« גם לאינטרנט יש אגרע | Main | Lifebytes:: דייטבאקינג, שירות ההיכרויות של קובי »

October 24, 2006

סגירת הברים - Shot21

תמצאו את זה בבלוג החדש (מוביל לדף חיפוש)

אל:
השר אופיר פינס,
שר התרבות.

בעניין: הצעתה של רוחמה אברהם לסגירת הברים.

כבוד השר,
אני פונה אלייך בהמשך לפרסומים ב"הארץ" הבוקר כי חברת הכנסת רוחמה אברהם מקדמת יוזמה אשר תחייב ברים ומקומות בילוי להסגר בשעה 02:00 לפנות בוקר. לא אתייחס יתר על המידה לכך שמדובר בהצעה שפוגעת בעסקים הקטנים בישראל ואף מונעת מהם את היכולת להתפרנס בכבוד ואת היכולת לפרנס עשרות אלפי צעירים וסטודנטים שאינם יכולים לעבוד בשעות הלימודים. גם לא אתייחס לכך שהחוק עשוי לפגוע בחוק יסוד: חופש העיסוק. אלא אני רוצה להציג בפנייך, כשר התרבות וכאדם האחראי על החינוך האקס-קוריקיאלי של הציבור, את החסרונות בהעדר מקומות בילוי, מחד, ואת הסכנות בחקיקה הזו לציבור, מאידך.

ראשית, ובכדי להמנע מלהשמע פופוליסטי, אני מעוניין להציג בפנייך את המושג Shot21. אותו מושג שאול מהתרבות האמריקאית. בארצות הברית גיל המינימום לשתיית אלכוהול הינו 21 ברוב המדינות. צעירים רבים שמגיעים לגיל זה "חוגגים" את בגרותם באמצעות שתיית 21 שוטים (כוסות של 50 סמ"ק) של משקאות אלכוהולים. שתיית 21 שוטים, אף אם מדובר בכמות נכבדת, הינה משהו אפשרי כאשר חוקי לצעיר לשתות משעה 12:00 ועד 06:00, כשהבר אמור להסגר, מדובר בקצב של טיפה יותר משלושה משקאות לשעה - שכרות כבדה, מחד, אך אין מדובר במוות.

סגירת הברים בשעה 02:00 בארצות הברית הובילה בשנת 2004 למותם של צעירים רבים. אלו מגיעים בחצות לבר בציפייה לשתות לשכרה, ולאחר שמבינים כי את "המסורת" הם נאלצים לבצע בתוך שעתיים, מנסים להבאיס על עצמם אלכוהול במידת האפשר. את הנזק מתופעה זו אפשר רק לדמיין, ואפשר גם ללמוד עליו.

לקריאה נוספת:
קייט זרניקה, משחק השתיה יכול להיות טקס התבגרות קטלני, 12.03.2005, ניו יורק טיימס.

כמו כן, וכמצוין בכתבה ב"הארץ" הבוקר, תופעת ה"תדלוק" היא בעייתית ולא ניתנת לאכיפה. תופעה זו הינה התופעה בה חוגגים רוכשים מראש אלכוהול ו"מתדלקים" עצמם מחוץ למועדונים על מנת לחסוך בכסף. אותה תופעה לא רק שמובילה לשתיה בלתי מבוקרת ומייתרת את החוק, אלא גם מובילה לתוצאות הרסניות - באם תאסר מכירת האלכוהול בשעה 02:00 ה"תדלוק" יבוצע ברחוב ובמגרשי החניה לאורך הלילה, ובפועל יגביר את האלימות (שלא הוצג קשר ישיר בינה לבין אלכוהול נכון להיום).

ומדברי פחד ואזהרות, אני רוצה לפנות כעת, ברשותך, לדברים כבדים עוד יותר.

הברים ומקומות הבילוי מהווים את בית הגידול, כיום, לתרבות. הופעות של להקות נמשכות אל תוך הלילה ומקדמות את המוזיקה. ערבי תרבות אחרים של מיצגים חזותיים ושל אמנות פוסטמודרנית מבוצעות לא אחת בברים ובמועדונים, תוך קידום האוונגרד הישראלי וחיזוק המשמעות של "תרבות".

תרבות השתיה הישראלית, של שתיה מבוקרת ושל בילוי מפוכח, רק החלה להתפתח בשנים האחרונות, במיוחד בעקבות סיקור עיתונאי מקיף והקדשת מדורים ומוספים לאלכוהות כמו גם קידום של הופעות רוק באמצעות חסויות מחברות המשקאות. אותה תרבות שתיה מקדמת את העדר האלימות, אשר מצויה לא רק בקרב שוכני המועדונים ושותי הבירה, אלא גם בקרב כל התקהלות גדולה של בני אדם, לדוגמא במגרשי הספורט.

גדיעת תרבות הבילוי, אשר מאפשרת לצעירים רבים לשכוח לרגע אחד מהיוממות ומהניכור במקום העבודה (או הצבא), בטענה שהדבר יקטין את האלימות שמובנית בכל מקרה בחברה הישראלית, תביא לתוצאות הרסניות. אשמח להפגש עמך ועם צוות משרדך בכדי לבנות תכנית פעולה חליפית להצעתה של אברהם לתכנית חינוך שתשלוב בהסכמת בעלי הברים, מצד אחד, ותאפשר לא רק הקטנת אלימות אלא גם הגדלת הכנסות המדינה ממיסוי (בעקבות פעולה רציפה של הברים) וכן הגדלת העושר והאושר המצרפי.

פרטי הקשר שלי מופיעים בתחתית דואר זה,
בתודה מראש,
עו"ד יהונתן י. קלינגר

העתקים:
חברת הכנסת רוחמה אברהם
אתר עבודה שחורה (www.blacklabor.com)

לקריאה נוספת:
סיבת המוות רוחמה אברהם, ניצן ברומר, 24.10.2004 (פורסם גם בנענע)

נכתב על ידי jk ביום\שעה October 24, 2006 07:04 PM

Trackback Pings

ניתן לשלוח טראבק כאן

רשומים כאן אתרים אשר מפנים לכאן:

» Lifebytes:: מכחישי פתח תקווה ויאיר לפיד from Intellect or Insanity | הבלוג של יהונתן קלינגר |
"לא רק מכחישי שואה יש באינטרנט, אלא גם עדה שלמה של מכחישי פתח תקווה. איך אתה מצפה שילד שנדרש לעשות עבודה על פתח תקווה לא יפול למלכודותיהם כאש... [Read More]

Tracked on November 10, 2006 12:15 AM

Comments

תמונת המשתמש

נמרוד ברנע
October 24, 2006 10:14 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אני עוד זוכר את הפעם הקודמת שאיזה אידיוט הציע את ההצעה הזאת והלכת עם בורטינגר ברחבי תל-אביב וחילקתם אלכהול לעוברים ושבים כאשר החמאס החליט להתפוצץ עוד הפעם באמצע תל-אביב, יימח שמם.

בכל מקרה,
לגבי תופעת התדלוק - והדברים נאמרים מתוך היכרות מעמיקה איתה - הדרך להיפתר ממנה היא אחת משתיים:
1) הכפלת שכר חיילי החובה בצה"ל והגדלת שכר המינימום ל-1,000 דולאר בחודש
2) ליצור תמריצים לפאבים להוריד משמעותית את מחירי האלכהול. כוס וויסקי ב-60 ש"ח זה שערוריתי בכל קנה מידה.

הרעיון המאוד יפה של "עבודה שחורה" לצערי עומד להתנפץ במתכונתו הנוכחית. אתם יכולים לכתוב כמה שאתם רוצים לאותם שלושה-ארבעה ח"כים ושרים רציניים, כאשר יחימוביץ' היקרה תמשיך לככב, אך אם לא תהיה התפקדות מאסיבית של אנשי "עבודה שחורה" וכניסה למוסדות המפלגה לא ברור לי כיצד הדבר יביא להשפעה אמיתית. סכ"ה, הכוח האמיתי בא לידי ביטוי בפריימריז.

תמונת המשתמש

יהונתן
October 24, 2006 10:18 PM
לינק ישיר לתגובה זו

נמרוד,
אני לא חושב ש"עבודה שחורה" היא גוף שמיועד ל"מפקד ארגזים", ומטבעו הוא איכותי יותר - עקב כך הוא לא יכול להביא מתפקדים באלפים, אלא במקרה הטוב בעשרות. עם זאת, עבודה שחורה כן מצליחה לצור אג'נדה כלשהי ולהשפיע על הציבור - ראה את ליברמן והמשבר שעבודה שחורה מצליחה איכשהו לעשות בנושא.

תמונת המשתמש

דוברמן
October 25, 2006 12:49 AM
לינק ישיר לתגובה זו

לי דווקא זכור שקראנו לזה "21 פור 21" כשגרתי בניו יורק. הבעיה הייתה שאני חגגתי שם 25, ולא הייתה לי כוונה להגיע לכמות השתיה הזו. עדיין הייתי שיכור כלוט, רק שכמובן הגעתי בסאב-וויי.

שאפו על המכתב!

תמונת המשתמש

יהונתן
October 25, 2006 08:51 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אני מצאתי מקומות שמשתמשים בכל אחד מהמינוחים. בכל מקרה, התופעה עצמה קיימת בארה"ב, אבל לא בארץ, אז זה מוזר להגיד שזה יקרה, אבל אני מפחד שזה כן.

ואני מתכנן לחגוג 28 עוד כמה חודשים...

תמונת המשתמש

שרית
October 25, 2006 09:38 AM
לינק ישיר לתגובה זו

תודה יונתן, כתבת מעולה.

לפני מס' חודשים קיבלתי אימייל ויראלי כמחאה על משהו (אויש, אני אפילו לא זוכרת על מה) וביקשו להעביר את המייל לשלי יחימוביץ' כדי להביע מחאה.
מה דעתך על השיטה? כי כתבת יותר טוב משאני אכתוב אבל הייתי רוצה בכל זאת למחות גם.

תמונת המשתמש

יהונתן
October 25, 2006 01:45 PM
לינק ישיר לתגובה זו

שרית,

את מוזמנת לכתוב לחברי הכסת ולהפנות למה שכתבתי.
את מוזמנת גם לכתוב משהו מליבך - אני מאמין שדווקא מכתבים שונים שמדברים על אותה מטרה ישיגו את התוצאה האמיתית הרצויה - הצגה כי יש מאסה של מאוכזבים ו\או אזרחים שרוצים לשנות.

לגבי לקחת את הטקסט? את מוזמנת לעשות זאת, כמו כל תוכן שמפורסם בבלוג, כל עוד את מציינת את המקור שהוא נלקח ממנו ומאפשרת לאחרים גם לקחת את הטקסט (רשיון CC-BY-SA)

תמונת המשתמש

any-mybody
October 25, 2006 02:02 PM
לינק ישיר לתגובה זו

יפה כתבת! אני התחלחלתי גם מעצם האדנות שבהצעה שחודרת כך לחיי הפנאי של הפרט. מה זה עניינה של רוחמה וחבריה באיזו שעה אני לוגמת את המשקה שלי? ארה"ב, כידוע, אינה ביוק מופת לחופש הפרט - לא חייבים ללמוד משם כל דבר, על אחת כמה וכמה כשישראלים עדיין אינם שותים בכמויות שבהם שותים ברחבי העולם (כפי שכתבת - זאת תרבות מתפתחת). אבל בחיי, בנאדם שחוזר מהעבודה ב-12, ירצה מן הסתם ללגום את המשקאות שלו החל מ-1. באיזו זכות בדיוק היא דוחפת את הכפות שלה לתוך זמנו הפנוי של האזרח?

תמונת המשתמש

אביב
November 7, 2006 07:21 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אם כבר אנחנו רוצים לחקות את ארה"ב אז למה שלא נהפוך את הגיל המותר לשתייה ל-21? אולי נעלה את מחירי האלכוהול כמו בסקנדינביה במאות אחוזים? בקיצור רוצים לחקות רק מה שנוח ממדינות אחרות.
אני לא מוצא שום דבר טוב בשתיית אלכוהול ויסלחו לי כל הבליינים וכל הצעת חוק שתרסן אותה היא חיובית.

תמונת המשתמש

יהונתן
November 7, 2006 08:59 PM
לינק ישיר לתגובה זו

אביב,
השאלה היא לא האם אתה מסכים עם שתיית אלכוהול, אלא אם אתה מסכים עם כך שלמדינה יהיה מותר להגיד לך איך ומתי לעשות דברים שהיא לא צריכה לפקח עליהם. האם אתה מוכן שיגידו לך לא ללבוש אדום? (אז מה אם אתה לא אוהב אדום?)

גם אם אין דבר חיובי בשתיה, עדיין זה לא אומר שהיא כולה שלילית

תמונת המשתמש

אביב
November 9, 2006 02:02 AM
לינק ישיר לתגובה זו

דווקא אדום לא איכפת לי שיאסרו עלי ללבוש כי אני אוהד מכבי אבל עכשיו ברצינות.אם השאלה היא האם המדינה צריכה להתערב בנושאים שהיא לא צריכה לפקח אליהם התשובה ברורה. אך כאן לא מדובר בללבוש צבע אדום או כחול אלא בחוק שלפי ההערכות שקראתי במדינות שהוא עלה בהן סקנדינביה,ארה"ב ועוד הוא כן הביא לירידה חדה ברמת הפשיעה ולכן אני נאלץ בפעם הראשונה להסכים מאז שהיא נכנסה לכנסת עם רוחמה אברהם.

תמונת המשתמש

יהונתן
November 9, 2006 10:41 AM
לינק ישיר לתגובה זו

אביב,
אתה יכול להצביע על מחקר אובייקטיבי שמראה את זה? ככל שאני יודע כולם רק הראו על שינוי אפשרי והסתמכות חלקית.

אני רוצה לראות משהו אמיתי, מחקר אובייקטיבי ולא תלוי שמאפשר את זה.

אני לא חושב שאפשר להראות קשר ישיר בין שעות השתיה לבין כמות תאונות הדרכים.

תמונת המשתמש

אביב
November 9, 2006 03:21 PM
לינק ישיר לתגובה זו

למרות שהסוגייה מעניינת אותי לא התעמקתי לחפש אחר מחקרים אובייקטיביים שתומכים בחוק.אני כרגע עסוק בכתיהת סמינר שבגללו הגעתי במקרה לבלוג שלך.לפי מה שהבנתי ממה שכן התפרסם לא מדובר רק בתאונות דרכים,אלא גם ובעיקר ברמת האלימות. כדי לאשש את הסוגייה באמת צריך לחפש מחקרים אובייקטיביים כי שאני קורא שגב' רוחמה אברהם הנכבדה מסתמכת גם על הערכות המשטרה שתומכות בצורה גורפת בחוק אני מבין שצריך לבדוק בצורה יסודית יותר.

תמונת המשתמש

אביב
November 9, 2006 03:22 PM
לינק ישיר לתגובה זו

למרות שהסוגייה מעניינת אותי לא התעמקתי לחפש אחר מחקרים אובייקטיביים שתומכים בחוק.אני כרגע עסוק בכתיהת סמינר שבגללו הגעתי במקרה לבלוג שלך.לפי מה שהבנתי ממה שכן התפרסם לא מדובר רק בתאונות דרכים,אלא גם ובעיקר ברמת האלימות. כדי לאשש את הסוגייה באמת צריך לחפש מחקרים אובייקטיביים כי שאני קורא שגב' רוחמה אברהם הנכבדה מסתמכת גם על הערכות המשטרה שתומכות בצורה גורפת בחוק אני מבין שצריך לבדוק בצורה יסודית יותר.

Post a comment