hananbody

זהירות – פוסט לגיל 18 ומעלה

לפמינסטיות, אם כך, יש בעיה: הן מנסות לכונן קבוצה שמונה את מרבית אוכלוסיית העולם. אבל רצתה ההיסטוריה, או הגברים שהכתיבו אותה, והיא מיעוט נרדף. הדרך הראשונה לייצר זהות הוא מיתוס מכונן (לדוגמה: במדינת ישראל, המיתוס המכונן עובר בכל מקום מהתנ"ך דרך השואה ועד מכבי תל-אביב). הפמיניזם, שהודר מההיסטוריה כמו שאנו מכירים אותה, יצר מיתוס מכונן של מהות נשית.

מהי מהות נשית? קשה להסביר את המהות הזאת מכיוון שגם הפמיניזם לא הצליח להגדיר זאת לעצמו. המהות הנשית בחברה הפטריאכלית הוא האמהוּת, או יותר נכון – הרחם (שוב יורד חזרה לגוף).

אני לא חושב שיש מהות נשית, כמו שאני לא חושב שיש מהות גברית. אני חושב שיש חווייה. אבל החווייה היא משהו סוביקטיבי, מוּבנֶה חברתית, תלוי זמן ומקום ולא משהו שאפשר להסתכל דרכו על כל ההיסטוריה.

אדם פלד, נרקומנים של מבט, NRG 01.05.2006

הבעיה עם השיח הפמיניסטי הוא שהוא גרוע כמו השיח הגברי, הוא לא מדבר על שוויון, אלא כמו שהשיח המרכסיסטי מנסה להטיל את כל האשמה על בעלי הון ולהראות כאילו אלו הם מקור הרוע בעולם, והפרולטריון, הנכבשים אינם מסוגלים להגיע לנאורות ולנצח. הנשים חייבות להטיל על הגברים את האשמה למצבן הרע, ולא על אחיותן הנשים. הנשים מנוצלות מינית והגברים תמיד מנוצלים, ובכלל, הניצול המיני הוא אקט מחפיר.

שתי דוגמאות, קיצוניות לחלוטין, מדגימות את האבסורד שיש כעת בתחום התקיפה המינית. הראשונה היא חנן גולדבלט והשניה היא הבלוג mybody. מהקל לקשה אדגים.

חנן גולדבלט לא מואשם באינוס בכח, אלא באמצעות כח השכנוע, כך אמרה "מיכל", מתלוננת בתיקו של גולדבלט שרואינה הבוקר בתכניתו של רזי ברקאי. "מיכל" הטיחה ביקורת בארז רותם שערך ראיון עם גולדבלט ונתן לו במה. עם כל הכבוד לסבלה של "מיכל", היא לא נאנסה בכח ולא נאבקה. היא גם פנתה רק שנים רבות אחרי הפרשה אל הרשויות לחקור. למה לחכות כל כך הרבה שנים ולטחון את הנושא תוך שנגרם לכל הצדדים עינוי דין?

זה התחיל במסיבת פורים שכבתית שארגנו. הייתי מחופשת ליוליה (לא הייתי מאוד מקורית…) והוא הציע לי לצאת לטיול קצר. הסכמתי. הלכנו ודיברנו וכל הזמן הזה חשבתי איזה כימיה מדהימה יש לנו. אחרי כמה זמן הוא אמר לי שהוא נורא מחבב אותי, ואז הוא נישק אותי. אני לא האמנתי, זה לא הסתדר לי, למה שהוא יחבב אותי?

וכך זה המשיך להתגלגל כמו כדור שלג במדרון. היינו נפגשים, ממש כמו זוג אמיתי ויוצאים לבתי קפה ומסעדות בערים אחרות ממש כמו זוג אמיתי. אני נראיתי מבוגרת לגילי והוא נראה צעיר לגילו והיינו מתנשקים. ולאט לאט הוא התחיל לגעת בי, הוא אמר לי להגיד לו להפסיק אם לא נעים לי. זה לא קרה לעיתים קרובות אבל מתי שזה קצת הפריע לי לא אמרתי לו כלום פחדתי שהוא יעזוב אותי.

White Winter, mybody

White Winter לא כותבת על חנן גולדבלט. היא, כמו רבות אחרות מספרת על החוויה המינית שהיתה לה עם מורה. חוויה שאסורה על פי חוק, אבל אינה אונס. בעוד שבמקרה של גולדבלט לא מדובר בפדופיליה ולא מדובר באינוס בכח, הפרקליטות תאלץ להוכיח שכלל היתה לגולדבלט "סמכות או מרות" על התלמידות (שהן מתחת לגיל 18) כדי להרשיעו בפלילים. אולם, הבעיה היא לא עם הבאת הנאשם לדין וגם לא עם זיכויו או הרשעתו, אלא עם הפורנוגרפיה שבדרך.

Mybody, אותו אתר פמיניסטי שמציג קרבנות תקיפה מינית בצורה מסוימת, שוכח שנשים לעיתים בודות אונס, ולעיתים מסתירות כוונות לגיטימיות. הבלוג מציג את החד-צדדיות של הקרבנות, מבלי לקבל את הטענה של נאשמים מסוימים – שכלל לא שמעו את המילה "לא". רוב הקרבנות בMybody, שאגב, בניגוד לתעתיק אצלי נכתב כוללו באותיות קטנות, ספק בהשראת bell hooks ספק לאו, מעולם לא זעקו כנגד המעשה.

כחודש אחר כך היתה לנו שיחת "יחסינו לאן" שהתחילה ממנו, בקצרה הוא אמר שזה לא הולך ושאין מספיק רגש מצידו ולאורך כל השיחה הוא רמז באופן מאוד ברור שהוא חושב שאם נשכב ממש אז האהבה תפרח ואם לא אז עדיף שנפרד לגמרי ולא נמשיך את הקשר בכלל. עכשיו כשאני חושבת על זה בא לי לתלוש לו את האוזניים ולצעוק על הנערה שהייתי שלא תהיה מפגרת, אבל אז צמאתי מאוד לאהבה, והייתי מאוהבת בו נואשות, וכל מה שרק רציתי היה שמישהו יאהב אותי בחזרה, יאהב את מי שנהייתי, יאהב אותי באמת ולכן אחרי התלבטויות לא מאוד ארוכות הסכמתי. חייבים לציין שהוא לא הפעיל לחץ במישרין, הוא פשוט אמר מה המצב בעיניו, והשאיר לי את כל האופציות פתוחות, הוא לא נדנד ולא הזכיר את זה שוב, ואני חושבת שהוא באמת האמין במה שהוא אמר, או לפחות שכנע את עצמו להאמין. את הסוף אתם בטח מנחשים לבד – אני נתתי לו את בתוליי והוא גילה שזה לא הופך אותו לאוהב יותר. זה נמשך עוד כמה פעמים, פחות מעשר, ואז התחלתי לצאת עם בחור אחר, מקסים, שהרים אותי מהקרשים ונתן לי אהבה אמיתית, בלי לחכות לתמורה גופנית, שטיפח אותי ועודד אותי ללכת גם לטיפול כדי ללמוד להעריך את עצמי בלי קשר לסביבה.

אשה אחת, Mybody

יתר על כן, Mybody עצמו מהווה במה לסוטי מין וחלאי החברה כשהתיאורים באתר הם פורנוגרפיים ולא פורנזים. הוא מטשטש את הגבול בין מותר לקרוא במסגרת הלגיטימית לבין גירוי מיני. מדי פעם, אם מוציאים פסקאות מהקשרן, ניתן להבין עד כמה חמורים הדברים כשאנשים אחרים יכולים להתגרות מהסיפור.

הלכתי אחריו, הוא הזכיר את החלילן מהמלין, הוא היה ממש נחמד. מוזר, יש לי תכונה מעצבנת שאולי גם תרמה למה שקרה. נכון שהייתי ילד תמים וכו', אבל הכרתי את המקום וידעתי שאין שם כלום, המוח שלי פשוט עובד ככה – לפעמים אני משכנע את עצמי שמשהו נכון גם כשהוא נוגד את ההגיון (יוצר הרבה פאדיחות :) )
הלכתי אחריו לתוך בניין נטוש שהיה בתהליכי בנייה ונכנסנו פנימה. הוא סגר את הדלת ותפס אותי, סתם לי את הפה עם היד והזהיר אותי שאהיה בשקט ולא אעשה בעיות. הוא אמר שיש לו סכין אך הוא לא רוצה להשתמש בה ואם הכל יהיה בסדר אז הוא ישחרר אותי ואין לי מה לדאוג

. אנונימי, Mybody

הזוועה עם Mybody היא שהיא כן מפחיתה בחשיבות ההטרדה המינית והאונס. האתר מהווה במה מצד אחד, ומצד שני מאגר סיפורי זוועה שיכולים לעניין סוטים. האתר מעלה מספר סיפורים כל יום, וממש לא מאפשר מעקב אחר העניין. הוא מהווה במה נהדרת לקורבנות, הוא נותן להם להוציא את מה שהיה כלוא בתוכם לאורך כל השנים האלו, אולי ההפך מפוסטסיקרט, אולי לא. האתר מאפשר במה לכולן, אבל הוא גם גורם לכך שאלו שעברו חוויה צריכים לצמצם אותה ל500 מילים, בעימוד כלשהו, תחת התמקדות בתיאורים הפורנוגרפיים.

התמימות מוצגת בצד כמו בסיפור של סרט מנגה, בסיפור קלאסי עליו גדלנו. הרבה מסיפורי התנ"ך מדברים על בגירים וקטינות, דמויות סמכותיות שלוקחות אשה תחת מרותן, אלימות ולבסוף מסתיימות באהבה. אולי הבעיה שלי עם Mybody הוא שהאתר שובר את המיתוס הזה ולא מייצר אחד חדש. הבעיה הנוספת עם Mybody הוא שהאתר מחייב אותנו להכלא לנרטיב שלו. כמו חוסר בקול גברי של אלו שהואשמו בהטרדה מינית על לא עוול בכפם, כמו אלו שזועקים את קול הגברים המוכים.

מדוע אין להם קול? האם זה משום שתיאורי הזוועה שלהם על ההליך המשפטי לא פורנוגרפיים כמו האשמות שווא (לעיתים) של קרבנות תקיפה מינית שמעולם לא אמרו לא?

68 thoughts on “hananbody

  1. כמו שאמר ידיד מוערך שלי: "תרשה לי – לשהק". פורנו זה כמו רצח במובן של מנצל ומנוצל, פוגע ונפגע. זה פשוט לא נכון שרק המשתתף בוחר לפגוע בעצמו. לא יודעת מאיפה המצאת את זה. ואם הבן אדם לכאורה כן בוחר לפגוע בעצמו ויש מקום להשוואה להתאבדות, שלא נוקיע התאבדות?

    "אין דרך אחרת לחיות"- אתה תמיד מנצל מישהו, בכל מידה, ולכן אתה לא יכול להימנע מלעשות דברים שפוגעים באחרים. כנראה לא הבנת את הכוונה.

    אני לא אצליח למחוק פורנוגרפיה, אבל אני גם לא אצליח למחוק תאונות דרכים. אז בוא נעשה פסטיבל תאונות דרכים?! נהלל ונשבח תאונות דרכים ונעשה גם סיור הופעות בכל העולם עם אנשים שמספרים כמה זה כיף לאבד גפיים. כמו שאתה מדבר, שום דבר לא ראוי להוקעה. אז למה אתה לובש נעליים צמחיות? למה אתה לא אוכל בשר? הרי הרבההה יותר פשוט לחסל פורנו מאשר לחסל אכילת בשר, ועם זאת אתה ממשיך להיאבק בדרכך מאבק עקר להוקיע משהו שהוא ישן כמו הזמן עצמו! אז איך אתה מעז לבקר אותי?

    ואם כבר אתה כל כך בעד פורנו, למה להגביל אותו לבגירים? למה למנוע הקרנה בטלויזיה ציבורית? יש לך תשובה לא מתחכמת וישירה לשאלה הזאת? אם אתה נגד פורנו לקטינים, המשמעות היא שאתה מוקיע אותו עד גילאים מסוימים.

    אני מסכימה עם סימון דה בובואר שאומרת שגברים הם המזיינים ונשים הן המזויינות. גם מבחינה פיסית, אבל בעיקר רגשית.
    ועד שלא תהיה אישה אין לך סיכוי להבין את הדברים האלה.

  2. סליחה,
    את זו שפעמיים אמרת למישהו שילך להתאבד. פעם אחת כשהוא כתב את זה ופעם אחרת כשאני כתבתי על זה שהוא איים להתאבד. אם כבר, אז מש"ל.

    תאונות דרכים, בניגוד לפורנוגרפיה, הם עם מזיק וניזוק שונים.

    למה להגביל פורנו לבגירים? כי הם מסוגלים להבין שמדובר במשחק, בעוד שקטינים לא. כמו שצריך להגביל אלימות שמוצגת בפני קטינים, וכמו שצריך לאסור עליהם לצרוך אלוהול.

    את יודעת מה, אם את מסכימה עם סימון דה בובאר את מראה כמה את לא מכירה בזכות האישה על גופה. ולכן אין טעם בכלל לויכוח הזה. מבחינתך האישה אף פעם לא תוכל לשחרר את עצמה מכבלי הגבריות.

  3. גם מתחסד וגם מתחכם.. עדיף שכר רעב מאשר שום שכר בכלל.. זה לא שהאנשים האלה יכולים להציג קורות חיים או להגיד "אבא שלי הוא"..ולקבל עבודה. זה אחד.. אם כבר אתה מתעקש. יש מקומות בהם אשכרה בוחרים במודע מי ימות ומי יחיה..תקרא את הספר של קלייר ברצ'ינגר שרק יצא לאחרונה.

    זה שאתה לא לובש נייקי (לא עוזר לאף אחד ו)לא נותן לך את הזכות להחליט מה להוקיע מהחברה ומה לא. שונאת את כל "האני אוכל חסה אורגנית אז אני יוצר עולם טוב יותר" זה מגוחך.

    עכשיו אתה סותר את עצמך כי השיח תמיד היה על מהות החברה עצמה ופורנוגרפיה כחלק ממנה.. "איזו מין אקסיומה אדיוטית זאת, שלא מוקיעים כל דבר משום שכבר נטמע בחברה?".. תודה פלי.

    אבל בנקודות האחרות לא רק שאת מגזימה, כרגיל, את גם מכניסה לי מילים לפה שלא אמרתי. לא אמרתי שלבן אדם לא צריך להיות קווים אדומים, או שצריך לפגוע בכולם או שצריך ללכת בין הטיפות.

    אמרתי שאני לא אוהבת את הטון המתיימר של יהונתן וגם שאין שום רע בזה שחברה בה פורנוגרפיה זה מצב נתון (תודה שחזרת על זה שוב בתגובה יהונתן זה היה מאוד חסר תועלת), תגביל את השיח הציבורי על מצב זה ובכך תחסל כל ניסיון התחדשות לפני שבכלל התחיל.

  4. לא חושבת שאמרתי למישהו שיתאבד.

    לא בכל תאונת דרכים יש מזיק וניזוק שונים, לפעמים סתם התהפכת עם הרכב או התנגשת בעץ, אז אתה גם המזיק וגם הניזוק. ובפורנו- או שמישהו כופה\מנצל אותך, או שאתה גורם נזק לעצמך בכך שאתה מוריד את עצמך לדרגה של צעצוע. כשהילדה שלך בת ה18 תגיד לך שהיא נוסעת ללוס אנג'לס לעשות פורנו, אתה לא בדיוק תגיד לה BON VOYAGE, נכון?

    ואני לא חושבת שכל הבגירים לגמרי מודעים לזה שפורנו זה בסה"כ משחק והעמדת פנים, וכשהבחורה גונחת זה כי מישהו משלם לה על זה ולא כי היא באמת נדלקת מהזקן שבועל אותה.

    אני כן חושבת שיש לאישה זכות על גופה, ולכן היא לא צריכה לבזות את עצמה במין תמורת כסף. אם היא בוחרת כן לראות את עצמה כאביזר ולעשות קריירה ממין, כמו ששאר הגברים רואים בה, סימן שלא טיפחו אותה מספיק לחשוב שהיא מסוגלת ליותר.

    אני באמת לא מבינה איך אנשים כמוך לא רואים כמה זה נורא להיתקע בשלב הפרמיטיבי הזה של זנות. מה אתה היית עושה למשל אם היו אוסרים עליך לכתוב בלוג? אוסרים עליך לקבל חינוך גבוה? משתיקים אותך כשאתה רוצה לבטא את הדיעות שלך? על זונות לא אוסרים את הדברים האלה. פשוט לא מבהירים להן שיש להן את האופציות האלה בכלל! הדבר הראשון והאחרון שהן יודעות הוא שהגוף שלהן הוא הכלי הכי חשוב שלהן, ולא השכל. לכן, גם אם אישה הולכת לזנות מרצונה, הרי שהיא לא מודעת לאפשרויות מטיבות יותר, או בוחרת באפשרויות שבדיעבד תצטער עליהן, כשכבר אף אחד לא ירצה בגופה ובמקביל אף אחד לא יקשיב למה שיש לה להגיד.

  5. את הטוקבק הזה שלך את זוכרת?

    מי אמר שלא עדיף להתאבד? מי אמר שעדיף לעזור לאחרים? אתה קובע פה עובדה? אם **** רוצה להרוג את עצמו, והנזק מינימלי, שיבושם לו.

    יותר מזה, מי את שתקבעי שמין מבזה? מי את שתאמרי שמי שמשתתפת בסרט פורנו לא יכולה לקבל חינוך גבוה? מי את שתמעיטי בערכה? אני לא חושב שזנות היא דבר פרימיטיבי. אני לא משתמש בשירותי זנות, ואני גם לא ממש רואה את עצמי צורך אותם או מספק אותם, אבל אם תקחי לדוגמא את הערעור שמגיע עכשיו לבית המשפט העליון עם האמיקוס של לשכת עורכי הדין בו נכה תובע מחברת הביטוח כסף עבור שירותי מין כיוון שתאונת הדרכים שלו מנעה ממנו את היכולת להכיר נשים ולקיים יחסי מין, האם זה לא סעד לגיטימי?

    ואיה,
    אני לא חושב שלאנשים בסין יש ברירה, אבל אני גם לא חושב שיש לי הרבה ברירה אלא להחרים את נייק.
    אני לא אומר שלא מוקיעים, אני אומר שהחברה כל כך פורנוגרפית שלא משנה מה תעשי, זה עדיין יהיה שם, אז לצאת נגד פורנוגרפיה ביד אחת בזמן שהפורנוגרפיה כל כך מושרשת יהיה צביעות. אני אשמח שיהיה שיח ציבורי, פשוט אני מעדיף שהוא יכלול גם את הדיון לגבי לגיטימיות הפרסום של זרמון גולדמן.

  6. נכון, אמרתי לו שאם הוא רוצה להתאבד, שיעשה זאת. לא ציוויתי עליו וגם אי אפשר להגיד שעודדתי אותו כי אי אפשר להוכיח שיש לי השפעה עליו.

    מין הוא דבר פרמטיבי ראשית כי הוא המקצוע העתיק בעולם. אתה בעצמך כל הזמן יורד על דברים כמו דת וטוען שהם מיושנים ומטיפים לצרות אופקים. זנות לא? זנות זה מקצוע מיושן, שתופס את האישה כמושפלת וחסרת יכולות שכליות ולכן המקצוע שלהן לא כולל יכולות אינטלקטואליות. לא אמרתי שמין הוא דבר מבזה, אמרתי שמין מסחרי הוא דבר מבזה, ואני לא היחידה שתמצא שמחזיקה בדיעה הזאת.
    ואם הערעור של אותו נכה יתקבל, זו תהיה הבדיחה של השנה. אני לא מעורה בפרטים, אבל איך אפשר לתבוע סעד שהוא בהגדרתו לא חוקי כמו זנות?
    ואיך בדיוק תעזור לו זונה אם הוא לא יכול לקיים יחסי מין בשל נכותו? יש להן איזה טריקים שאני לא מכירה?

  7. פלספנות לשמה.. אתה אומר אין לגיטימציה, אם נוקיע זה לא ישנה שום דבר וגם זו צביעות להוקיע.. אותו דבר אני אומרת על נייק..והעובדה שאתה חיי בצורה שמנצלת הרבה אנשים.

    אבל אני לפחות מכירה בזכות של אנשים לדבר על זה – מה שבפוסט הראשון בנושא הוקעת.

    מש"ל (?) חשבתי שעברנו כבר את הקבצה ג' ..

  8. לא אמרת לו להתאבד? באמת? אני מבטיח לך שמה שאת עשית היה אחריות תורמת לכל הפחות.

    "להכיר נשים ולקיים יחסי מין" – כלומר, ואולי לא הובנתי נכונה, "להשיג זיון".

    הוא מכוער עכשיו או משהו כזה;

    וזנות היא חוקית, ככל שידוע לי. מה שאינו חוקי הוא שידול לזנות, ניהול בית זונות, אי מתן חשבונית על שירותי זנות ומגורים עם זונה לצורך הפעלתה.

  9. יופי, אז למה להגביל את זה לנכים? למה שלא יקומו כל מכוערי העולם, כל הגמדים, השמנים, הג'ינג'ים והשעירים ויתבעו למשל את הוריהם שהורישו להם גנים "דפוקים" שבגללם הם לא מצליחים למצוא זיונים?
    כנראה שבכל זאת יש סיבה טובה שמוגשת על התביעה הזאת ערעור.

    אם הסעד יהיה להביא לו זונה, זה אומר לסחור בה, לא? חברת הביטוח תשלם לזונה כדי שתשכב עם הלקוח. טוב, לפחות חשבונית היא תקבל, זו גם תהיה נחמה.

  10. נמאס לי להתעסק עם השטויות שאת כותבת.
    התשלום הוא לזונה כמו כל פיצוי על נזק בלתי ממוני אחר.
    אם יש מישהו שאחראי לכך שיש למישהו הפסד, הוא חייב בפיצוי עליו.

    אין לי כח פשוט עם הדעה השוביניסטית-שמרנית הקיצונית שלך.

  11. אני יודעת שאנחנו לא מסכימים, אבל למה אתה חייב להיות כל כך מרושע אליי? אני בסך הכל מסבירה לך את העמדה שלי ואתה כל הזמן מכנה אותי בשמות ומנסה להשפיל אותי בפני כולם, ככה אתה מדבר עם כל מי שלא מסכים איתך? אני לא חושבת שהרגשתי כל כך מושפלת כמו שאני מרגישה עכשיו. תתבייש לך!

  12. המטרה היא לא להשפיל אותך.
    אני פשוט חושב שהבהרת את העמדה שלך לפני 20 טוקבקים.

  13. זה היה מהדיונים המתישים שקראתי…

    כמה שלא נסובב את זה, הטיעונים של איה ופלי נובעים קודם כל מהעמדה המוסר(נ)ית שלהן. גם של יהונתן, אבל אני שמתי לב פה שיהונתן טוען טיעונים למען אותה עמדה שלו ולא חוזר עליה שוב ושוב בתקווה שתשמע. בגלל זה את הדיעה של יהונתן אני יכול להבין או להתווכח איתה גם אם אני לא מסכים איתה. אני דווקא כן מסכים…

    חוץ מזה, מאיפה כל המידע הזה על שחקניות פורנו ופורנו בכלל? מישהי מכן ראתה פורנו? פגשה שחקנית?

    אתן מנסות לשים את עצמכן במקומן ולהביו איך הן מרגישות באופן הזה. וזה לא נכון לעשות – את הנפרדות הזו צריך לעשות ולהבין על מנת שתוכלי לנסות להבין מה קורה שם.

    אתן שופטות. אתן משתמשות במושגים מוחלטים. "תמיד", "אף פעם", "כל", "רק"… אין "כל הנשים" – יש נשים כאלה וכאלה. לכל תופעה יש הרבה גורמים, לא אחד.

    ועוד תוספת קטנה – השימוש לרעה בסמים, חוץ מההתניות החברתיות (שאפשר להניח שיש בפורנו, כמו בדוגמנות – ויש חשיבות לסוג הסמים שמשתמשים בהם) נובע גם מנגישות. שאלתם על רופאים? לא יודע על מנתחי מוח, אבל מרדימים למשל…יש בכתבה הזו קצת נתונים:

    http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=336009&contrassID=2&subContrassID=13&sbSubContrassID=0

  14. אם היית קורא כמו שצריך היית מגלה שאני לא מסכימה עם פלי ואמרתי שהיא מגזימה. בכלל הוויכוח בין יהונתן ופלי הוא אישי..לא נכנסתי לזה, לא דיברתי על פורנו ולא על סמים. אל תכליל סתם.

    יהונתן חושב שלאנשים בחברה כמו שלנו שרואים פרסומות למשל, שהם סוג של פורנו, אין זכות לדבר נגד פורנו. אני חושבת שאי אפשר להגביל את החופש של האנשים לדבר בלי קשר למה הם עושים ואיך הם חיים. אני חוזרת עליה שוב במילים פשוטות ואני מקווה בלי לפגוע כי אמרת שלא הבנת – אולי זה לא היה מספיק ברור…

    אמרתי גם שיהונתן מתחסד כי הוא חושב שהוא סוג של בן אדם עליון בגלל שהוא לא קונה נייק כאשר (והבאתי לינק שתומך בדעה הזאת) זה לא עוזר לאף אחד בעצם. אבל זה כבר וויכוח תיאורטי ולא מוסרי.

    בגלל שכולנו אנשים ולא אלים לכולם יש זכות לדבר על הכל.

    הדיון הוא דיון על מוסר כן.. על זה היה הפוסט, בגלל זה אנשים מציגים את הגישה המוסרית שלהם. הויכוח של יהונתן ופלי היה על פורנו..אם יש לך דעה כלשהי או אם פגשת שחקנית פורנו ויש לך מה להוסיף בנושא בבקשה ..

Comments are closed.