« מין חסר משמעות | Main | בהשראת פיגו »

July 16, 2006

צנזורה, אינטרנט, מקשים.

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
1. א י ז ה א י ר ו נ י ז ה ש ר ב י ן נ ר צ ח ד ו ו ק א ב כ י כ ר ר ב י ן , ה א ? (גונב לאוזניי)

מירי רגב, דוברת צה"ל, זו שאמונה על לומר מהי עמדתו, עולה בכל שעה באמצעי התקשורת ומנסה להרגיע. רגב, דוברת הצבא ומייצגת את האינטרסים שלו, לא את האינטרסים שלנו. תפקידה, כדוברת, לטייח פאשלות, להעלים עובדות וליחצ"ן את הארגון שלשמו היא עובדת. לא רק שעל ביצוע תפקידה היא סופגת ביקורת, אלא גם שלראשונה בחיי אני מבין שיחסי הציבור של צה"ל לא טובים בהרבה מיחסי הציבור של הסופר פארם, מלבד יתרון ברור אחד שיש למירי רגב.

2. צ נ ז ו ר ה

אותה יד שאמונה על ההרגעה הלאומית, שאחראית על ה(דיס)אינפורמציה שמגיעה לציבור, היא זו שהיתה עד לאחרונה הצנזורית הראשית. כלומר, היד שאסרה על דיווח. את אותה הצנזורה אנו חווים כיום, כאשר מונעים מאזרחים את הזכות לדעת היכן פגעו טילים בשם ההגנה על היתרון המודיעיני שלנו.

3. ק ט י ו ש ה

הקטיושה עצמה הינה נשק פשוט למדי, הכולל מנשא של פסים מקבילים הנושאים את הרקטות על מסגרת זחיחה. על כל משאית הותקנו 48 מסילות לרקטות. כל רקטה היא באורך 1.8 מטר ונושאת ראש נפץ במשקל 22 ק"ג שמסוגל להגיע למרחק של 5 קילומטרים. לרוב נורו קטיושות במספר רב מאוד בבת אחת, על מנת ליצור אפקט של הלם בכוחות האויב, וגם כדי לחפות על חוסר הדיוק של הקטיושה.

ויקיפדיה, קטיושה.

הנשק הוא בכל מקרה לא מדויק, לכן כל מידע לא בהכרח יסייע לאויב, אך יסייע רבות לאזרחים. לא בכדי צוותים של ערוצים זרים נעצרים לחקירה על צילום האיזורים; אך לא דין ג'זירה כדין CNN. על חוסר הדיוק של הקטיושות מנסה חיזבאללה לפצות בדיסאינפורמציה גם כן. צנזורה בעידן המידע, כשלכל פרחח יש מצלמפון, היא לא יעילה.

4. ד י ס א י נ פ ו ר מ צ י ה

מה בין חברת מתן בסתר לבין צבא ההגנה לישראל? לשניהם אותו אינטרס. בעוד שאתר צה"ל אינו זמין, מוציאה חברת ההגנה לישראל הודעות לעיתונות על נפילות, הפצצות, הריסות, ובכלל - משתדלים להראות שבישראל הכל כשגרה. למה שגרה? אם יש שגרה אנחנו ממשיכים.

5. מ צ ב ח י ר ו ם
מצב חירום, לא דבר אחר. ישראל מצויה, על הנייר לפחות, במצב חירום מאז הקמתה. אם כך, איך מגדירים מצב שהוא יותר חמור מחירום? השימוש של האיסורים הצבאיים, הצוים שמורים לאזרחים לא לצאת מבתיהם, הכל גורם לי להזדהות עם הימין הקיצוני שגורס שמדובר בקנוניה כנגד האזרחים וכנגד זכויות האזרח.

למרות ההבדל המהותי בין תפישתו של אביעד ויסולי את המושג "זכויות אזרח" לבין תפישתי את המושג, איני יכול שלא להסכים עמו שגם בעיתות מלחמה אין צורך להפקיע חלק מחירויות אלו. את אותם חברי ארגוני טרור ימני לכאורה בישראל ואת אותם קיצוניים לכאורה היה ניתן לשים מאחורי סורג ובריח גם לאחר משפט פלילי, ולא במעצר מנהלי, שכן אין עוצרים אדם על הכתוב בראשו.

6. צ ב א ב ת ו ך מ ד י נ ה
הכלל הוא (תודה רוגל) שלמדינה יש מונופול על השימוש באלימות פנים מדינתית. אבל מה לגבי אלימות חוץ מדינתית? האם למדינה מותר להגביל את אזרחיה מלפעול מחוץ למדינה וכנגד מדינות אחרות?

\שטויות מכאן\ האם במסגרת הפרטה מאסיבית ניתן יהיה להפריט גם את שירותי הבטחון, כך שכל אזרח ישלם את מיסיו לצבא שיגן עליו ויכריז מלחמה בעצמו כנגד אויבים מסוימים? \סוף שטויות\

האם לחיזבאללה יש בכלל זכות לנהל צבא בתוך לבנון, בהיותם גוף פנימי? האם מישהו מאיתנו היה מסכים לרגע אחד לחמש אזרחים על מנת שאלו יתקפו תושבי מדינות אחרות?

אה... רגע, עשינו את זה כבר עם המתנחלים.

7. ביום של הפ33ה


נשען על מעקה הגג
מהצפון יורד ענן
היא צודקת כמובן
זה לא עוזר להיות מודאג
...
שימטירו גופרית וערפל גועש
בוא איתי נרקוד אל האש
ביום של הפצצה

רמי קליינשטיין, ביום של הפצצה.

איך אתם תרגישו אם תל-אביב תעלה בלהבות כמו ביירות? איך תרגישו לתמונות של בתי חולים עם תינוקות מתים? מה אתם תאמרו לעצמכם, כשתדעו שאין מה לעשות יותר ביום של הפצצה?

נכתב על ידי jk ביום\שעה July 16, 2006 04:02 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» אז למה לי צנזורה עכשיו from סטארטר
המצב שנוצר הבוקר בעייתי. מאוד ייתכן שבזמן שערוץ 2 מדווח על מיקום הנפילה, המשגר עדיין עומד באותו כינון, והם רק צריכים להמשיך לירות, מה שלמזלנ�... [Read More]

Tracked on July 17, 2006 11:52 PM

Comments

תמונת המשתמש

תום סלע
July 16, 2006 04:51 PM
לינק ישיר לתגובה זו

סתם הזכיר לי בדיחה (?) - מה הסיכוי שיגאל עמיר לא היה רוצח את רבין? !n

תמונת המשתמש

סטארטר - למה לי צנזורה עכשיו
July 16, 2006 07:32 PM
לינק ישיר לתגובה זו

[...] והמצב שנוצר הבוקר בעייתי. מאוד ייתכן שבזמן הזה המשגר עדיין עומד באותו כינון, והם רק צריכים להמשיך לירות, מה שלמזלנו לא קרה הפעם. [...]

תמונת המשתמש

יעלה
July 17, 2006 11:32 AM
לינק ישיר לתגובה זו

בקשר לצנזורה,די הגיוני שיצנזרו נ.צ וזה עניין די בסיסי במודיעין. הגיוני שיתנו דיווח מדוייק היכן נפל טיל בשעה בה נורה? בוודאי שזה עוזר למקם את הטילים האחרים, לפי יכולת הטיווח שלהם. מה שכן, מטרידה אותי יותר הצנזורה שמבליטה כל הרוג שלנו (שכואב לי מאוד) לעומת חוסר דיווח עד דיווח אגבי על עשרות ואולי מאות הרוגים שלהם בתקשורת הישראלית. כל הריגה הופכת ללגיטימית, גם של משפחות שלימות (וזה כואב בעיני לא פחות), כך שאתה הופך את הצד השני (האוייב? השותף העתידי שלנו?) לחסר חשיבות.
הפתרון של מלחמה תמיד מזכיר לי קרחון שמקצצים את ראשו שמעל המים, מה שמאפשר לספינה להמשיך להפליג לזמן מה, אך מהחלק שמתחת למים מתעלמים- וזה חלק שלעולם לא יעלם בכוח הזרוע. שואף חיים כמו כל אחד מאיתנו.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 17, 2006 11:56 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לא מסכים איתך לגבי צינזור של נצ, אפשר לצנזר את הנצ אבל לא לצנזר את האיזור, אני רוצה לדעת למי להתקשר, באיזה רחוב לפחות או משהו. זה גם חשוב.

תמונת המשתמש

יעלה
July 17, 2006 12:37 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לכן אמרתי נ.צ ולא איזור. אבל להגיד שם של שכונה או חצי קילומטר מהארובות בחיפה, זו סתם פרובוקציה מיותרת.