אין טעם ללכת אם אתה חי בעיר

אני חי בתל-אביב. אני גר בתל-אביב. אני מכיר את תל-אביב ואת מסעדותיה, בריה ומקומות הבילוי שלה. לכן אני לא הולך ל"טעם העיר". למרות ש"מעל ארבעה מיליון שקל יושקעו השנה בטעם העיר 12" וישתתפו מסעדות רבות, אני לא רואה צורך להצטרף לעשרות אלפי החוגגים בפארק. כמאה דוכנים הוקמו, מקומות בילוי שהוקמו אינסטנט להוצאת כסף מכיסם של "צרכנים" מצד אחד, ומצד שני, כדי לפרסם את המסעדות התל-אביביות הרבות.

מצד שני, הסיבה העיקרית שהשנה לא אפקוד את האירוע ככל הנראה נוגעת לעובדה שהוא פשוט לא מרגש אותי. אם בעבר הייתי הולך ומכיר מסעדות חדשות שטרם הכרתי, כיום אני לא חושב שיש מסעדה ש"מציגה" בטעם העיר ולא הלכתי אליה מתישהוא בשנה האחרונה. כל המסעדות נגישות לי בצעדה קלה ואני אוכל בהן תכופות. בצורה דומה לפאר פרידמן, אני מאמין שגם טעם העיר וגם שבוע הספר מרוחקים מהעיר בכוונה, במקומות המוניים שנועדו לאירועים המוניים ולא לאירועים יותר אורבניים.

אתמול ידידה שאלה אותי אם אני בא, ופשוט עניתי לה, ומכאן אולי המחשבה, "למה? מה יש שם שלא אכלתי בחודש האחרון?"

אני חושב שאין טעם לפסטיבלים כי אי אפשר באמת להנות מהאוכל, ואני חושב שאין טעם לפסטיבלים כאלו כאשר הפסטיבל המוני מדי. אבל אולי אני טועה ורק אני לא מתרגש מ"טעם העיר".

בקשה אחת להיום, אנא עזרו לי להפיץ את הפוסט נגד חוק הצנזורה באנגלית בDigg. ()

18 thoughts on “אין טעם ללכת אם אתה חי בעיר

  1. רגע, אז אם אני מהעיר הנידחת חיפה, אז מותר לי לעלות לרגל לטעם העיר?

    (או שהגיע הזמן שאשנה כתובת?)

  2. לא,
    חכה עד שבוע הבא ותגיע לכאן, אני ויואב נשמח לקחת אותך למסעדות טובות בלי קשר ל"מבצע" הזה.

  3. כבר שנים ש"טעם העיר" מכוון אל בני נוער. ממש לא מה שזה היה בשנים הראשונות.

    יהונתן, דוגדגת.

  4. זה בין השאר בגלל שאין היום בארץ ממש מסעדות "יוקרה", שטעם העיר מהווה הזדמנות לחוות במחירים שפויים (מלבד "מול ים", ששווה את זה, ו"מסה", שלא). אני זוכר שבטעם העיר לפני שנים אכלתי בלאנמאנז'ה במרק מלון בדוכן של קרן (שהיה טעים, אבל ממש לא באותה רמה למה שאכלתי אחר כך במסעדה). כמו שיהונתן אמר – אני יכול לתפוס עסקית סבירה בכל אחת מהמסעדות הנ"ל, לאכול את המנה האמיתית, בניחותא, בישיבה סביב שולחן, וללא המוני אדם מצווחים.

  5. שלא לדבר על חדוות הפקקים, היעדר החניה, והצפיפות האנושית בכלל, שרק מוסיפים הנאה גדולה ומרובה לכל החוויה הזו.

    כבר עדיף לאכול פלאפל ברחוב.

  6. שמע אחי, לא כל אחד חי בת"א וחופר מסעדות כמוך. שמעתי לפחות על בין שישה לעשרה אנשים שלא גרים בכרך הגדול (פלוס מינוס) שזאת ההזדמנות שלהם לטעום טיפה מהכל. במקום לשבת במקום ולהוציא 200 שקל כדי לגלות שהוא חרא יש לך הזדמנות לקבל "דמו" או "טריילר" מאלפי מוכרי הרפש שיש בת"א. בדוגרי אני הייתי לוקח איזה סיישן במוזס או באבו-חסן כל יום על פני הקרקס הקולינרי הזה אבל תבין שיש שם הנאה…

  7. האנשים שלא גרים בעיר, יתכבדו נא וישאלו את אלו שכן גרים בה.
    אני יודעת שיש אנשים שנהנים מזה, בעיקר כי חלפתי על פני תחילת הפקקים בדרך הביתה. אני לא הולכת – רק הפקקים וכמות האנשים עושים לי בחילה.
    בא לכם לאכול טוב ? דברו איתנו, נקבע ונראה לכם את העיר. למה בעמידה ובצפיפות ?

    הדוכנים גם מעצם היותם דוכני "טעימות" לא מעידים באמת על איכות המסעדה לטוב ולרע.

  8. מאז שאני גר בלב העיר אני גם מוותר על הפסטיבל, אבל:
    טעם העיר הוא אכן המוני וצפוף, אבל מאפשר לאנשים שאינם תל-אביבים לעשות סיבוב טעימות. ואם מגיעים אחרי 22:00 אז לא כל כך צפוף, ואפילו נחמד.
    "נחלת בנימין הקטנה" מנגד, הוא פסטיבל במידה הנכונה. הייתי 3 פעמים השנה ואספתי לביתי 5 כוסות.

  9. אסור ללכת לטעם העיר, ואפילו לא להתקרב. מירו, טעם העיר לא נותן לך בכלל את החוויה של המסעדה ולא קשור אליה. לשבת במסעדה, לאכול באווירה ובעיצוב שלה (ועם כלים לא חד-פעמיים) זו הדרך היחידה לחוות אותה. ב"טעם העיר" המקסימום שתקבל זה מפגש מצופף עם המוני ישראלים מזיעים שחושבים שהם עושים חיים בתל-אביב.

    וזו דעתי על "טעם העיר" במילה אחת:
    בלאאאאאככככככככסססס

    ובילינסקי, איך אתה עדיין גר בחיפה? רבאק, כשיצאתי משם כיביתי את האור (כנראה ששכחתי אותך בפנים).

  10. האם יש טעם לקטר על כך שב"טעם העיר" האוכל הפך להיות העניין השולי בתוך בליל הצרכנות – פרסומות – קדימונים – הופעות – צעקות – ושטויות שיש שם? או שזה ברור מאליו?

  11. האמת היא שממש בהתחלה, כשזה היה ברחוב הארבעה זה היה באמת כיף. כמו פסטיבל בחו"ל. צפוף, אבל אמיתי. מאז שזה עבר לפארק הירקון זה נהיה רק סביב הגודל – יותר מסעדות ויותר מסעדות, יותר אנשים ויותר אנשים. זה הפך מאירוע לסתם תור ארוך לטעימה אינסופית. כאילו שניתן להנות ממנה של פירות ים לאחר שהזעת רבע שעה לקבל אותה, קיבלת אותה על צלחת פלסטיק/קלקר, בדרך נדחפת שש פעמים והצלחת להגיע למקום מבטחים כשהמנה קרה. וכל זה בשביל מה – בשביל לטעום מהרבה מסעדות? עדיף באמת לאכול במקום אחד ולהנות מהחוויה.

  12. עומר,
    אני חושב שעד לפני שלוש-ארבע שנים עוד היה אפשר ללכת, לפני שזה הפך לחדוות צרכנות יותר מחדוות אכילה. אני מפחד שהפסטיבל בנחלת בנימין, שהיה מרשים ביותר, יהפוך יותר המוני וידמה יותר לשוק טעם העיר, כמו שקורה עם כל דבר מצליח בארץ, ואז גם הוא יעלם אל ההמון.

    לבינתיים, אני חושב שאפשר לקבל מנות טובות לא פחות על רוטשילד.

  13. אני עד עכשיו מתלבט עם ללכת לשם מותם סיבות בדיוק…
    אני משאר שנאלץ לזרום…

  14. למה סתם ללכלך על המאורע הכי טוב במדינה הקטנה והלא משהו שלנו? טעם העיר הוא מקום נהדר בו ניתן לשלב בין כל סוגי הארוחות והחוויות שהנפש האנושית זקוקה להם זה ארבעה ימים בשנה שמחפים על 361 האחרים.

  15. דור אני מסכים שטעם העיר זה נפלא אבל אל תלכלך על המדינה שלנו יא מאנייק

Comments are closed.