בעצם ניתן לסכם הכל במשפט אחד

בשבוע הבא יערך כנס קומפיוטקס, שככל הנראה צפוי להיות מעניין. אולי בעיקר כי אבינועם, היחצ"ן של האירוע וחבר טוב משכבר הימים, החליט ללכת יחד עם הגיקיה ולאו דווקא לארגן עוד כנס שבו מדגימים את מיטב העכברים האופטיים (וכן, אני יודע שיש קהל שלם שזה בדיוק מה שזה מעניין אותו). ביום רביעי הבא, בעוד שבוע מהיום, בשעה 16:00 יעלו לדבר אחד אחרי השניה ליטל מייזל, ירון טן-ברינק, גדי שמשון ואנוכי על "15 מגה של תהילה", הרעיון בכנס הוא בעצם לדבר על הכוכבים החדשים שנולדים באתרים כמו youtube ולהסביר האם לטלוויזיה יש ממה לפחד.

אני אמור לדבר על בעיות זכויות יוצרים, ליתר דיוק, להעביר הרצאה שמדברת על שלל הבעיות. כמובן, שלא מדובר בקהל עם ידע משפטי, ואני לא יכול לדבר על ידע קולקטיבי, אז אני צריך להוריד את זה למכנה הנמוך ביותר, כמו עיתון צהוב. אחד הדברים שהבנתי בעצם כשהכנתי את המצגת (שכולה תמונות בCC) הוא שבעצם, אם נניח אני מצטלם עם חולצה של Family Guy או משהו כזה, אז אני מפר את זכויות היוצרים שלהם. ומה קורה אם אני סתם לובש חולצה שחורה של מעצב עלום? האם אז אני מפר את זכויותיו? (כן).

הגבול של זכויות היוצרים קצת נמתח יותר מדי, ואנחנו עוד נתחיל לחיות במקום מפחיד, מקום בו הכל הוא פרטי ואין שום דבר ציבורי.

אחד הפתרונות היצירתיים שניתן לבעיה הזו יובא בהרצאה בכנס, אחרי זה המצגת תעלה גם כאן. בינתיים אני עוד עובד עליה.

10 thoughts on “בעצם ניתן לסכם הכל במשפט אחד

  1. נשמע מענין… אתה תרחיב קצת (ואני אכן מתכוון למידע משפטי) בנוגע ל"כן"ים שלך?

  2. דרור, אני ארחיב הרבה בנוגע לפרשנות שבתי המשפט נותנים ל"כן" בהרצאה. מעבר לזה, אם יש שאלות ספציפיות, זו העבודה שלי ואני גובה עליה כסף…

  3. יהונתן, אני חוזר על השאלה של MrM – איפה הכנס? זה אותו קומפיוטקס של שטיר בגני התערוכה? (ראיתי רמזים כלשהם באינטרנט שאולי לא, ואני עצלן מדי בשביל לחפש כרגע, מה גם שנראה שאתה ידוע את כל הפרטים). אולי אצליח לשכנע מישהו שמדובר בהשתלמות מקצועית…

  4. כן, זה הכנס בגני התערוכה.
    הכנס עצמו, כפי שהבנתי, הוא בחינם לעובדי היי-טק, ההרצאות עולות כסף.

  5. הכוונה הייתה לשעבר ממרץ, אבל כן, בשבילי היא לשעבר

Comments are closed.