זה לא כולל שירות | תצטרפו לאיגוד האינטרנט

רועי שלומי פרסם היום טור בYnet אודות ההתנהלות הכספית של איגוד האינטרנט הישראלי (הטור המלא בבלוג שלו) ועל ההתנהלות הכספית; בקצרה, שלומי מתלונן על שני דברים: (א) העדר שקיפות בניהול האיגוד ו(ב) שימוש במשאבי האיגוד למטרות שאינן ניהול רישום הדומיינים של האיגוד. שלומי מתלונן על הקמפיין של איגוד האינטרנט  "יותר חכמים מהאינטרנט" שנערך בשיתוף עם בזק ועל יוזמות חברתיות אחרות שמומנו מכיס משלם הדומיין.

לפני שמשחיזים את חניתות המלחמה, חשוב לציין כי הקמפיין של "יותר חכמים מהאינטרנט", עם כל הביקורת שיש לי עליו, הוא אחת הסיבות בעקבותן חוק הצנזורה ירד מהפרק. העבודה של איגוד האינטרנט בתחום זה לשמור על האינטרנט חופשי, כחלק ממגמה של הבנה שאינטרנט היא לא רק רישום דומיינים, אלא גם תרבות דיגיטלית.

יחד עם כל רכישה של דומיין ישראלי משלמים על עקרונות החירות, השוויון והצדק שבאים ביחד עם האיגוד, "מס האינטרנט" שנגבה מבעלי הדומיינים נגבה על מנת שאיגוד האינטרנט יוכל לשמור על האינטרנט חופשי כמו שהוא, ולא על מנת לשלם על רכש מדיה בלבד.

פרוייקטים כמו "הדרכת הורים" שמתקיימים ביחד עם עמותת אשנב (אשר אני חבר בהנהלה שלה), תמיכה בפרוייקטים בקוד פתוח ולובי בכנסת נגד חוק הצנזורה הם חלק מהערכים שצריכים לבוא עם כל דומיין.

עם כל זאת, אני כן שותף להרגשה שצריך לעשות משהו ומצטרף לשרון גפן שקוראת להצטרף לאיגוד כחברים (גם דידי חנוך, שקורא להתפקד וליובל דרור, שאם תתאמצו מספיק נוכל באמת לקרוא לו יו"ר). איגוד האינטרנט צריך רוח צעירה ושינוי, אבל צריך לקבוע כלל חדש ולשנות את כללי המשחק: כל בעל דומיין צריך להיות אוטומאטית בעל זכות הצבעה באיגוד ולקבוע מהי רוח האינטרנט, כמו בכל דמוקרטיה. ראוי גם לזכור שאם האיגוד השקיע מיליונים השנה בקידום של אינטרנט חופשי ופתוח, הוא ימשיך לעשות את זה.

האם לא ראוי, לפחות ברמה העקרונית, לקחת חלק מהכסף הזה על מנת לספק אינטרנט זמין יותר ונגיש יותר לכל הציבור? האם לא ראוי לחנך? ברור שכן. זה הכסף של בעלי האתרים וראוי שהם יחליטו, אבל עד שהם יחליטו, בסך הכל האיגוד שומר על האינטרסים של כולנו.

13 thoughts on “זה לא כולל שירות | תצטרפו לאיגוד האינטרנט

  1. תודה שהתייחסת לנושא, קלינגר.

    אתה מעלה נקודה חשובה, אך שוכח שלמעשה האיגוד כיום לא מאפשר שום אפשרות בחירה לבעלי הדומיינים. תרצה או לא תרצה אתה תומך בפרוייקטים, חקיקה, מחקרים ועוד כל מיני פעילויות שאתה לא בהכרח מסכים איתן. חברה כמו מייקרוסופט קונה דומיין בישראל, אתה חושב שהיא רוצה לתמוך בפרוייקטים של קוד פתוח?
    בעיה נוספת היא בכך שהאיגוד מספק שירות לא טוב (תבדוק אצל שרון גפן) ומוציא חלק ניכר מהכנסותיו על הפעילויות החברתיות. במקרה הזה, צריך לשנות את סדר העדיפויות לחלוטין.

    כל זה אינו קשור להתנהלות הבעייתית של הארגון בכל הקשור וההצעות לשינוי התקנון, שהן רחוקות שנות אור מרוח הדמוקרטיה והדיון הפתוח באינטרנט.

  2. רועי,
    מסכים איתך לחלוטין, ולכן הפתרון צריך להיות פשוט (לבעיה הראשונה): כל בעל דומיין הוא בעל זכות הצבעה מראש. אם יש זכות הצבעה, יש לו את היכולת להשפיע.

    מעבר לכך, ברור ששקיפות וההצעות שלך נכונות. אני שמח שהצטרפנו לאיגוד ואנחנו כולנו נצביע נגד ההצעות ובעד ההצעות שלך.

  3. מהלך יפה כל הכבוד – לכו עוד צעד

    אם כל אחד מהבלוגרים שהתפקדו לאיגוד כדי לשנותו מבפנים היה מתפקד לאחת המפלגות (לפי בחירתו) וקורא לכל קוראיו לעשות ככה (שוב, כל קורא יבחר) – מצבנו היה יותר טוב. העלות דומה והכוח גדול בהרבה.

    לדוגמה אם 20000 בלוגרים וקוראיהם היו חברי קדימה, החוק הביומטרי של שטרית היה נקבר עמוק באדמה, ושטרית עצמו היה מתייחס לערן ורד הגר צימרמן וכו' בכבוד מלכים.

    כמובן שאין שום חובה חוקית להצביע למפלגה שאליה התפקדת ואין שום צורך להאמין בגדולתה של הדמוקרטיה הישראלית בכלל. ההתפקדות היא כלי להחזיק פוליטיקאים בביצים, הדבר האפקטיבי ביותר שיכול להעצים את מי שאין לו מיליונים בכיסים כדי לשמן פוליטיקאים.

Comments are closed.