ספר האצבעות יחתם מחר | אפשרות אחרונה לעצור את המאגר הביומטרי.

ככל הנראה, הפעם זו אזעקת אמת, כך אומר המודיעין שלנו בכנסת. ביום ג' תעלה להצבה הצעת חוק המאגר הביומטרי. מה אפשר לומר על העניין? סקר שערכנו גילה כי שני שליש מהציבור מאמין שהמאגר ידלוף וש46% מהציבור תומכים במאבק, נתון חסר תקדים לכל מאבק ציבורי עד כה (למעט המאבק להחזרת גלעד שליט), שני חתני פרס נובל ועשרות מדענים מובילים ניסו להסביר למחוקקים מדוע הצעת החוק נוראית, שלחנו לחברי הכנסת עותקים של 1984 של ג'ורג' אורוול; שר הפנים אלי ישי הבין את הסכנות, אבל לא היה מוכן לשמוע על חלופות למאגר הביומטרי, עדי שמיר, מטובי המדענים, ניסה לצור אלטרנטיבה למאגר; שתי הפגנות שנערכו והביאו ציבור חדש לאקטיביזם ואלפי תומכים בקבוצות בפייסבוק.

חוסר ההבנה על המאגר מראה כמה חברי הכנסת מפחדים לנקוט עמדה. הושבנו לא מעט אנשים להתקשר לחברי הכנסת לקבל את עמדתם על המאגר, 18 היו מספיק אמיצים לומר שהם מתנגדים, 20 התלבטו ורק 6 החליטו לומר שהם בעד: זבולון אורלב, גלעד ארדן, אריה ביבי, ישראל חסון (שאמר לי, לזכותו: "למה להתנגד, יש מאגרים הרבה יותר רגישים"), בנימין נתניהו ומאיר שטרית. שאר חברי הכנסת, ככל הנראה, יצביעו יחד עם הקואליציה. אבל חברי הכנסת האמיצים שיוכלו להרים את ידם בעד החוק יצטרכו לזכור שכשהמאגר הביומטרי ידלוף, והוא ידלוף [אפשר לבדוק אם המאגר דלף בלינק הזה], כמו כל פיסת מידע אחרת במדינה, כמו רשומות רפואיות, כמו מידע על נכי צה"ל, כמו מרשם האוכלוסין, כמו ציונים של סטודנטים, כמו מידע מביטוח לאומי, כמו פנקס הבוחרים וכמו כתובות חברי הכנסת, הם יהיו אלה שאחראים לכך.

מדינת ישראל לא צריכה בכלל להחזיק מאגר ביומטרי; המאגר מיותר ולא נחוץ, הוא כמו כור גרעיני שמוקם ליד הבית שלך. מדינת ישראל צריכה אבל להבין שאם היא תקים את המאגר, חסר לה שפתאום כל מיני בתי ספר וקופות חולים יתחילו לנהל מאגרים ביומטריים משל עצמם.

כן, אתם יכולים לעצור את המאגר הביומטרי: אתם יכולים לסרב, לא לתת את טביעת האצבע שלכם. אפשר לסרב מתוך הבנה שחירות היא משהו שלא ניתן לקחת מכם. סרבנות, כמובן, היא הכלי של החלש; אנחנו, כחזקים, יכולים לעשות מעבר לזה. הצורה הנכונה של סרבנות היא לתת למדינה נתונים שהיא לא יכולה לעשות איתם דבר.

[פורסם במקור בעבודה שחורה]

13 thoughts on “ספר האצבעות יחתם מחר | אפשרות אחרונה לעצור את המאגר הביומטרי.

  1. ואם זה עובר – זהו? או שאפשר לנסות לעכב עם בג"ץ (חוק יסוד כבוד האדם וחירותו)?

  2. "אתם יכולים לסרב, לא לתת את טביעת האצבע שלכם. אפשר לסרב מתוך הבנה שחירות היא משהו שלא ניתן לקחת מכם. "
    אני אזכור לך את המשפט הזה.

  3. שימו לב אגב לעיתוי הסרת צו איסור הפרסום על טייטל. יום וחצי לפני ההצבעה על המאגר הביומטרי.
    ככה משתיקים את התקשורת, מעסיקים את ההמונים, ומשכנעים על הדרך עוד כמה שמאלנים שהמאגר הביומטרי יעזור לתפוס טייטלים. ומעלימי מס מרושעים.

  4. נו אז מה קורה אם זה? היתה הצבעה או לא? – מה התוצאה?
    למה אין מידע או עדכון על זה באף מקום?

  5. תמשיך במאבק נגד החוק הנורא הזה!
    באמת מה קורה עם ההצבעה?

    ועוד שאלה – לא כל כך קלטתי את הסרטון הזה. מה הקטע שלו?

  6. שלום ליהונתן קליגר
    כמי שעמדתי החד משמעית היא שלא אתן יד ואצבע לחוק המעוות הזה שמקומו לא יכירנו כלל במדינה שפויה (ואיני רוצה לומר "דמוקרטית") חשבתי רבות איך ניתן לבלום את החוק המטורף הזה למרות שהוא בשלבים מתקדמים.
    יש לי כמה רעיונות מעשיים לפעולה במטרה לבלום את החוק.
    אשמח אם תיצור אתי קשרא לאימייל שרשמתי, ואשמח לפגוש אותך במטרה לפרט לפניך את הרעיונות שיש לי. (כתבתי על כך מעט על קצה המזלג בעבודה שחורה)
    החוק הזה אינו לגיטימי כלל, ויש לקבור אותו עמוק עמוק בתוך האדמה כמו שקוברים פסולת רדיואקטיבית.
    אשמח מאוד אם תץיצור עמי קשר

  7. מישהו יודע איך אני יוצר קשר עם יהונתן קליגר?
    או מה כתובת האימייל שלו?
    ומעבר לזה יש כאן אנשים רציניים (רק רציניים המוכנים לתת מזמנם, ממרצם ואף מכספם) ומוכנים להירתם לפעולה (לגיטימית וחוקית!) לבלימת החוק המטורף הזה?
    נא לכתוב לי ל[email protected]

  8. מוזר.
    בא בנאדם וטוען שיש לו רעיונות שלפחות על פניהם הם נשמעים יעילים לעצירת החוק המטורף הזה, נותן את כתובת המייל שלו, מבקש במקביל את כתובת המייל של מר קליגר, אבל איש לא מתייחס.
    האם לא שווה גם אם זה נראה "לא הגיוני"? לא שווה לנסות ליצור אתי קשר? מה יש כבר להפסיד? מכסימום תגיד הנה עוד הזוי אחד! אני פשוט לא מבין את זה!!!
    אי אפשר לדעת מאין תבוא הישועה, מאין לך שלא ממני? אולי כן ממני? (כן, אני יודע, זה נשמע יהיר מדי, אבל כדי לעצור את המאגר המטורף אני מוכן להסתכן בלהישמע יהיר ואף שחצן וגאוותן)
    אז מחר אמצא פניה למייל שנתתי?

  9. יעקב,
    שלחתי לך לפחות פעמיים מייל עם הפרטים שלי לפרטים שהזנת,

    מעבר לזה, המייל שלי מופיע בפינה למעלה.

    אני מחכה לשמוע ממך.

Comments are closed.