שבועיים עם Nook Tablet. סקירה, ולמה גם אתם צריכים.

0.
אקדמה קצרה: אני לא הייתי חסיד של מחשבי לוח עד שרכשתי את המחשב הזה ואני עדיין לא ממש חסיד; אבל, אחרי שבועיים עם המכשיר שלקחו אותו עד המקסימום אני חייב לומר כמה דברים: (1) שבעה אינטש הוא גודל נח מאוד לקריאה של ספרים והקלדה (היי, את הפוסט הזה הקלדתי על המכשיר, למעט הלינקים שהוספתי אחר כך בPC, כי זה ממש סיוט לעבוד עם האפליקציה של WordPress לAndroid בשביל זה); (2) כשיש לך מכשיר חזק מספיק, אז כמערכת הפעלה עיקרית אנדרואיד יכולה לתת בראש למערכות ההפעלה השולחניות; (3) אם יש לכם 150 דולר, ואתם אוהבים לקרוא, אז הNook הוא האופציה הטובה ביותר במחיר.

1.
הדגם שאני רכשתי ב139$ (רכשתי שניים כאן, אחד לי ואחד לאישה, המשלוח עלה עוד 40$; אפשר לקנות ממנו עוד) הוא Nook Tablet 8GB. לא מדובר בNook Tablet HD שייצא בקרוב אלא על מכשיר בן כשנה. המכשיר עצמו דומה מבחינת מפרט טכני לKindle Fire, אותו מעבד כפול ליבה של Texas Instruments,  אותה רזולוציית מסך, כמעט אותה סוללה. שני הבדלים מהותיים אבל בין הדגמים, שמבחינתי הכריעו לטובת הקורא הזה: קיומו קורא כרטיסי MicroSD ומחיר. הדגם של הNook זול בכ-20$. כמובן, שיש עוד הבדלים קלים, כמו העדר חיבור OTG ומטען קצת מעצבן, שפועלים לרעת הNook שלי.

2.
הדבר הראשון שחשוב לעשות כאשר רוכשים את המכשיר ומוציאים אותו מהקופסא הוא להחליף לו את מערכת ההפעלה כדי להפוך אותו למחשב לכל דבר ולא לקורא דיגיטלי. הNook מגיע עם גרסא נכה (ויפה מאוד) של GingerBread, מערכת עתיקה בסדרי גודל סלולריים. אכן, הפעולה של פריצת המכשיר כנראה תסיר לכם את האחריות, אבל היא גם תפתח עולם שלם של תוכן. למי שמהוקצע בתחום ופרץ כבר טלפונים שמריצים אנדרואיד, כל הסיפור לא צריך לקחת יותר מרבע שעה (הוראות כאן בXDA); אחרי הפריצה ההתקנתי את   Cyanogenmod10, האחות החינמית והפתוחה של Android JellyBean (הוראות כאן בXDA). חשוב לי להזהיר שמדובר בגרסא למפתחים (Alpha) שעשויה לגרום לנזק או התקף לב.

3.
אחרי ההתקנה, יש תהליך נוסף שצריך לעשות, וזה להגדיר את המכשיר כמו שאוהבים. אני, לדוגמא, התנסתי בכמה מקלדות עד שמצאתי את זו שנוחה לי. מקלדת ברירת המחדל היא בסדר, אבל לא תמיד נוחה בעברית, במיוחד שבהתחשב במיקום של Backspace. בתמונות הבאות אפשר להתרשם בהבדלים בין מקלדת ברירת המחדל, מקלדת SwiftKey Tablet שעולה כמה שקלים אבל מציעה השלמה מדהימה של משפטים ו Hacker's Keyboard, המקלדת שסיימתי איתה והחלטתי להשאר, כי היא מציעה לי הקלדה נוחה, אמינה וגם חצים לתנועה עם הסמן לתקן מילים בלי למחוק, או לעשות קופי-פייסט בלי להתאמץ. אבל, אם אתה לא כותב פוסטים לבלוג, או לא צריך לכתוב דברים שהם לא מילים, SwiftKey היא בוודאוות המקלדת שלך.

התרשמות מHacker's Keyboard:
image
וככה זה נראה עם SwiftKey:
image

העניין הוא שעם SwiftKey הרבה יותר קל לי להקליד מהר, אבל כשאני צריך לעבוד בקונסולה (כדי לראות מה קורה בבית או לבדוק את השרת) אז החלופה השניה טובה יותר.

4.
מבחינת משחקים, המכשיר מתפקד כקונסולה נהדרת. שיחקתי בWorld of Goo ללא כל בעיות או תקיעות, שאפיינו משחקים על הטלפוו, ושיחקתי גם קצת בAngry Birds. המכשיר לא נועד עבורי למשחקים, וגם לא לשטויות כמו שיחות וידאו, אבל אפשר להגיד שאם תרצו לשחק מפעם לפעם, אז הדבר אפשרי לגמרי.
image
5.
עוד עניין מומלץ הוא האבטחה. לNook אין GPS, Bluetooth או רכיב סלולרי כמו לחלק מהמתחרים (היי, גם אין לו מצלמה, אבל זה לא משנה) ולכן הייתי חייב לנגוס מעט בפרטיות שלי ולאפשר לאחות הקטנה גוגל לזהות את המיקום שלי על סמך הרשתות האלחוטיות. אחר כך התקנתי את Lookout Security, שמאפשרת לי למצוא את הטאבלט בהנחה שהוא באמת יהיה ליד רשת מזוהה כזו, שלא ימחקו אותו ושהוא יהיה מחובר לרשת. ועדיין, זה גורם לי להרגיש מעט יותר בטוח בהשקעה שלי; וזה בערך כמו האגדה האורבנית על הבחור שמצא את האייפד הגנוב שלו.

6.
מבחינת קריאת ספרים, שזו הסיבה העיקרית שקניתי את המכשיר, אז אני חייב לומר שהמכשיר נח. הטקסט קריא מאוד ומרגיש כמעט טבעי, והרבה יותר נח להחזיק את המכשיר הקליל הזה מעל הראש במיטה מאשר ספר ששוקל קילו או שניים. בכלל, בשבועיים האחרונים בלעתי באמצעות הNook חמישה ספרים, ואני מקווה לסיים את השישי היום.

7.
שתי שאלות באות קבוע עם הNook: למה לא iPad ולמה לא טאבלט סיני. התשובה לשאלה הראשונה, חוץ מהמחיר וממערכת ההפעלה, היא האחיזה ביד אחת של המכשיר כשהוא פונקציונאלי לגמרי. בדיוק: אפשר לקרוא ספר או לגלוש בפייסבוק עם יד אחת בלבד.
image

image

הסיבה למה לא להתפתות להוציא 200 ש"ח פחות ולקנות באתר קופונים מכשיר זול ללא מותג (סתם לדוגמא, אפשר עכשיו לרכוש טאבלט עם "רזולוציה פנומנאלית של 480X800" ב439 ש"ח, ויש עוד אחד ב450 ש"ח עם מפרט לא להיט ואחד עם מלא חיבורים אבל מפרט רע ב449 ש"ח.) היא כפולה: גם איכות החומר, שכוללת מעבד טוב, חומרים איכותיים, רזולוציית מסך (כמעט כפולה, 1024×600) וטאבלט דק וסקסי, וגם שאני בספק אם תוכלו למצוא גרסא של Cyanogenmod ליצרן מדבקה או אביזרים כמו נרתיק OtterBox, כך שההנאה מהשימוש במכשיר לא תהיה מקסימלית.

8.

לסיכום: אם עד עכשיו איו לכם טאבלט, ואתם לא פאנבויז של החברה מקופרטינו וגם לא ממש צריכים שש ליבות, מצלמה וכדומה, ואם אתם יודעים מה צריך לעשות כדי לפרוץ את הטלפון\טאבלט שלכם, אז קנו לכם מתנה לחג. המחירים בטח צפויים לרדת עם ההשקה של הדגם המתקדם יותר, שמאוד קוסם לי, אבל עדיין.

4 thoughts on “שבועיים עם Nook Tablet. סקירה, ולמה גם אתם צריכים.

  1. בהתחלה זה היה קצת באגי, כי לא סידרתי נכון את הPower Governor, אבל עכשיו אנחנו מדברים על 8-10 שעות עבודה (שכוללות מוסיקה, גלישה באינטרנט וקריאת ספרים במקביל). אני מעריך שעם בהירות מסך פחות גבוהה ובלי חיבור לרשת זה יהיה קצת יותר, אבל אם אתה מסדר את הכל כמו שצריך אז אין בעיה.

  2. זה הדבר הראשון בערך שכתבתי: מחיר, וכרטיס זכרון (שמאפשר האקאביליות). מבחינת מפרט, המכשיר כמעט זהה לקינדל פייר, מבחינת מחיר: הנקסוס עולה פי שניים, והוא טוב בהרבה, אבל עולה פי שניים.

Comments are closed.