אוכלוסיה אזרחית, הא?

טוב, אני יודע שאתמול אמרתי שאני חצי גאה באריק על מעשיו בתחום מניעת פשעי מלחמה, אולם היום בבוקר גיליתי שטעיתי.

"מצור אווירי" בצפון הרצועה; סגן שר הביטחון: להפגיז גם יישובים פלשתיניים
מאת עמוס הראל, אלוף בן ושירות "הארץ"
אני חושב שפעולה אחת כזאת יכולה לפתור את הבעיה", אמר סגן השר בוים; בתגובה לירי הקסאם לעבר בסיס צבאי מדרום לאשקלון הוחלט לפגוע בבכירי הג'יהאד האיסלאמי המפעילים את חוליות השיגור; ישראל תמשיך להימנע בשלב זה מפעולה קרקעית גדולה בתוך השטח הפלשתיני

כנראה שזאב בוים, סגן שר הבטחון לא מבין מהם כללי אמנת ז'נבה הרביעית הדנה באוכלוסיה אזרחית בזמן מלחמה. להלן מספר סעיפים מהאמנה שחשוב מאוד לדעת:

סעיף 3.1

(1) Persons taking no active part in the hostilities, including members of armed forces who have laid down their arms and those placed hors de combat by sickness, wounds, detention, or any other cause, shall in all circumstances be treated humanely, without any adverse distinction founded on race, colour, religion or faith, sex, birth or wealth, or any other similar criteria.

אגב, סעיף 49 לאמנה מסדיר את ההתנחלויות כפשעי מלחמה:

"The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies."

כל חיבה שהיתה לי לאריאל שרון לאור הכרזתו אתמול נמוגה כעת.

15 thoughts on “אוכלוסיה אזרחית, הא?

  1. לא צריך לחכות שיפסק הגשם ותופיע קשת בענן כדי לדעת שלא הכל שחור ולבן וברור לכל שקיים פער בין אמירה לעיתונות של איזה בוים לבין מה שצה"ל יעשה בשטח. אני מאמינה באמנות בינ"ל. אני מאמינה שהן לרוב מסמכים מזויפים ופופוליסטיים שמעצמות אפילו נהנות להפר מדי פעם. זה לא שמה שכתוב בהן הוא מופרך לחלוטין, אבל החיסרון באמנה הוא ההתעלמות מאג'נדות. כידוע גם לך, אוכלוסיה אזרחית בפלסטין היא לא 100% מודל של אוכלוסיה אזרחית בעיירה קנדית שלווה והטרור ובעיקר התמיכה בחמאס משחיתים אותה במידה כזו שרובה כבר יותר צבאית מאזרחית. לפני שתשאל- לא, זה לא פייר להרוג ילד חף מפשע. זה לא פייר לא לתת לאישה ההרה לא להגיע לבי"ח.זה מצב בלתי נסבל שהחמאס מתנהג לו כמו איזה מפלגת ש"ס וקונה קולות בבחירות באמצעים הומניטריים נחוצים כל כך. אבל עדיין צה"ל מתנהג לרוב כצבא מוסרי, בנסיבות הקיימות.

  2. אם אשתמש בציווי הקטגורי של קאנט, אז לפי טענתך אפשר להפציץ את שכונת פרדס-כץ, או ג'אווריש כי יש שם אולכוסיה שהיא פושעת.

    בלי להתווכח על הטענה העובדתית שלך, אני לא חושב ש"רוב" האוכלוסיה היא לא אזרחית שם.

    צה"ל הוא כל כך רחוק מצבא מוסרי שאין אפילו נקודת אחיזה במוסר. צה"ל הוא צבא כיבוש וצבא שמפעיל כח כנגד אזרחים ומגן על פשעי מלחמה

  3. אתה לא תפציץ את פרדס כץ כי זו עיר ישראלית וזו אחריותה של מערכת החינוך והמשטרה שלך למנוע שם את הפשיעה. אם תבחן את התחזקות החמאס לקראת הבחירות הבאות תגלה שיותר מ50% מהאוכ' תומכים בו, ואם החמאס הוא ארגון טרור, והוא ארגון טרור, אזי תומכיו הם תומכים בטרור, ומשום כך, גם אם בעקיפין, הם שללו מעצמם את הפריווילגיה שיש לאוכ' אזרחית לחיות בשקט. צה"ל הוא צבא מוסרי שמקיים מערכת בתי משפט צבאיים בשטחים לפי החוק הבינ"ל ושופט את הנאשמים שלו לפי אמות הצדק במשפט. לכל נאשם המובא בפני שופט יש הגנה והקטינים מקבלים הגנה משפטית בד"כ מיוניצ"ף. חיסולים זו מדיניות שמופעלת נגד "פצצות מתקתקות" וזו לא סתם ססמה ריקה מתוכן. אין לצה"ל ולמדינה אינטרס להסתכסך עם הקהיליה הבינ"ל וזו עוד סיבה לשמירה על מוסריות. בשנת 2003 יצאה מערכת הרצאות מביה"ס למשפט צבאי של צה"ל שמעבירות לאלפי קציני צה"ל את החוק הבינ"ל והתנהגות מוסרית כלפי האוכ'. אותן הרצאות בדמות תוכנות מחשב נמכרו גם לצבא ארה"ב עם היציאה לעיראק. מאיפה האמירה על ה"לא מוסריות" מגיעה בדיוק

  4. גם השטחים, כאיזור המוחזק בתפיסה לוחמתית הוא באחריותנו. אחריות הצבא למנוע שם את הפשיעה ולחקור את העניין. החמאס, לידיעתך, מורכב מזרוע צבאית וזרוע דתית, ולא כל מי שתומך בזרוע הדתית תומך בזרוע הצבאית. אבל זה בכלל לא משנה, כי אם מישהו תומך בטרוריסטים אז צריך לטפל בזה בצורה של חינוך. כל אימת שמישהו מבצע פעולה של תמיכה ולא רק מספק תמיכה מוסרית אז אפשר להכניסו לכלא, את האחרים אי אפשר.

    ובתי המשפט הצבאיים כל כך רחוקים מכללי צדק טבעי ומחוק בינלאומי שאין אפילו איך לדבר. ההתנהגות המוסרית כוללת ירי על תושבים בבילעין, ירי כנגד אוכלוסיה אזרחית, אי אספקת מים ועינויים.

    אכן, מוסרית היא מדינת ישראל בשטחים המוחזקים.

  5. לגבי החמאס, אני אצטט מפרסומת לתרופה הפסיכיאטרית "סרוקסאט": "התסמינים חופפים-הטיפול הוא אחד". ר"ל, הפתק בקלפי הוא אותו פתק ואותו חינוך שאתה מדבר עליו, מסובסד על ידי, נחש מי? רמז: החמאס. מעניין, יהונתן, איך אתה משליט צדק טבעי בבית משפט צבאי? זו לא סתירה בהגדרה מכורח התנגשות האג'נדות של שני העמים, האחד לחיות והשני לזרוק אותך לים? ברור שאני מגזימה ושלא כל פלסטיני רוצה לזרוק אותי לים, אבל הרבה מדי כן רוצים. וזה ממש לא משנה אם הם רוצחים אותך כי כבשת אותם או כי הם סתם נהנים לראות אותך מדמם על הרצפה של הלובי במלון פארק בליל הסדר. ברגע שניסית לעלות עם המנהיגים שלהם על אפיק מדיני שכשל פעם אחר פעם, אתה בינתיים חייב להגן על עצמך. ואל תשכח שכמו שיש אנשים כמוני שרוצים ברוב אי הגינותם שתחשוב שאתה יורה על אוכ' פושעת, יש גם חבר'ה לצים שרוצים שתחשוב שאתה יורה בבלעין על אזרחים תמימים. אל תתן לאף אחד למכור לך לוקשים, לא לכאן ולא לכאן.

  6. שוב, להערות הלאומניות והגזעניות שלך אני רק יכול להגיד: תבדקי אותן טוב. לעניין הזה: בינתיים מי שמתנהג כאילו הוא רוצה לזרוק לים זה הצבא שלנו, שצריך להפסיק עם רציחות ללא משפט (חיסולים קראו לזה) ולהפסיק עם שלילת חופש ללא מעשה פלילי (מעצרים מנהליים) ורק אז להתחיל לפעול. יהיה לצבא גם הרבה יותר תמיכה (נוהל שכן אמרנו?) מהאוכלוסיה האזרחית והרבה פחות קסנופוביה עם הם לא ירו על אזרחים.

    ובבילעין מתרחש פשע מלחמה. לא משנה איך תראי את זה, להתנחלויות אין כל צורך במדינה הזו, ואין להם שום הצדק בטחוני. הרעיון של התנחלויות נועד לעצבן את הפלשתינים ולדאוג להקצנה בשני האגפים.

  7. לא הייתי ממהרת לקרוא לי "גזענית", שזו הסלמה לעומת ה"פסאודו-גזענית" של הפעם הקודמת שהחלטת לתקוף אותי בעקיצה דמגוגית וחסרת ביסוס. קטונתי וקטונת מלהתווכח עם דוקטרינת "הקם להורגך השקם להורגו" וחיסולים ומעצרים מנהליים הם השיטה הכי טובה שהמציאו לזה עד עכשיו. מעצר מנהלי הוא הליך שלחשוד הפלסטיני ניתנות הזדמנויות לערער עליו אפילו עד בג"ץ, מה יותר הומניטרי מזה? לא אתה ולא אני היינו פעם מראשי הצבא ויכולנו להסביר את "נוהל שכן" בצורה שתבהיר לך שאם אתה רוצה לעצור את המחבל הבא יש טקטיקות שאתה מוכרח להשתמש בהן, אחרת, הוא חומק לך מבין הידיים והופס-התפוצץ קו 18. לגבי ההתנחלויות, אני מתנגדת להן בדיוק כמוך, אבל מבחינת הצדקה ביטחונית- נאמר כך, אם לא היתה התנחלות קרובה ונוחה לתקיפה, לא היו בני נעוות המרדות נאלצים להגיע קצת יותר פנימה ולשלוח את הקסאם המקסים תל אביבה? מבחינה זו, ההתנחלויות הן שרשרת אנושית, וגם אם בראייה הכוללת הן עצמן מעודדות טרור, הן גם בעיקר אלה שסופגות אותו, אז יש פה איזה איזון נחמד.

  8. פעם שעברה לא הרצאת בצורה גזענית כמו "כל הערבים רעים".

    זה לא חסר ביסוס לחלוטית.

    חיסולים ומעצרים מנהליים, לצערי, אינם טובים כמו חינוך, מודיעין ומניעה לא אלימה. מעצרים מנהליים יכולים להגיע לבג"צ אחרי לא מעט זמן ורק **אחרי** שחירותו הבסיסית של אדם נשללה. על חיסולים, לצערי, אי אפשר לערער לבג"צ ולעיתים הם נעשים ללא ביסוס עובדתי.

  9. אני חושבת שסייגתי את עצמי ואמרתי שלא כ-ל הערבים רעים.. זה להכניס לי מילים לפה.. ומישהו אמר שעדיף מעצר מנהלי על חינוך? אבל החינוך זה "הקטע" של הרש"פ, לא? זה גם לא בדיוק מוסרי להחדיר את המורים שלך לתחום הכבוש, אם זה מה שאתה מציע, ואני מקווה שזה לא. אז בינתיים יש לך את מערכת החינוך של החמאס שממבט חטוף בספרי ההסטוריה של כיתה ז' תגלה כמה דברים מעניינים על זה שסבא שלי לא היה באמת במחנה עבודה אלא "יצא לטיול למזרח", אם מישהו מהילדים המסכנים האלה בכלל זוכה להגיע לכיתה ז' במקום שיחטפו אותו לשורות "לוחמי החופש". בדוק את הטיעונים שלך: יש פי מאות יותר משפטים לפלסטינאים מאשר חיסולים. ואני לא יודעת למה, אבל לא ממש מזיז לי אם השב"כ עצר מחבל בדרכו הרצחנית לפיגוע לטובת מעצר מנהלי. ו..רק בגלל שאני אוהבת משפטי פאנץ' ליין- המרחם על אכזרים סופו שמתאכזר לרחמנים.

  10. שום דבר ממה שאמרת לא מצדיק רצח ללא משפט.

    ואני בטוח שכמו שבמעצרים מנהליים מתברר שהמודיעין עשה טעות, גם בחיסולים יש כאלו.

  11. אני חייבת אנקדוטה, אם יורשה לי, מתוך מדור סאטירה, לפני 5 שנים לערך: "מפקד הפלוגה שחיסלה בתא טלפון ציבורי את המחבל הלא נכון: "דווקא הרגשתי שמשהו לא בסדר, אבל כשנפל האסימון כבר היה מאוחר מדי". אבל באמת לא הבנתי את האמירה התמוהה "שום דבר ממה שאמרת לא מצדיק רצח". אתה לא מאמין בקונצפט של הגנה עצמית? הבחורה צריכה לחכות שהבחור יגמור לאנוס ולדקור אותה כדי להעמיד אותו למשפט או שמותר לה, אם תרשה, להמם אותו עם מקל שהצליחה לאלתר? דומה שהתבצרת בפינה או טיפסת על איזה עץ, לא בדיוק הבנתי מה קורה שם, ואני מכבדת את דעותיך, אבל איך בן אדם יכול לטעון שעדיף לשחרר 10 מחבלים פוטנציאליים ממעצר מנהלי כדי שמישהו לא ישב 4 חודשים במקום השלושה שמגיעים לו? מה אנחנו פה, ב"עלובי החיים"? אמרת שאתה בטוח שמודיעין עושים טעויות. אני לא אגיד שאתה לא צודק. ראיתי מספיק עוולות של השב"כ בשירות הצבאי שלי ז"ל. אבל גם ראיתי את המשלח של הנאדי ממסעדת מקסים מקבל את פקודת המאסר שלו (23 מאסרי עולם) ומחייך למשפחה שלו שנכחה באולם, מודה למדינת ישראל על הזכות שקיבל להפוך לחצי-שאהיד בעמו. אם הוא לא היה נעצר מנהלית, הוא גם היה "זוכה" להגשים את יתר סעיפי כתב האישום- תכנון פיגועים נוספים. חוץ מזה שלשב"כ יש הרבה יושרה, היית רק צריך לראות את המכונה "יגאל" במשפט של חוסאם חאדר, מגן עליו ומצליח בעדותו להפחית מעונשו של אותו הנ"ל שהעביר כספים למימון פיגועים.

  12. לאישה יש זכות להתגונן בתוך תא הטלפון אם מישהו יתקוף אותה. לעומת זאת, אין לה זכות ללכת לכל גבר שמסתכל עליה מוזר ולשים אותו במעצר מנהלי. אם למודיעין הישראלי יש כל כך הרבה מידע בנוגע למבוקשים האלו, שיתפוס אותם וירשיע אותם בבית משפט ולא יוציא אותם
    להורג ללא משפט צדק וללא הזדמנות להגן על עצמם.

    רצח ללא משפט רק מגביר את האלימות

  13. נכון. כי השב"כ הם סתם חבורה של חובבנים מטומטמים? בבקשה.. אפילו לי יש יותר צניעות מזה. לנו זה נראה כמו גבר שמסתכל עליה מוזר, אבל לנו אין מרגלים ומשת"פים שיודעים משהו טיפה שונה. אתה נשמע כמו מה שאמרו על רה"מ לפני כמה זמן, שהוא מגביר את החיסולים כדי לעודד פיגועים ובכך להעלות שוב את קרנה של האג'נדה הביטחונית לקראת הבחירות. צריך להיות הבן אדם עם הראיה הכי צינית וקיצונית בעולם כדי להאמין לכזה דבר. לחשוב שראש ממשלה בישראל מייחל וגם פועל לרצח של אזרחיו? (פה זרקתי טיעון שעוזר לך), אבל בכל אופן, לענייננו, העובדה שחיסול הוא צעד חריג מצביעה על הנחיצות האמיתית של צעד כזה, אתה לא חושב? זה נראה לי הגיון צרוף..

  14. i just want to say hey jon, and you are wrong here, but you'll never see it because you are too arrogant, but i still love ya!

  15. I never said here that there's an absolute truth, however, i do think that this needs to be taken into consideration.

Comments are closed.