אתרי מכרזים הפוכים הם הימורים: דבוש נ' קונקטיב גרופ

לפני כשבועיים התראיינתי בכתבתו של דורון פישלר בנענע10 על אודות מכרזים הפוכים והבהרתי את הבעייתיות החוקית במכרזים אלה. לאחרונה, צצו כמו מטריות לאחר הגשם לא מעט אתרים מסוג זה. בבסיסם, האתרים מציעים כסף קל (למנהליהם) על ידי הטעיה של ציבור הצרכנים: האתר מאפשר לצרכנים להציע הצעות לרכישת מוצרים, כאשר המציע אשר מציע את ההצעה הנמוכה ביותר והייחודית, הוא הזוכה. כמובן, עבור כל הצעה יש לשלם דמי השתתפות והמכרז נסגר רק לאחר שהסכום שמצטבר מדמי ההשתתפות עובר בהרבה את שווי המוצר; אני טענתי, בין היתר ש"שלל אתרי המכרזים ההפוכים או המכירות בהן צריך להציע הצעה נמוכה, הם אתרים שהזכיה תלויה יותר במזל מאשר ביכולתיו של אדם. אתרים אלה בעקרון דומים יותר להימורים מבחינת המאפיינים שלהם מאשר למכרז" ו"בעוד שבמכרזים עקרונות כמו פומביות, שוויון ושקיפות עומדים בפני הציבור, באתרים מסוג זה דומה שהרבה פעמים ה"מכרז" נסגר רק כשמגיעים למספר מינימלי של הצעות שמבטיח את הרווח של היזמים. אני בספק אם הצרכן שמציע את ההצעה לא מוטעה ולכן עשויות להיות כאן שתי בעיות: הן בתחום של הגנת הצרכן והן בתחום ההימורים".

אתמול, נתן בית המשפט המחוזי בתל אביב החלטה בת"צ 30284-01-10 דבוש נ' קונקטיב גרופ. בהחלטה קבע בית המשפט כי לא רק שאתרים מסוג זה הינם אתרי הימורים, אלא שהצרכנים גם הם הוטעו. הפסיקה מצוינת ממספר בחינות, אלא שיש בה מספר בעיות קטנות שחשוב גם לזכור אותן.

הראשונה, בהומור קל, היא שמי שנכנס למכרז הפוך הוא ככל הנראה מטומטם (לא יותר מטומטם ממי שממלא לוטו או פיס) ובית המשפט לא אמור לעמוד לצדם של כאלה; כל מי שנכנס למכרזים מסוג זה יודע כי מדובר בהימורים, עושה זאת בלב חפץ ומשתף פעולה עם המשחק. ככזה, הוא לא אמור להיות זכאי לסעדיו של בית המשפט.

הדבר השני הבעייתי הוא שבית המשפט החליט לקחת ברצינות טענה של הנתבעת, אתר 1Buy1, שטוען כי ניתן בצורה מושכלת לשפר את ההסתברות לזכות על ידי רכישת מומחיות. בית המשפט הסביר כי "המומחה מתייחס למספר נתונים המסופקים למשתתף המכרז במהלך המרכז – בין היתר לכך כי כל משתתף שהגיש הצעה בלעדית שלא נפסלה, מקבל מידע על מיקומו ברשימת ההצעות הכשרות". בית המשפט ממשיך, על תשתית עובדתית רעועה מסוג זה וקובע כי גם אם ניתן, בצורה תבונית כלשהיא, לשפר את הסיכויים על ידי אימון, הרי שהמשתמש האהדיוט עדיין משחק משחק מזל (ראו פ 3814/07 מדינת ישראל נ' רוק ערן).

הגיון זה הורס לחלוטין את הנושא של הגדרת "מזל או יכולת"; אם הרציונאליזציה של בית המשפט היא שאף אם לשחקן המיומן המשחק תלוי יותר ביכולת מאשר מזל הרי שכל עוד להדיוט הלא מיומן המשחק תלוי במזל יותר מאשר יכולת בית המשפט מוצא את העניין כפסול; בית המשפט מצטט את החלטת בית המשפט העליון בע"א 813/88 אסטבלישמנט נהל נ' בצרי שקובע כי "לפי הטענה, ככל שנרכש ניסיון ב"שעות משחק", כך גובר הסיכוי לזכות במספר נקודות רב יותר ובמשחק נוסף. אשר לכך, צדק בית הדין לשכירות באומרו, שגם אם קיימת אפשרות לרכוש מומחיות מסוימת במכונות המשחק, הרי המדובר במספר לא רב של "מומחים" מעין אל. רוב השחקנים אינם מיומנים ובאים לנסות את מזלם, שהרי אם לא כן מניין יצמחו רווחיו של המשיב, בעל העסק. מסקנתי היא, כי מכונות המשחק מקיימות את הפן הראשון שציינו, המאפיין את המונח "הימורים"".

אלא, שמספר רב אחר של משחקים תלויים, לשחקן הבלתי מיומן, במזל יותר מאשר יכולת: טניס, כדורגל, שחמט ואפילו ירי ספורטיבי. כל הרעיון של דרישת היכולת בנויה מכך שיכולת מתפתחת עם הזמן (ראו סעיף 224 לחוק העונשין). נכון, כאן הוא בדיוק המקרה בו היכולת לא ממש יכולה להתפתח: גם אם נאמץ את המסקנה של המומחה כי לאחר ההצעה הראשונה מקבל המשתתף תמונה כללית של מיקומו בשוק, הרי שבמצב זה הוא לא יכול לזכות לפני ששילם דמי השתתפות לפחות על הצעה אחת. לכן, המיומנות לא בהכרח מובהקת; מעבר לכך, גם אם אני יודע שאני במקום X, הרי שאין בכך כדי ליידע אותי בדיוק איזה הצעות כבר הוצעו ומהו הביזור.

לבסוף, חשוב לזכור שכל מי שמשתתף במכרזים מפוקפקים כגון דא הוא לא קרבן, הוא ניסה גם כן להתעשר "על חשבון השיטה", ולא צריך להחזיר לו את הכסף, אלא להעביר אותו לידי המדינה.

37 thoughts on “אתרי מכרזים הפוכים הם הימורים: דבוש נ' קונקטיב גרופ

  1. הטענה של האתר מגוכחת משום שעל פי הכלל שלהם, אפילו משחק רולטה נהנה ממיומנות גבוהה יותר מגורל מאשר הדבר הזה ואם בית המשפט יקבל את הטענה שלהם הוא צריך לאשר משחקי רולטה בכל פינה

  2. מעניין, אם כי לא מפתיע, לראות שככל הנראה חלק מהמשתתפים והזוכים במכרזים הם פיקטיביים, וכנראה שגם לא כל הפרסים באמת מחולקים.

    אבל, נו, טמבלים ימשיכו להיות טמבלים.

  3. מעולם לא השתתפתי במשחקים כאלה ולכן לא טרחתי להקדיש לכך מחשבה מעמיקה.

    אגב, שמעתי פעם הרצאה שקשורה לתורת המשחקים, והדובר טען שיש איזו שיטה שבה אפשר להביס את המכרזים ההפוכים. לא זוכרת מה זה היה בדיוק, קצת מתוחכם מדי ומצריך יותר מדי מאמץ בשביל איזה נטבוק מכוער.

  4. שתי השגות לכתוב כאן:
    1) מכרז הפוך אינו הימור. הוא הרבה יותר גרוע מהימור. כמעט בלתי אפשרי לזכות במכרז כזה, והטענה שניתן לשפר את סיכויי הזכייה על ידי לימוד השיטה אינה נכונה. הדבר היחיד שניתן לעשות על ידי לימוד השיטה הוא להפסיד כסף. ראו גם http://theoryclass.wordpress.com/2010/07/02/complexity-fraud/
    2) אינני חושב שהשתתפות במכרז הפוך שקולה להשתתפות בלוטו: בעוד שבלוטו אתה משתתף בהגרלה הוגנת, ואתה משלם 10 שקלים כדי לקנות חלום, לא כן הדבר במכרז הפוך, שם נגזר עליך להפסיד את כספך.

  5. אלון,
    אני לא חושב שמכרז הפוך גרוע מהימור, אני חושב שהוא הימור. סיכויי הזכיה הם נמוכים, אבל לא נמוכים מהסיכויים בלוטו.

  6. אתר 1BUY1 לדעתי הוא אתר מעולה שנותן הזדמנויות אדירות להרוויח במוצרים יקרי ערך במחירים לא גבוהים לאנשים אם שכל וחשיבה מהירה. חבל מאוד שהיום הוא הפםיק פעילותו בגלל פרימיטיביות של חוקת ההימורים במדינה(אגב,אני אחד מאלפים זוכים באתר זה שזכיתי בהרבה מכרזים וקיבלתי כל המוצרים בזמן-תגובה לרויטל)
    הבעיה יחידה שיש בניהול המכרזים-זה שהנהלת האתר סומכת על יושר של גולשים שנכנסו להשתתף במכרזים בלי לקרוא ו ללמוד תוכן של חוקת ההשתתפות.אדם שאין לו שמץ של ידע מינימלית איך להשתתף במכרז זה או אחר ולא למד בניית אסטרטגיה משלו, אין לו מה לחפש במכרזים,כי זה לא CASINO או הימורים מסוג של מפעל הפיס,טוטו או לוטו(שזה הימורים של ממש אבל "חוקיים" במדינה)
    חבל מאוד לראות תגובות של אנשים שלא מבינים טיפה במכרזים (שבנוים על חשיבה ואסטרטגיה ולא חיפושים אחרי המזל ).

  7. מצטרף לתשובה של צבי, גם אני זכיתי במספר מוצרים וקיבלתי אותם בזמן.

  8. ואוו,
    גם זכית וגם קיבלת בזמן? אם הייתי זוכה ברולטה, זה היה הופך אותה לפחות הימורים?

  9. עו"ד היקר,כנראה התייחסת לתגובה לפי דעה קדומה שלך (וכנראה,לצערי, של הרבה אנשי חוק כולל שופטים) שכול משחקים,שמעורבים בו פרסים כספיים הוא משחק הימור למרות שמכרזים או תחרויות אלה(איך שלא תקרא להם) קיבלו תאוצה בכל מדינות דמוקרטיות ומודרניות, כי אין בהם שום מרקיב של מזל והימור בשביל לנצח. ואנשים שאין להם תחונה של מחשבה מהירה ואנליזה מהירה במכרזים יפסידו תמיד כמו שהיה איתי שהתחלתי (כי במחשבות קדומות שלנו תמיד היה שמשחק אם כסף-הוא הימור על מזל) עד שלמדתי במהירה שיטות מסוימות של מכרזים וגם פיתחתי את שיטות משלי. אני גם אגיד לך "סוד": בהימורים אין שיטות ולא יהיו אף פעם(יש ניצחונות שזה מזל גדול ויש הפסדים שזה תמיד …… )
    הבעיה שאנשים אומללים שמפסידים תמיד או אנשים שלא השתתפו במכרזים אף פעם תמיד יוכלו רק לקטר בלי שום ידעה על התוכן
    PS,
    לסיום אני יכול רק להוסיף שבסעיף 224 מדובר שאם מרקיב של מזל עולה על מרקיב של תבונה ו אנליזה – אז זה נחשב למשחקים אסורים ובמכרזים אין מרקיב של מזל אפילו 1%, גם אם החלטה של שופטת הייתה אחרת.

  10. צבי,
    אצלנו לא מקללים ולא קוראים לאף אחד עורך דין. כולם שווים כאן.

    עכשיו, לעניינך: אתה טוען שאין מרכיב של הימורים כלל במכרז? וובכן, אן זה מבוסס רק על יכולת אז נראה לי שכאן נגמר הדיון.

  11. אני מצטער עם נפגעת. לא הייתה לי כוונה לזה,יהונתן.
    הדיון נגמר לפני שהתחיל(תגובות שלי לא נגדך או אחרים באתר זה אלא נגד חוק יבש ולא תמיד צודק)

  12. אם השופטת היתה קוראת את הפיסקה נגד התוכנית הטלויזיונית הכספת,
    היתה מחליטה אחרת.

    http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-762789,00.html

    בנוסף
    במכרזים(בשעשועונים)מקבלים בהרשמה הרבה הצעות חינם ואז הנרשם יכול להחליט אם זה לרמה שלו לפני שהוא משקיע.

    לא ניתן להתמכר למכרז (שעשועון)שנמשך ימים שבועות או חודשים.

  13. משה,
    אם אתה היית קורא את פסק הדין ולא את הידיעה החדשותית, היית מבין שבית המשפט קבע שגם "הכספת" הוא משחק הימורים (ת"א (ת"א) 2296/00 גצל נ' שידורי קשת בע"מ). בית המשפט אמר שם במפורש:

    אמנם אושרה התכנית על-ידי הרשות השנייה, אשר פעילותה מוסדרת בחוק הרשות השנייה לטלויזיה ורדיו, תש"ן1990-, אולם אין בכך כדי לפטור מהחובה לקבלת אישור שר האוצר או מי שהוסמך על-ידיו. יצוין כי האישור של הרשות השנייה התקבל ב25.9.2000- (ראה פרוטוקול עמ' 23), זמן ניכר לאחר שהתכנית עלתה לשידור ועמה גביית הכספים מציבור המשתתפים מהבית.
    הנה-כי-כן, החריגים לא הוכחו.
    לסיכום, המבקש הוכיח כי לכאורה גביית הכספים מהווה הגרלה אסורה על-פי דין.

    .

    הסיבה שנדחתה התובענה הייצוגית היתה שונה:

    הזכות להשתתף במשחק אינה מוצגת על-ידי המשיבים כהסתברות לזכות בפרס הגדול. המשיבים לא הציגו מצג שווא לצופים, שלפיו היחס הקיים בהגרלות של מפעל הפיס זהה ליחס הזכייה במשחק הכספת. העובדה שמתבצעת הגרלה בשלב מוקדם של המשחק אינה מטעה את ציבור המשתתפים להסיק כי מדובר במקבילה להגרלות מפעל הפיס. סביר להניח כי השיקולים המנחים את הצופים מהבית להשתתף במשחק אינם שיקולי כדאיות כלכלית גרידא. ברצונם לשתף את חוג בני המשפחה במשחק טלוויזיה וליהנות מחוויית ההשתתפות. לפיכך אין בטענות שנמנו לעיל משום הפרה של חוק הגנת הצרכן.

  14. יהונתן

    כנראה לא הבנת את המסר שלי .

    הדרג השיפוטי לדעתי מושפע ממי שעומד לפניו .
    בפסק נגד התוכנית הכספת.
    אומנם נקבע שזה הימור והסתפקו בזה ולא אישרו תביעה יצוגית.

    בתביעה הנ"ל כן אישרו תביעה יצוגית.
    למרות חוות דעת מומחה סטיסטי.
    גם נקבע שזה ממכר מבלי לבדוק לעומק.
    גם נקבע שפרירים ישלמו מבלי לקחת בחשבון שכולם מקבלים הצעות חינם להתנסות.

    היא התיחסה למונח מכרז כמטעה, אם כך התוכנית מי רוצה להיות מילונר זה מונח מטעה, ואנשים ירשמו עשרות פעמים כדי להיות מיליונר.

    תקרא את שתי התגובות שלי ביחד כדי להבין יותר לעומק.

  15. משה,אני מסכים אתך ב 100% בתגובה שלך.
    יותר מזה אני רוצה להוסיף בכשר למכרזים ב1BUY1,שהתובע בשם ש.דבוש השתתף בכמה אתרי המכרזים וביקר ב1BUY1("הימורים" לפי לשונו מה שהוא קרה להם אחר כך) תחת שם י. י.(מ-בני עי"ש) ובאחד הפורומים בשם "HOWTOWIN במכרזים " בכה אם דמעות של תנין על הפסדים שלו וגביות כספיות ש"לא כדין" באתר. הצעתי לו לשחק דומינו ולא לכנס לאתר שצריכים להשתמש אם שכל ולא אם הפה. אז הוא כתב שיכין תביע משפטית נגד אתר וכך הוא יחזיר את הכספיים שיפסיד שם. בעזרת עו"ד הוא ראה הזדמנות שרוב אנשים לא מאומנים שנכנסו לאתר למצוא מזל?!?! ולא לשחק אם ראש(בלי לקרוא חוקה של אתר או לא יתייחסו לתקנון ורוצים להחזיר כספם) ימצאו גג של הגנה בכותלי של בית המשפט אצל שופט או שופטת שתמיד לוקחים צד של "מסכנים ומרובאים" .

    PS
    עשרות זכיות יקרי ערך שקיבלתי היו קשירות ללא זיוף או משתמשים פיקטיביים כמו שציינה שופטת בדיון(ולא על חשבון משתמשים לא מאומנים כמו גם)

  16. צבי

    אני נגד משחקים על כסף בכלל לא באינטרנט לא בבורסה ולא בטלויזיה.

    אבל יש לנהוג כלפי כולם שווה בשווה, ולכתוב חוקים ברורים…

    אני מקווה שיהונתן יגיב כדי ללבן את העניין.

  17. משה וצבי
    תסתכל טוב על ההבדלים בין השניים: במקרה של 'הכספת' אמנם צרכן היה צריך לשלם על ההשתתפות, אבל לא היה מינימום שבלתו אין הגרלה; לא היתה מערכת כללים סמויה מן העין ולא היתה מערכת שלא מאפשרת למשתמש לדעת מה סיכוייו.

    ה"מכרז" ההפוך הוא לא מכרז, הוא מערכת אילוצים שמאפשרת רק לבעליו להרוויח, כאשר בשאר המקרים השחקנים משחקים אחד עם השני על מכירה פומבית של דולר.

  18. יהונתן
    בכספת כל מי שנרשם ושילם יותר הסיכוי שלו להתקבל היה גדול יותר,ואם היו כאלה
    ספק אם היתר היה תקין…

    במכרזים(בשעשועונים)בסוף כל מכרז ההצעות מתגלות לבדיקה של המשתתפים,
    לכן השקיפות מלאה ומעידה על יושר של מנהלי האתר.

    אתה לא מתיחס לכל הנקודות שעלתי כלומר את מסכים להם ?

  19. לא משה,
    אני לא מסכים איתך. אני פשוט חושב ששאר הדברים שאמרת לא ממש רציניים ולא ראויים להתייחסות.

    אני מציע שתקרא את פסקי הדין המלאים ולא את הכתבות.

    י.

  20. יהונתן

    למרות שקוראים לי המזלג משה קראתי את פיסקי הדין בעיון רב.
    ולדעתי אני בקי בחומר הרבה יותר ממך.
    לכן היה הוגן יותר אם היתה עונה עניינית לתגבות שלי.

    זה חשוב כדי שנרגיש באמת במדינה דמוקרתית.
    ולא במדינה שנשלטת בסלסול מילים.

  21. משה,
    אני לא מתייחס לשמך, אלא לכך שכשדיברת על פסק הדין נתת קישור לכתבה ולא לפסק הדין עצמו. ודי בכך כדי להבהיר את הנושא.

  22. יהונתן
    אתה מתעקש לא להגיב לנקודות שעלו .

    לכן ניתן להבין מכך שכל מה שכתבת אינו מבוסס ,

    זה ממש לא יפה בלשון המעטה.

  23. יהונתן היקר.
    שיטת המכרז ההפוך הינה משחק חשיבה לכל דבר אשר דומה מאוד למשחק השחמט .
    בכל משחק יש חזקים ויש חלשים וסיכוי הזכייה תמיד יהיו לטובות אלו המנוסים יותר והכשרוניים יותר.
    הכללים הלו לא שונים במשחק הזה .
    אלוף העולם בשחמט ישחק מול אדם פשוט בעל ידע בסיסי מאוד בשחמט ,זה גם יהיה משחק הימורים? פסול? לפי דברי השופטת ודבריך אז אכן.

  24. השקר הלבן זה הדבר המסוכן ביותר לחברה שלנו….
    חבל אחרי 2000 שנה חזרנו ….

  25. רויטל סלומון
    מעניין, אם כי לא מפתיע, לראות שככל הנראה חלק מהמשתתפים והזוכים במכרזים הם פיקטיביים, וכנראה שגם לא כל הפרסים באמת מחולקים.

    אבל, נו, טמבלים ימשיכו להיות טמבלים.

    רויטל

    יש להם אפשרות להוכיח אחרת
    היו להם 1600 מכרזים שרובם היו מכרזים קטנים שהזוכה בהם מקבל הצעות חינם אחרים למכרזים , והיו מכרזים שהלקוח שזכה העדיף לבצע המרה להצעות חינם למכרזים אחרים.

    לכן הם הגישו חשבוניות וצקים שלא מתאימה לכמות המכרזים לתובע,

    אם התובע היה בודק יותר לעומק היה מגלה את טעותו שהטעה את בית המשפט.

  26. אני סבור שלא מדובר בהימור טהור.
    אבל אם תוכל לייעץ לי לגבי בעייה אחרת. זכיתי לפי חודשיים במכרז 1BUY1 רכשתי את המוצר בסכום הזכייה. האתר נעלם מהרשת לפני מעט יותר מחודש. הם לא ממש משיבים לי לאיימלים או להודעות שאני משאיר בתא קולי. פעם אחת אמרו לי שיטםלו בנושא הזכיות אחרי פסח, פעם אחת אמשו שיהיה עיכוב קל בהספקת הזכיות. יתר הפעמים לא הגיבו (אני מנסה ככה פעם בשבוע ליצור קשר).
    יש משהו שאני יכול לעשות בנידון כדי לאלץ אותם לספק את הזכייה שלי?
    בתודה בני

  27. "חוזר בתשובה" ממספר תגובות שלי באתר זה.
    אני ממשיך להכריז שאתר 1BUY1 היא לא אתר של משחקים אסורים(הימורים) ,
    היום אני חוזר מכמה אמירות שלי בקשר ליושר ואמינות של בעלי ומפעילי האתר.
    שאתר תיפקד בצורה נורמלית ללא כל הפרשיות משפטיים כל הזכיות של זוכים במכרזים נמסרו להם לפי זמנים שנקבו בפרות של מוצרים (+/ֹ- שבוע),
    עכשיו בעקבות פסק דין בבית משפט מחוזי ופסיקה שאתר זה הוא אתר הימורים בעלי האתר ראו הזדמנות לברוח מהתחייבותם לגבי המשתמשים, ששילמו לכיס שלהם כסף רב, ולא קיבלו עד עכשיו מוצרים שלהם-הפסיקו לשלוח לאנשים מוצרים שרכשו דרך מכרזים ובמקרה שלי מנסים להתפטר מחוב שלהם לי (4 מוצרים בשובי של 23000-26000ש"ח בערך) ע" זה שמוכנים להחזיר לי כסף(בסך של 6500ש"ח) עבור הצעות שנתתי ב4 מכרזים אלה .אני מוכן שהחזירו לי עבור כל ההצעות ששילמתי עבורם (4 מכרזים) בתנאי שישלמו לי עבור כל ההצעות ששילמתי במשך חצי שנה אחרונה למכרזים שלא זכיתי בהם או מכרזים שזכיתי ועיברתי לבנק ההצעות בחשבון שלי באתר. כרגע אני מתחיל נגדם תהליכים משפטיים.
    בני אם אתה רוצה תוכל למצוא אותי דרך email שלי [email protected]

  28. נושא מעניין
    על פי דעתי בכדי לבדוק האם מדובר בהימורים או לא
    צריך לבדוק האם למשתתף אשר הגיש הצעה אחת יש סיכוי תאורתי (גם אם נמוך) לזכות
    אם התשובה היא כן – אז מדובר בהימורים
    אם התשובה היא לא – אז לא מדובר בהימורים
    יש לבחון האם מכלל הזוכים, מה הוא אחוז הזוכים שזכה ללא השקעה או אסטרטגיה
    ככול שהאחוז יהיה גדול יותר יהיה מדובר בהימורים
    ככול שהאחוז יהיה קרוב לאפס לא מדובר בהימורים

    לפי דעתי במקרה של האתרים הללו אין מדובר בהימורים מכיוון שמשתתף לא יכול לזכות ע"י מזל (משתתף באופן תאורתי לא יכול לזכות עם הצעה אחת , ועל כן מרכיב המזל לא קיים כלל )
    כמו בכול מכרז אם של כח אדם ואם של מוצרים אדם מגיש את הצעתו בדמי השתתפות ולא יודע מה ההצעות של שאר המשתתפים ( ראה מחסני נעמן , שרות המדינה , יפעת מכרזים ועוד ) לגבי המחיר בשוק חופי כול אדם יכול למכור ולקנות כפי שנראה לו שהמחיר הוגן

  29. התחרות במכרזים הללו הם בסופו של דבר למי יש יותר כסף להציע הצעות
    ומי שחזק יותר פיננסית זוכה
    כמו בכול סוגי המכרזים

  30. שלום לכולם
    הפוסט הזה חשוב מאוד
    השתתפתי במכרז של המדינה בחיתוליו כשהוא היה הוגן בהמשך התדרדר להימורים.
    כל האתרים בשיטה של 1BUY1 (תנסו לכתוב…) הם רמאות גרידה.
    אין פיקוח על התוצאות. הטעייה בפירסום (שעון עצר…) הצעות לא קיימות ( פסולות מראש והמגיש לא מודע להן).
    נכון שמי שיגיש מאות ואלפי הצעות קרוב לוודאי שיזכה (ראו אורן שהגיש הצעות ב 6,500 ש"ח) . קרוב לודאי ולא בטוח כי המפעילים דואגים לסדר עיניינים.

    כפי שהבנתי מהתביעה היא התחילה בכלל על תקנון מטעה .

    יהונתן- זכית יש לך באתר את הצדדים הניצים…!

  31. עורך דין קלינגר שלום
    אני מקווה שלא אתה כתבת את המאמר ,
    אחרי הגשם לא צריך מטריות !
    אומרים כמו פטריות אחרי הגשם .

    ברור שאתרים אלו הם הימורים , רק שלא כמו רולטה . יש כאן בכל זאת עניין של גם מעט מחשבה ושיטה .

    עדיין זה לא יותר גרוע מהימורים רגילים .
    בלוטו ממלאים טופס ב50ש"ח והסיכוי לזכות בכמה מיליונים הוא בערך 1 ל 7.5 מיליון שנזכה . למרות אתרי המכרזים שבהם הסיכוי הוא אחד לאלף וגם סכום ההימור הוא יותר נמוך .

  32. קראתי את כל המסרים ואני חייב לומר משהו בנושא – אני כמתכנת מכיר את השיטה הנ"ל ומכיר גם
    איך ניתן לזכות באותה שיטה, זה שמיודעינו (מר עו"ד) יצר עד תקשורתי בעקבות זכיה בתביע זה יפה
    מאוד מצידו.

    אני ממליץ שכולם לקחת נשימה אחת גדולה, ולהתחיל ללמוד כמה דברים על מה באמת קרה פה:
    נכון שכמה אתרי מכרזים לקחו צעד אחד יותר מידי לכיוון לא מתאים ועל זה אני מסכים עם בית
    המשפט אבל מצד שני מר עו"ד שלנו גם לקח את זה צעד אחד יותר מידי ואני מכיר את הסיפור
    לעומק זה שעו"ד יצר לעצמו מוניטין על גב האירוע הזה "זה בסדר" אבל כשאומרים השיטה של
    מכרזים הפוכים היא הימורים זה כבר יותר מידי ולמה??

    ניקח לרגע את המשחק המפורסם "צוללות" כמה משתתפים לא יודעים איכן ממוכמים הכלים על פני
    השטח כל משתתף מגיש הצעה כלומר טווח בין 0.00 לבין 100.00 זה מיצג את הציר ה X וציר Y
    ואין שום הבדל בין מכרזים הפוכים האם המשחק הפשוט הזה הוא גם הימורים??

    ניקח לרגע את המשחק המפורסם "שש בש" יש לנו 2 משתתפים כל משתתף לא יודע מה המשתתף
    השני הולך לבצע, כל משתתף מגיש הצעה בטווח בין 0.00 לבין 1000.00 יותר גרוע זה כמובן
    גם מיצג את הציר ה X וציר Y ועל מנת להגיש צריך גם לרכוש חבילת הצעות האם זה גם נחשב
    להימורים המשחק השש בש??

    יותר מזה מכירות פומביות באתרי מסחר אלקטרוני האם זה גם הימורים, מה האבל בין אתרי מכרזים
    הפוכים לפומביים האבל היחיד הוא רק שימוש במילה אחרת על מנת להגדיר את סוג הרכישה.

    שורה התחתונה נו באמת אנשים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  33. ממש לא דומה.
    בצוללות כשאתה עולה על תא כל שהוא אין אף אחד שיכול לפסול אותך…
    בצוללות הכללים קובעים כמה צוללות ובאיזה גודל הן מראש. כאן אתה חושב שיש צוללות (כי היו בהתחלה- אולי…)
    אבל הן מזמן עברו למשחק אחר (לבנק). כך שניסיונות הניחוש שלך הם סרק, סרק ביוקר…!!).
    בכל מקרה היה הסכם פשרה שנפסל על ידי היועץ המשפטי (התערבות מיותרת שגרמה יותר נזק, אבל היועץ קיבל פרסום כאביר הצדק בערוץ 10 והכתבת הכלכלית).
    גם התנהגות בעלי האתר הוכתבה על ידי אגו ולא שכל. הייעוץ המשפטי שקיבלו מוריד אותם לתהום.
    בשורה תחתונה- צריך לקחת אויר ולהחיות הפשרה.

Comments are closed.