« אז מה בעצם הולך כאן? | Main | הון ושלטון: גנגר, אריק, עמיר ונעמי'לה »

February 13, 2006

תמריץ שלילי: על למה קמפיינים שליליים לא עוזרים

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
יוני גולדבלט [[לבקשתו הלינק למייל ולטפון הוסרו, אך עדיין ניתן למצוא פרטים אלו ברישום הדומיין]], שדאג להפיץ בספאם ובטוקבקים כמעט בכל מקום את דבר קיום אתר ההשמצה של אהוד אולמרט, החליט לצאת באחד הקמפיינים השליליים הבלתי אפקטיביים ביותר שראיתי. עם אתר שמעוצב במסורת 1996, נערך ככל הנראה במיקרוסופט וורד ונשמר כHTML (הייתי צריך לנקות את הקוד מכל השטויות הבלתי נחוצות שכתובות בו ולתקן שגיאות תקינות, מה גם שהשימוש בפונטים גדולים במיוחד כשכל הטקסט מקבל הדגשה) הוא מביא לנו סיבה נהדרת למה אולמרט הוא ראש ממשלה סבלן (הצבעים המזוויעים במקור, הפונט הוקטן בכדי להתאים לגודל ומכובדות האתר)
מה אתם יודעים על המשפחה שאהוד אולמרט גידל?

המשפחה הלוחמת של אהוד אולמרט
1. עליזה, הרעיה והאם, ציירת, פעילת שמאל קיצוני ידועה.
2. הבת דנה אולמרט, פעילת שמאל קיצוני הרודפת את חיילי צה"ל מטעם אירגון השמאל הקיצוני "מחסום ווטש", לסבית ידועה המעודדת את התופעה.

שני בניו של אולמרט ירדו מהארץ:

3. הבן שאול אולמרט, חושב שצה"ל הוא "צבא כיבוש", סרבן שירות מטעם "יש גבול"; ירד מהארץ, מתגורר בניו-יורק.
4. הבן אריאל אולמרט, כלל לא התגייס לצה"ל, ירד מהארץ, מתגורר בצרפת.
האם תתנו לתנועות השמאל הקיצוניות ביותר דריסת רגל במשרד ראש הממשלה?!
האם אדם כזו ראוי לשמש דוגמא בתור ראש ממשלה?
אז מה הפלא שאהוד אולמרט מבלה את רוב זמנו בחו"ל? כשאולמרט ייכנע לחמאס הילדים של כולנו ואנו נשלם את המחיר, באותו הזמן ילדיו של אהוד אולמרט יאכלו קרואסונים בצרפת ויפעלו נגד צה"ל ובעד הפלסטינים

כלומר, פרט לכך שלסביות היא תופעה, ולא נטיה מינית שיש לקבל כמו כל בחירה של אדם בחיים, אני מבין שהעובדה שאדם מסוים מתאהב במישהי שלא מסיכמה איתו פוליטית יכולה לפגוע בו, מעין מקרה של רומיאו ויוליה, אבל זה לא העניין. רציתי להראות איך קמפיין שלילי יכול לחזור כבומרנג. הרי, כל שהקמפיין הזה עושה הוא להציג את המכפיש כאדם לא רציני ונטפל לקטנות, בעוד שאולמרט מתמרכז. אז נכון, הוא היה מעורב בשחיתות אחת או יותר; מצד שני, יש לו בת לסבית, זה גם משהו, אולי יש לו תקווה והוא יקדם נישואים חד מיניים.

השאלה היא איך הקמפיין מציג את האדם. במקרה של הקמפיין השלילי של הליכוד, אולמרט נדחק שמאלה, הבעיה היא שאולמרט נדחק ימינה על ידי השמאל במקביל, מה שיוצר לו תופעת מרכוז. בניגוד אליו, על ידי מרכוז אולמרט, פרץ וביבי זזים שמאלה וימינה, מה שמבטיח לו נצחון.

קמפיין שלילי עובד רק כאשר קהל היעד שלך הוא המצביעים שלך שמעוניינים לראות כיצד אתה תוקף אחר שמרוחק ממך אידיאולוגית. מרצ לא ינהלו קמפיין שלילי נגד העבודה, אלא נגד הליכוד, כדי שהליכוד יתאמץ לפגוע במרצ, מה שיגדיל את התמיכה בשתיהן. השיתוף בין שני צדדי הקמפיין יכול רק לעזור.

אגב, הדבר הטוב היחיד שיכול לצאת מהקמפיין הוא אם אולמרט סוף סוף יתבע על גניבת עין או דילול סימן מסחר, אז נוכל לדעת אם מבטאים את השם שלו כOlmert או Ulmart, באתר הכנסת מדובר בUlmert.

אבל זה בגדול. בכל מקרה, אני חוזר לקרוא קצת.

נכתב על ידי jk ביום\שעה February 13, 2006 04:31 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

MrM
February 13, 2006 05:06 PM
לינק ישיר לתגובה זו

מה זה גניבת עין\דילול סימן מסחרי?
|:

והאתר הזה דווקא תואם פיירפוקס :P


מעניין מה הדעות האמיתיות של המשפחה שלו, כי די ברור שלדעת כותב האתר כל תומך שמאל הוא "קיצוני"

תמונת המשתמש

יהונתן
February 13, 2006 09:42 PM
לינק ישיר לתגובה זו

דילול סימן מסחר או גניבת עין הן שתי עוולות מסחריות. לדוגמא, דילול שם מסחר יהיה באם אקים אתר אינטרנט ואקרא לו ואאלה, שזה דומה אבל לא זהה לואללה, או משהו כזה. גניבת עין זה שאני מעצב מוצר שדומה מספיק למוצר אחר כדי שאנשים לא יבחינו בהבדל. העוולות מאוד נפוצות בנוגע לאתרי אינטרנט כשאנשים מתוסכלים מזה שאי אפשר לקנות את כל הדומיינים שמספיק חשובים, נניח - אם יוסי ביילין ירים בלוג בwww.2jk.org.il, אז מה יהיה? האם אני ארגיש מדולל או לאו? אני, לחלופין, הבעלים הגאה (או כבר לא כל כך) של www.yachadparty.org.il, ואגב, ככל שאני זוכר, Meretz.net עוד פנוי.

תמונת המשתמש

אח שלו
February 13, 2006 10:09 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אתה מפרסם את הטלפון שלו כדי שנתקשר?
באמת אין לי מה לעשות בשלוש בבוקר..

תמונת המשתמש

יהונתן
February 13, 2006 10:24 PM
לינק ישיר לתגובה זו

כמו שהוא פרסם את האתרים שלו, אני חושב שראוי שגם הטלפון שלו יהיה גלוי לכל. השאלה הגדולה היא האם הוא גם חבר מרכז ליכוד? אם כן, אז יש דברים בגו.

תמונת המשתמש

אלי
February 14, 2006 12:06 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לדעתי אתה טועה לדעתי לגמרי (כמו רוב היועצים) שנהנים לרדת על הקמפיין השלילי של הליכוד. אותך אמנם זה לא מעניין שלאולמרט יש בת לסבית אבל 70% מהציבור הישראלי מגדיר את עצמו כמסורתי והרבה מתוכם מתנגדים לחד מיניות. כמו גם אחוזים גבוהים שמתנגדים היום לשלום עכשיו ולגבולות 67. האסטרטגיה של הליכוד היא לבנות בלוק חוסם ולכן מספיק לו שהאנשים החשוכים יעברו לש"ס בכדי שזו תחשב עבורם הצלחה. קדימה אמנם נראית יציבה בסקרים אבל הזרימה הבלתי פוסקת היא כל הזמן מכיוון העבודה ומרצ לקדימה, ומקדימה לימין. אין לי בכלל ספק שמרבית בסיס הכח של קדימה מגיע מאנשים שהצביעו רבין בשעתו, ומצעירים. לליכוד יש עוד כמה שפנים בכובע. לו הייתי ביבי הייתי שולח את עוזי כהן להתראיין בכל הערוצים ולהודיע על תמיכתו הבלתי מסוייגת בקדימה ולרמוז שקיבל הבטחות ובכך לפוצץ את אפקט הרתיעה ממרכז הליכוד. צריך לזכור שאמנם כל הזמן משמיצים את קמפיין הליכוד אבל בינתיים הוא רק מתאושש, ובהתחשב בכושר ההתגייסות של הציבור החרדי ושל המתנחלים, יש לו סיכויים

תמונת המשתמש

יהונתן
February 14, 2006 09:27 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אלי, כנראה שלא הבנת. אני מאוד מאמין בקמפיינים שליליים, במיוחד ב"חזק מול החמאס" של הליכוד, שהוא ה-קמפיין של הבחירות האלו. אני מסכים איתך שיש כאלו שסולדים מלסביות, אבל להציג את ה-לסביות כתופעה מגונה זה מקצה אותך מבוחרים קואזי-ליברלים ("כמה מחברי הטובים הם..."), 70% מהציבור הוא לא מסורתי כי 20% הם עולים מרוסיה ו20% הם ערבים, ולכן אולי, אולי, 30% מהציבור הם מסורתיים, ואותם 30% הם סובלנים בחלקם. הצגת שנאה כלפי אחר אינה מזכה בקולות, בדרך כלל.

אבל, כבוד לי שהצגת אותי בשורה אחת עם היועצים הפוליטיים של הליכוד.

תודה.

תמונת המשתמש

אייל באך
February 15, 2006 07:47 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אבל מרץ כן מנהלים קמפיין נגטיבי נגד מפלגת העבודה (ביבי והצל)

http://glz.msn.co.il/NR/rdonlyres/e52qamuuf5dclhuyn4rx6tvb7w6gcjhbxyfxu2m4626sqjhn7juvmohr57gcbr6na2wat7ug6xyqdjbtbjfkqhsuuod/meretz_gingle2006.mp3

תמונת המשתמש

יהונתן
February 15, 2006 02:20 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לא ידעתי על קיומו של השיר המזוויע. הוא מצחיק, באמת מצחיק. הוא לא מזכיר את מפלגת מרצ ואף לא ברמז, מה שמקשה עליו להיות קמפיין. אבל לא נורא.

תמונת המשתמש

יוני גולדבלט
February 15, 2006 02:56 PM
לינק ישיר לתגובה זו

שלום,
ראשית חבל שאתה לא מספר על שיחת הטלפון שניהלנו, שבמהלכה דיברנו בנעימות וביקשת שאפסיק לפרסם את האתר שלי בבלוג שלך, ולאחר שהסכמתי (כנראה להפתעתך), מיהרת לתקוף ולאיים בתביעה. מעבר לעובדה שהאיום שלך מעלה ספקות לגבי הידע המשפטי שאתה מתהדר בו, נראה שגם ההבנה שלך בפירסום ובאינטרנט היא די קלושה.
לא כאן המקום לפרט לך מדוע אתה טועה ודווקא העיצוב "96" כפי שכינית אותו הוא האפקטיבי ביותר אך בקצרה, אני עובד באינטרנט כבר קרוב לעשר שנים, ועברתי פרוייקטים גדולים ומורכבים מאד. בכל מקרה, כאן הדגש היה על אפקטיביות ולא על חדשנות או טכנולוגיה. ניתן כמובן לשלב את שני הדברים ביחד אבל לא היה לי מספיק זמן לעשות את זה ולכן הדגש באתר היה באמת רק על האפקטיביות.
יתכן שגם תמצא את האתר של ג'ייקוב נילסן זוועתי וזו זכותך הלגיטימית, אבל שימושיות ואפקטיביות הן הדגש במקרים האלה.

ועצה כללית לחיים: לפעמים כדאי להקשיב לעצות של אחרים ולא לפסול דברים אוטומטית. אולי הקוד של האתר לא היה הכי מאורגן, אבל הסטטיסטיקות של השרת שעליו אני יושב מדברות בעד עצמן בבחינת הכלבים נובחים והשיירה עוברת.

אשמח להמשיך איתך את הדיון אם תרצה בכך, ובינתיים אבקש שתוריד את מספר הטלפון וכתובת האימייל שלי מהפוסט האחרון שלך.

תודה.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 15, 2006 03:06 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יוני,
ראשית, אני מכבד את פרטיותך, ולכן הסרתי את הטלפון והמייל, אך רק לידיעה כללית, עדיין ניתן למצוא אותם ברישום הדומיין.
שנית, אני לא מוחה על העיצוב שלך, אני לוקח אותו כדוגמא לאתרים שמציגים קמפיין שלילי. הבעיה העיקרית עם הפרסום שלך היתה שאתה (או מישהו אחר) הלך ופרסם את האתר תחת כל עץ רענן באינטרנט.

תמונת המשתמש

יוני גולדבלט
February 15, 2006 06:26 PM
לינק ישיר לתגובה זו

הטעות שלך היא שאתה לא מבין את קהל היעד של הקמפיין השלילי הזה.
הקמפיין מיועד לכל אותם אנשי ליכוד מסורתיים שעברו לקדימה בגלל אריאל שרון, ואצל רובם הדברים שאתה מקבל בשיוויון נפש עדיין מהווים גורם בעייתי.
באופן אישי החלטתי להסיר את ההתייחסות השלילית לביתו הלסבית של אולמרט, אבל אצל רוב אלו שאליהם מכוון הקמפיין, עצם העובדה שיש לו בת לסבית, בנים יורדים מהארץ, ואחד סרבן ועצם העובדה שאולמרט לא היה בצבא מהווים קו אדום. כאמור, אתה רואה דברים אחרת וכפי שאמרתי הקמפיין לא מכוון אליך.

אגב, אני חושב ששני צידי המתרס הפוליטי צריכים לשאוף להקטנת כוחה של קדימה כי היא מסמלת את הטימטום הפושה בחברה הישראלית. אנשים מעדיפים את תחושת ה"ביחד" המזוייפת, את דרך האמצע חסרת הפתרון, את המצע הנבוב וכדומה. היה מי שאמר שרק חמורים הולכים באמצע השביל וזו אחת הסיבות שאני מעריך את ביילין לצורך העיניין יותר מאשר את אולמרט.

אשמח אם הפעילות הפוליטית שלך תוביל אותך להקים אתר דומה מצד שמאל על אולמרט.

תמונת המשתמש

יהונתן
February 15, 2006 06:34 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יוני, אין לי כל סיבה לתקוף את אולמרט משמאל. אני מאמין שהוא מושחת ואני מאמין שאין כל סיכוי שהוא יהיה ראש ממשלה טוב. עד כאן אני מסכים איתך. אני לא חושב שאנשים צריכים ללכת שבי אחרי אף אחד, לא אחרי שרון ולא אחריו, במיוחד לא כי מדובר בבני עוולה שהרסו את החברה הישראלית.

לעניין אחר, לסביות אינה רעה חולה והיא נטיה מינית, לכל אדם יש זכות לממש את אהבתו כלפי אדם אחר, יהא זה לריסה ויגאל ויהו אלו דנה ובחירת ליבה.

כמו כן, אולמרט שירת בצבא. שירות ככתב צבאי אינו פחות מאשר שירות ביחידה לוחמת, פרט לכך, העובדה שראש ממשלה אינו גנרל רק מוסיף למחויבות אזרחית. אולם, יש לידו נבחרת של בטחוניסטים (שאני לא סומך על איש מהם).

אני לא ארים אתר שנאה לאהוד אולמרט כי מבחינתי זה בזבוז זמן, אני מעדיף להשקיע בלקדם את הנושאים שאני מאמין בהם ולא לנסות לדחוק החוצה את אלו שאיני מאמין בהם. היום, לדוגמא, ניהלנו דיון על מה לעשות בעקבות גזר דינו של עמרי שרון. יש לנו, בעמותת מפץ, פתרון אחר, אבל צריך להראות אותו לציבור בדרך כלשהי, את זה נעשה ביום שישי. כל תקשורת כזו עוזרת לקדם את המהלך.

אם תראה לדוגמא את האתר של מפלגת חץ. תבין שמדובר בארגון שטנה שמתנגד לדתיים, פרט לכך אין לו שום לכידות. תנועות "נגד" פחות יעילות.

Post a comment