נתניהו והקלטת הלוהטת: חזק מול החמאס

סוף השבוע הביא עמו DVD עם סימן חיים מגלעד שליט אשר הוצג בכל הערוצים המסחריים (ובאינטרנט, למרות מדיניות זכויות יוצרים מיותרת שבה ערוץ 2 החליט שלו יש את זכויות היוצרים בקלטת). אותה קלטת פורנוגרפית הציגה את ערוות ממשלתו של בנימין נתניהו, על ידי כך שהופעלה סחיטה רגשית על הציבור הישראלי לתמוך ב"פשרה כואבת" של נתניהו במסגרתה ישוחררו אלפי אסירים. אחרי המחיר הכבד ששולם עבור שני ארונות, שינה את מחירון השבויים. אם נתניהו שלח בחזרה לביתן 19 אסירות עבור סימן חיים, הוא יודע שחמישה אסירים ו199 גופות הספיקו בתור תשלום על שתי גופות, 20 אסירים עבור אות חיים, ותשלום על גלעד שליט חי יהיה גבוה בהרבה.

גם החמאס וגם נתניהו נמצאים בעמדת כח, איש איש מול ציבורו; נתניהו יצליח היכן שאהוד אולמרט נכשל, הוא יחזיר אותו ובחיים; החמאס מנגד מביא תוצאות עבור הקהל שלו, עוד אסירים, עוד ויתורים, ועוד אפשרויות לחטיפת חיילים כאסטרטגיה. העובדה  ששני הצדדים מצליחים להביא הישגים למרות שאף אחד מהם אינו דואג לטובת עמו אלא לשמירת השלטון שלו. הן מדינת ישראל והן החמאס ספגו אבידות בממון, בדם ובנפש בעקבות ההתעקשות של שני הצדדים לקיים טקס מסודר בו יוחלף גלעד שליט במספר גופות ואסירים; מדינת ישראל יודעת כי לו גלעד שליט היה מת, המוראל היה ירוד לחודשיים, אך נתניהו היה יכול להרשות לעצמו להיות חזק מול החמאס.

הקלטת הלוהטת שינתה את המחירון, ואם אולמרט נתן חמישה אסירים עבור שתי גופות, נתניהו יצטרך לתת אלפים. בשביל להכין את הציבור נתניהו חייב להראות שהשתנו דברים, חייב להסביר כיצד המיתון, המצב והעובדה שיש לנו אות חיים משנים את המחירון כאן. אבל נתניהו לא יכול להרשות לעצמו להיות גם חזק מול החמאס וגם ראש ממשלה. נתניהו חייב לוותר על החוזק שלו ולוותר, לוותר על מנת לשמור על המוראל והסדר הציבורי, לוותר על מנת לדאוג לכך שכל הציבור יתמוך במהלכים.

פורנוגרפיה. אין דרך יותר טובה לתאר זאת.

[פורסם במקור ב"עבודה שחורה"]

5 thoughts on “נתניהו והקלטת הלוהטת: חזק מול החמאס

  1. הבעייה היא שבכירי החמאס כבר הצהירו שבכוונתם להמשיך ולחטוף עוד גלעד שליטים עד שישוחרר אחרון האסירים; וכאשר ישוחררו אותם מאות אסירים מתוך רשימת האלפים שהינם מחבלים "כבדים", עם נסיון בתיכנון וביצוע פיגועים ועם יכולת ומוטיבציה להמשיך ולבצע פיגועים וחטיפות, הגלעד שליטים הבאים הם רק שאלה של זמן.

  2. לא אתפלא אם יתברר לבסוף שנתניהו מתנהג בעורמה מול החמאס, ובעצם מרדים אותו לקראת פעולה צבאית לשחרור גלעד שליט.

  3. "…שני הצדדים מצליחים להביא הישגים למרות שאף אחד מהם אינו דואג לטובת עמו אלא לשמירת השלטון שלו" – כל כך נכון, לא הייתי יכול לנסח את זה טוב יותר.

  4. בנימין – כן, ואריק שרון מתנהג בעורמה ומעמיד פני מת.

  5. אני לא מבין למה זה פורנוגרפיה? קיבלנו אות חיים מאסיר שלא מטופל לפי אמנת ז'נבה. הכללים כובדו ע"י 3 הגורמים (ישראל,חמאס, מתווכים). והעסקה הקטנה הזו עברה כשורה. נתניהו מה לעשות צריך להתנהל בפשרות על מנת לזכות בנצחונות בנקודות ולרצות חלקים מהעם. יכול להיות שאני לא מסכים עם כל מהלך אבל אין צורך לתייג את זה כפורנוגרפיה. אולי מי שחטא בפורנוגרפיה זה עשרות אלפי הצופים שצופים בקליפ ביוטיוב וערוצי התקשורת ששידרו את 2:42 הדקות האומללות האלו שוב ושוב.

Comments are closed.