« False Positive: מי שלא קופץ בשר משומר | Main | זה רק אני, או שאף אחד לא תוהה »

May 18, 2006

טכנוונגאליזם

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
בהתחלה כשתומר ליכטש ביקש ממני לכתוב על TechEd היה לי מאוד קשה. אני לא מאוהדי מיקרוסופט, אני גם לא מאלו שיכולים לכתוב סתם. אז ניסיתי לכתוב את זה בצורה הכי אובייקטיבית שיש; ואז יצא "בעבור חופן דולרים" מודרני, רק עוד תשלום אחד ודי. מילה אחת הגניבה אותי, וגם תומר התלהב ממנה, "טכנוונגאליזם", על אותה מילה הצלחי לבנות כמה פסקאות שנשמעות הרבה יותר הגיוניות מאשר כל כתבה אחר נגד מיקרוסופט. הסיפור הוא לא נגד, הוא לא בעד, הוא פשוט אולי פרשנות אחרת לעניין. תקראו ותבינו.


לאחר מות ישו יצאו שליחיו במסעות ברחבי הארץ להפיץ את בשורתו, את הברית החדשה שנכרתה בין האל לאנושות. הגנוסטיקאים (מהמילה היוונית γνώσις) בחרו להפיץ את הבשורה בתבל, הם הביאו את החדשנות, את המונותאיזם שהומצא על ידי היהדות אלפי שנים קודם לכן, לעמי הארץ, אותם הבורים שרבצו בתבל. רומא קיבלה עליה את הגנוסיס והמשיכה להפיצו תוך שהיא זורקת את הרע מהיהדות, ומותירה רק את הבשורות. הברית החדשה שנכרתה בין ישו לאל היתה זו שניצחה, והיהדות נותרה שם, כל השנים, מֵבַכָּה על אבדן מיליארדי המאמינים (והדולרים) לותיקן.

במובן מסוים, מק OS X היא היהדות וWindows היא הגנוסיס. עובדי מיקרוסופט, כאנשים נאמנים, עשו כמיטב יכולתם בשש השנים האחרונות על מנת לאמץ את אותם הדברים הטובים שהופיעו בטכנולוגיה, ולוותר על הדברים הלא שימושים, כבדים ולא נחוצים שהיו הן בלינוקס והן בOS X. מיקרוסופט הצליחה לצור ריטואל קבוע אצל עובדיה, להפוך אותם לאוונגליסטים בפני עצמם, לקדם את מיקרוסופט ואת הבשורה על פיה כדי לקדם את עסקיהם ולקדם את עסקיה של מיקרוסופט. בכדי לעשות כן, לא בחלה מיקרוסופט ומלבד טכניקות שהוגדרו מפוקפקות מבחינה עסקית, אף החלה בסוג חדש של אוונגליזם, טכנוונגאליזם.

את הטכנוואנגליזם היה ניתן לראות בצורה מובהקת בכנס TechEd 2006, מיקרוסופט עשתה ככל שהיא יכולה כדי להתחבב על מנהלי הרשתות, העובדים ומקבלי ההחלטות, כדי שאלו ימשיכו לצרוך את מוצרי מיקרוסופט, תוך כדי שהיא לא בוחלת בחלוקת גאדג'טים, רשיונות תוכנה, הטבות ופינוקים. יאמרו הסקפטים כי אותם תענוגות שולמו על ידי דמי ההשתתפות הגבוהים, ולהם אשיב כי לא זו אף זו, אלא האוונגליזם כוון כלפי קהל מאוד ספציפי:

TechEd 2006 היה מפגן כח כלפי האליטה התקשורתית, אותם שישים כתבים שבאו לכנס ומספרם בטל בשישים ביחס ללקוחות המשלמים. אולם, אותם שישים כתבים היו עיניהם ואזניהם של מאות אלפי קוראים בארץ שלא נכחו בכנס TechEd ואליהם כיוונה מיקרוסופט. לכן, היה ברור כי הכתבים יזכו ליחס מועדף, למלונות המשובחים, לארוחות הגובלות בשחיתות ולסובלנות מדהימה מצדם של עובדי מיקרוסופט. מיקרוסופט ידעה כי חלק ניכר מהאליטה שבאה לסקר את הכנס לא היתה מחובביה הגדולים, ואף נוטה לבקרה בכל הזדמנות, אולם, אפילו ישו נרדף על ידי הרומאים בישראל עצמה, רק כדי להכיר בטעותם מספר שנים מאוחר יותר ולאמץ את הבשורה.

מיקרוסופט ניסתה להמלט מאותה סקילה ציבורית, כאשר החברה לא הציגה כל חדש בשש השנים האחרונות, כאשר היא עומדת בפני בעיות משפטיות הקשורות להגבלים עסקיים באיחוד האירופי, כאשר היא צולעת לאחר גוגל בכל הנוגע לאפליקציות, וכאשר היא עדיין תקועה 'בתוך הקופסא'. כמו הנצרות, מיקרוסופט היתה צריכה לקבוע אצל העיתונות את הגנוסיס.

נכתב על ידי jk ביום\שעה May 18, 2006 08:00 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» טכנוהיפוקרסי from :: מיומניו של לקוח ::
אני אט אט הופך להיות מגיב סדרתי ליהונתן, והפעם ל-”טכנוונגאליזם”. מק או.אס. אקס (אקס ממקור סיפרה 10 הרומית) אינה יכולה להיות ”היהדות̶... [Read More]

Tracked on May 18, 2006 01:20 PM

» הנגישות הטכנולוגית - עידן של סיביות from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
שלוש כתבות על איך שטכנולוגיה (או חוסר היכול להתמודד איתה) לפעמים מביכה את העיתונות, הפוליטיקה והדת.ורד לוביץ' מynet מביאה את סיפורו של האזרח ח... [Read More]

Tracked on November 15, 2006 05:58 PM

Comments

תמונת המשתמש

תום סלע
May 18, 2006 01:30 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יש אצלך בעיה עם הטראקבק לדעתי. זה כבר פעם שניה שלא עובד ממני אליך, ואתמול שלחתי למישהי אחרת, כך שאני יודע שאצלי זה עובד.

בכל אופן תגובתי.

Post a comment