« הון ושלטון: גנגר, אריק, עמיר ונעמי'לה | Main | שרה שרה שיר שמח »

February 16, 2006

מי

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
-אז מי אתה?
- אני לא שינוי, שינוי היא מזויפת ולא אמיתית.
- אז מי אתה?
- אני לא קדימה והליכוד, הן מחזרות אחרי חרדים.
- אז מי אתה?
- אני לא אולמרט, הוא ימכור אותנו לחרדים.
- אז מי אתה?
- אני לא שלי יחימוביץ', היא אוהבת חרדים.
- אז מי אתה?
- אני לא עמי איילון, הוא עדיין אוהב חרדים.

לאתר של מפלגת חץ, חילונות ציונית הגעתי רק בגלל מודעה ב'הארץ', כן, העיתון המודפס. הסיבה לכך היא שהאתר עוד לא מופיע במנועי החיפוש, ואתמול כל שמצאתי היה האתר המביש פורז.קום, שלא פחד לכתוב: "הערה: אם הגעת לאתר פורז.קום דרך חיפוש בגוגל, זה אומר שבוצע עליו קידום אתרים ולכן הוא מופיע בגוגל." מפלגת חץ מאפיינת את עצמה בתור מה-היא-לא ולא בהכרח מה-היא-כן, מהי פעולה למען החילונים? ולמה רק למען החילונים? מפלגה סקטוריאלית שמפועלת על הפחדה אינה בלעדית רק לחילונים.

בעוד ששינוי יוצאת בקמפיין חיובי, ומגדירה את עצמה כמפלגה למען זכויות הפרט, חץ מתעקשת שלא להעלות באתר האינטרנט דבר וחצי דבר על מועמדיה, עשייתם המבורכת בשנים האחרונות ועוד

גם הליכוד מזהה עצמו בתור מי הוא לא. הליכוד הוא לא אותה המפלגה של אריאל שרון, הליכוד נותן לינק לאמנת החמאס כי היא כה קרובה אליו בדיעות. תחת הלינק "אחורה" מציינים בליכוד עובדות נגד אולמרט. אולם בעוד הליכוד מצליח להסביר למה לא אולמרט, הוא כושל מלהציג תכנית כלכלית (נכון ליום 16.02.2006 הלינק מוביל לדף ריק).

אז איך מוגדר אדם? איך מוגדרת תנועה? על ידי מי לא או על ידי מי כן? מרצ הוציאה היום סרטון (מאוד משעשע, אגב) שבו ביבי ופרץ שרים ראפ. הם מעלים ססמאות ריקות מצד אחד, אבל מצד שני לא מציגים חלופה. אם האחר כל כך רע, האם יש דרך אחרת? צריך דרך אחרת.

אדם תוחם לעצמו גבולות, מגדיר איך הוא מוכן להתנהג ומה הוא לא עושה. אולם, סך כל הלאוים לא בהכרח מוביל להן אחד. אותו 'הן' הוא חשוב במיוחד, לא רק בשביל המוגדר, אלא גם בשביל האחרים שמגדירים עצמם באמצעותו. לכן היה כל כך חשוב למפלגת קדימה לקבל את האותיות 'כן', הן מראות על דרך חדשה, אחרת, של 'כן', ולא של לאו. הרצון לרפורמה ולא לריאקציה הוא חשוב לכל מי שרץ בבחירות.

נכתב על ידי jk ביום\שעה February 16, 2006 12:30 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

אהרוני
February 16, 2006 07:10 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני דווקא קיבלתי רושם שהליכוד מנסה לומר מה הוא *כן*: הוא *כן* מפלגת ימין ולא מרכז, והוא *כן* ימין אחראי ומתון ולא רק *לא* קיצוני. אם כי הם כל כך טובים בלגבות את זה במעשים ותוכנית פעולה מוחשית.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 16, 2006 07:56 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני לא בטוח שהליכוד מצליח להגדיר עצמו כמפלגת ימין, במיוחד כשהוא מתכחש לחלק ניכר מהחקיקה שלו (לדוגמא, חוק הג'ובים) וכשהוא מצייר את קדימה כמפלגת מרכז. הליכוד רוצה להציג עצמו כמרכז, כי רק המרכז מנצח

Post a comment