סאות'פארק כבר עשו את זה

הפרק השביעי בעונה השישית של סאות'פארק נקרא "The Simpsons Already Did It" והוא בא לכפר על תופעה. באותה התקופה, לאחר כשלוש-עשרה עונות, היה דומה שהסימפסונס עשו כבר הכל ולכן לא משנה מה, סאות'פארק תמיד יואשמו שהעתיקו מהסימפסונס. לפני חודשיים במסגרת פוסט מבולבל ביותר על משה קצב סיפרתי על הפרק של סאות'פארק שעושה צדק עם 24.

לפני שבועיים יוצרי הסימפסונס העלו פרק שנקרא "24 דקות", כחודש וחצי אחרי סאות'פארק, גם הסימפסונס משתמשים בפורמאט של "טרוריסטים מטורפים וילדים שבולשים אחריהם". הפרק עצמו מוצלח, לא מוצלח כמו הפרק שבא שבוע מאוחר יותר, בו קנת' ברוקמן מפוטר מערוץ החדשות ומתחיל בביקורת מטורפת על המדיה האמריקאית.

האם אחת-עשרה עונות הן יותר מדי לסדרה? יכול להיות שאם הסימפסונס כבר עשו (כמעט) הכל אחרי 13 עונות, גם סאות'פארק תתחיל לחשב את קיצה לאחור?  יש גבול כלשהו ליצירתיות, למרות ששתי הסדרות מצליחות (עם חריגים מסוימים) להביא לביקורת משמעותית מצד אחד ושעשוע רציני מצד שני.

Technorati Tags: , , , , ,

7 thoughts on “סאות'פארק כבר עשו את זה

  1. הבעיה היא שהסימפסונס כבר פחות מצחיקים. איפהשהו הם די איבדו את הנשכנות שלהם לטעמי. בכל זאת, סידרת פריים טיים משפחתית-עלק ב"פוקס" – יש מגבלה כלשהי לכמה הם מסוגלים לדחוף את הגבולות שלהם (אפילו פמילי גאי עושה זאת טוב יותר לעתים).

    לעומתם – סאותפארק לקחו את הסידרה בשנים האחרונות לכיוון של סאטירה פוליטית-תרבותית, שטובחת אחת אחת בכל הפרות הקדושות לאמריקאים. ולכן לפחות בעיניי, עוד יש להם תקווה, כי המציאות כ"כ מופרעת שיש מצב שיהיה להם דלק לעוד כמה עונות.

  2. אנחנו מורידים את אותו סימפסונס?

    שני הפרקים שודרו back to back כספיישל סיום עונה.

    ולא ראיתי את ה24 של סאות' פארק – האם גם אצלהם קיפר סאת'רלנד היה אורח?

    כי כשהוא שואל את קלואי מי זה "Imadeapoo" שהוא מדבר איתו, היה לי קשה לנשום.

  3. ובנוסף לטעויות שתוקנו כאן למעלה, אפשר גם לציין שהסימפסונס עושים הכל מהמקפצה של הרשת הארצית ולא מערוץ נישה בכבלים.

  4. צפריר,
    יכול להיות שהפרקים שודרו Back2Back, אבל לא היכן שאני צופה בהם.
    בסאות'פארק לא היה צריך את קיפר סאת'רלנד.

    כדרלעומר,
    11 עונות של סאות'פארק, לא של סימפסונס.

    עידו,
    אני חושב שComedy Central הוא לא 'ערוץ נישה' כשתכנית האקטואליה הנצפית ביותר בארצות הברית משודרת בו.

  5. תסתכל על טבלאות הרייטינג ותראה שהוא כן (אקטואליה מעולם לא ממש עניינה את האמריקנים).

    המבנה של התקשורת האמריקנית מציב את טלוויזית הרשתות במעין עולם מופלא ושמרני שבו אסור להגיד כמעט כלום על כל מה שהוא מעט שנוי במחלוקת. סופרנוס, אוז, רצח מאדום לשחור וכמעט כל מה שאנחנו אוהבים לראות מגיע מערוצי הכבלים שלא מפחדים כל כך מה-fcc ולא נקלטים בכל בית בארה"ב.

    הגדולה של הסימפסונס היא שהם מביאים את הנושאים הכי שנויים במחלוקת אל לב ליבו של המיינסטרים בלי לדפוק חשבון לאף אחד.

    אני לא אציג שוב את הטענה שסאות'פארק לא היו יכולים להתקיים בלי הסימפסונס שפרצו את הדרך בשמונה האצבעות שלהם, אבל שים לב שאת שאת הביקורת על התקשורת האמריקנית (במיוחד על פוקס) הם בחרו לעשות בפרק ה-400 של הסדרה , שהיה ברור שיקבל יותר צופים (יותר מעשרה מיליון על פי הדיווחים).

    הם יכלו בשקט לעשות פרק מתקתק או אפילו סתם פרק במבנה אחר (כמו פארודית ה-24) אבל הם החליטו לנצל את הבמה כדי אשכרה להגיד משהו. ורק על זה צריך להוריד בפניהם את הכובע.

  6. עידו,
    ברור שבלי סימפסונס לא היה סאות'פארק (אנחנו רגע מלהצית מלחמה כמו Star Wars וStar Trek) ואני חושב שהסדרה דגולה, אני חושב אבל שסאות'פארק יותר טובים, ואני מכבד את זכותך לחשוב אחרת.

Comments are closed.