יותר קרוב לרוחות

לפני חצי שנה עמדתי כל כך קרוב אליו ושמעתי אותו, ראיתי אותו; אני כבר לא יכול להסביר כמה אני עברתי באותה חצי שנה בלי להשתמש במילה "ואוו!" ולהשוות את כמות החוויות שהיו לי לאותן חוויות שהיו לי בגיל הטיפשעשרה; בחורות כמו גרביים, פוליטיקה ומלחמות, אהבה, שקרים, סטטיסטיקה. הוא, לעומת זאת, הפיק דיסק לסאול וויליאמס בצורה ששינתה את הדרך בה מוסיקה מופצת (עם כל הכבוד לרדיוהד), הוא הוציא דיסק רימיקסים ועכשיו הוא שוב כאן.

Ghosts, הדיסק החדש של Nine Inch Nails לא היה יכול לבוא בזמן יותר מתאים ליציאה של דיסק. שום שחרור מהותי לא נערך בחודשים האחרונים וטרנט רזנור היה יכול להיות בטוח שהשחרור תחת רשיון CC גם יספק לו את הקרדיט הדרוש. כלומר, כל עוד לא תקחו את הדיסק של טרנט ותמכרו אותו, מותר לכם למקסס, לערוך, לשנות. הבעיה? אין יותר מדי מה לעשות עם זה. כאשר משתף קבצים כבד מחליט להוציא דיסק, הוא יכול להיות בטוח שתוך פחות מ24 שעות הקובץ ימצא את עצמו ברשתות שיתוף הקבצים; הוא גם יכול להבין שזה לא יגרום לו נזק.

Ghosts כתוב כיצירה לפסנתר, קולות רקע ורעשים. שלוש שעות של חוויה אקוסטית מצד אחד שנהדר להקשיב לה בבית לבד, אך לזכור "להיטים" מאותו הדיסק יהיה לכם קשה. מדובר במעמסה מוסיקלית שיש אחת משתי דרכים להתמודד איתה: או שתקשיבו לה כמוסיקת רקע בזמן שאתם קוראים, כותבים או לומדים, או שתקשיבו רק לה בזמן שאתם מענגים את בחירת לבכם במין אוראלי והגניחות שלה מתמזגות לתוך הסינתיסייזרים של טרנט. בכל מקרה, לאוטו אין טעם לצרוב את הדיסק הזה. ארבעת החלקים, נטולי השמות והממוספרים בצורה עדינה (שכמעט ולא תשמעו חתכים בהם) משתלבים לתוך יום העבודה שלי בצורה מושלמת.

אולי רק לי, אבל Ghosts מזכיר לא מעט את המוסיקה של Mogwai ואת העבודה של Clint Mansell בThe Fountain (שהיה אמנם סרט זוועה, אבל סיפק מוסיקה מרהיבה). את Ghosts אני ככל הנראה אשמע בסקס הבא שלי, אם הבחורה לא תכנס לפאניקה. ואולי, אם היא תכנס לפאניקה, אז היא לא הבחורה הנכונה.

7 thoughts on “יותר קרוב לרוחות

  1. קראפ. 1178 פעמיים כי טוב. ואפילו בלי קונספירציות נוסח ה-1001.

    [דופקת את הראש במוניטור לצלילי פסנתרים חולים]

  2. אני ממש מרוצה שאני מחדיר תרבות בקוראי הבלוג הזה לעיתים, למרות שהם לא ממש מבינים את זה.

  3. ברור שהם לא.

    והם בטח ממש מאוכזבים שלא הזכרת את 892 בפוסט הזה, אלא רק את תחומי העניין האחרים שלך: זכויות יוצרים וסקס
    (הממ. ממש קל להגדיר את הבלוג שלך)

  4. זה כנראה בגלל הטעם העלוב שלנו במוזיקה. טוב, אדייק: הטעם העלוב שלי במוזיקה.

  5. מחזק את דברייך. האלבום הזה עושה לי את זה כמו שרק Burial ו Explosions in the Sky עושים לי את זה בזמן באחרון.

    ריליס הרבה יותר בוגר ומעניין מאשר Year Zero לטעמי.

Comments are closed.