בלי חירות, מק"י והסמולנים המסריחים האלה שהפגינו ביום שבת עם דגלי אש"ף?

0. הספין הצליח, השמאל מת.
אם לשפוט לפי העיתונות, מטרת ההפגנה שהשתתפתי בה במוצאי שבת היתה הנפת דגלי פלשתין בישראל; אולם, אם היינו שופטים לפי מה שאני ראיתי ומה שאחרים אמרו, דווקא מטרת ההפגנה היתה למחות על הזנחת יישובי הדרום במשך שמונה שנים ועקב כך יציאה למלחמה מיותרת. אלמלא מדינת ישראל היתה מזניחה את יישובי הדרום, דוחה את מיגונם ונמנעת מלהשקיע תקציבים בפיתוח היישובים וקידום התשתיות שם, המבצע הזה לא היה יוצא לפועל. ככל הנראה, ההסתה שקדמה למבצע היא מבית מדרשו של אהוד ברק שהצליח גם להטמיע את המונח "אין פרטנר" בצורה שקרית ובעבודה קשה במיוחד. ההצגה של ההפגנה כ"הפגנת הדגלים הפלשתינאים" היתה ספין מוצלח מאוד, במיוחד כיוון שהוא הצליח ללבות את יצר הלאומנות בצד השני ולהביא להפגנת נגד.

Left Protest Against The Gaza War 2009.01.03

1. קצת על חופש ההפגנה.
אני לא יודע אם זו האופוריה שהימין מתרסק בסקרים (בעקבות המלחמה, בצורה אירונית) או הצגת פניה האמיתיים של הלאומנות הפאשיסטית, אבל נצוצות הלאומנות מימין רק הופכים להיות מפחידים ומבעיתים. אמירתו של ח"כ גלעד ארדן כי "מי מי שנמצא בהפגנת השמאל לא צריך להיות אזרח מדינת ישראל" היא פאשיזם ולא ראויה למי שנושא תואר של עורך דין וח"כ. דבריו של ח"כ ארדן מביישים את הכנסת כאשר הוא לא תופס את זכות המחאה כלגיטימית ומבהיר שמי שמוחה נגד פעולה של הממשלה (דבר שארדן עצמו, אגב, עשה בתקופת ההתנתקות) אינו ראוי להיות אזרח.

2. ואז הגיע הפאשיזם.
איתמר בן-גביר, חצי מהצמד רוזנקרנץ וגילדנשטרן מבקש, לאחר שהשמאל "הורשה להניף את דגלי פלשתין", להפגין בירושלים עם דגלי כ"ך (החצי השני מנוע מלהגיד כ"ך כי אמר לבית המשפט העליון שהוא נטש את דרכם). בן-גביר, שמנוסה בדיני ההפגנות יותר מרוב אזרחי ישראל, שוכח שני דברים קטנים; האחד בזכותו והשני בגנותו. הראשון הוא שגם אם היה מפגין עם דגל כ"ך לא היה ניתן לעצור אותו מלעשות כן, כיוון שחירות ההפגנה היא מקודשת מכל. השני הוא שלאחר ההפגנה היה ניתן לעצור אותו על תמיכה בארגון טרור לאחר שארגון כ"ך הוכרז ככזה (ועל כך לבן גביר כבר נסיון רב בהרשעות כגון דא).

3. מפלטו האחרון של הימני.
15,000 אנשים ורק מספר בודד של דגלי אש"ף. אחד המפגינים, אגב, שבא עם דגל ישראל אמר שהמשטרה החרימה לו את הדגל מחשש למהומות, האם יכולה היתה להיות כאן קונספירציה? בחלם השוכנת בציון דברים מסוג זה לא יקרו.

4. לא סימפטי, רוצח.
בחורה מהממת עם קופי מבריקגם אני קראתי את מה שיוסי גורביץ כתב על המלחמה ועל המפגינים; למרות שקשה לי לא להסכים עם חלק ממה שהוא אמר, אני חושב שהוא צריך להבין את השוני כאן: הפגנת השמאל היתה נגד הרג בשני הצדדים, נגד ההרג שחמאס מבצע בדרום הארץ ונגד המלחמה המיותרת אליה ישראל יצאה. אני לא רואה עצמי כתומך חמאס או כאדם שנלחם למען זכותו של חמאס לירות קסאמים, אבל באותה המידה אני לא תומך במלחמה הזו שתביא רק להרוגים בשני הצדדים.

[פורסם במקור בעבודה שחורה]

63 thoughts on “בלי חירות, מק"י והסמולנים המסריחים האלה שהפגינו ביום שבת עם דגלי אש"ף?

  1. "אבל אני לא מאמין לרגע שהשטח משקיע כאלה מאמצים."

    למה יש לי הרגשה שהאמונה הזו שלך מבוססת בעיקר על תחושות בטן ולא על סמך נסיון? תקרא פעם את המסמך ההזוי שצה"ל חילק לחיילים בתקופת האינתיפאדה השניה(והכריח אותם לשאת עליהם בכל רגע נתון) ושנקרא "הוראות פתיחה באש" . מחשש לפגיעה בחפים מפשע, הוראות הפתיחה הללו היו כל כך מסובכות שהן היו עלולות לסכן חיי חיילים רק בנסיון להתאים את הסיטואציה לפקודות.

  2. פולי, לא אמרתי שחמאס מתנהל בצורה מקובלת, רק ציינתי שצה"ל אינו טוב יותר.

  3. ומה זה נותן לנו? שני הצדדים לא טובים אבל כל מטרת חמאס היא הרג אזרחים והוא חופר מנהרות הברחה ומבריח נשקים ובונה נשקים בשביל להשתמש בהם בעיקר נגד אזרחים, אז מה אנחנו צריכים עכשיו לעשות?
    לסגת לגבולות 67 ולקוות שהרצון לרצוח נעלם? לבקש מהאו"ם – שהוא ארגון לא מאוזן שפשוט מאגד חלק מארצות העולם כשלכל ארץ יש אינטרס משלה ומקווה שזה איכשהו יאזן את עצמו – שיזיזו את התחת הפחדני שלהם לגבול ויפקחו?

    מדינות העולם יודעות איך לגנות אבל לפעול קשה. יש יותר מדי תגובות בעולם ובארץ שלא קשורות לנושא הנוכחי בין אם הן נכונות או לא – שאנחנו הרעים, שהפלשתינאים במצור, שהם לא הרגו מספיק אזרחים לעומת מה שאנחנו הרגנו ולכן אנחנו הרעים.
    קריאות של "די להרג" כל אחד יכול להגיד והן לא יוצרות כלום חוץ מהאפשרות להגיד "אמרנו לכם" כל כמה זמן.

    אז צה"ל לא חף מפשע. מה עכשיו? איך זה קשור לחמאס שאוסף נשקים ומשפר אותם? אז ניתן לחיילים חצי מחסניות כדורי גומי וחצי מחסניות רגילות?
    אז נקרא לאנשים בארץ "רוצחים" כדי ליצור פרובוקציה? כמו שחלק מהמנתחלים משתמשים במילה "שואה" כל כמה שניות כדי לתאר את צה"ל?

    אז נמגן את כל הארץ וכשפצצות חזקות יותר יופיעו נמגן מחדש? נמגן גם את הרחוב? נציב גלאי מתכת כל כמה מטרים?

    מה אתה מציע?

    ולדעתי צה"ל הרבה יותר טוב מהחמאס, אבל טיב ארגון מסוים הוא לא הבעיה. קל לגנות פעולה או להיות בעדה. את זה אפשר לעשות מהמסעדה כשלוגמים את האספרסו ולמרות שאני משתמש בתיאור שלרוב יוחס לשמאל, אני מייחס אותו לכל בני האדם.

    לצערנו אזרחים ימותו, ואולי נצטרך לעשות טרנספר בעתיד למרות שנראה כמו גרמניה הנאצית, כי אם שתי מדינות אז נצטרך לפתור את בעיית ערביי ישראל שחלקם תרמו למדינה – האם הם אזרחים מלאים או לא.
    תגובות בסגנון "צה"ל לא טוב יותר מהחמאס" או "די להרג" שוות כקליפת השום.

  4. אבים
    שירתתי בשטחים במשך שנה בזמן האינתיפאדה השנייה, לא קיבלנו מסמך הוראות פתיחה באש. קיבלנו תדרוכים שהשתנו מדי יום לגבי הוראות הפתיחה באש, לא כדי למנוע הרג אזרחים אלא בעיקר כדי להגיב לשינויים בשטח וליצור תחושת אי וודאות בצד השני.

  5. אני קוראת להפסקת אש חד צדדית שתביא להפסקת הלחימה.

    קדימה, בואו להפגין!

    רק הפסקת אש ל-48 שעות, עם התחייבות שלא לירות יותר אם הצד השני יצטרף אליה, תביא לסיום הלחימה.

    בואו איתי להפגין למען סיום הלחימה.

    קראו לחמאס להכריז מיידית על הפסקת אש חד צדדית, שלא תופר כל עוד הצד השני לא יורה.

    סיום הלחימה מובטח, כולל הקץ להרג אזרחים בעזה והזדמנות להבריח קצת קוויאר שמנת ותותים, במקום טילים משופרים.

  6. נירית:
    באיזה סרט את חיה?
    נראה לך שהפסקת הלחימה היא המטרה פה?
    זה מה שאת מייחלת לעם הישראלי, ולעם הפלסטיני? לחזור למצב שהיינו בו לפני חודשיים?
    מצב שבו חמאס ממשיך לאגור נשק, ורק מחכה לפקודה מאיראן לתקוף את ישראל?
    הרקטות שהיו לחיזבאללה, אם יגיעו לידיים של החמאס, יוכלו להגיע לכור בדימונה ולתל אביב.
    החמאס הוא Proxy של איראן. גם החמאס וגם איראן רוצים בהשמדתך.
    הם מכחישים שהייתה שואה. הם לא רוצים שתחזרי לגבולות 67, או לגבולות 48. הם רוצים שתחזרי לגבולות 1917.
    הנה חלק מצ'רטר החמאס:
    The Prophet, Allah bless him and grant him salvation, has said:

    "The Day of Judgement will not come about until Moslems fight the Jews (killing the Jews), when the Jew will hide behind stones and trees. The stones and trees will say O Moslems, O Abdulla, there is a Jew behind me, come and kill him. Only the Gharkad tree, (evidently a certain kind of tree) would not do that because it is one of the trees of the Jews." (related by al-Bukhari and Moslem).

    או שאולי ניזום גם 48 שעות שבהן נהפוך כולנו מוסלמים, ונפסיק להיות יהודים, כדי לרצות את חמאס ואיראן.
    הפסקת אש היא אכן היעד הסופי פה. אבל הפסקת אש עם ערבונות. לא הפסקת אש מדומה כמו שהייתה בחצי שנה האחרונה, ונועדה לאפשר לחמאס חופש הצטיידות בנשק. לא החלטות או"ם מזויפות שלא נאכפות כמו שאף אחד לא מונע מסוריה להעביר נשק לחיזבאללה.
    הסכם הפסקת אש בלי ערבונות הולמים, לא שווה את הנייר שהוא כתוב עליו.
    אני לא מבין מאיפה מגיע הדיססונס הזה, להאמין שהחמאס הוא כל כך אצילי ואבירי, ושהוא יכבד הפסקת אש לנצח. אני מזכיר לך שמדובר בארגון טרור ששלח בני 15 עם חגורות נפץ, כדי להרוג בנות 14 בדיסקוטקים. התעמולה הזולה שלכם ש"ישראל הפרה את הפסקת האש ראשונה" מזכירה את התעמולה של הערבים על כך שאנחנו התחלנו את מלחמת ששת הימים.
    כשמישהו לוקח רובה, טוען בו כדורים, מכוון לעברך, ואתה מבחין פתאום שיש לך נקודת לייזר על החזה, אתה לא מחכה שהוא יהיה ראשון "להפר" את הפסקת האש.
    וזאת בדיוק הנקודה. הפסקת אש אמיתית לא רק תבטיח פגיעה לחמאס אם הוא יירה. היא תמנע ממנו בכלל את היכולת לכוון לעברך ולשים לך נקודות לייזר על החזה.

  7. אלעד –
    1. לעניין פצצות המצרר – זה פופליזם זול. צהל עובד ומשפר אותם. מספר הנפלים הולך וקטן, והדיוק והטווח שלהם הולך וגדל. טילי חיל האוויר נועדו לפגיעה כירורגית בשטח בנוי. פצצות המצרר לא נורות על שטחים בנויים. הם נורים על מרחבי שיגור שצה"ל מספיק שהם לא מיושבים.
    2. לעניין החפים מפשע שכן נהרגים:
    אני לא קונה את תעמולת החמאס. מבחינתם כל בן 15 ששייך לזרוע הצבאית הוא "ילד חף מפשע". המספרים מנופחים, ואבסורד בעיניי שהשמאל והBBC יקחו את דיווחי החמאס בצורה עיוורת.
    ועדיין, כן, יש כאלה שנהרגים. מציאות עצובה אך הכרחית כאשר יש צד שמשתמש באזרחיו כמגינים אנושיים. החמאס מחפש כל הזמן דרכים אפקטיביות לשימוש במגינים אנושיים – או למניעת פעולות צה"ל, או להגדלת מספר ההרוגים האזרחיים.
    במקרים רבים, האזרחים לא נהרגים ישירות מתקיפת חיל האוויר, אלא מפיצוצי המשנה של תחמושת החמאס. להחביא תחמושת במסגדים, בנייני מגורים ובתי חולים זה אחד הדברים הכי נלוזים בעיניי שאפשר לעשות.
    אם צה"ל יום אחד היה בוחר לאחסן תחמושת בבניין שלי, הייתי חוסם זאת בגופי.
    אם לא הייתי מצליח למנוע את זה, הייתי לוקח את הילדים שלי והולך לגור באוהל.
    אני בטוח שיש במעגל הקרוב שלך טייס כלשהו של חיל האוויר.
    שאל אותו כמה פעמים נאלץ לבטל תקיפה בגלל חשש להמצאות חפים מפשע באזור.
    ברק, ברק, שר הבטחון – כמה מבצעים, ביטלת עד היום?

  8. יהונתן, נעלמה לי תגובה מאתמול בערב. יש מצב שזה קשור לעבדה שכתבתי ממחשב אחר או משהו?

  9. אייל,
    זה מה שחילקו לנו כשהגענו למילואים. אני זוכר שהתבדחנו על המסמך הזה ואמרנו שמזל שיש כמה עו"ד בפלוגה כדי לתת ייעוץ בזמן אמת. היו אגב כמה גירסאות למסמך הזה לאורך השנים.

  10. מענין שהמילואימניקים קיבלו את זה והסדירניקים לא

  11. "כל הנראה, ההסתה שקדמה למבצע היא מבית מדרשו של אהוד ברק שהצליח גם להטמיע את המונח "אין פרטנר" בצורה שקרית ובעבודה קשה במיוחד." [citation needed]

  12. משה: "עזה היתה תחת כיבוש מצרי שנים רבות, מצרים מצידה סגרה את גבולה עם עזה, ובכל זאת אני תוהה מה היה קורה אם העזתים היו מעלים בדעתם להפגיז את מצרים."

    אפשר להסתכל בהסטוריה של מדינות ערביות שונות וללמוד מה קורה בדרך כלל כשמיליציות חמושות תוקפות מדינות ערב. בירדן היה את ספטמבר השחור. בסוריה היה את טבח חמאת. בעיראק היה את הטבח בחלבג'ה.

    כמובן שאין במה שציינתי בכדי להצדיק התנהגות דומה בדמוקרטיה ליברלית כמו ישראל.

Comments are closed.