הפוך גוטה – הפוך

* כן, גם אני חוגג את יום השמאליים. גם אני כותב ביד הלא נכונה, חי בעולם שבו העיצוב הוא הפוך לאינטואיציה. צריך לחשוב פעמיים כשאני צריך למצוא את הידיות של הדלתות בחושך, לא לעבוד עם עכברים למחשב כי הם קונטרה-אינטואיטיביים, לנגן בגיטרה ובפסנתר עם היד החלשה שלי, למרוח את הדיו באנגלית (בעברית, למזלי כותבים הפוך) כשאני מחזיק עט; להסתכל ברמזור הפוך, להחזיק את ידית ההילוכים הפוך, לנהוג הפוך. הכל אצלי בנוי הפוך.

שמאל זה לא רק צד בשבילי, זו דרך מחשבה. זה נותן לך פרספקטיבה ו'אג'נדה' אחרת.


* CC-BY Drpoulette

11 thoughts on “הפוך גוטה – הפוך

  1. להסתכל ברמזור הפוך? את כל השאר הבנתי, את זה לא.
    לא ידעתי שיש רמזורי ברייל.

  2. לגבי נסיעה באוטו, אין קשר לאיזה יד אתה כותב, אחרת כל הארצות הבריטיות ויפן בנויות למען שמאליים. עוד נקודה, עם אתה מגשש בצד הלא נכון של הדלת בלילה זה לא בגלל שאתה שמאלי, אלה סתם עקום!
    שמאלית שלא ממש אכפת לה מה היא- ולא לא מפריע לה הדיו באנגלית כי יש באמת גם עברית ולא מפריע לה להסתעל ימינה על רמזור כי זה סתם צד!!!!

  3. אם אני מחזיק את העט ביד ימין וכותב משמאל לימין, הדיו לא נמרח, כי היד תמיד מימין לכתב, אם אני מחזיק את היד בצד שמאל, הוא כן.

    ולא אמרתי שאני לא עקום.

  4. כשאני חוצה את הכביש אני מסתכלת בעיקר קדימה. כי אם אני אסתכל אחורה, אני אתנגש במדרכה שבצד השני.

    (ולגבי הלהסתכל ימינה ושמאלה, למיטב הבנתי, זה לא עניין של היד החזקה, אלא עניין של מאיפה יבואו לדרוס אותך)

  5. המממ בתור שמאלי אני חייב לציין שרק עם הכתיבה אני מזדהה… אין לי בעיה עם ההילוכים של האוטו ולא עם הידית של הדלת, ובטח שלא עם להסתכל שמאלה בכביש… לפי התיאוריה הזאת אנגליה צריכה הייתה לשרוץ גופות של ימניים שהסתכלו לצד הלא נכון ושניסו להעביר הילוך עם היד של החלון.

    אני גם משתמש בעכבר כרגיל, ואני ממש לא יכול להפעיל אותו עם יד שמאל… כאילו אני מזיז אותו בסדר אבל לוחץ על המקש הלא נכון (ואגב גם בחלונות וגם בלינוקס יש אפשרות להחליף את הצדדים של המקשים, ועכברים רבים הם סימטריים משני הכיוונים [כולל העכברים הנפוצים מאוד של מיקרוסופט]).

  6. מרמ,
    שים לב טוב בפעם הבאה שאתה חוצה את הכביש איך אתה מסתכל עליו.

    לגבי העכברים, אני משתמש ביד שמאל, אבל לוחץ על הכפתורים רגיל (אגב, בטאצ'פד על הנייד אני עובד עם שתי הידיים); האפשרות להחליף את הכפתורים היא לא מה שמציק לי, אלא דווקא שליד כל מחשב העכבר תמיד מימין למקלדת.

Comments are closed.