באינטרנק או בסלולר? תועבה זו תועבה

1.
האם אותה ילדה מבית ספר דתי שהצטלמה לסרטון פורנו כיכבה באינטרנט (לדברי ynet) או במכשירי הסלולרי של החברים (כדברי NRG), והאם המשטרה, שאמרה כי: "לרוע מזלה, הסרט לא נשאר רק במסגרת החברית בבית הספר, כי אם הופץ דרך האיי.סי.קיו לכל דורש ברשת האינטרנט. משהבינה את גודל הטעות, טענה הנערה כי הסרט צולם בניגוד לרצונה וחקירה משטרתית נפתחה בנושא. אלא שבמהלך החקירה התברר כי הנערה היא שיזמה את הסרט ועל כן אין כל חשד למעשים פליליים." צודקת?אם הנערה מתחת לגיל 18, ואפילו אם לא, אזי האם סעיף 214 לחוק העונשין לא חל כאן? (ואם לא, אז למה גזר הדין הזה?)

214. (א)  העושה אחת מאלה, דינו – מאסר שלוש שנים:
(1)   מפרסם פרסום תועבה או מכינו לצורכי פרסום;

(2)   (ב)  המפרסם פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, לרבות הדמיית קטין או ציור של קטין, דינו – מאסר חמש שנים.
(ב1)   המשתמש בגופו של קטין לעשיית פרסום תועבה, או המשתמש בקטין בהצגת תועבה, דינו – מאסר שבע שנים.
(ב3)   המחזיק ברשותו פרסום תועבה ובו דמותו של קטין, דינו – מאסר שנה; לענין סעיף קטן זה, "מחזיק" – למעט המחזיק באקראי ובתום לב.

2.
והאם גל הפרסומים בנוגע לאינטרנט הזה, בו יש אינסוף תמונות עירום ואין בכלל פרטיות, הוא חלק מגל הפחדה. אחרי שהשבוע פורסם על בעל חנות צילום שפרסם תמונות עירום של לקוחה שלו ברשת (עם טור דעה רלוונטי של אביב אילון) האם צריך לחשוב בכלל אם מדובר במסע הפחדה. בהתחלה מפחידים אותנו עם פרטיות, איך שלא נקרא לה, טרור ואנטישמיות, ואז מצפים שאנחנו נמשיך בעסקים כרגיל. הכל כדי להדחיק את המצב בחברה הישראלית, שהופכת להיות יותר אלימה ויותר כוחנית (דידי חנוך, "האינטרנט אשם", וואלה 16.11.2006).

3.
והאם מישהו כבר מפחד מכך שבכל חוף וכל צומת יש כבר מצלמות אינטרנט? או שהתרגלנו לשטויות האלו של פגיעה בפרטיות בכלל? (אגב, הן הכתבה הזו והן הכתבה על סרטון הסקס ככבו ב"כתבות הפופולריות" של NRG-מעריב על חשבון דברים שאולי עשויים להחשב יותר חדשותיים).

4.
ואם כל כך הרבה מכורים יש לאינטרנט הזה, האם אנחנו יכולים להכריז כבר על "מגפת" מכורים לכתיבת כתבות על התמכרויות לרשת? לדעתי אנחנו בדרך הנכונה: המדינה רואה זאת כמגיפה כבר.

5.
ואם רק 1.1% מהתוכן הוא פורנוגרפי באינטרנט, מה אנחנו עושים שם בכלל? האם לא באנו להנות? האם מישהו שכח שיש קשר הפוך בין קישוריות לאינטרנט למקרי אונס? ואולי בכלל לא כל כך נורא לבקר באתרי סקס, לא? ולא נראה לכם שבסקר של מכון נטוויז'ן שכחו לשאול ב"שימושי אינטרנט" על פורנו? (אבל על בלוגים כן שאלו)
6.
ואכן, לעיתים יש דברים גרועים מפורנוגרפיה. מותו של מילטון פרידמן, לדוגמא, או אפילו מסיבת הלינוקס של מושיק עפיה, שהופכת לאירוע קאלט אינסטנט, ואני שואל למה החבר'ה האלו לא יכולים להסתפק בפורנוגרפיה מדי פעם ולעזוב את הזמר בשקט? לא הבנתם שהמנוי לא פנוי לאהבה?

7.
ואם בגברים פנוים, זמינים ואוהבים עסקינן, אז אל תשכחו לראות את רשימת הגיקים המבוקשים של איילת (גילוי נאות: מפורסם שם), יש לא מעט הפתעות.

Technorati Tags: , , , ,

5 thoughts on “באינטרנק או בסלולר? תועבה זו תועבה

  1. אולי היה עדיף לכתוב את זה בשם בדוי…אבל מה כ"כ רע בזה שמילטון פרידמן מת? הוא סופסוף יוכל לפגוש את "היד הנעלמה"…

Comments are closed.