שונות

ירושלים, 14:35, בית קפה.

קרואסון שוקולד ואספרסו קצר. אני לא בטוח בכלל שאני צריך לשתות קפאין לפני הבחינה. במיוחד לא לאכול לפניה. אבל נראה. הקדמתי, כרגיל, בהרבה. אמרתי לעצמי – אצא באחת מהבית, כך אגיע לירושלים בסביבות שתים וחצי ואז תהיה לי שעה. מסתבר שנסיעה לירושלים לא לוקחת יותר מארבעים דקות בימינו.

עוד שעה וחצי הבחינה בעל פה. עוד שעה וחצי אני אקבל זימון לטקס, עם קצת מזל, שיזמין אותי לקבל רשיון עריכת דין. אני לא יודע כמה זה משמעותי לרוב האנשים, אבל בשבילי זה חשוב. זה מוכיח הרבה. זה כרטיס שנותן הרבה כח לשנות את המערכת.

בשנתיים האחרונות גיליתי שאפשר לשנות את המערכת גם בצורות לא משפטיות; אבל השינוי המשפטי הוא השינוי הטהור – שינוי לצורך השינוי, בעוד שהשינויים האחרים הם פרקטיקום, שינוי משפטי הוא שינוי דה-יורה, שינוי שמשנה את מצב היחסים בין הצדדים.

בעניין אחר של יחסים בין הצדדים, נערי הגבעות שסורבו גיוס החליטו שהם פוצחים בשירות לאומני.

אני שוקל לארגן משמרת מחאה\הפגנה\עניין כלשהו אחר. הבעיה היא שכמוני יש מיליוני אחרים שיעשו את זה, אבל זה לא ישפיע – הכלבים נובחים והשיירה עוברת. אולי נגייס מספר אנשים ונחבור יחד. הבעיה היא שזה לא הדגל הנכון להרים בימינו. היום צריך להרים דגלים יותר פופוליסטים – מסרים בשני אקורדים שכולם יכולים לקרוא; מסר שכולם יכולים להזדהות איתו. עמיר פרץ יטפל בנערי הגבעות, אני אטפל במנהל תקין ובזכויות אדם.

אני עוד שוקל מה לעשות עכשיו, כשיש לנו מנהיג חזק עם שפם. אני תמיד התנגדתי לרעיון של מנהיג חזק, אבל אולי הגיע הזמן שהמדינה הזו תקבל את מה שהיא רוצה.

5 thoughts on “שונות

  1. מזל טוב על הרשיון! או אני מקווה שלפחות קיבלת אותו. אני גם עו"ד אבל בדימוס כיוון שאף פעם לא עברתי בתחום. אני בדעה שיש הרבה דברים מעניינים הרבה יותר לעשות עם התעודה מאשר לעסוק בתחום ממש.

  2. מזל – טוב מחכים לך ביום שישי לחגוג
    אוהבים תמיד

  3. אני אצטט את מורנו ורבנו אילן גילאון בתוכנית הטלוויזיה שלו בערוץ הכנסת "ראש בראש" בזמן שחגי סגל, איש המחתרת היהודית, אמר שעמיר פרץ הוא אדם כוחני: "זאת הבעיה שלכם, שהתרגלתם לאיזה שמאלני לפלף שיעתור לבג"ץ. עכשיו בא מישהו והופך את השולחן." – וזה העניין ידידי האקס פוסט-מודרניסט, 'הכוחנות' (שלא נדבר לרגע על הכוחנות של אנשים כמו דב לאוטמן, נוחי דנקנר ושרי אריסון) של עמיר פרץ היא כלי הכרחי להגיע לשלטון, או לפחות לבסס אלטרנטיבה. בתוך שבוע הוא הצליח ליצור מה שמכנים בתקשורת 'אפקט פרץ', לתזז את המערכת, לשנות את סדר היום (אתה זוכר את הטענה של אחד מהבייליניסטים שאף אחד לא הצליח לעלות את הנושא הכלכלי-חברתי לסדר היום הציבורי?) ולהתחיל (אני לא יודע כמה זה חכם) לפמפם דברים שאנחנו מדברים עליהם כבר שנים: אוסלו, מפלגה ערבית בקואליציה, שינוי המיסוי בישראל, התנגדות להפרטות וכ'.

Comments are closed.