מחשבות משפטיות לקראת בחירות | סמכות, ביקורת ושיקול דעת

0.
"הארץ" מפרסמים הבוקר כתבה המסבירה כי ברק אובמה הוא הנשיא עם סמכויות הריגול החזקות ביותר אי פעם. כל זאת לאחר שיוסי גורביץ מדווח על שיטות איכון נלוזות של רשויות האכיפה בארצות הברית [מסמך PDF ארוך במיוחד]. אובמה נכנס לתפקידו בתור נשיא שיכול לעשות כמעט הכל ללא צו, תוך שהוא יכול להסתיר מהציבור כמעט הכל מצד אחד, אך מצד שני, חוקי חופש המידע  בארצות הברית ידרשו ממנו להפסיק לעבוד עם מכשיר הבלקברי שלו. [האירוניה] [וראו את דעתו של אבנר פינצ'וק].

0.1
ברק אובמהחשוב להסתכל על המסמך הארוך והמייגע במיוחד לאור עתירתה של האגודה לזכויות האזרח נגד חוק נתוני תקשורת והטענות הנוספות שהאגודה הגישה השבוע [השלמת טיעונית בעתירת האח הגדול]. בארצות הברית לא דרושים בכלל צווים לחלק מהפעילויות שבארץ מוגנות ובמקרים מסוימים אף מותר פרוץ לתוך מבנים על מנת להתקין אמצעי האזנה. בישראל, שעוד מגנה על פרטיות בצורה כלשהיא, דברים כאלה יתפסו כבלתי אפשריים. [מצד שני, שבוע לאחר שאיכון סלולרי של אדם בוצע, רק מצאו אותו]
Img CC-BY-SA-NC-ND jmtimages.

1.
מצד שני, אם ישראל תחליט שהיא באמת מעוניינת להלחם בפשע המאורגן כמו שהיא נלחמת בטרור, אז לא מן הנמנע שחיסולו של יעקב אלפרון בוצע על ידי המשטרה, כמו שמבצעים "חיסולים ממוקדים" בטרור. בעבר מספר שוטרים מושחתים כבר לקחו את החוק לידיהם וביצעו סיכולים ממוקדים. כך מדינת ישראל מטפלת בטרור, וכך היא גם תטפל בפשע המאורגן.

2.
טרור הוא מילת הקסם, הוא אויב מושלם בכל צורה. בעוד שפעם היו לארצות הברית אויבים סדורים: הבריטים, ברית המועצות, מזרח גרמניה וכדומה, כיום יש לה את הטרוריסטים [וראו גם את הטור המשובח כאן]. הטרוריזם הוא האויב הטוב ביותר שיכול להיות כדי לצור פחד: האויבים לא מזוהים, לא באים מאיזור מסוים, לא משתייכים לדת מסוימת, אלא המשותף בינהם הוא שכולם רוצים בהשמדת המדינה ותו לאו.

3.
גם ישראל, כמו ארצות הברית, בדרך לבחירות. חלק מהרפורמות כמו חוק תעודות זהות ביומטריות ככל הנראה יוקפאו עד שתוקם ממשלה חדשה, חלק אחר מהרפורמות, כמו חוק נתוני תקשורת, אולי יבוטלו. האג'נדה הטכנולוגית צריכה להיות נושא לא פחות חשוב בבחירות האלו מאשר כל דבר אחר: האם אתם תצביעו למפלגה שהגישה חוק נגד שיתוף קבצים? האם תוכל להצביע למפלגה שקידמה את חוק נתוני תקשורת במחטף? האם תוכלו להצביע עבור מפלגה שחברים בה הצביע בעד חוק הצנזורה? האג'נדה הטכנולוגית היא פוליטיקה לכשעצמה. אם אתם מתכננים בכלל להצביע בבחירות, תבחנו מה אותה מפלגה שאתם רוצים להצביע עבורה אומרת בנושאים האלו, לא רק בנושאי כלכלה ובטחון.

4.
אז מה חבר הכנסת שלכם עשה בשביל אינטרנט?

5 thoughts on “מחשבות משפטיות לקראת בחירות | סמכות, ביקורת ושיקול דעת

  1. יהונתן, OT: מי היה/היתה המרצה שלך למשפט חוקתי בתואר הראשון?

  2. אולי פשוט נצביע לגימלאים? להם אין שום אג'נדה בנוגע לטכנולוגיה. מה אתה מנסה להגיד? שאין למי להצביע?

Comments are closed.