« יהיה אקשן | Main | אינטרנט בטוח כמו שהמוות בטוח »

March 06, 2006

ההפגנה לחופש התוכנה

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
מחר, יום ג', ה07.03.2006, עת שיחל היום הלאומי לאינטרנט בטוח בשעה 08:00 יפגינו חברי עמותת מפץ יחד עם פעילי מפלגות, סטודנטים ואנשי מחשבים מול משרד החינוך במחוז תל-אביב, ברחוב השלושה 2, כנגד חינוך ילדי ישראל שמוצרי מיקרוסופט הן החלופה היחידה לאינטרנט בטוח. במסגרת ההפגנה יקראו המפגינים לשר החינוך הבא של ישראל לבחון מחדש את הסכם "חותם" שבעקבותיו משלם משרד החינוך מיליונים לחברת מיקרוסופט בעוד שניתן להשיג חלופות אחרות בחינם, אשר אינן נופלות באיכותן.

"מחנכים את הילדים שיש רק שחקן אחד - מיקרוסופט, ולא אחר", אמר עו"ד יהונתן קלינגר, ממארגני ההפגנה, "כשמכניסים את מיקרוסופט לבתי הספר, לא רק שמונעים מהתלמידים את החופש לבחור באיזה מערכת הפעלה ובאיזו חבילת שירותים להשתמש, אלא גם מחנכים אותם שאין חלופה אחרת. לא בכדי אתרי הממשלה עובדים רק באמצעות דפדפן אינטרנט אקספלורר, ולא בכדי מערכות אלו עולות מיליוני שקלים בשנה למשק הישראלי". קלינגר הוסיף כי "באמצעות מעבר לתוכנות קוד פתוח ניתן לחסוך למשק הישראלי, ולמשרדי הממשלה בפרט, מיליוני שקלים; באמצעות מעבר לתקנים מוסדרים ניתן יהיה להסיר את התלות של מדינת ישראל בחברה מסחרית. המצב היום הוא שבלי מערכת הפעלה ודפדפן של מיקרוסופט לא ניתן לגשת לשירותי הממשלה הבסיסיים ביותר, ובכך מרחיקים מאוכלוסיות מוחלשות את הנגישות לעידן הדיגיטלי".

קישורים וקריאה נוספת:

--------
1. אודות הסכם חותם של מיקרוסופט ומשרד החינוך מאתר משרד החינוך
2. אודות היום הלאומי לאינטרנט בטוח באתר מיקרוסופט
3. עידו קינן על הסכם חותם אתר NRG-מעריב
4. על ההפגנה הקודמת של הקבוצה מול ביל גייטס
5. גל מור ומורן זליקוביץ על ההסכם -

הסכם חותם

כאמור, בעקבות הסכם חותם (School Agreement) הפכו בתי הספר למשווק של חברת מיקרוסופט ומפיצים את מוצריהם לתלמידים, כאשר 20% מהכנסות ההפצה מועברות כעמלה למשרד החינוך (בצורה של 'תרומה'). כך בעצם נקשר הקשר של הון, שלטון ומידע בין מיקרוסופט למשרד החינוך.

עמותת מפץ קוראת למועמדי המפלגות לתפקיד שר החינוך לבחון מחדש הסכם זה ולראות שלא צריך להפוך את בתי הספר למפיצי תוכנות מיקרוסופט כאשר ניתן לתת להם חלופות בחינם, וששיקולי עמלות ורווח אישי אינם עומדים בראש מעיניו של משרד החינוך.

מנהל תקין

כאמור, הסכם School Agreement נחתם לאחר שמשרד האוצר המליץ ליתן פטור ממכרז למשרד החינוך בכל הנוגע למוצרי מיקרוסופט שכן לא קיימת תחרות. מידע זה, לא רק שהינו שגוי, אלא גם רומז על קלות הדעת בה כספי הציבור מבוזבזים. מדינה וממשלה ששמה את התלמיד במרכז לא תכנס להוצאות כספיות מיותרות על מותרות כאשר ישנם תלמידים שרעבים ללחם וזקוקים לחינוך.

עמותת מפץ קוראת לשנות את סדר העדיפויות - ראשית, תוכנות בקוד פתוח בשביל לחסוך כסף; שנית, טיפוח התלמיד והעשרתו באמצעות הכסף שנחסך.

חינוך למונופוליזם

הכנסת מוצרי מיקרוסופט, שמהווה מונופול דה-פקטו בשוק מערכות ההפעלה, לבתי הספר, רק מנציחה את המצב המונופוליסטי שקיים ומונעת כל תחרות חופשית על שוק מערכות ההפעלה ושוק התוכנות המשרדיות. החינוך לעבודה עם תוכנה אחת בלבד אוטם את עייניהם של התלמידים בפני חלופות אחרות ומונע את האפשרות לסיום המונופולין של מיקרוסופט בתחום.

עמותת מפץ קוראת למשרד החינוך לחנך את תלמידי ישראל לעבוד עם כלל התוכנות, ולא רק עם מוצרי מיקרוסופט.

קריאה נוספת:

-----------------
1. עידו קינן, כמו קוקה קולה לשיניים, NRG מעריב
לפרטים נוספים:

יהונתן קלינגר, ראש דסק טכנולוגיה ושינוי חברתי בעמותת מפץ: 052-3436436

נכתב על ידי jk ביום\שעה March 6, 2006 07:09 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

MrM
March 6, 2006 08:36 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יש הוראות הגעה למשרד החינוך ממקומות מרכזיים (כמו תחנה מרכזית או מרכז עזריאלי או משהו).
אני נוסע 40 דקות באוטובוס אין לי כוונה לפספס את ההפגנה בגלל טעויות ניווט.

תמונת המשתמש

יהונתן
March 6, 2006 08:39 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אם אתה בתחנה מרכזית ב7:30 אז אני אלך איתך ברגל, אם לא, אז כדלקמן:
אתה מגיע מתחנה מרכזית למחלף לה גרדיה, ומשם ממשיך על רחוב לה גרדיה, בפניה הראשונה שמאלה אתה מתחיל ללכת לכיוון האיצטדיון. רחוב השלושה הוא הרחוב של איצטדיון יד אליהו, ואתה רק צריך לחצות את מגרש החניה. אני הולך ברגל ממחלף לה-גרדיה משיקולי חניה

תמונת המשתמש

MrM
March 6, 2006 09:02 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני מקווה שאני אגיע, אני צריך לעמת את ההורים שלי עם הרעיון, אם אני אצא עם ידי על העליונה אני אפגוש אותך בתחנה המרכזית.


אני אצור איתך קשר במייל בהמשך הערב אם אני מגיע או לא.

תמונת המשתמש

ailaG
March 7, 2006 03:03 AM
לינק ישיר לתגובה זו

מוקדם מדי ורחוק מדי בשבילי.. (גרה צפונה לעיר ועובדת ברמת אביב) אבל אהיה איתכם ברוחי.
אולי כדאי לעשות דף נפרד עם האידיאולוגיה, הנתונים וקישורים לכתבות וכל זה, פוסטים זה לא גדול ורשמי מספיק. נראה לי.

Post a comment