המצע הטכנולוגי של התנועה הירוקה-מימד

האם במצע של המפלגה שאתם מתכננים להצביע עבורה יש התייחסות לשיתוף קבצים, קוד פתוח, שקיפות טכנולוגית, תקני רשת ומחזור של מערכות מחשב? אם כן,  אז כנראה שאתם מצביעים לתנועה הירוקה-מימד.

המלחמה, כמו גם נושאים אחרים, גרמו לכך שאני אגיע לבחירות 2009 ללא כל פייבוריט מוסכם. אם בבחירות הקודמות עמיר פרץ היה שמש העמים החדשה והצליח לגרום לי, ולאחרים, למשב רענן ולפרץ של קסם, הבחירות האלו מתמקדות בבחירה בין שלושה מועמדים רעים לישראל. ההצבעה למפלגת העבודה כשזו תמכה במלחמה ופעלה נגד יוזמות חברתיות ותמכה בחוק הביומטרי גרמה להעדר אלטרנטיבה שלטונית מצידה.

מרצ מנגד, לא מהווה אלטרנטיבה אמיתית. היא איבדה מבחינתי את אמינותה וגרמה לכך שהיא בעצמה לא תהיה רלוונטית עם הצעות כמו החוק לאיסור שיתוף קבצים ודשדוש בכל הנוגע להתנגדות למלחמה. במקביל, הפעילות האינטרנט של מרצ, שכוללת הזניה של בלוגים ושליחת ספאם שמבקש ממני תרומה כספית (קרי: הוצאת כספים בדרך אחרת) לכתובת דואר אלקטרוני שמעולם לא סופקה למרצ, מראה לי בדיוק את חשיבות אותו שלטון חוק למרצ.

לכן, כשבשבוע שעבר ביקשו ממני ניר הירשמן ושוקי גלילי, להשתתף בניסוח נייר העמדה הטכנולוגי של התנועה הירוקה-מימד, נפתרה לי הבעיה. תקופה ארוכה הייתי בהתלבטות בין חד"ש לבין התנועה הירוקה-מימד. ההתלבטות היתה כיוון ששתי התנועות לא היו בדיוק מה שחיפשתי, אבל פוליטיקה היא משחק של פשרות.

בנייר העמדה, שהוא בעצם חלק מהמצע, ניתנה לי, יחד עם דורון אופק ועירא אברמוב, ההזדמנות לנסח את כללי המשחק לדור הדיגיטלי, מה שגרם לכך שיש לראשונה בישראל תנועה שנותנת יחס לטכנולוגיה כאל אמצעי ולא כנטל.

לבלוגרים, ובמיוחד לאלו שנעמדו נגד חוק הצנזורה והחוק הביומטרי, יש אג'נדה. בדיוק כמו שלנהגי מוניות יש אג'נדה כסקטור. לכן, מצע שמתייחס לפרטיות גולשים, לחופש ביטוי ולנושאים כמו מחזור של מחשבים ישנים וחינוך לטכנולוגיה יש לא מעט מקום בו בלוגרים יכולים להשפיע ולהתערב בשיח.

[נכון, אני ער לכך שמיכאל מלכיאור הצביע בעד החוק הביומטרי ואני מקווה שנקבל ממנו התנגדות כעת לחוק]

הרבה מאוד מפלגות עורכות היום "מפגשים עם בלוגרים", אבל אף אחת מהן לא מדברת על מה שבאמת חשוב לנו; לכן, אני מאמין שכדאי שתשקלו לפחות לקרוא את המצע. והיי, אם אתם עובדים אצל המתחרים, לכו וקחו את המצע, הוא משוחרר ברשיון Creative Commons, ככה שגם אתם יכולים ללכת על זה.

45 thoughts on “המצע הטכנולוגי של התנועה הירוקה-מימד

  1. יו נבר קנואו,
    יום אביבי אחד אולי תרצה למסד את מערכת היחסים הכפולה שלך (זו מהפוסט הקודם)…

  2. יהונתן, אני רוצה לנצל את ההזדמנות כדי לומר תודה – לך, לעירא, לדורון, לערן בן-ימיני שנאלץ להבין כל מילה במסמך, ולכל האנשים שהטרדתי בזמן האחרון כדי שזה יקרה (אייל, רועי, יובל, עידו, וסליחה אם שכחתי).

    היה מרתק. אני מקווה בשביל מדינת ישראל שכל המפלגות יעתיקו את המסמך הזה…

  3. נחמד מאד, בכלל כמעט כל המצע שלם מאד קולע.
    אולי קצת אוטופי ו"נחמד" מידי, אבל קולע.
    (כבר יש להם קבוצה בפייסבוק? :))

    ד"א – יש לך איזו בעיה תחבירית פה במשפט:
    "בנייר העמדה, שהוא בעצם חלק מהמצע, ניתנה לי, יחד עם דורון אופק ועירא אברמוב, יש לראשונה בישראל תנועה שנותנת יחס לטכנולוגיה."

    נראה שחסרות שם מילה או שתיים באמצע.

  4. קצת מצחיק לא לתמוך במרצ בגלל שהיא דשדשה בהתנגדות שלה למבצע, בהתחשב בזה שתי"מ תמכה בו בתחילתו ולא יצאה נגדו עד סופו (כן, היא הפטירה כמה הסתייגויות מתחסדות בדרך)

  5. יהונתן, שלום,
    ראשית – תודה, זה אכן מסמך ייחודי וחשוב מאוד.
    אני רוצה להתייחס רק לנקודה אחת, הפער הדיגיטאלי.
    מבלי להמעיט בעובדה שאכן יש פער דיגטאלי אשר "משאיר שכבות רבות מאחור" וצמצומו יביא לכך ש תהיה "…היחלצות ממעגל העוני…" – אני רואה גם פער דיגיטאלי אחר, לא פחות בעייתי, והוא הפער הדיגיטאלי בשימוש מושכל בטכנולוגיה ובמחשוב אשר מתקיים בין הורים לילדיהם, בין מורים לתלמידיהם – ללא קשר לעוני או מיקום גיאוגרפי.
    הפער הזה 'יושב' על הבנה מוטעית של הורים ושל מורים כי 'טכנולוגיה ומחשבים' זה משהו 'של הילדים, התלמידים', ואנחנו המבוגרים רחוקים מזה כשנות אור/דור.
    המיומנות המכניסטית של 'תפעול' הטכנולוגיה בידי ילדים ותלמידים מתפרשת על ידי הורים ועל ידי מורים כ 'ידע' בלתי נגיש להורים ולמורים.
    לילדים ולתלמידים אין די עומק אינטלקטואלי, או נסיון נצבר, או היקש והקשר, כפי שיש למורים ולמבוגרים, והמיצוב המוטעה של מחשבים וטכנולוגיה מביא הורים ומורים לזנוח/להתייאש מלהשתלב בסביבה העדכנית, כדי להרחיב ולהעמיק את יכולת הלמידה והתקשורת שלהם עצמם, גם עם תלמידיהם וילדיהם.
    האם אתם נותנים דעתכם, גם על כך?

  6. דרומי,
    אני לא אמרתי שהתנועה הירוקה-מימד הוא גוף מושלם, יש לו גם בעיות. אני חושב שאבל שבניגוד למרצ, שגם מדשדשת בנוגע למלחמה וגם לא מהווה אלטרנטיבה שלטונית, כאן יש הזדמנות לאלטרנטיבה אמיתית, לתנועה שמאמינה שאפשר להצמיח עולם חדש.

    יגאל,
    הפער הדיגיטלי הבינדורי זוכה להתייחסות במצע, בין היתר בחינוך לטכנולוגיה.

  7. [זהירות, קטנוניות]

    כתבתי לך את זה גם באופן אישי, אבל אני לא יכול להתאפק מבלי לתת לזה פומבי.
    מתוך המצע:
    "…הנגשת טכנולוגיה לבעלי מוגבלויות (מוטוריות, סנסוריות, מוגבלויות בתקשורת וכו') אתגר חינוכי, כלכלי ואנושי חשוב. כדי לקדם את הנושא, נפעל בשיתוף עם ארגון W3C העולמי, איגוד האינטרנט הישראלי, עמותת נגישות ישראל, וכל גורם רלוונטי אחר שיוכל לסייע – כמובן, עם עדיפות לארגונים וולנטריים ומלכ"רים."

    וגם:
    "…התנועה הירוקה-מימד תפעל לאימוץ מערכות סטנדרטיזציה שמוכרות על-ידי רגולטורים במדינות המערב (כגון CE, FCC וכדומה), ושסמכויות מקצועיות בלתי-תלויות ימצאו כמתאימות לישראל."

    ואז אני מגלה שהדף עצמו לא עובר ולידציה של w3c. (עם 25 שגיאות, שאין לי כל ספק שהן לא יתוקנו אי פעם).

    זה כמו שעמותה נגד אכילת בשר תכתוב את נייר העמדה על פרוסת נקניק. באמת.

    ובנימה אישית, אני חותך את מה שנשאר לי בין הרגליים אם התנועה הירוקה מימד, ככל שהיא תעבור את אחוז החסימה ותכנס לכנסת ותכנס לאיזושהיא קואליציה, לא תשמור כמו טאטלע על משמעת קואליציונית ותצביע בעד כל הצעת החוק שיגידו לה להצביע על זה. המצע הזה מבחינתם יהיה מן הפה ואל החוץ בידיוק כמו שהמצע של הליכוד פסל בכל צורה את ההתנתקות. אבל מה זה משנה, זה מגניב כמה בלוגרים, אז מה רע?

    אה כן, העובדה שהתנועה הירוקה מימד הביעה תמיכה בלתי מתפשרת במבצע בעזה מעלה לי כמה סימני שאלה כיצד כמה בלוגרים שהביעו מחאה ברורה מאוד נגד המלחמה מסוגלים לתמוך בה פתאום בכזו נלהבות. הבשל חופן אמירות ירוקות / טכנולוגיות אבדו עקרונות חשובים מזה?

  8. אפי,
    25 בעיות ואלידציה הן מינוריות יחסית לאתרים אחרים, כמובן, ואני בטוח שהתנועה הירוקה-מימד יטפלו בזה.

    לגבי החזון הטכנולוגי, אם הם לא יגשימו אותו, אני אישית אכנס באמ-אמא שלהם ואדאג שהם לא יחטפו.

    אני ישבתי עם ערן בן ימיני שהתחיל דוקטורט בקניין רוחני והבין את הבעיות ותמך ברעיון והחזון. אני מאמין שאם הם כן יכנסו לכנסת, הם יוכלו לשנות הרבה יותר, ומספיק שהם יביאו רבע מהחזון, והצלחנו.

  9. אפי, יצא לי להכיר את ערן בן ימיני, אמנם לפני לא מעט שנים, אבל עדיין – אם התנועה פועלת כמוהו אני מאמין שהם יעזבו קואליציה אם יגלו שהם עלולים לבגוד בעקרונותיהם.

  10. יום הבוחר הוא יום הים, אני מאמין באמונה שלמה שביום הבחירות יהיה שרב כבד וכך כל האזרחים והאזרחיות שלא חושבים שבאמת יש מועמד מתאים ומפלגה אידיאליסטית להעמיד בראש המדינה יעשו משעה נבון וחכם וילכו לים

  11. ליגאל חלמיש – אני מסכים איתך שקיים פער בין דורי בכל ההתייחסות לטכנולוגיה, אבל אני לא רואה איך המדינה מטפלת בזה . ככל המדינה לקחה אחריות על החינוך של ילדים ונוער , אינני סבור שהיא תיקח אחריות על השכלה למבוגרים.. (לפחות מההכרות שלי עם המדינה) .
    מה שכן , אולי אפשר לפתור את הבעיות הללו בצורה אחרת.
    פעם היו מכריחים תלמידי תיכון (עבדך סבל מהעניין) לתרום לחברה , אם אינני טועה קראו לזה "מחוייבות אישית" או משהו כזה, אם נצליח לשכנע את משרד החינוך שתלמידי תיכון שיכתבו תכנים לימודיים ברשיון חופשי זה ייחשב להם בתור "מחוייבות אישית" (שאם אינני טועה גם מקבלים על זה ציון) , ניתן יהיה להעלות תכנים לימודיים בנושאי טכנולוגיה וכך לספק ול את התכנים – האחריות על לשבת לקרוא וללמוד , תהיה בסופו של דבר אחריותם של האנשים .

    אפי פוקס – לא הבנתי מה הבעיה שיש עם FCC ו- CE .
    אולי זה לא מנוסח היטב, אבל המצב כרגע בחלק מהתחומים (ואני סיפקתי את הדוגמה של FCC ו- CE ) היא שרשויות שונות מעדיפות הסמכות ותקינה פרטיים ולא ציבוריים.
    ה FCC וה- CE הינן certifications בתחום של טכנולוגיות סלולאר שמקובלות על הרגולטורים במדינות שונות (ארה"ב ואירופה בהתאמה) , בישראל מאידך רוצים (לרשת GSM ) את ה GCF certification שהיא הסמכה פרטית (בבעלות תאגידים) , הסיבה שבחרו בה על אף היותה הסמכה קשה יותר , היא שגופים בעלי אינטרס (מעניין מי ) "הילכו אימים" (כהגדת מספר אנשים שהיו מוערבים בנושא) על הרגולטור בכך שמחר בבוקר יכניס מישהו לארץ מכשיר מ"יצרן סיני" שיגרום לכל הרשת הסלולארית לקרוס .. התוצאה היא שאי אפשר להכניס לארץ מגוון של מכשירי סלולאר והשוק ממשיך להיות בשליטה סבירה של מפעילי הסלולאר , מי שמפסיד מהעדר תחרות .. הוא אני , ואתה ועוד הרבה אנשים .
    הרעיון הוא , לנסות , ליצור מצבים שבהם הרגולטור יאמץ תקנים והסמכות כפי שנהוג בחו"ל וככל האפשר לטובת האזרחים והתחרות .. כי עם כל הכבוד לנו , אנחנו פשוט חלק מהעולם .

    – דורון

  12. יהונתן, אז מה שאתה אומר בעצם זה 'אז מה אם ילדים מתים בעזה, מבטיחים לי פה להוציא את התמונות של המדינה בפאבליק דומיין!', לא?

  13. דרומי,
    לא. אני אומר שילדים כבר מתו בעזה, אין אף מפלגה (למעט חד"ש, שיש לי הסתייגויות מדבריה) שהתנגדה במפורש למלחמה, את הלקח מהמלחמה למדו אנשים והבינו את הבעיה, ואני די בטוח שהם לא יחזרו עליה.

    אני גם אומר שאם הבחירה שלי היא בין מרצ שתמכה במלחמה והוכיחה שהיא אותה מרצ שמשאירה את ביילין במשחק לבין התנועה הירוקה-מימד, אז אני מעדיף את התנועה הירוקה-מימד.

  14. יהונתן,

    ברכות על ניסוח המצע הטכנולוגי!

    רק למען ההגינות והסדר הטוב וכפי שאתה עצמך כתבת ולינקקת:
    1. חד"ש היא בין המפלגות היחידות שיצאו כנגד מלחמת עזה.
    2. חבר הכנסת היחיד שהצביע נגד החוק הביומטרי הוא דב חנין מחד"ש.

    בהנחה שהתנועה הירוקה-מימ"ד אכן תעבור את אחוז החסימה, ובהנחה שתהיה מלחמה נוספת או עימות צבאי כלשהו*, אני כבר יכולה לחוש תחושות דב-ז'ה-וו ברורות של סינדרום "איך מפלגת העבודה אכלו לנו-שתו לנו".
    מכיוון שאני מאמינה ששנינו חולקים תקווה משותפת ללמוד מטעויות העבר, אני מפצירה בך לשוב ולחשוב על החלטתך.

    * זוהי כמובן אינה משאלת לב בשום פנים ואופן, אלא מבט עצוב וכואב על המדיניות הכוחנית שישראל מובילה ושנינו הבענו את מחאתנו כלפיה ממש לא מזמן.

  15. מצע מעניין.
    לא מסכים עם כולו, ואני לא מצליח להבין איך מפלגה סוציאליסטית דתית יכולה להיות כל כך ליברטנית בגישתה לאינטרנט.
    חסרה לי התייחסות לעבירות אינטרנט. ספאם, הטרדה, איומים, הוצאת דיבה, עבירות מחשב.

    שרון – הנה מה שחושב יו"ר חד'ש – מוחמד ברכה.
    http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/592/644.html

  16. דניאל,
    לכל הדברים שאתה דיברת יש כבר התייחסות בחוק והם קיימים. אני לא חושב שצריך להתייחס אליהם ספציפית.

  17. אני רק תוהה איך המצע של המפלגה יחיה ביחד עם החוקים הקיימים כבר.
    לא הייתי רוצה לראות איך "חופש המידע" עוקף מגבלות צנזורה ופוגע בבטחון המדינה.
    לא הייתי רוצה לראות איך חוקים שמבטיחים "פרטיות" מאפשרים לאנשים להוציא דיבה או להסית לרצח.
    לא הייתי רוצה לראות איך "נייטרליות הרשת" מחזירה אותי לקבל מיליון מיילים ביום מאנשים ומחשבים.

    האם אפשר להניח שהחוקים שכבר קיימים בנושא ישמרו, ולא יהיה נסיון לשנות אותם? לא ראיתי לכך התייחסות מפורשת.

  18. יהונתן,
    לא בטוחה שהבנתי מה רצית לומר בקישור על ברכה.
    מקווה שמאחורי הפרגוד בקלפי תזכור כמה פעמים חשקנו שיניים בשנים האחרונות על הפתק של הפעם הקודמת.
    אני הפעם הולכת על בטוח- כמו שאמרו חלקנו בילדותם: בלי חרטות.
    מיותר לומר שאני מאחלת הצלחה לחברי בתנועה הירוקה ומי יתן ונראה אותם ישובים על ספספלי הכנסת, אך עדיין מחזיקה בעמדתי שמי שמעוניין בשמאל משמעותי, סביבתי-חברתי, יצביע לחד"ש.

  19. לא יהונתן נתן את הקישור, אני נתתי.
    מה ניסיתי לומר?
    לא משנה כמה אני אתמוך בשמאל, בנסיגה מהשטחים, בביטול מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית והפיכה לרפובליקה סובייטית, בפצפיזם, או בהחזרת יהודי ארץ ישראל למדינות המוצא שלהם, לעולם לא אוכל להצביע למי שמצדיק את ארגוני הטרור ואת "ההתנגדות בכוח" שלהם.

    הצביעות המרה בלהגיד לצה'ל שהוא לא מוסרי כשהוא משתמש בכוח,
    אבל להצדיק את פעולות ה"התנגדות בכוח", מראה את המשבר הגדול שהשמאל היום נמצא בו.
    אני אצטט את דבריו של ברכה לפי המאמר:
    "התנגדות היא לגיטימית לכל עם שנמצא תחת כיבוש"
    "מי שמטיף לנהל משא ומתן בכיבוש ללא מאבק טועה"

    עכשיו אני אשנה את זה רק טיפונת, ותביני שאת לא מצביעה לאיש שמאל, אלא לאיש ימין קיצוני:
    "התנגדות היא לגיטימית לכל עם שנמצא תחת איום הטרור"
    "מי שמטיף לנהל משא ומתן בטרור ללא מאבק טועה"

    תודהיומטוב

  20. יהונתן: ובכל זאת, יש הבדל בין תמיכה חלקית, שנפסקת בשלב מסויים, לבין תמיכה לאורך כל המתקפה. הרבה ילדים נהרגו גם אחרי השבוע הראשון, אחרי שמרצ התעוררה והצטרפה למתנגדים ותי"מ עוד לא.

    שלא יובן לא נכון – אני לא פוסל את תי"מ. אבל התמיכה שלה במתקפה היא אחת הסיבות נגד.

  21. אני לא מבין מה הבעיה שלכם עם מלחמה ..

    "מלחמה זה טוב"
    (אופרת הרוק "מאמי" , למי שלא זוכר) .

    :-)

    [סתם ,. סתם אל תתיחסו אליי ברצינות ]

  22. אכן יש שגיאות ולדיציה שמקורן בעיקר בפלאשים בצד.
    אני דווקא לא חושב שזו קטנוניות. מי שמדבר צריך גם לעשות. אין תירוצים, וחשוב שנתקן. אם אמנם זה יקרה לפני ה- 10.2, אעדכן כאן.

    אגב, האתר נבדק על FF, IE6, IE7, ועל אף השגיאות, עובד באופן תקין.

    עם זאת (הנה בא האין תירוץ…), הרעיון כאן הרבה חשוב מכדי לעצור אותו בגלל שגיאות ולידציה. צריך להגיע לכל כך הרבה אנשים שנמאס להם מהפוליטיקה והפוליטקאים, מפני שכ-ו-ל-ם מושחתים, והם מוותרים על זכותם (אולי חובתם) להשפיע. צריך להגיע לכל כך הרבה אנשים שמאמינים שנושא הבטחון לבדו יקבע את עתידנו כאן, ולא מתפנים להבין שאי אפשר שיהיה עתיד בכלל, אם נעסוק רק בבטחון. אי אפשר שיהיה עתיד אם לא נדאג שלא יהיו 280,000 ילדים בסיכון (כלומר: אינם יודעים למה הם קמים מחר בבוקר). אי אפשר שיהיה עתיד, אם נמשיך לזהם את הנחלים ואת האויר שאנחנו נושמים, ואי אפשר שיהיה עתיד אם נתעלם מהפערים החברתיים ומהחינוך המידרדר.

    כל זאת צריך להגיע לליבם של עשרות אלפי אנשים, שיבינו שיש גם פוליטיקאים מזן אחר – לא מושחתים, לא נגועים, מלאי אנרגיה, רצון ויכולת מוכחת לעשות למען כולנו.

  23. התנועה הירוקה?!

    זה לא מפריע שהם כאילו תמכו במלחמה (או לפחות מאוד התעקשו להישאר בקונצנזוס בזמנה)?

  24. אז רגע, הבנתי נכון? זה אומר שקלינגר כתב את המצע הטגנולוגי של התנועה הירוקה?

    זה מסביר את היותו כה יסודי, ענייני וקולע.

  25. מה מפריע לך חוק איסור שיתוף קבצים?

    למה לא מגיע לאדם שיצר קובץ שיהיו לו זכויות יוצרים על הקובץ שלו?

  26. גלעד,
    מאוד מפריע לי שאנשים נחשבים כעבריינים על מה שהם עושים בתחום ביתם ואינו פוגע באף אחד (וכן, העתקה פרטית של מוסיקה מבחינתי אינה גורמת לנזק, אלא רק לתועלת).

  27. טוב אז זרקו לך עצם והצטרפת אליהם..
    איך מסתדר לך פתאום לא לתמוך בדב חנין ?

    "אני אומר שילדים כבר מתו בעזה, אין אף מפלגה (למעט חד"ש, שיש לי הסתייגויות מדבריה) שהתנגדה במפורש למלחמה, את הלקח מהמלחמה למדו אנשים והבינו את הבעיה, ואני די בטוח שהם לא יחזרו עליה."

    התחלת את המשפט הזה בצורה ממש אומללה, וגם ההמשך לא משהו : מי הבין את הלקח ? מישהו הודה בטעות ? מישהו אומר עכשיו משהו ?

    ומה ההסתייגויות שלך מחד"ש ? השארת את זה באוויר כאילו זה ברור לכולם. יש רק מפלגה אחת שהיא עצמה השינוי עליו היא מדברת, שותפות יהודית-ערבית. זה לא קל ואפילו מפחיד לפעמים, במיוחד לאור החינוך שקיבלנו.
    האמת, חשבתי שאתה יותר אמיץ…

  28. תמר,
    אני שמח שאת יורדת לפסים אישיים, כי זו בדיוק הדרך הנכונה לעשות דברים.

    הסיבה שאני מסתייג מחד"ש היא דווקא לא שחד"ש היא מפלגה יהודית-ערבית, זו בדיוק הסיבה שכן רציתי להצביע לחד"ש. ההסתייגות שלי מחד"ש נובעת ממדיניות כלכלית שמאלית מדי עבורי וחוסר התחשבות בחירות אמיתית, אלא העדפה של שוויון.

    יש לי המון מן המשותף לדב, שזה משהו שאני לא יכול לומר על שאר שותפיו לתנועה.

  29. מתנצלת על הירידה לפסים אישיים..פשוט התאכזבתי ויצא לי קצת עקום..
    שיהיה לכם בהצלחה

  30. תמר,
    שלא יובן אחרת, אם לא היתה התנועה הירוקה-מימד הקול שלי היה הולך לחד"ש. אני מאמין שהם אנשים כנים ופתוחים, אבל יש לי עדיין הסתייגויות מעמדות מסוימות.

    אולי אני אסביר את עצמי אחר כך בצורה יותר רהוטה.

  31. יהונתן שלום

    כתומך בתנועה שמחתי לקרוא את בלוג.
    בפורום התנועה נשאלה שאלה לגבי עניין המאגר הביומטרי וזו התשובה שהתקבלה:"לאחר שהעמיק וחקר את הנושא שינה הרב מלכיאור את תפיסתו לגבי חוק המידע הביומטרי. הרב מלכיאור מתנגד לחוק ויצביע נגדו בכנסת הבאה.".
    וראה כאן- http://hayeruka-meimad.org.il/node/208

    שיהיה לכולנו בהצלחה
    נועם

  32. יהונתן, המצע אכן מפואר (קראתי אותו לפני שידעתי שאתה כתבת אותו). אבל מיד אחרי זה ראיתי שמלכיאור הצביע בעד חוק האח הגדול. איך זה מתיישב? איך אני יכול לתמוך במועמד כזה?

  33. בנימין,
    אני מבין אותך (וגם לי יש תהיות כאלה).

    עם זאת, ראה את הקישור בתגובה אחת לפנייך.

Comments are closed.