גדעון עזרא הוא רק הסימפטום למחלה שפושה בממשלת ישראל

המשרד ל"הגנת" הסביבה פרסם אתמול ככל הנראה את הגילוי המרעיש ביותר שלו בעשור האחרון: מכשירי חשמל פולטים קרינה אלקטרומגנטית. לפי הממצאים האחרונים של המשרד ל"הגנת" הסביבה, מסוכן לישון ליד המטען של הסלולרי, כמו ליד כל מכשיר חשמל אחר. מיטב המוחות במשרד התאספו ובחנו נושאים שהפיסיקה מודעת להם לפחות כמאה שנים, רמת הקרינה ממכשירי חשמל היא ביחס ריבועי למרחק, כלומר, ההבדל בין קרינה במרחק סנטימטר לבמרחק של מטר היא בסך הכל ביחס של אחד למאה אלף; לכן, הקרינה הנפלטת ממכשירי חשמל היא אפסית במרחקים כאלו. לבסוף, הוציאו הודעה לעיתונות שזורעת פאניקה על נזק שהוא בלתי נמנע בערך כמו קרינת השמש במקום לטפל בנזקים נמנעים כמו זיהום האוויר.

הפראנויה כעת, כמו ההפחדה האחרונה במשבר המים, היא תוצר של ניהול לקוי של מדיניות סביבתית. המשרד מנסה להתעלם מתפקידו האמיתי, שהוא לספק לאזרחים מידע על סכנות סביבתיות וזיהום אוויר, וממשיך להתייחס לסוגיות זניחות שכלל לא משמעותיות עבור תושבי ישראל.

ההזנחה הפושעת של הסביבה על ידי המשרד ל"הגנת" הסביבה והעומד בראשה, גדעון עזרא, מראים כל פעם מחדש שלישראל אין חשיבה לטווח ארוך, אלא יש לבצע מדיניות על סמך שיקולים של "אכל בשר ושתות יין אכול ושתו כי מחר נמות" (ישעיהו כב, יג). גדעון עזרא הוא רק הסימפטום למחלה שפושה בממשלות ישראל.

[פורסם במקור ב"עבודה שחורה"]

14 thoughts on “גדעון עזרא הוא רק הסימפטום למחלה שפושה בממשלת ישראל

  1. חטא על פשע – הדיווחים היו על "המטען של הסלולרי", כדי להזין את הפחדים הבלתי רציונליים שבעלי עניין דואגים ללבות. זאת כאשר הדבר נכון לכל מטען ושנאי שהוא, ובעצם לכל מכשיר חשמלי הפועל על זרם ישר (ולכן נזקק לשנאי ומיישר זרם).

    ואם תרצה, התופעה רחבה יותר מהמשרד להגנת הסביבה: התופעה היא של מינוי שרים שאין להם כל מושג או עניין בתחום העיסוק של משרדם, והכל לשם הכסא ולצורך קפיצה לתיקים יוקרתיים יותר. ע"ע משרד התחבורה.

  2. סתם ניטפוק: עוצמת הקרינה יורדת ביחס של 1 חלקי ריבוע המרחק ולא כפי שכתבת.

  3. אם אתה רוצה להיות מדוייק, כתוב ביחס הפוך לריבוע המרחק.

    ואם אתה רוצה להזין את הפאראנויה כתוב שאותה קרינה נפלטת מכל חוטי החשמל שמקיפים אותנו בקירות וגם בזמן נהיגה במכונית, ובכלל המשתמש במחשב נייד שם נפשו בכפו רחמנא ליצלן עורו אחים מי יצילנו מידי הקרינה המשמדת האלקטרו מגנטית כנראה קצת הגזמתי.

    — אריק

  4. ר"ש – מוזמן להצטרף לעבודה שחורה כדי לשנות

  5. יהונתן, בסך הכל אני מסכים עם מה שכתבת כאן, והניסוח שלך לכלל הירידה בעוצמה הוא לדעתי מדוייק. אבל יש לי תיקון קטן לחישוב עצמו (המורה לא יכול להתאפק…) היחס בין מרחק של מטר לסנטימטר הוא 100, לכן היחס בין עוצמת השדה האלקטרומגנטי בשני המרחקים הוא 'רק' פי 10,000 ולא פי 100,000

    כדאי לציין שכלל הירידה בעוצמה אינו תקף למרחקים קצרים ביחס לגודל המכשיר הפולט. למשל אם מדובר במטען של פלאפון שגודלו 10-20 סנטימטר, סביר שנקבל ירידה ביחס הפוך למרחק בריבוע כשנמדוד את העוצמה במרחקים של מטרים ספורים, אבל לא כשנמדוד במרחקים של סנטימטרים בודדים. למעשה במרחק שני סנטימטרים עוצמת השדה תהיה כמעט ללא שינוי ביחס למה שהיא היתה במרחק של סנטימטר אחד. אי לכך סביר להניח שהיחס בין העוצמות במרחק של מטר וסנטימטר הוא אפילו קטן מ-10,000.

    מצד שני, אחרי שהפחדתי קצת את הקוראים (רק כך מקבלים תשומת לב, כפי שלמדתי מהשר הנכבד) אציין שמדובר בשדה אלקטרומנטי שמתנדנד בתדירות של 50 הרץ (כלומר 50 פעם בשניה) ולמדע אין ידע על דרך שבה שדה כזה יכול להשפיע באופן מהותי על מערכות ביולוגיות. נכון שיש מספר מחקרים שטוענים לקורלציה סטטיסטית בין חשיפה לשדות כאלה לבין מחלות שונות, אבל אין להם הסבר למנגנון שבעזרתו זה קורה, ועל כל מחקר כזה יש מספר מחקרים אחרים שלא מצאו קורלציה. אם באמת היה סיכון בריאותי, אז אחרי כ-100 שנה שבמהלכן מיליארדי אנשים נחשפו לשדות כאלה באופן יומיומי הייתי מצפה שכבר ימצאו משהו קצת יותר מובהק.

  6. איתמר,
    אני מבין שלא קיבלת כניסות מהלינקים שיש לך בתוך הפוסט, הא? לחץ על הקישור במילים "גדעון עזרא".

  7. שוב חוזר הניטפוק: לא נכון. ראה כאן: http://en.wikipedia.org/wiki/Proportionality_(mathematics)
    כפי שאמר אריק, אם כבר זה יחס הפוך.

    אגב ר"ש, בנושא שרים שאין להם מושג בנושא משרדם-יולי תמיר לא בדיוק הולכת מחיל אל חיל. פרידמן, נושא לדיון נפרד שיהונתן כשיר ממני לעסוק בו.

Comments are closed.