« הרשות השלישית | Main | קניין חפצא »

August 07, 2006

גנס 2006

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
NRG מפרסמים היום טקסט שלי על אמיר גנס. זה לא הטקסט הטוב ביותר שנכתב על הנושא בעיקר בגלל חוסר מקום (גלוברמן רצה 250 מילים). עוד סיבה היא העובדה שבשביל להוציא את זה לפרינט, כל המיץ היה צריך להיות בחוץ וכל הצהוב בפנים. הטקסט שונה ועבר עריכה חסרת היכר, שאני אישית לא הייתי מזהה. אבל לא נורא. הכל לטובה כי המסר העביר הכל נכון.

יותר מזה, עם כל חוסר הכבוד למקצוע הספאם, לעולם לא הייתי מכנה את גנס מלך דואר הזבל. גם כי לאדם יש היסטוריה של תביעות לשון הרע בעניין, וגם כי מספיק לקרוא לו הספאמר מספר אחד, דבר שהוא מסכים איתו.

בכל מקרה, את שתי הפסקאות האחרונות שכתבתי, אני חושב שמן הראוי שתקראו, לכן המקור מובא כאן.

חרף הצעת חוק מטעם משרד התקשורת נגד דואר זבל והצעה נוספת של חה"כ לשעבר רומן ברונפמן שעברה בקריאה טרומית, עד היום לא נאות המחוקק לומר את דברו בנוגע לספאם. גנס וחבריו מרוויחים מאי ההסדרה בעוד שהציבור עומד מול שוקת שבורה. הציבור, שנפגע רבות מדואר זבל ומעסיק עצמו מספר דקות כל יום למחיקתו, נאלץ לסגור תיקים אלו "בפשרה" כיוון שהוא יודע שהוא יעמוד בבית המשפט מול שופט שככל הנראה לא מבין דיו במהות דואר הזבל וידחה את תביעתו כיוון שלא יוכל לקבלה כהטרדה או כעוולה מסחרית.

הגולשים בדרך כלל מבקשים מהמחוקק להמנע מלהפריע למהותה החופשית של הרשת; לכן, כשזה מנסה לחוקק חוקים מיותרים כמו חובת הזדהות בטוקבקים, זיהוי ביומטרי באתרי סקס ועוד הצעות שמזכירות ימים אפלים, הגולשים מנסים לעשות כמיטב יכולתם על מנת לשמור על האופי הדמוקרטי והחופשי. אולם, דומה שככל הנוגע לדואר זבל, דורשים הגולשים מהמחוקק להתערב מיידית כדי לעצור את התופעה שמונעת את הפעילות התקינה של האינטרנט.

אבל תעזבו, אל תתנו לעובדות לבלבל אתכם. ספאם הוא לא חוקי בארץ. הוא פעולה מגעילה ואני אישית לא הייתי קונה מספאמר, או ממי שמפרסם בספאם. זה לא אומר שניתן לעצור את הספאם כי שום חוק שבעולם לא יכול לעשות זאת. אתם תראו.

לקריאה נוספת:
[ספאם] אני טקסט פוליטי
זבל מי שמלכלך
כמו ספאמרים גדולים (הדיון עם MrM)

נכתב על ידי jk ביום\שעה August 7, 2006 05:45 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

Comments

תמונת המשתמש

איה
August 7, 2006 06:15 PM
לינק ישיר לתגובה זו

הו קלינגר הצניעות! כל הכבוד באמת!

וד"ש חם לגלוברמן

תמונת המשתמש

יהונתן
August 8, 2006 12:18 AM
לינק ישיר לתגובה זו

בכלל לא צניעות, פשוט אני לא מרוצה מטקסט שכתבתי, מותר לי, לא?

תמונת המשתמש

איה
August 9, 2006 09:58 PM
לינק ישיר לתגובה זו

שהחיינו לזמן הזה..

Post a comment