השמש כנראה הופתעה

אומרים שבישראל אין חדש תחת השמש, אומרים שבישראל כולם מושחתים וכולם יעשו דברים רעים. גם על עמיר פרץ אומרים דברים רעים. אומרים שהוא שולט בוועדים הגדולים שפועלים נגד האנשים (ואני מסכים שצריך להקטין את הוועדים) אומרים שהוא לא יודע לדבר אנגלית, אומרים שהוא בסך הכל מנהיג פועלים, אומרים הרבה דברים. אבל את הסרט הזה אני מאמין שלא הרבה אנשים ראו.


מדובר בתעמולת בחירות של "המערך" משנת 1988, בו עמיר פרץ + אפרו מנסים להסביר למה כסף לא הלך לשכונות ולערי הפיתוח אלא להתנכלויות. אני מיום ליום משתכנע שכן צריך להצביע לו. אני עוד רוצה לקוות שניתן יהיה לשכנע אותו בנוגע לוועדים, שכן זה הדבר העיקרי שמפריע לי – סוציאליסט אמיתי לא יכול לתמוך בארגונים גדולים. סוציאליסט צריך לראות את האדם במרכז, ואם האדם במרכז אז הוועדים, שפועלים למקסם אינטרס של קבוצה, ולא של פרט, לא משרתים את המטרה.

ככל הנראה ביום שלישי הבא אני כן אצביע לעמיר, לא רק לעמיר, אלא לנבחרת מוכשרת של אנשים שאני סולד רק מחלק מהם, לאנשים באמת איכותיים שיצליחו להיות האופוזיציה הטובה ביותר שהיתה אי פעם. אבל אני רוצה את העבודה חזקה, חזקה עם 30 מנדטים כדי לתת אלטרנטיבה לקדימה, כדי להיות מה שצריך להיות בשביל להראות שינוי. אני רוצה שהעבודה תאמץ את השמאל, ולא תנסה לפלרטט עם הימין, אני מאמין שעבודה שמאמינה באמת בערכים כמו שעמיר פרץ הראה ב1988 יכולה להביא את המהפך, אם לא עכשיו אז עוד שנתיים.

אגב, אם כל מה שמניע אנשים הוא שנאה, אז כנראה שזו סיבה טובה מספיק להצביע חץ, אני אמנם לא הבעלים הגאה של טלויזיה, אבל אני רואה את התשדירים בyoutube וזה מאפשר לי להתעדכן. חץ הרימה תשדיר שלא היה מבייש מפלגות לאומיות חברתיות אולי כן, בעצם. השנאה כלפי אחרים היא דבר מזוויע.

ביום ראשון אני אהיה ככל הנראה אצל חנן כהן, אם יש מישהו שמתכנן לחסל אותי הוא מוזמן לבוא. עד אז לא לשכוח את המכרז החברתי שלי.

6 thoughts on “השמש כנראה הופתעה

  1. עופר,
    קראתי את המאמר לפני חודש, והוא עדיין לא שכנע אותי. אני לא מאמין גדול בשילוב הון ושלטון, ואני לא מאמין בפגיעה בזכות ההתאגדות. אבל כמו שיש הגבלות על התאגדויות של מפלגות ושל תאגידים, כך צריך להיות גם עם ועדים. לא ייתכן מצב שבאותו תאגיד ישנם שני סוגים של עובדים: מאוגדים ועובדי קבלן, הראשונים מרוויחים פי 5 ואפילו 10מעובדי הקבלן והאחרונים סובלים.

    אני בכל מקרה אצביע עמיר פרץ, ככל הנראה, כיוון שהוא אדם אמין, הגון וחם. החיוך שלו קונה אותי.

  2. לפחות עכשיו, 18 שנה אחרי, המשפחה משדרות יכולה לדבר עם הילדים שלהם בסקייפ. ואולי אפילו בשירות החדש של יאהו!, שעולה חצי…

  3. להצביע עבורו, לא להצביע לו. בשניהם לא.שכחת את הפן האחר במושחת שלו.ואתה יודע

  4. ניסים זווילי בתשדיר מ- 88:
    "עמיר פרץ נפצע קשה במלחמה"…

    כמדומני, הוא נפצע בתאונת דרכים, לא?

Comments are closed.