסאמאמק" (למשל, "למה בכל מקום שאני מסתובב יש זוג עיניים אורב")

Comments are closed.