מציאות מוחשית:: הדמיון מוזר

סלאשדוט, אחד מאתרי הטכנולוגיה היוקרתיים והמוערכים ביותר ברשת, העלה ידיעה לעמוד הראשי בה נכתב כי התאחדות הסרטים האמריקאים מעוניינת לחייב בעלי מערכות קולנוע ביתי ברישום. אותו רישום, לפי הידיעה שדווחה במקור באתר bbspot דורש מכל מחזיק טלויזיה הגדולה מ29 אינטש לשלם אגרה של 50$ או לשאת בקנס של חצי מיליון דולר באם יתפס.

הידיעה לוותה בציטוט של דן גליקמן, ראש הMPAA שאמר ש"אנו לא פעלנו מספיק כנגד שיתוף אינטרנטי של היצירות המוגנות שלנו. בפעם זו אנו לא נבצע את אותה הטעות. יש לנו את הזכות לדעת מה מוקרן בקולנוע."…"רק בגלל שרכשת DVD לא נותן לך את הזכות להזמין חברים לצפות עמך בסרט. זו הפרה של זכות היוצרים ומונעת מאיתנו הכנסה שהיתה נוצרת ממכירות DVD לחברייך."

אותו ציטוט, אגב, כמו גם הידיעה, הינם פארודיה.

אבל,

האם מדובר בפארודיה כל כך רחוקה מהמציאות שאינה יכולה להיות אמיתית ועל כן דווחה בטעות? מלחמת העולמות היתה תסכית רדיו שזרע פאניקה רק בגלל שנשמע כל כך אמיתי וראוי לדיווח בחדשות; כך גם עם דברים רבים אחרים שאנו מפרסמים. הקורא התמים, שמנותק מההקשר הרחב, שיגיע לעמוד זה יכול לא לדעת שמדובר בעמוד סאטירה ולקבל את הדברים כנכונים (ראו לדוגמא גוטנברג 2.0).

ההצעה הזו לא נראית כל כך מנותקת מהמציאות כשתעשיית הסרטים מבקשת לקבל תגמולים על כל מכירה של מכשיר נייד המסוגל להשמיע מוזיקה, כפי שדווח לפני שבוע. ההצעה אינה תלושה מהקשרה כשרואים מעשים אחרים ותביעות אחרות. לכן, צריך לחשוב פעמיים אם הסאטירה אינה בעצם המציאות הגדולה. האם אנחנו מוכנים לצחוק על עצמנו במידה מסוימת, כמו שאנחנו צוחקים על החיים.

Technorati Tags: , , , , ,

3 thoughts on “מציאות מוחשית:: הדמיון מוזר

  1. האמת? לא הייתי מופתע לו ה-MPAA אכן היה יוצא בהצהרה כזו. התקווה היחידה במקרה שכזה היא שהגוף המחוקק האמריקני לא יהיה מספיק טיפש כדי להיעתר לכך.

Comments are closed.