על הפרסומות האלו חייבים ללחוץ

שרונג ואני עבדנו שניות ארוכות כדי לפתח את מנגנון הפרסומות שמופיע הן אצלי בבלוג והן אצלה (הרעיון המקורי של אפי פוקס). הרעיון הוא לקחת משהו שמזכיר את פרסומות הטקסט שכולנו מכירים ולהראות מה יקרה לאנשים כאשר הם לוחצים על פרסומות לאתרים מסוימים שהם לוחצים בכל יום. אני מעודד אתכם ללחוץ על הפרסומות כדי להגיע לאתר המאבק.

כל מי שרוצה את הקובץ כדי להתאים אותו לבלוג שלו מוזמן להוריד אותו מכאן, אני מבקש להשאיר לפחות לינק אחד לאתר המאבק של חנן ולינק אחד לעמוד הצנזורה.

אפשר (ומומלץ) לשנות את הטקסט, למצוא מילים אחרות ולהיות מקוריים ככל האפשר.

14 thoughts on “על הפרסומות האלו חייבים ללחוץ

  1. לא עדיף פשוט לרשום שזה מוביל לאתר המאבק במקום. אני לא הייתי לוחצת כלל אם לא הייתי קוראת, שוב, לדעתי, ההתמקדות, היא לא נכונה 'ואו נפסיד את הפורנו'…אתה יודע, יש אנשים שלא מתעניינים בזה…

    אגב, מה שאותי מפתיע, שבאתר 'צופר', שהוא להיט בקרב החרדים, יש לדוגמה, כשנכנסים לקטעי הוידאו סרטון של גברים מעורטלים כשאיבריהם מובלטים רוקדים צמוד, קצת מוגחך לאור העבודה שבעמוד הראשי מתייחסים למצעד הגאווה כתועבה, או סרטון אחר (עמ' 4), של אריה שמחבק נשים…למרות שהם רושמים במפרוש מעל אם הסרטון מיועד לגברים או נשים- איך בדיוק הם יכולים לדעת מי צופה בהם? גם אותם יחסמו…או שבהם פשוט סומכים על יושרם של אנשיהם שחלילה לא יתפתו…

    ואני אתעלם מהסרטון המזעזע שראיתי שם, המסביר את מעמד האישה…

  2. הבעיה היא שהקישורים שנתת שם הם כן אתרים שהם טיפה נכנה אותם נועזים. כאלה שאם בן אדם אוטסיידר שלא מבין בחוק או באינטרנט לא בטוח יתנגד שהם יחסמו.
    מה שהייתי רוצה שם הם פרסומות לדברים כמו "אתר הסרטונים החדש של ישראל" (שיחסם כי תכלס אי אפשר לאכוף את התכנים שם)או פרסומת לאתר קהילות

  3. הלינקים באתר המאבק באותו גוון של הטקסט וזה לא ממש עוזר להבין מה קורה שם (לא כולם מרחפים מעל הטקסט בעת הקריאה, א-לה פסוקו של יום).

  4. לימור,
    הפרסומות פחות מיועדות לך. את קוראת את הבלוג. הן מיועדות לאלו שמגיעים מכאן כשמחפשים "ציצים", "בנות מתנשקות", "מין" ואפילו "הטלפון של רוני סופרסטאר".

    אותם אנשים יקליקו בשמחה על הפרסומות.

    ג'יובל,
    יאללה, תשנה – אני אשים.

    נדב,
    כנ"ל, תהיה פרודקטיבי, תן לי צבעים והם ישונו.

  5. שוב, אתה מוכיח את מה שאני אומרת- תשים לב למי אתה מכוון את זה, ישנה תחושה שעיקר המחאה- שחלילה לא יפגעו לנו בדמויות ערומות. שצופי הפורנו יתאגדו כולם…שיראו לאיזה אתרים יובילו אותם וכיו"צ, אתה פונה לפלח מסוים כאילו הוא החשוב ביותר…

  6. רק בשביל להבהיר את עצמי טוב יותר, אין איזו בעיה לפנות לקהל יעד ספציפי, הרי הדבר החשוב ביותר כשמשווקים דבר כלשהו, זה לשאול למי זה מכוון. מה שמפריע לי שמתייחסים כל הזמן לקהל- הספציפי הזה כקהל עיקרי. אולי אני טועה, אולי זה באמת הקהל העיקרי, החשוב והגדול, אבל אני לא חושבת כך.

  7. לימור,
    הקמפיין מיועד לאנשים שלא מודעים לקיומו של החוק, לא לאינטלקטואלים. אני לא חושב שהפלח הזה הוא החשוב ביותר, אבל הוא מסה. מה לעשות, רוב הצרכנים דואגים לפורנו שלהם.

    אני חושב שרוב האנשים אכפת להם מחסימת האינטרנט, אבל הדרך היחידה להגיע אליהם היא באמצעות המחשבה שהאתר שהם יגלשו אליו יכללו תכנים זולים (לא כתבתי עירום, כתבתי קלטת לוהטת ובחורות בבגדי ים.)

    אם תראי את תכנית הבוקר של וואלה, תביני תכנים ירודים מהם, ומדוע חשוב לי לגשת לאותו קהל.

  8. ורק שאלה למחשבה:
    מה עם מסת הקהל- שלא צופה בפורנו, אך ברגע שיבין את הצעת החוק הוא יתנגד להצעה?- לקהל הזה הרבה יותר קשה להגיע.

  9. צודק :)
    השעה מאוחרת, והצבעים הסטנדרטיים מתאימים אז:

    div.floatLeft a{
    color:#000099;
    }
    div.floatLeft a:hover{
    color:#990000;
    }

  10. הרעיון בהחלט מקורי. האתר החדש נראה מעולה!

    הבעיה היא: זה נראה כמו פרסומות…
    רוב הגולשים כבר התרגלו לפרסומות שכאלה, ולא ילחצו על הקישורים. אם אתם רוצים לגרום ליותר אנשים ללחוץ על הקישורים, עדיף לדעתי באנר ובו מסר פשוט וברור כמו : "לא לצנזורה ברשת" + "עוד מידע על המאבק" בקטן (או משהו בסגנון).
    באנר שכזה גם יגרור יותר קליקים וגם ייראה הרבה יותר יפה.

    נכון לעכשיו אני משאיר בבלוג שלי את הבאנר של העין שעיצבה שרון. אם כל המעורבים בדבר יחליטו על באנר אחר ואחיד, אז אני אחליף אותו.

  11. אני מסכים עם יוחאי בעניין הזה. אני חושב שיש גם בעיה בדומיינים שיותר מדי רומזים על פורנו

  12. לימור,
    רוב הקהל לא צופה בפורנו; אבל רוב הקהל כן צופה בתכנים שיצונזרו, והם בדיוק התכנים שאני "כאילו" מפנה בפרסומות – בנות קופצות, קלטות לוהטות למינן וכדומה. פורנוגרפיה קשה היא לא התוכן שמדאיג אותי כשמדובר על צנזורה, מה שמדאיג אותי זה צנזורה על תכנים כמו "מה כבר צהרים?" של וואלה, שהוא תוכן ירוד איכותית, אבל לא פורנוגרפיה וברור שהוא כן יחסם.

    גיובל ויוחאי,
    ה"פרסומות" האלו נועדו למטרה מסוימת. אם אתם רוצים באנרים אחרים, יש לי כמה ששרון עיצבה שיכולים לעזור.

  13. עוד דבר,

    אם אתה מייעד את הפרסומות למקליקים שהם גם תמימים וגם אינם מכירים את החוק, הרי שהדפים אליהם אתה מפנה צריכים להיות אינפורמטיביים, קצרים וברורים: אותיות גדולות, מסר קצר, קישורים למידע נוסף.

    לו אני מחפש תמונות ומגיע לעמוד עמוס בטקסט – שלוש שניות, ואני בחוץ.

Comments are closed.