« WTF:: פסנתר, גיטרה וירכיים | Main | Indulgence:: לקנות מצפון נקי »

September 11, 2006

כובע הגרב, הבצל ויאסר ערפאת::Tor

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)
תרחיש דמיוני:
המשטרה פשטה היום על משרדי חברת קסטרו (או כל חברה אחרת, זה באמת לא משנה) והחרימה מכונות תפירה לאחר שהסתבר שכובעי גרב שיוצרו על ידי החברה שימשו חבורת שודדים בשוד בנק אלים. לאחר שוד הבנק, פנו השודדים לפינת רחוב בה אנסו את הקופאית, רצחו אותה, ולבסוף בישלוה לארוחת ערב. המשטרה קוראת להטיל את האחריות על חברת קסטרו כיוון שבאמצעות יצור כובעי גרב היא מכשילה את רשויות אכיפת החוק בזיהוי הרוצחים, האנסים והשודדים. כמו כן, המשטרה מבקשת להפסיק לייצר כובעי גרב.

מלשכתו של יאסר ערפאת המנוח נמסר כי גם הוא אמנם נהג לחבוש כובע גרב, אבל כדי לחמם את אזניו בעת מחלה.

שודד בפוטנציה
(cc) fatal_cleopatra
משטרת גרמניה פשטה היום על חוות שרתים שהשתתפה בפרויקט טור (יש גם בעברית). אותו פרויקט מבוזר שמאפשר לגולשים בכל העולם לעבור מחסומי צנזורה ולהגיע לאתרים בכל העולם על ידי הסוואת כתובות IP ומדינות המוצא של המשתתפים. בניגוד לשרתי פרוקסי אחרים, שרתי טור הם מבוזרים ומורצים יחדיו על ידי גולשים.
טור הוא כמו כובע גרב, הוא יכול להסוות באמת את הרוצח או הפדופיל, אבל הוא יכול גם לחמם את האזנים. הוא יכול להביא לסין את מאות אלפי הבלוגים שחסומים; הוא יכול לאפשר למאות גולשים באיראן לגלות מהי דמוקרטיה, והוא יכול להביא לכך שיותר מידע על שחיתויות יודלף בלי הפחד להתגלות.

נכון לעכשיו, טרם הוגשו כתבי אישום נגד מחזיקי המחשבים, ודומה כי שנעשה היה על מנת לגלות את הפדופילים, אולם, רשויות השלטון היו צריכות לקרוא טוב את ההצהרה של טור: זו מציינת במפורש כי המטרה אינה לעודד פדופיליה, ועבירות על החוק, וכי הגלישה אינה אנונימית לגמרי, אלא רק מבוזרת. לכן, מטרת טור היא להגן מפני מעקב אחר הרגלי גלישה וחסימת אתרים שרירותית, ולא להסוות את הגולש ולמנוע מרשויות החוק לאתר מבצעי פשעים.
טור מגדיר את עצמו כבצל, הוא עוטה שכבות שכבות של מידע מאובטח מעל המידע המשודר ומעביר את המידע טיול קצר באוטוסטרדת המידע, טיול שהיית לוקח אם מישהו היה עוקב אחרייך ברכב, טיול שהיית רוצה לשכוח אם מישהו באמצע חטף אותך וזרק אותך בסמטה חשוכה.
לא רק שטור מגן על פרטיות הגולשים בכך שהוא מעביר אותם דרך שרתים, גם מנהלי שרתי טור, תיאורטית, אינם מסוגלים לאתר את המידע המועבר, ועל כן אדישים הם באם מדובר בפדופיליה, סרטים מוגנים בזכויות יוצרים או מיטב יצירותיו של שייקספיר. לכן, אין כל סכנה (מלבד הנזק החברתי שנגרם לשמם הטוב של מריצי האתרים האלו) להריץ שרת טור מבחינה משפטית (לכאורה).

(cc) scragz
אבל הרעיון של להעלים את טור הוא רעיון שבא ממשטרים חשוכים. כששמעון דיסקין כותב "הפחד להזדהות איננו סימן לפלורליזם אלא לרדיפה בגין הבעת דעה. אדם חופשי באמת לא יפחד מלהביע כל דעה שהוא מאמין בה, כל עוד לא מדובר בעבירה פלילית ממש. לא פחדתי להביע את דעותיי בבריה"מ, ונראה לי מגוחך שיש עוד כאלה הפוחדים לדבר בגלוי במדינה דמוקרטית." הוא מביע את המטרה הגלויה והמוצרהת של טור - יש מקומות בהם בני האדם לא חופשיים באמת, ואינם יכולים להביע את דעתם, ויותר מזה - יש מדינות בהן הבעת דעה היא עבירה פלילית (גם בארץ, דעות מסוימות אינן מקובלות).
גם בארץ יש דברים שעדיף שיעשו בסתר, גם המדינות עושות שימוש בטור כיום על מנת לבצע משימות במדינות אויב באותה טכניקה בדיוק; אבל לא רק מדינות, גם סקרים מסחריים, טוקבקים אנונימיים, כולם צריכים את כובע הגרב הקטן הזה.

כובע הגרב של הדמוקרטיה צריך להיות שמו העברי של שירות טור, ואני בהחלט ממליץ להתקין על מנת להביא את הדמוקרטיה לרשת.

נכתב על ידי jk ביום\שעה September 11, 2006 07:08 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» החמור מת! יחי הפרד from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
דווקא ביום בו אנחנו מתבשרים על "פשרה חסרת תקדים" בה שילמו מפעילי אתר edonkey סכום של 30,000,000 דולר לחברות זכויות היוצרים, אלא גם הסירו את האתר מהרש... [Read More]

Tracked on September 13, 2006 12:18 PM

» עקיפה או אכיפה של חוק? from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
אריאל אטיאס, שר עם מודעות צרכנית שהצליח לחולל לא מעט שינויים מאז שנכנס למשרדו, עושה שירות דֹב לציבור כאשר הוא מצהיר אמש שהוא רוצה לחסום את ה... [Read More]

Tracked on February 14, 2007 06:27 PM

Comments

תמונת המשתמש

Dotan Mazor [TypeKey Profile Page]
September 11, 2006 10:18 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יהונתן,

אתה עבריין וצריך לסגור לך את הבלוג הזה!!11!!!!

כמו כלום יכלתי עכשיו לקחת את מסך המחשב, בזמן שהמילים שלך נמצאות עליו, ולדפוק אותו למישהו על הראש.

למעשה, סגירת מקומות כמו תור, וחוקים חוסמי אמצעים דיגיטליים עושים בדיוק את זה.

ואתה צודק כשאתה מוקיע אותם.

אולי זה מאוחר מדי, אחרי כל כך הרבה שנות אנושות, לבקש מהיושב במרומים להעניק לברואיו היגיון וחוש צדק. היגיון וצדק הולכים יד ביד, והתפקיד שלנו הוא לנסות ולקדם אותם. עד כמה שזה אפשרי.

דותן

תמונת המשתמש

יהודה
September 13, 2006 12:50 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אם לחפש תוצאה "חיובית": כך יש יותר אנשים שמכירים את Tor...

אה, ואגב: תודה! הבלוג הזה מספק לי הרבה חומר־קריאה מעניין :-)

Post a comment