ולא מוצא.

0.
ערב יום זכויות האדם, כל כך סימבולי.

לפעמים, קשה לדעת אם אתה מדמיין, הוזה או חי במציאות. כך היה בפעם הראשונה שראיתי את הקליפ הזה. שיכור, חייל, מכיר את השיר כבר חמש שנים אבל לא יודע שיש דבר כזה קליפים. שעת אחר הצהרים בבסיס, סוגר שבת כשממש אין מה לעשות. פתאום, ערוץ 2, הדבר היחיד שאפשר היה לקלוט בחדר, משמיע את אותם ארבעה בתים שאני הכרתי, אהבתי, ולמדתי לזמזם. לא תמיד יש תשובה, לפעמים זו טיפה של לחץ.

1.
המאגר הביומטרי יעבור היום. יש משמעת קואליציונית, התקשורת לא התעניינה במה שהיה לנו להגיד, אנחנו עייפים ומותשים ואביגדור ליברמן כבר לא לצידנו. זה מאבק אבוד, אומרים לי כל המקורות בכנסת, אומרת הממשלה. אבל אם זה לא היה אבוד, למה שאני אצטרך להיות שם? כשאלפי אנשים צופים באח הגדול בטלוויזיה, אף אחד לא יכול להלחם על הפרטיות שלו. את המאבק הזה הפסדנו ביום שהוא התחיל; יש מלחמות שידעתי שאני לא יכול לנצח, אבל אני איש של מאבקים אבודים.

2.
אבודים כי אני עומד על העקרונות שלי; הייתי אמור לדבר מחר בפאנל במסגרת פעילות של האגודה לזכויות האזרח על המאגר הביומטרי; הפאנל היה אמור להיות מועבר לתלמידים במסגרת בית הספר. היה אמור להשתתף נציג פרופיל חדש ונציג הועד הציבורי נגד עינויים. ברגע האחרון, בית הספר החליט לבטל את השתתפות נציג פרופיל חדש. כשהודיעו לי על כך, לא הבנתי איך הפאנל ממשיך. כלומר, בפאנל בו מדברים על זכויות ודמוקרטיה גדעו את זכותה של תנועה מסוימת (שאני לא מסכים עמה) להביע את דעתה. האם ניתן בכלל לדבר על זכויות במצב כזה? הסברתי לנציג האגודה שאני לא יכול לדבר במצב כזה. אז נכון, לא לימדתי אותם לקח, גם לא חינכתי אותם, אבל אחרת זה לא היה מרגיש נכון.

3.
ישראל עומדת לעבור היום שינוי; בעוד שנתיים, כשנושא המאגר יבוא שוב לבחינה, אחרי פיילוט "התנדבותי" של שנתיים, נצטרך לבדוק איפה כל האזרחים האלה שאנחנו דואגים להם? הרי כולם יודעים שהמאגר הזה ידלוף, כולם יודעים שהמשטרה תעביר מידע ממנו לביטוח לאומי ואותם פקידים בביטוח לאומי שקודם קיבלו שוחד בשביל להעביר מידע על חייבים, אולי אפילו עבור סמים, יעבירו עכשיו את המידע לארגוני פשע. אבל מה זה משנה?

4.
למי איכפת כאן? יום שישי הקרוב, מצעד זכויות האדם, 11:00, כיכר רבין.

16 thoughts on “ולא מוצא.

  1. עו"ד קלינגר אל תתייאש!
    יש לך הישגים מרשימים. המאבק בביומטרי הוא לא קרב אבוד! צריך להמשיך פול פאוור גם אם החוק המטורף עובר. יש המון מה לעשות.

    אתה מוזמן להוציא את התסכולים שלך כמה שרק תרצה, אבל זה לא יעזור. זה בדיוק מה שהפסיכים שמקדמים את המאגר רוצים לעשות.

    נ.ב – השתיקה של התקשורת חשודה מאוד.

  2. לגבי ביטול ההשתתפות בפאנל – חבל. היית צריך להגיע, לומר מול התלמידים את מה שאמרת כאן, ולעזוב את המקום.

  3. אני חושב שביום בו המאגר ידלוף, צריך להתקשר לכל מי שמופיע בו בשלוש בבוקר ולשאול אותו אם הוא שלם עם החירויות שהוא הקריב אל מול מכונת התעמולה של שטרית. על טעויות משלמים.

  4. בית ספר אינו הייד פארק אלא מוסד חינוכי ממלכתי והורים מחוייבים לשלוח אליו את ילדיהם על פי חוק חינוך חובה. כל מי שרוצה לשמוע את "פרופיל חדש" מטיפה נגד גיוס לצה"ל יכול ללכת לשמוע אותה בזמנו הפנוי או לבקר באתר האינטרנט שלה. אין שום סיבה לתת לתנועה כזו במה בבית ספר ממלכתי, והניסיון שלך להפוך זאת לנושא חופש הביטוי הוא מגוחך למדי.

    העובדה שבחרת להחרים את הפאנל ולא לדבר על המאגר הביומטרי הוא סימפטומטי לקושי להתמקד בעיקר וחוסר אפקטיביות במאבק – אין פלא ששיטרית חוגג. חוסר אפקטיביות ואי יכולת להבחין בין עיקר לטפל אינן תכונות רצויות למי שואף להיבחר לחבר כנסת.

  5. יקי, חבל שאתה מדבר בלי לדעת.
    בתור מישהו שעבד עם אנשים מפרופיל חדש, לא שמעתי אפילו פעם אחת מישהו מהם אומר למישהו לא להתגייס לצבא, רק מבקש ממנו להבין למה הוא מתגייס (אם דעתך היא שזה פשע לבקש מאנשים להפעיל חשיבה ביקורתית אין לי בכלל מה לדבר איתך) ושהם מסייעים למי שמעוניין לצאת מהצבא.
    לייד זה חשוב לציין שלפחות כשפעלו שם אנשים שאני מכיר המדיניות היתה לעולם, אבל לעולם לא להגיד לאנשים לשקר לצבא, להפך, לומר לאנשים לומר את האמת.

    עכשיו, מה לא לגיטימי בתנועה הזאת ? או שאתה רוצה להפגיז אותי בשקרים מן העיתונות ?

  6. mi casa es su casa, ניפגש בהפגנה ביום שישי, ובכל אלה שאחריה, כפי שהיינו בכל אלה שלפניה ב-30 השנים האחרונות

  7. זה הזמן של ההאקרים להתחיל לפעול.
    כמו שמישהו כתב לפרוץ למאגר ולהפיץ אותו דווקא. כי בפועל זו אולי הדרך היחידה למנוע האותו.

    אגב כבר היום המדינה יודעת בדיוק מי ומה קורה באינטרנט- כל בעל אתר שמחליט לאפס אותו בישראל מוחתם כי למדינה מותר לגשת לאתר ולקחת מידע. ככה שהמדינה יודעת מי אני כרגע. אבל מה שמטריד אותי זו לא המדינה. מדינת ישראל בכלל לא רעה בתור מדינה. להיפך.

    הסיבה שזה יילך ויהיה יותר גרוע היא שאין פה התאחדות אמיתית. ולא תהיה עד שנוריד את רמת הגזענות. זה קשור בראש ובראשונה לגזענות.

    היום הייתה תוכנית רדיו על זכויות עובדים, ועובד אחד סיפר איך היה לו רע כי לא טרחו להתקין שירותים באתר הבניה בו עבד. הוא התראיין לרדיו ואמר: "זה מקום ששמרו בו שפושעים וערבים לא יגנבו את השיש, אבל לנו לא היו שירותים… והעובדים הערבים הסתכלו עליהם כל הזמן, והשגיחו… זה לא סתם מקום. זה היה מקום עם קלאסה. אבל שירותים לא התקינו לנו". זה פחות או יותר מה שאמר וסלחו לי שלא ציטטתי במדוייק.

    זו גם הסיבה שהצביעו בעד החוק הזה: הוא ימנע מכל מיני ערבים מסכנים בלי אוכל שהחומה סגרה עליהם להסתנן לארץ ולעבוד בעבודות דחק. אז מה איכפת לכמה ח"כים ימניים מאיזה מעבר על זכויות האדם פה או שם?

    החלק העצוב הוא שרוב הבלוגרים שנורא מתנגדים לחוק היו שמחים להכיל אותו הזה על הציבור הערבי ועליו בלבד. וכל אותם חבר'ה הומאניים ובעד זכויות האדם יוציאו מחר את גורנם על זה בבלוגים הכי לוהטים ברשת.

  8. בקיצור התשובה למי שמחפש אותה היא דו קיום.
    דו קיום יציל אותנו מהרבה צרות חולות. רק ביחד, השפויים משני הצדדים, אנחנו מספיק חזקים כדי לעצור את החוליים שמאיימים עלינו בשני הצדדים.

  9. צריך בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי
    בג"ץ נגד המאגר הביומטרי

  10. מה יקרה אם מאוד אלפי אנשים פשוט יסרבו לתת את פרטיהם הביומטריים? אני לפחות מתכוון לעשות זאת גם לאחר שהמאגר יהפוך ל"מחייב".

  11. ערן,
    מה יקרה כשעשרות אלפי אנשים יחליטו שהם לא רוצים לשלם מיסים יותר?

    מדינת ישראל תקנוס אותך, תעקל את המשכורת שלך, תחרים את חשבונות הבנק שלך, וכל דרך אחרת של טרור כלכלי שהמדינה יודעת לעשות, בהנתן הכוח העצום שהפקדנו בידיה.

  12. היא גם תמיד יכולה להחליט שהיא מעניקה "הנחת מס" לבעלי תעודות ביומטריות.
    אפילו "קצבאות ביומטריות" שיתנתו רק לבעלי תעודה ביומטרית.
    ומי ישלם את הקצבאות האלה? מיסים שיוטלו רק על כאלה שללא תעודה ביומטרית.

    וכל זה – מבלי שהפעילו פעם אחת את המשטרה או בתי המשפט.

  13. אני אומר שוב ושוב שאם רוצים לעצור את החוק ואת המאגר צריך להביא אותו בפני כל שכבות העם בשפה של העם ובאופן שהעם יכול להבין את משמעותו ואת השלכותיו והעם כבר יגיד את דברו ואי אפשר יהיה להתעלם מדבר העם על כל רבבדיו.
    הצעד הזה לא נעשה
    דבר החוק והמאגר נשארו בתחומי הכנסת והאקדמיה.
    תשאלו את פועל הבנין את עובד הנקיון ואת המוכר במכולת מה זה ונראה אם הם ידעו על מה אתם מדברים.
    הם הם שיוכלו לעצור את החוק אחרי שראינו שאנשי האקדמיה הם ״צמחונים״ מדי מול בריוניותם של דוחפי (דוחף) החוק

Comments are closed.