« לא כולל שירות | Main | כמו חומץ בן עשר שנים »

July 29, 2006

כמו ספאמרים גדולים

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

קראו לכל האורך, גם אם אני כותב כאן דברים שאתם כבר יודעים, זה נחוץ בשביל המסקנה.

ספאמרים הם עם נלוז, הם תוקפים בכל שעות היממה, גורמים לנזקים לחברה ומפריעים לשלוות החיים. כשספאם נשלח, לא מדובר בסכנה קיומית לקיומה של החברה, אלא בפעולה מזיקה ומציקה שכל מטרתה היא לדאוג לכך שיתייחסו לספאם ולהקטין, בפועל, את השימוש בדואר אלקטרוני. ספאם הוא יעיל בכך שהוא מונע מאדם את החופש להשתמש בדואר האלקטרוני; הוא דורש מאדם למחוק דואר מציק ולהשקיע בו זמן קטן שאותו היה ניתן להשקיע בפעולה אחרת.

ספאם דורש להתקין מסנני ספאם, כאלו שבוררים ומבדילים בין דואר לגיטימי לדואר זבל; אולם גם לאלו יש מחיר. פרט לעלות המסננים, שעשויים לבוא או במבנה של תוכנה מסחרית, או בתשלום לספקית הדואר, יש את מחיר הFalse Positives (זהירות: חצי ספוילר למטרת הפוסט), המחיר של כניסה מדי יום לתיבת הזבל ובדיקת הטעויות של המסנן. לעיתים, מפסידים עסקה חשובה כי תוכנת הסינון נתנה קריטריונים קשים מדי לעבור. ולעיתים, כל מסנני דואר הזבל בעולם אינם יעילים, כיוון שהזבל הצליח להסתנן מעבר לקריטריון על ידי תנאים חדשים.


לזבלנים די ברור שהם לא יצליחו לשנות את מדיניות הגולשים לגביהם, הם יודעים שאין להם סיכוי לנצח במלחמה, אבל הם יודעים גם שאין כל דרך להשמיד אותם. הם יודעים לעבוד מבין כתובות IP לגיטימיות ושרתים לגיטימיים, הם משתלטים על מחשבים של משתמשים באמצעות וירוסים ושולחים דרכם את דואר הזבל, והם מקבלים מימון ממיטב החברות העסקיות, שמרוויחות רווח נאה מפעולתם.

את הספאמרים עצמם לא ניתן להשמיד מבלי להשמיד את מהות קיומה של האינטרנט. לא ניתן לחסום את כל התעבורה ללא אבחנה ורק לאפשר תעבורה לאחר בחינה, שכן באינטרנט יש תעבורה מרובה מדי לעשות כן. גם לא ניתן לחסום את המדינות מהן הספאמרים שולחים דואר זבל, כיוון שאלו יחליפו מדינה, מצד אחד, והמדינה אשר בה יושבים הספאמרים תנזק - למרות שזו מאפשרת, באמצעות חוקיה המעוותים, תמיכה בספאמרים בצורה מסוימת.

הספאמרים הם אנשים נלוזים, הם מטרידים אנשים מדי יום בנסיון נואש לשנות את הרגלי הצריכה שלהם. כל גולש שחווה התקפת דואר זבל רוצה לעשות את הדבר הראשון שעולה בראשו- וזה להחזיר מלחמה. כך חברת Blue Security נסגרה לבסוף לאחר התקפה, היא השתמשה בטכניקות הלא לגיטימיות של הספאמרים והפסידה את הלגיטימיות שלה בעיני החברה, ומצד שני, הספאמרים עלו עליה בכל הכח וגרמו לסגירתה והשבתתה. אבל כולנו רוצים לחסל את הספאם. כולנו רוצים לקרוא דואר בשקט, לא?

שימוש בכלי הספאמר נגד הספאמרים אינו אפקטיבי, הוא יקר לגולש הממוצע וגורם לו נזק היקפי גם כן. אם כן, כיצד נפטרים מהספאם? פניה למשטרה אינה יעילה כיוון שמדובר בפעולות בינלאומיות שלא ניתנות לטיפול בהיקפן. חרם צרכנים כנגד חברות המפרסמות בספאם היא דרך אחת, אך היא עובדת לטווח הארוך. מה היא אם כן הדרך להתמודד עם ספאם? ככל הנראה להתעלם ממנו. לא?

עכשיו, אחרי שקראתם את זה, תחשבו רגע על החיזבאללה כספאמרים; אני יודע שזה קשה, אני יודע שאני נשמע לרגע כשמאלן מתחסד. אבל אכן, הטרור אינו ניתן לפתרון, אי אפשר להשמיד את כל הטרוריסטים מצד אחד, ואי אפשר לרצות אותם מצד שני, אז אפשר לנהל מלחמה שתגרום לאבידות, או שאפשר להתעלם מהם - כיוון שהם עדיין לא סכנה קיומית למדינת ישראל (להבדיל אלפי הבדלים מפגיעה בפרטים).

בשבועיים שמתנהלת המלחמה נגבו קרבנות רבים מישראל. אלפי אנשים בינתיים מתו ממחלות לב, מחלות הקשורות בדרכי נשימה ומחלות הקשורות לזיהום אוויר. עלות המלחמה בישראל היא מאה מיליון דולר, ליום. הויכוח על סל התרופות הוא ויכוח על מאות מיליונים, שהם כסף קטן למלחמה הזו. המחיר שניתן לשלם עבור השארת אותם אנשים, שמותם לא מצטלם טוב כמו מות פגועי הטרור, הוא קטן מאוד. ניתן לנהל חברה גדולה ועשירה יותר, עם חינוך יותר טוב, במחיר המלחמה הזו.

נכון, הטענה אינה נכונה לגמרי כי יש להשקיע כסף במיגון בתי החולים, במיגון הבתים, בפיתוח מערכות ליירוט קטיושות ואולי גם בסיורים מוגברים באוויר, אבל עדיין, תחשבו - למה אתם לא מקדישים את כל יומכם להלחם באותו ספאמר ששלח לכם הצעה להגדיל את איבר המין? כי אתם יודעים שלא משנה מה תעשו, מישהו אחר ישלח לכם את אותו הספאם עוד שעה.


Technorati Tags: , , , , , , , , ,

נכתב על ידי jk ביום\שעה July 29, 2006 11:54 AM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» גנס 2006 from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
NRG מפרסמים היום טקסט שלי על אמיר גנס. זה לא הטקסט הטוב ביותר שנכתב על הנושא בעיקר בגלל חוסר מקום (גלוברמן רצה 250 מילים). עוד סיבה היא העובדה ש�... [Read More]

Tracked on August 7, 2006 05:58 PM

Comments

תמונת המשתמש

פלי
July 29, 2006 12:05 PM
לינק ישיר לתגובה זו

nice site!
good work!
great design!

תמונת המשתמש

יוחאי עילם
July 29, 2006 04:37 PM
לינק ישיר לתגובה זו

גישה מענינת.
קצת קשה להתעלם מהחיזבאללה. זה קצת יותר מספאם. זה יותר כמו מישהו שמשבש לנו את הדואר התקין.
טוב שנתת את דעתך על המחיר הכלכלי של המלחמה. במיוחד עכשיו, לנוכח גיוס האוגדות. זה כמעט לא זוכה להתייחסות. דעת הקהל בארץ תומכת באופן מאוד גורף במלחמה, ואף דורשת להגביר אותה. כשאנשים יתחילו לקלוט את הנזק הכלכלי האישי, אולי יתחיל איזושהו שינוי.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 29, 2006 04:46 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ברור שהחיזבאללה יותר קשים מספאם, אבל הם עוד רחוקים מסכנה קיומית למדינת ישראל, ועוד אפשר להקטין אותם בצורות אחרות.

לגבי המחיר של המלחמה, אני חושב שזה "ברור" לחלק מהאנשים שאין כסף לתרופות, אבל הם רוצים להוציא עוד כסף על מכונת המלחמה.

תמונת המשתמש

MrM
July 29, 2006 05:56 PM
לינק ישיר לתגובה זו

גילוי נאות: אני עובד אצל אמיר גנס.

הגישה הבסיסית שלך לגבי ספאם היא מוטעית, אתה מניח שספאם הוא מטרד לכולם כי הוא מטרד בשבילך; אך זכור שתעשיית הספאם לא הייתה קיימת אם היא לא הייתה רווחית- אם אנשים לא היו עונים למודעות הספאם ורוכשים את המוצרים.
בעבודתי במשרד (שאגב, לא קשורה לספאם) אני רואה את הטלפונים שמגיעים לאנשים העוסקים בשליחה, בחודש שבו אני נמצא במחיצת גנס כבר ראיתי מספר שיחות של לקוחות שאומרים: "תורידו את קצב השליחה, אנשי המכירות שלנו לא עומדים בעומס", לכן כנראה שהספאם הוא לא מטרד לכולם ויש אנשים ששמחים שקיבלו את הפרסומות ושההצעות נראות להם אטרקטיביות.

כמו כן- אדם ששם מסנן ספאם הוא לא כתובת רצויה בשביל ספאמרים, הוא לא רוצה לקבל את הפרסומת או לרכוש את מה שמפורסם בה ולספאמר אין כל רווח מהאנשים האלה- הנסיון הוא רק לעבור את מסנני הספאם של הספקיות, שמניחות מראש שאף אחד לא רוצה לקבל ספאם וכך פוגעות בשני סוגי האנשים: אלה שמתקינים מסנני ספאם שמתגלים כלא יעילים בגלל שהספאמרים מנסים לעבור את הספקיות ועוברים גם את המסננים שאנשים מתקינים וגם מונעים קבלת פרסומות שלא עוברות את המסננים שלהם מאנשים שרוצים לקבל פרסומות.

דבר שני- אני מוחה על ההשוואה בין אדם שפרנסתו לא מוצאת חן בעיניך לטרוריסטים שרוצחים אזרחים ומטרתם היחידה היא לערער את השקט השלום והיציבות.


בקשר לפסקה הלפני אחרונה: אני מסכים, לדעתי המלחמה הזו חסרת תוחלת והרבה יותר חיים היו ניצלים אם היו משקיעים את עלותה ברפואה ובבניית חיים במקום בהריסתם.


ואם אתם רוצים להפסיק לקבל ספאם- לפחות במודעות של אמיר גנס לחצו על ההסרה, אני יודע באופן אישי שהוא מסיר מהרשימה.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 29, 2006 06:06 PM
לינק ישיר לתגובה זו

** גילוי נאות: אני לא עובד אצל אמיר גנס, אבל אני חושב שהוא הספאמר היחיד בארץ שלא הגשתי נגדו תלונה במשטרה על הטרדה באמצעי תקשורת.

ספאם הוא מטרד לכולם. הוא מהווה פניה בלתי ממוענת ובלתי מבוקשת ללקוחות פוטנציאליים; כלומר, הטרדה לפי ס. 30 לחוק התקשורת. ספאם הוא עוד ניהול של מאגר מידע אסור על פי החוק, אבל ללא כל קשר - ספאם מטיל עלות כלכלית נרחבת שכן מדית הפרסום דורשת משאבים ממנהלי חשבונות הדואר גם אם אלו לא מעוניינים לחסום את הספאם, על ידי שימוש נרחב בשטח האחסון שלהם.

אני מצר על כך שהפרסום שלכם אפקטיבי, אולם, אני מודע לכך שלא כולם נוקטים באותה גישה כמותי ומזמינים מחברות שמפרסמות באמצעות "דואר שיווקי בלתי ממוען" (גנס הוא לא זבלן...).

לגבי המשפט: "...וכך פוגעות בשני סוגי האנשים: אלה שמתקינים מסנני ספאם שמתגלים כלא יעילים בגלל שהספאמרים מנסים לעבור את הספקיות ועוברים גם את המסננים שאנשים מתקינים וגם מונעים קבלת פרסומות שלא עוברות את המסננים שלהם מאנשים שרוצים לקבל פרסומות." אני לא מסכים איתך. כל לקוח יכול לבחור, לפחות לפי מיטב ידיעתי, האם להפעיל או לאו את סנן התוכן ומסנן הספאם של ספקית הדואר שלו, ובכך מחליט הוא האם הוא רוצה לקבל או לאו; אבל עצם המשלום הוא הבעיה: האם אתה לא חושב שכשאני מקבל (בגלל שיש לי Catch-All) 530 הודעות מהמכון לידידות אמריקה על קורס ספרדית זה טעות? האם כשאני מתלונן לספקית השירות שלהם ולא מקבל תגובה זה לא בגלל שיש להן אינטרס?

אני מסכים עם גנס על הרבה דברים, בין היתר הטענות שלו לאפליה - שהספקיות כן מזבלות ולא נותנות לו לעשות מה שהן עושות. אבל אני חושב ששתי הפעולות צריכות להעלם. שיטות איסוף הכתובות של ספאמרים (ואני לא מומחה בשיטותיו של גנס, אבל כמדומני לא קיבלתי ממנו מעולם ספאם) הן נלוזות, מטילות עלויות כבדות על שרתי האחסון הלגיטימיים (באמצעות קצירת כתובות) ופוגעות בקניין ספקיות האחסון (על ידי גניבת הקופירייט).

הן טרוריסטים והן גנס גורמים נזק כלכלי לחברה; שניהם מבצעים פעולה בלתי רצויה לחברה כולה, ושניהם נהנים מהחסות של פעולות בינלאומיות.

אני לא רוצה לפגוע במקור הפרנסה שלך, אבל האם היית מרגיש נוח לעבוד אצל מישהו שבין היתר, בלי קשר למה שאתה עושה אצלו, מנהל אתר פדופילי במדינה זרה? (לא שגנס עושה את זה, ויש להבדיל בין ספאם לפדופיליה, כמובן) אתה לא מרגיש שהכסף מהספאם קצת מלוכלך בתלוש?

תמונת המשתמש

MrM
July 29, 2006 06:36 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לגמרי בכנות: לא.
אם הוא לא היה מקפיד על ההסרה והיה מפציץ את התיבות פעם אחר פעם באותה הודעה והיה מפרסם פורנו בדאור אלקטרוני (גם ילדים יכולים לפתוח, ולכן זה פסול) אז הייתי חושב פעמיים, אבל הוא לא עושה את זה, ולכן אין לי יסורי מצפון בקשר לעבודה איתו.

דבר שני: גם פליירים, שלטי חוצות, ופרסומות בטלוויזיה הם לא ממוענים. כשאני מקבל את המכתבים מהבנק אני מקבל על הצד השני פרסומת למשהו, על מכתב הצו הראשון מצה"ל הגיע אלי פרסומת של אסקייפ לחיילים- היום יש פרסום בכל מקום, ואולי הספאם מטריד אותך יותר אבל זו עדיין לא הטרדה מכוונת ואתה יכול להפסיק אותה מתי שאתה רוצה על ידי לחיצה על ההסרה.

בקשר לספקיות האינטרנט- הם עובדות בדיוק באותה שיטה אבל גובות תשלום: לפני חודש גיליתי שיש לי אנטי וירוס ואנטי ספאם בלתי קרואים על תיבת המייל שלי שלקחו לי עשרה שקלים בחודש כל אחת, ולקח לי משהו כמו ארבע שעות לשכנע את ספקית האינטרנט להעיף לי אותם אחרי איומים בעזיבה וצרחות על מחלקת שימור לקוחות- רוב האנשים לא מודעים לעובדה שהם משלמים על זה וזה האינטרס של הספקיות- לא אכפת להם אם משתמשים מקבלים ספאם או לא.

בקשר למאגר מידע הלא חוקי- אני לא יודע אם גנס משתמש בזחלני רשת, אבל כל מה שהם עושים זה לאסוף מידע שנמצא בפאבליק דומיין- מה שבעלי התיבות פרסמו בעצמם, לכן לא נראה לי שזה לא חוקי, אבל אתה העו"ד.
בקשר לכשרותם המוסרית של זחלני הרשת- גם למנועי חיפוש יש זחלני רשת, אני לא זוכר שמישהו קונן על בזבוז משאבי האתרים: כי האתרים רוצים שמנועי החיפוש יאנדקסו אותם, אלב בפרנסה של מישהו אחר הם נלחמים בקנאות: זה לא שזה באמת מכביד עליהם, הרי הזחלן רק נכנס לקישורים כמו כל משתמש רגיל (אגב ,את עבודת הזחלן גם אנשים יכולים לבצע, זה פשוט מאוד מאוד לא משתלם).

ועכשיו לשאלה נגדית: הבנקים מוצצים את דמם של הלקוחות, לוקחים מהם עמלות ענקיות, מתעשרים על חשבון האוברדרפט של הלקוחות ושולחים יד ארוכה לכיסיהם של מעוטי היכולת- אני לא רואה שאתה עושה מוסר כליות לעובדים בבנק.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 29, 2006 06:44 PM
לינק ישיר לתגובה זו

לגבי הפליירים בכל מקום, אני נלחם בפרסום על חשבון המרחב הציבורי לא מעט. ההבדל הוא שפרסום על חשבון המרחב הציבורי לא גורם לי נזק פיננסי ישיר (אלא רק עקיף) בעוד שעקב כמות הספאם שאני מקבל אני צריך להוציא כסף נוסף על הגדלת תיבת הדואר.

ההסרה (אולי) עובדת אצל גנס, אבל אצל 99.999% מהספאמרים אין שום סיכוי שהיא תעבוד, והיא מנגנון מחוכם כדי לוודא שהחשבונות פעילים וניתן לשלוח יותר זבל.

בנוגע לספקיות, אני מסכים איתך שהן לא הכי צדיקות. אבל יש לך את הבחירה אם אתה רוצה ספאם פילטר או לאו, אם אתה לא רוצה, אתה מוזמן - כמו בספאם בדיוק - לפנות לספקית ולהתאמץ כדי שהיא תסיר אותו, מה ההבדל פתאום ומאי נפקא שספאם כן ופילטר לאו?

לא כל המידע מותר לאינדוקס, ובמיוחד לא מידע מוגן. יש לא מעט אתרים שאוסרים על זחלנים למטרות ספאם, וזה מופיע ישירות בתנאי השימוש, וכן - זה לא חוקית. לגבי כשירות מוסרית, לא צריך מוסר כשיש חוק. גם אם אדם היה עושה את העניין זה לא היה חוקי.

הבנקים, בניגוד לזבלנים, עושים עוד דברים פרט ללהיות עלוקות על החברה; הם גם מועילים. כיצד ספאם מועיל חברתית? האם ספאם מממן פרוייקטים של תשתיות לאומיות?

הבנקים לא הכי צדיקים שיש, אבל אני כן עושה להם בעיות מוסר. ואני פונה אלייך כי אני יודע שאתה לא פחות מוסרי.

תמונת המשתמש

MrM
July 29, 2006 07:16 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ספאם נותן אפיק פרסומי טוב ויעיל לעסקים קטנים שאין להם אפשרות לפרסם במדיות היקרות וכך עוזר למשק לצמוח- אתה שוב רואה רק צד אחד של המתרס- של האדם שלא רוצה לקבל ספאם.
ואם אני לא טועה גנס פרסם פעם תרומה לנזקקים בלי תשלום- אבל זה באמת לא קשור לנושא.

אני לא יודע בקשר לספאמרים אחרים כי אין לי מגע איתם, אבל אני בהחלט חושב שרצוי תמיד ללחוץ על ההסרה- מי ששולח לך יותר ספאם יורה לעצמו ברגל, לכן אני חושב שהאנשים שעושים את זה מועטים אם כי קיימים.

בנושא הספקיות: אינטרנט זהב לקחה לי 20 ש"ח בחודש בלי לשאול אותי, אני מניח שהם הודיעו לי על זה באותיות הקטנות במייל שהם שולחים כל חודש, אבל לחיצה על ההסרה זו לחיצה וארבע (!) שעות בטלפון שהתפרסו ע"ג יומיים עלו לי לא מעט כסף.

שום מידע לא מוגן ברגע שאדם מפרסם אותו לרשות הציבור- זה כמו שאני אגיד לך ברחוב שיש לי כלב ומישהו ישמע אותי ברחוב ויציע לי מזון לכלבים (אני יודע, דוגמא מפגרת) אם הוא מתעלק עליך ולא מרפה אז הוא עושה משהו פסול, אבל אם הוא הולך אחרי שאמרת לו שאתה לא מעוניין אז אני לא רואה שום בעיה עם זה.

בקשר לכסף שאתה מוציא על הגדלת חשבון הדואר- אני מוכן לשלוח לך הזמנה לג'ימייל או לפתוח לך חשבון על השרת שלי אם זה כ"כ מטריד אותך.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 29, 2006 07:27 PM
לינק ישיר לתגובה זו

ואתה תשלם לי על השעות שאני מוחק בהן ספאם גם? כי זה גם עלות על המערכת בגלל הספאם שלך. וזה כן מציק כשמדובר ב100 ביום, כי גם דקת עבודה שלי היא כסף. יום יבוא ונארגן ייצוגית נגד כל הספאמרים לפי דקה לעובד, מטעם כל התאגידים שחטפו זבל, ואז מה?

אני מסכים איתך שספאם נותן אפיק פרסומי לעסקים קטנים, אני לא חושב שהוא טוב ויעיל, במיוחד כי הוא לא מפולח (אם הוא כן מפולח, אז עצתי למר גנס היא להרשם מהר אצל רשם מאגרי המידע ולא הוא יגמור בכלא על ניהול מאגר מידע שלא כדין).

אינטרנט-זהב פועלת כמו ספאמר בקטע הזה, לא מתאים לך ה20 ש"ח, תתקשר והם יסירו, אני לא מניח שיותר קשה להפטר מזה מאשר מספאמר ממוצע (ושוב, בלי התייחסות לגנס, שאולי הוא מלאך-יוצא-מן-הכלל).

נקח את דוגמאת הכלב שלך לאבסורד קצת: ראשית, גם אותו אדם בא ומציע לו - לא מזון לכלבים, אלא הארכת פין, הגדלת שדים, מוצרי פרסום, ויאגרה, כיאליס, למשכן את הבית והלוואות חוץ בנקאיות, רק כי אותו אדם אמר את שמו? אם מישהו פונה אליו למזון כלבים, בעולם האמיתי, הוא מזדהה כאדם אמיתי, עם פרטים אמיתיים, ולא בשם מפוברק או שרת מרומניה. אני לא חושב שיש ספאמר אחד שלא שולח אותו מייל מספר פעמים בהפרשים של שבוע; הכל כדי למכור.

חברה קטנה שרוצה לפרסם לא צריכה לעשות זאת באמצעים הכוללים הטרדה ונוגדים את החוק. היא יכולה לרכוש שטח פרסום במנועי חיפוש, להקים אתר אינטרנט ולקדם אותו, משלוח דואר זבל הוא כן עבירה על החוק, הן פלילית והן עוולה אזרחית, והוא יפגע קשות בשולחים.

כמו כן, חברה שתפרסם בדואר זבל תאבד חלק ניכר מהלגיטימיות שלה מצדי, ולדעתי גם מצד אחרים.

תמונת המשתמש

שושי - צפון
July 30, 2006 03:59 AM
לינק ישיר לתגובה זו

ונחזור להמלצה להתייחס לטילים כמו לספאם -
באיזו מידה של טילים הציבור יכול לעמוד?
מי ירצה לגור/לעבוד/להשקיע/לבלות באזורי טילים?
מה זה יעשה לתחום הביטוח?
יש המון השלכות.

עם כל הקשרים בין הון לשלטון, אולי וורן באפט יכול להרגיע את החיזבאללה? מכתבה ב-ynet בעקבות ריאיון בגרדיאן משתמע, שיש למאבק השיעי גם מניע כלכלי-חברתי. אפשר להקים להם פארקי תעשיה וכיו"ב.

תמונת המשתמש

פלי
July 30, 2006 09:16 AM
לינק ישיר לתגובה זו

יהונתן, חשבתי על משהו, ואני אשמח לחוות דעתך המקצועית: לדעתי צריך להוציא מחוץ לחוק כל פרסומת שמאלצת אותך להיות אקטיבי כדי להימנע ממנה- זה כולל ספאם, פירמות שמתקשרות אליך הביתה, או הפופ אפ באינטרנט. זה נשמע לך הגיוני?

תמונת המשתמש

יהונתן
July 30, 2006 09:41 AM
לינק ישיר לתגובה זו

פלי,
על חוות דעת מקצועית אני גובה כסף.

סתם בהערת אגב, גם אם נוציא ספאם מחוץ לחוק אז עדיין ישתמשו בזה, כי אפשר לעשות את זה מכל מדינה.

תמונת המשתמש

פלי
July 30, 2006 10:12 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לרגע שם, חשבתי ש "על חוו"ד מקצועית אני גובה כסף" זה מצחיק, אבל אז הבנתי כמה שזה לא.

תמונת המשתמש

יהונתן
July 30, 2006 10:35 AM
לינק ישיר לתגובה זו

זה לא מצחיק בכלל, פרנסה זו פרנסה. אם את מזמינה משהו, אני מוכן לבצע אותו תמורת בצע, אבל לכתוב חוות דעת מנומקת ומקצועית שתטיל עליי אחריות משפטית אחר כך במקרים של תביעה אם התרשלתי? לא.

תמונת המשתמש

פלי
July 30, 2006 11:06 AM
לינק ישיר לתגובה זו

ראשית, לא התכוונתי שתכתוב לי חוו"ד מנומקת, ארוכה ומייגעת, "כן" או "לא" פשוטים ואינטואיטיביים היו מספקים.
יש שנית, אבל דיליטי ברגע האחרון.

תמונת המשתמש

עמרי
July 30, 2006 08:49 PM
לינק ישיר לתגובה זו

MrM, גם כן טיעון:
מתקשרים הרבה, אז זה עובד, אז זה מוסרי.
קודם כל, אם אני אשלח מליון הודעות, מספיק שעשירית אחוז תקבל תגובה כדי לייצר 1000 שיחות.
נניח ש100 לקוחות קונים, כל אחד יותר רווח של 100 שקל.
סך הכל 10,000 רווח לחברה שפרסמה (להוציא הוצאות פרסום ספאם).
עכשיו, בוא נראה, מליון אנשים קיבלו ספאם, נניח שהוא עלה לכל אחד מהם בממוצע 10 שניות לקרוא ולמחוק.
10 מליון שניות בובזו, או כ115 ימים מלאים, או כשנה שלמה של ימי עבודה.
שנה שלמה של ימי עבודה, ספאמר יקר, כדי שחברה מסריחה אחת תרוויח 10,000 שקל.
מבין את זה, פיסטוק?
מבין מאיפה בא הכסף שלך?
אתם עלוקות, ומצאתם זמן למצוץ כסף מהציבור, קצת מכל אחד, אבל כמעט מכולם.

Post a comment