כשהטכנולוגיה מתיישנת מהר מדי (על מכשירים חכמות)

לפני כשבועיים רכשתי מצלמת Samsung WB150F. הרכישה של מצלמה דיגיטלית, בעולם שבו רוב הצילומים הם ממצלמפונים באיכות מזוויעה, היתה מתבקשת. כבר כמה שנים אני לא מעדכן את חשבון הפליקר שלי מספיק כיוון שהמצלמפון שלי הרג את חווית הצילום. האיכות תמיד "בסדר", אבל העדשה? אין זום, אין מיידיות, אין את כל הדברים שאהבתי שיש במצלמה פשוטה של Point & Shoot.

הסבתא הכי טובה בעולם
(סבתא שלי בארוחת צהרים, אין מצלמפונים שמצלמים ככה)

על הנייר, ולאור הביקורות, המצלמה היתה אמורה להיות מושלמת: מדובר על מצלמה עם תקשורת WiFi, שיודעת לצלם סרטוני HD מצוינים, אפליקציה לטלפון הסלולרי לגיבוי ושליטה מרחוק ובמחיר של פחות מ1,000 ש"ח (הרבה פחות, במקרה הספציפי שלי). אבל, בסופו של דבר, הרכישה הזו היתה שכר הלימוד שלי לסיבה מדוע כל מוצר שאני רוכש חייב להיות מבוסס קוד-פתוח.

המצלמה, כיאה למצלמה בת שנה, אמורה להתממשק עם השירותים שאולי היו פופולריים לפני שנה: Picassa, PhotoBucket וFacebook. היא גם מאפשרת גיבוי מרחוק לשירות הSkyDrive שלך. אתם שואלים היכן נמצאים השירותים שאתם באמת משתמשים בהם, כמו Instagram, Flickr או Twitter? וובכן, אתם יכולים לשכוח מזה. תוספי צד-ג' שיאפשרו לכם לשתף את התמונות והסרטים? יוק.

עכשיו נמשיך לשיתוף עצמו. כיאה לשירותי צד ג', כמעט כל אחד מהשירותים שינה את דרך האבטחה והAPI שלו בשנה האחרונה. לדוגמא, Picassa לא רק שסגר את דלתיו, גם אינו מצליח לקבל את התמונות שאני שולח. פייסבוק? וובכן, גם לא ממש יכול לתת שירות לAPI בן שנה.
הטלפון לא מצליח להתחבר לפייסבוק

עכשיו, לגולת הכותרת? הרשת האלחוטית די מקרטעת. המכשיר לא יודע לעבוד במתכונת של NAS: כלומר שניתן יהיה לגשת ממנו מכל מכשיר ברשת. אם אתה רוצה לשלוט עליו דרך הטלפון הסלולרי, אתה צריך להתחבר לרשת האלחוטית שהמצלמה יוצרת (עם שם מוזר) כך שאתה לא יכול, נניח, לבדוק מיילים ולצלם באותה העת.

עכשיו בוא נדבר על SkyDrive: לכאורה, אמור היה הדבר לתת פתרון לכל העניין: אני אשמור את הקבצים בSkyDrive שפתחתי במיוחד, ובאמתעות שירות IFTTT אני אוכל להגדיר כללים: כל פעם שאשמור קובץ וידאו, שמור אותו אוטומאטית בחשבון הYouTube שלי, וכל פעם שאשמור תמונה, שמור אותה בFlickr. אבל האמת? מי שכתב את SkyDrive כנראה רק רצה שאנשים ישתמשו בו כדי לשמור קבצים, ולא כדי לייצא, כי בIFTTT אין שום דבר לקחת קבצים החוצה מSkyDrive.

אי אפשר לשתף

עכשיו, גם פונקציית ה"שלח במייל" לכאורה עובדת, אבל רק לכאורה. המיילים אף פעם לא מגיעים. מה זה אומר? זה אומר שהדרך היחידה לשתף את התמונות שלי היא דרך סקיידרייב, שלא ממש יכולה לשתף. כלומר, אני צריך לחזור לאופציה של להוציא את הכרטיס ולהכניס אותו למחשב כל פעם.

כלומר, כאן בדיוק הבעיה שלי: שנה חלפה, הטכנולוגיה התקדמה קדימה, סמסונג הוציאה מצלמות חכמות מבוססות על מערכת ההפעלה אנדרואיד ושכחו את מי שקנה את המצלמות האלו. היום, אם תקנה את המצלמה, יש לך מצלמה מצוינת, אבל אין לך מה לעשות איתה. כלומר, מסלול השדרוג של מצלמות, שבעבר היה חמש-שש שנים, הפך להיות שנה גם כן. מצאו שם בחברות הצילום דרך נהדרת לעשות עלינו קופה: המכשירים שלנו לא ממש ימשיכו לעבוד.