ג'סי השולף

0.
כתבת "תכירו את דף הפייסבוק של ג'סי נתן שפרסם אורי בלאו בה הוא סוקר את מעלליו של הבן הראשון, יאיר נתניהו (A.K.A ג'סי נתן) ברשת החברתית לא היה צריך להפתיע יותר מדי; אם נקח בחשבון שדף הפייסבוק של נתניהו (אם אכן מדובר בחשבון שלו), חייל בשירות סדיר, מנהל קבוצה הקוראת להחרמת ערבים ומבטא את דעותיו הגזעניות ברשת החברתית, הרי שלמדנו טוב מאוד כיצד מנהיג האומה מחנך את ילדיו. אלא, שהחינוך של נתניהו לא גרוע כמו תגובת מקורביו לכתבה.

1.
"יאיר נתניהו מכבד כל אדם שמוכן לחיות בשלום עם מדינת ישראל, תהא זהותו אשר תהא" אומר עו"ד דוד שומרון בשם משפחת נתניהו; לא רחוק מ"יתנו – יקבלו" של אביו, בנימין נתניהו ומדרישתו המנותקת של אביו בהכרה בישראל כמדינת העם היהודי לצורך ישיבה למשא ומתן. גם נתניהו הבן מוכן לכבד כל אדם שמוכן לחיות בשלום עם מדינת ישראל (ולהכיר בה כמדינת העם היהודי). מי שאינו מוכן להשלים עם כך, או שסתם משתייך לציבור כזה, אינו ראוי לכבודו של נתניהו הבן.

2.
אבל למען הסדר הטוב, מה שכל כך חורה כאן הוא המחשבה של נתניהו שהדברים הללו לא יגיעו החוצה. כן, נתניהו הבן יודע טוב מאוד שאמצעי התקשורת לא אוהדים את אביו ויחפשו כל הזדמנות להביך אותו בפומבי; יאיר, שגדל לאור הזרקורים ולמד להתנהל מול התקשורת עוד שביטל את בר המצווה שלו בעקבות ביקורת ציבורית על נהנתנות משפחתו וצפוי היה להניח שכמו בר רפאלי, גם חשבון הפייסבוק שלו יהיה תחת שבט התקשרות וזו תנסה למצוא כל ציוץ שיכתב בו.

3.
נתניהו ג'וניור נמצא בסיקור מתמד של מדורי הרכילות ויש סיכוי לא רע שהוא ידע מה קורה שם ומה הסיכוי שהוא יתפס בקלקלתו. לא סביר שנתניהו האב לא היה מעורב בהדרכת בנו במעמקי הרשת החברתית; הרי ראש הממשלה כותב את התשובות לגולשים בעצמו. הרבה יותר הגיוני שמדובר שוב בהמשך מדיניות הקריצה של נתניהו: הוא יאמר לימין הקיצוני "ברור שאני חייב להגיד לאמריקאים ולקואליציה שאני מחויב לתהליך השלום, אבל כולנו יודעים מה אני חושב באמת: הנה, גם בני היקר עושה זאת".

4.
והציבור? הוא שוב נחרד מהתנהגות ומ"תופעת הפייסבוק", אבל הוא לא עושה כלום, כי הוא אוהב שעובדים עליו.

[פורסם במקור בעבודה שחורה]

2 thoughts on “ג'סי השולף

  1. נדמה לי שהתכוונת לכתוב פה על חדירה לא מוצדקת לפרטיות של בן אדם פרטי, אבל בזמן הכתיבה התבלבלת.

    אני מבין שההתעסקות עם יאיר נתניהו היא כי אנחנו נמצאים במשטר מלוכני והוא היורש?

    ואם זו אקסיומה שהדעות של יאיר נתניהו נובעות מהחינוך שהוא קיבל מאבא שלו, אז ניתן להסיק שבקיבוץ שומרת מחנכים לאנוס.

Comments are closed.