« למי להצביע בבחירות | Main | הדיאלקטיקה המטריאליסטית: קריאת סופשבוע »

February 10, 2006

פוסט 400: הגיע זמן

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
אחד הדברים שאני שמח ועצוב עליהם הוא חוסר השתתפותי בבחירות הקרובות. נכון, אני עוזר למפלגות, ולא רק לאחת, אלא לכמה, לעבור את אחוז החסימה ולפעול. נכון, אני יוזם פעילויות שיתחילו אחרי הבחירות, אבל חסר לי אקשן. מצד שני, הרחוב לא מספיק נלהב. נראה כי למי שיש מוטיבציה אין כסף ולמי שיש כסף אין מוטיבציה. אז נכון, קדימה-הליכוד-עבודה מחזיקים מספיק פעילים בשכר כדי להגדיל עוד את היתרון לגודל שלהם, אפילו שביבי גילה השבוע כמה החמאס עוזר לו לגדול ויצא בסטיקר חדש של תעמולה שלילית נגד קדימה: "החמאס יחגוג על אולמרט"

DSCF3892_R.JPG

כמעט כמו פרס יחלק את ירושלים, ססמא כזו מובטחת לעבוד על הפן השלילי, אם רק לא היתה כל כך מבולבלת.

מצד שני, אתמול ישבתי עם חברים מעלה ירוק. עצוב לי שהם לא מתוקצבים ולא מנוסים מספיק, זה יפגע בסיכויים שלהם להכנס; יושב ראש סניף תל-אביב, לדוגמא, לא ידע מה זה פלריג, וכשהסברתי מה זה הוא לא היה בטוח אם הם בכלל יוכלו להדפיס כאלו. יש דברים שהם חיוניים לכל מערכת בחירות. פרט לפעילים נלהבים ואידיאולוגיה, צריך גם כסף ויכולת לעורר תקשורת, במיוחד אם אין לך יותר מדי שטח וזמן פרסום, כמו שאין לעלה ירוק.

נכתב על ידי jk ביום\שעה February 10, 2006 03:17 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

MrM
February 10, 2006 03:48 PM
לינק ישיר לתגובה זו

עד 120 :)


אם עלה ירוק יכנסו לכנסת יהיה מה זה מצחיק בארץ נהדרת :)

גם אם הם יעברו את אחוז החסימה, אני לא חושב שיהיה רוב בכנסת ללגאליזציה של סמים קלים.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 10, 2006 03:51 PM
לינק ישיר לתגובה זו

עלה ירוק היא חרב פפיות,

אם היא תכנס לכנסת יקרה אחד משני מצבים: או שתהיה לגליזציה או שלא.

אם תהיה, אין שום סיבה להצביע להם שוב, הם גמרו את המטרה שלהם.

אם לא תהיה, אז לא תהיה יותר תקווה שהם יוכלו לשנות, ולא יצביעו להם.

הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות (בשבילם) זה שהם ימשיכו לפמפם את העניין בציבור כך שכשהם נכנסים לכנסת הם יוכלו לדבר על ה"שאיפות האחרות" שלהם.

אני בספק אבל אם זה יקרה.

תמונת המשתמש

MrM
February 10, 2006 04:17 PM
לינק ישיר לתגובה זו

שאיפות הא?
^^

אני לא הייתי מצביע לעלה ירוק לא בגלל שאני לא מסכים שצריך לגליזציה של סמים אלא בגלל שהנושא הזה לא חשוב מספיק לטעמי.

תמונת המשתמש

גילי
February 10, 2006 05:11 PM
לינק ישיר לתגובה זו

להצביע לעלה ירוק זה לא רק בגלל הליגליזציה של הסמים, כי אם שינוי מדיניות הענישה והאכיפה והרדיפה נגד מעשנים. החוק לא מבדיל בין גראס לקראק, וזה לא לעניין. ליגיליזציה של סמים קלים זה גם אומר, ששוטר לא יכול להכנס אליך הביתה רק כי השכן הפנסיונר שלך התקשר ואמר שיש לו חשישניקים בבניין. היום שוטר יכול להכנס לך לבית בלי צו, רק בגלל שיש חשד שאתה מחזיק בבית 15 גרם חשיש.
לפני שמחליטים להצביע לעלה ירוק או לא להצביע להם, מומלץ להכנס לאתר שלהם ולקרוא מה הם אומרים על נושאים אחרים. כמו חינוך, טכנולוגיה ושוק העבודה. הגימיק של הסמים דופק אותם, ופמפום מאסיבי של הנושא הזה בלבד, גורם לכך שהם לא יעברו את אחוז החסימה, למרות שאם כל המעשנים במדינה הזו היו מצביעים להם, עלה ירוק היו לוקחים 30 מנדטים.
לפי נתונים של על סם, יש כ-600 אלף מעשנים של סמים קלים. אבל בחדרי חדרים של אל סם גם מודים בפה מלא שמדובר במיליון מעשנים.
אני לא חושבת שההצבעה עבור עלה ירוק צריכה להיות רק בגלל עניין הליגליזציה של סמים קלים. כי אם בגלל סיבות אחרות המופיעות במצע שלהם.
שינוי מדיניות הרדיפה אחרי מגלגלי ג'וינטים חשובה מאוד, אבל חשובים דברים נוספים שעלה ירוק מדברים עליהם בתחומים אחרים כמו איכות הסביבה, טכנולוגיות, חינוך ותפישה חברתית, אכיפת חוקי עבודה ושיהיה שלום, אינשאללה.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 10, 2006 08:01 PM
לינק ישיר לתגובה זו

גילי, להצביע לעלה ירוק זה להצביע ללגליזציה. שאר הדברים כתובים במצע של עלה ירוק, אך חשובים לחברי המפלגה פחות. אותה יישות היולית שמלכדת את חברי המפלגה היא לגליזציה.

אני, אגב, מסכים עם הטענה שיש מיליון מעשנים, ואני גם חושב שצריך להפסיק עם מדיניות הרדיפה, אני רק לא בטוח שזה יכול לקרות לפני שמשנים את התודעה הציבורית לכמה הדבר לא מזיק, ויכול להיות שזה עוד יקח כמה שנים.

אגב, לגבי כניסת שוטר ללא צו, אני לא בטוח שזה המצב המשפטי. שוטר יכול להכנס בגלל כל סיבה אלייך הביתה, ולאו דווקא בגלל שהוא חושד שיש סמים, ובזה חשוב גם לטפל (קוראים לזה שלטון החוק, ולא שלטון המשטרה).

בכל מקרה, אני מבין שיש לעלה ירוק גם שאיפות אחרות, אבל אני לא בטוח שהם מיישמים אותם. לדעתי, אם עלה ירוק רוצים לעבור את אחוז החסימה, הם צריכים לעשות, ולא רק לדבר, בתחום השאיפות האחרות שלהם.

תמונת המשתמש

יואב
February 11, 2006 03:14 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אכן, שאיפות אחרות.
כמעט (98%) מפעילי עלה ירוק מעוניינים רק בלגליזציה, ולא מדברים על שום נושא אחר. אפילו כשהפגנו מול בליך http://www.nrg.co.il/online/1/ART1/045/959.html
דיברו על זה, במקום לדבר רק על דמוקרטיה וחופש ביטוי. הסטלנים כבר בכיס של עלה ירוק, אך לצערי בינתיים הפעילים מתעקשים להדגיש שוב ושוב את הנושא השולי של הלגליזציה. אני מצביע עלה ירוק, בגלל נואים אחרים, שספק אם הם יצליחו לקדם, אך לבטח יעשו יותר מאחרים (במיוחד בכל הקשור לחופש הפרט לחשוב).
אין 80,000 איש שנושא הלגליזציה עומד בראש מעייניהם, כמו שאין 80,000 איש שנושא תאונות הדרכים הוא הסיבה שבגללה הם מצביעים למפלגה כזו או אחרת.
יהונתן, בשבוע הבא צריך לקדם את השאיפות האחרות לחזית.

תמונת המשתמש

יואב
February 11, 2006 03:25 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יתרון לגודל - אכן.
ללא ספק, כמו בחברות עסקיות. עלה ירוק חייבת להיות משווקת כמוצ לגיטימי ואלטרנטיבי לגדולות ולקטנות.

Post a comment