דובי ואני רצים לפריימריס בעבודה: ואתם צריכים לעזור.

כבר הרבה זמן שאני רוצה לומר זאת; זה בעצם חיבור של לא מעט דברים. זה מתחיל מכך שמאז חוק המאגר הביומטרי אני מוצא את עצמי יותר ויותר בכנסת בכל מקרה, מדבר על דברים שחשוב לי והדבר לוקח לא מעט מהזמן הפנוי שלי; בתור אזרח בישראל, אני לא מאמין שיש לי הרבה עתיד אם אני לא אהיה חלק מהמשחק הפוליטי. כן, אני עסוק חלק ניכר מהיום שלי לתקן את העוולות שנגרמות על ידי הממשל או על ידי כך שהכנסת לא פעלה בדרכים נכונות.

לכן, טבעי לי לרצות לשנות את כללי המשחק. זה טבעי כי אני איש פוליטי, אני מכיר את העולם הזה לא מהיום וליוויתי לא מעט אחרים שהצליחו ונכשלו.

לכן, לפני כמה שבועות ישבתי עם דובי ודיברנו בקצרה, ונראה לי שאנחנו הולכים לנסות את זה. בגדול, דובי ואני החלטנו שאנחנו רצים יחד לפריימריס במפלגת העבודה. כן, עם כל מה שזה נשמע: שני גברים, אשכנזים, לומדים לדוקטורט עם שמות שקשים לכתיבה וביטוי ועם אג'נדה די ברורה: יש לנו כמה קווים מאוד משותפים, ואיפה שאנחנו לא מסכימים אני חושב שאנחנו עושים את זה בחינניות מאוד.

מה שחשוב לי להדגיש זו הסיבה שאנחנו עושים את זה. אני עושה את זה כי נמאס, כי צריך שמישהו שמבין משהו בנושאים של חופש ביטוי, השתתפות פוליטית ואיך שהאינטרנט והתקשורת שינו את החברה יגיעו לכנסת. חשוב שלא יהיו כל מיני דני דנונים שמנסים להקים רשות ממלכתית לאינטרנט או אריאל אטיאסים שרוצים לסנן אתרים שיש בהם עירום אומנותי. חשוב גם שתהיה בכנסת תשובה למאיר שטרית שרוצה להקים מאגר ביומטרי, ומישהו שישב ויסביר טוב לשאר חברי הכנסת על מה הם חותמים.

העבודה בכנסת היא לא עבודה קלה, היא סובלת מסטיגמות קשות וצריך גם לשפר את התדמית.

אבל בשביל להבחר לכנסת אנחנו צריכים לעבור את המשוכה הראשונה, והיא לעבור את הפריימריס. אולי זה לא יקרה בקדנציה הזו, אלא רק בבאה, ואולי זה לא יקרה בכלל, אבל אם לא ננסה זה בטוח לא יקרה. לכן, אנחנו צריכים אתכם. מה זאת אומרת? זאת אומרת שאנחנו צריכים שתתפקדו קודם כל למפלגת העבודה [לינק להתפקדות אונליין]. אני יודע שלכולם קשה להתפקד למפלגה בכלל: הרי, מה הסיפור? יש שם אנשים שאנחנו לא אוהבים; פתאום יש שם בחור כזה או כזה. אבל הסיבה שבחרנו את מפלגת העבודה היא כי זו המפלגה היחידה שאפשר לומר עליה שהיא לא רק בת-הצלה, אלא שנח לשבת בה ולשנות דרכה: היא לא שמאל קיצוני, היא לא ימין מתון, היא כן עומדת בערכים שבנו את המדינה הזו, והיא כן המפלגה שצריך לחזק בימים אלה.

התפקדות שווה יותר מכל דבר אחר: הסיבה לכך היא נטו פוליטית; כל מתפקד יכול לא רק להשפיע בבחירות בפריימריס ולדאוג שאנחנו נשתחל לרשימה, אלא גם לדבר עם חברי הכנסת האחרים ולשכנע אותם שאם הם יתנהגו בהתאם לאג'נדה של המתפקד, הוא יתגמל אותם בקלפי. כלומר, אם יותר אנשים כמוכם יתפקדו לעבודה, אולי לא יהיו בה כל מיני חברי כנסת שאתם מקטרים על כך שהם נמצאים היום (ואני בכוונה לא שם שמות).

אז מה אנחנו רוצים חוץ מהתפקדות? חשוב לנו שתכתבו על זה בבלוג שלכם, חשוב לנו שתתנו לנו לינק, שתהיו שם לכשנזדקק וגם חשוב שתעשו לנו לייק בעמוד הפייסבוק הרשמי של הקמפיין אחרי שהתפקדתם כדי שנדע שאתם שם עבורנו ביום הבחירות.

אם יש מישהו שחושב שהוא יכול (בינתיים בהתנדבות) לקחת את תפקיד מנהל הקמפיין ולרדות בנו ולדאוג שנגיע לחוגי בית במתנ"ס במעלות-תרשיחא כדי לדבר עם חברי הסניף, ולדאוג שיארגנו אייטם עלינו במקומון של מושב נידח בדרום, אדרבא. אם יש אנשים שרוצים להיות מגייסי התרומות, לבנות אתר אינטרנט, לעזור לנו לבנות קמפיין שטח אמיתי, כמו שהאינטרנט יודע לעשות, עם ממים שצוחקים עלינו, אבל לא רק, אז אנחנו נשמח.

מה שחשוב הוא לקחת את זה בכיף: גם אם לא נכנס, זה לא אמור לעלות בבריאות. חשוב לדאוג שנשפר את המדינה, אבל זה צריך להיות לאט ובזהירות.

אז בבקשה, אני יודע כמה קשה לעשות את זה, אבל אם תתפקדו לעבודה, אם תדאגו להצביע, תראו מה אפשר לעשות. תסתכלו על מה קרה בליכוד: איך כל חברי הכנסת, בגלל קבוצה של קיצוניים שהתפקדו למפלגה, התחילו לקדם את האג'נדה שאנחנו כל כך מתנגדים לה. עכשיו תחשבו מה יקרה אם ינצלו את הכח הזה לטובה.

גם דובי כתב משהו, ואני מציע שתקראו גם שם.

סיימתם לקרוא והגעתם עד כאן? תביאו בלייק לעמוד של דובי ושלי, ותתפקדו לעבודה.

51 thoughts on “דובי ואני רצים לפריימריס בעבודה: ואתם צריכים לעזור.

  1. קודם כל בהצלחה

    אבל למה דווקא במפלגת העבודה? שמה אתה מתחרה באנשים שחלקם טובים או סבירים בעיניך.

    לא היה עדיף לרוץ במסגרת קדימה, כך שהמתפקדים שלך גם יהוו חוד החנית להוצאת מאיר שטרית מהכנסת, או לחלופין במסגרת הליכוד, כדי להוציא את הדני דנונים מהכנסת?

    [ג.נ. – חבר בעבודה, דעותי המדיניות והכלכליות שמאלה ממנה,

    שוקל ברצינות גמורה להתפקד לליכוד

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4151961,00.html

    http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000710542%5D

  2. איתי,

    הבחירה בעבודה היא כי למרות שדעותיי בצד השמאלי שלה, אני חושב שצריך מפלגה שכמה שיותר מהאנשים שתומכים בעמדות שלי יסכימו להתפקד ולהצביע לה.

    י.

  3. זה בדיוק לב השאלה – להעריך למה אנשים יסכימו.

    הטענה שלי היא שבקבוצה של האנשים שתומכים בעמדות שלך המיאוס וחוסר האמון במפלגת העבודה כה גדולים, עד שההתנגדות להתפקדות יכולה להיות נמוכה יותר דווקא כאשר מדובר בהתפקדות לליכוד (לתת קונטרה לפייגלינים, ולחזק את המחנה הליברלי כמו מיקי איתן שעלול בקלות לעוף מהכנסת) או בהתפקדות לקדימה (להעיף את מאיר שטרית כנקמה על החוק הביומטרי).

    אם אתה מסכים עם דובי שהעבודה תהיה באופוזיציה גם בבחירות הבאות, יש יתרון נוסף בכך שמחנה קננגיסר-קלינגר יישב בתוך מפלגת השלטון, אפילו אם יהיה קצת קטן יותר.

    מכיוון שאין לנו יכולת לעשות סקרים או קבוצות מיקוד בצורה מקצועית, שווה לך לברר כמה שמאלנים גיל קדרון הצליח לפקוד לליכוד וכמה שוחרי גראס דקל דוד עוזר הצליח לפקוד לעבודה.

  4. אני דווקא חושב שאם מופז יבחר בקדימה, ואם הפייגלינים יצליחו בליכוד, יש סיכוי לא רע שהעבודה תצליח להשתחל לקואליציה בגלל המיאוס מהשחיתות והשלטון.

    ואופוזיציה היא לא מילה גסה. אני לא אתנגד לשבת בועדת הכלכלה או המדע והטכנולוגיה ולעשות שם את העבודה החשובה שאפשר לעשות גם מהאופוזיציה. אולי אני לא אקבל תקשורת כמו דני דנון, אבל עדיין…

  5. איכשהו נראה שהקריטריון הראשון להתפקד למפלגה, שלא לדבר על לרוץ לתפקיד מטעמה הוא שאתה תומך בה ועתיד להצביע לה. לא ככה?

  6. בהצלחה.
    כמה קנטרנות מתחסדת צצה כשבנאדם אשכרה מסביר את המוטיבציה שלו לרוץ לכנסת. אני מציע למגיב משה לספור כמה ח"כים יש בכנסת שעומדים בקריטריון שלו, ולשאול את עצמו למה שבן אדם בכלל יתמודד אם אין לו רצון לשנות משהו במפלגה.

  7. יהונתן, כל הכבוד!

    אנחנו בהחלט צריכים לראות עוד אנשים כמוך בכנסת.
    הגיע הזמן שיותר אנשים יבינו שכרגע בשיטת הבחירות הנוכחית בישראל, הכוח נמצא במרכזי המפלגות שממנים את האנשים לכנסת, וחייבים דין וחשבון קודם להם למתפקדי המפלגות.
    אנשים גם שוכחים שלא חייבים להיות ראש הממשלה בשביל לשנות דברים. כמו שהעדת בעצמך, העבודה הרבה שלך מתרכזת בוועדות שם מתקבלות יותר החלטות רלוונטיות לחיים היומיומיים שלנו מכל ישיבת קבינט.

    אעזור ככל שאוכל.

  8. כמו שכתבתי לדובי – אני מאוד שמחה שאתם עושים את זה. את הקול שלי בפריימריז תקבלו.

  9. קלינגר, איזו בשורה משמחת! אין ראוי ממך והרווח יהיה כולו שלנו.
    בימים בהם אדם נפוח וחסר השכלה, שכותב בשמאלציות על נושאים שאינו מבין בהם דבר, מרשה לעצמו להתמודד כמייצגנו (עאלק), זו קונטרה נהדרת ואלטרנטיבה חשובה להכניס לכנסת מתמודד כמוך – מנוסה ומבין עניין.
    היה תענוג לעבוד איתך כנגד הצעת חוק 892 ואח"כ לעקוב אחר מלחמתך במאגר הביומטרי ועבודתך המסורה בסוגיות טכנולוגיות-משפטיות חשובות אחרות הנוגעות לחיינו. חסרים אנשים כאלה, בעיקר בכנסת. אז יישר כוח!
    עם זאת, לא אתפקד למפלגת העבודה. ה"אנטי" המושרש גובר על הרצון לתמוך בך מבפנים. אבל בכל הקשור לתמיכה בקמפיין, אני לרשותך, אשמח לסייע ובוודאי להפיץ את הבשורה.
    שיהיה המון בהצלחה!!

  10. מברוק!! כפי שאתה יודע, את זמני הפוליטי- מפלגתי אני משקיע בתנועה הירוקה, אבל מרגש וחשוב שאתה ואחרות ואחרים מוכשרים, מחוברים וערכיים, ימלאו את השורות. בהצלחות!!

  11. נשאלת השאלה: אם כבר התפקדתי למפלגה אחרת, מה אני עושה?

    לגבי הפייגלנים – זכרו שהעדה שלו מנצחת כי הליכוד החליט לפני שנים, בצעד מטומטם וקשה להיפוך, שקול של תושב שטחים נחשב פי כמה בבחירות הפנימיות מאשר קול של תושב הקו הירוק. הם הזמינו את השטות הזו במו ידיהם.

  12. אני רוצה להתפקד כדי לקדם אתכם(ואת הנושאים הטכנולוגים שמוזנחים).
    השאלה היא, מה המשמעות של התפקדות?
    אני אדם עסוק ואין לי זמן להיות מעורב בכל ההחלטות ולקבל טלפונים ממועמדים שונים. המטרה שלי היא לבחור במועמדים שלי בפריימריס וזהו.
    זה אפשרי?

    תודה

  13. עירא – אתה יכול לבטל התפקדות למפלגה אחרת. צריך להיות נוהל כלשהו מפורט באתר המפלגה, ואם לא, פניה אליה תבהיר את הנושא.

    אלי – כן, אפשר, אם כי אני לא מבטיח שלא תקבל טלפונים.

  14. עירא,
    אסור לאדם להיות בשתי מפלגות.

    אלי,
    המשמעות של התפקדות היא לשלם דמי חבר ולהשתתף בניהול התנועה. אם אתה רוצה להתפקד אך ורק כדי להצביע לנו, זה נהדר, רק תודיע בעת ההתפקדות שאינך רוצה שיצרו איתך קשר בכל צורה אחרת.

  15. קלינגר, מי שמתפקד עכשיו למפלגת העבודה, בפריימריס הקרוב יוכל כבר להצביע? לגבי העבודה אני לא בטוח אבל אני יודע שלפחות בחלק מהמפלגות יש תקופת המתנה ולא בטוח שמי שמתפקד עכשיו יוכל להצביע כבר בפריימריס הקרובים..

  16. עם כל הכבוד למאיר שיטרית והמאגר הביומטרי, יש עוד נושאים שתדרש להם בכנסת ולכן מעניין אותי לדעת האם אתה, כמו דובי, תומך במדינה דו-לאומית
    או בעד פתרון של הפרדות בהסכמה או שלא בהסכמה?

  17. כתבתי כבר אצל דובי
    אני פקוד למפלגה ואני מצביע בשבילכם
    בזמן האחרון הפוליטיקה חזרה להיות המקום שאנשים טובים שרוצים לשנות הולכים אליו
    ולא רק מקום שמסתכלים עליו במיאוס
    שוויון קידמה חירות!

  18. טוב, אני לא מצביע עבודה וכנראה גם לא אתפקד לה, אבל אני שמח שאתם רצים, ואני מאמין שיש לכם סיכוי לא רע. עכשיו אתם צריכים להפגש עם שלי ולהתחיל לכרות בריתות פוליטיות. אגב, בעניין הכסף – יש גם בעלי הון שמאלנים, ולא מעט תורמים כבדים לעבודה.

  19. יהונתן ודובי,

    שמחתם אותי. מאוד. סוף סוף משהו טוב לקרוא עם הקפה של הבוקר. לאחר נטישתו המבורכת של אהוד ברק ועם אנשים כמוכם, יש לי עדיין תקווה.

    ואכן, הדבר הראשון שעשיתי היה לבדוק את האתר הרשמי של מפלגת העבודה על מנת להתפקד.

    אלא שיש לי שאלה שלפחות נכון לעכשיו לא מצאתי לה תשובה באתר: ניתן אמנם להתפקד אונליין, אבל בבוא העת, האם ניתן יהיה לבחור בכם אונליין, או, לכל הפחות, ללא התייצבות אישית? בשלב זה איני תושבת הארץ, ואם כי התשובה ידועה – והגיונית – לגבי הבחירות הכלליות, אשמח לדעת מהי לגבי הפריימריס. כמו כן, ממקום מושבי הרחוק, אשמח לעזור בכל דרך.

  20. עם כל הכבוד,
    אני לא מריע בקול תרועה רמה.

    אני מאוד מעריך את העבודה שלך, ואני קורא באופן קבוע את הפוסטים שמעניינים אותי. אני חושב שאתה מביע את דבריך בצורה רהוטה וברורה, ומנמק אותם באופן הגיוני, רציונלי ומתקבל על הדעת.

    מצד שני, אני לא מסכים עם דעותיך הפוליטיות, וכקורא של הבלוג היה לי צער על העירוב בין פוליטיקה לבלוג, רוב הזמן אמנם התמקדת בנושאים החשובים שבהם אתה עוסק, בלי קשר לפוליטיקה.

    אני כן מאוד מעריך שאנשים איכותיים נכנסים לפוליטיקה, ומהבחינה הזאת אני חושב שזו ברכה שאתה מחליט להצטרף למשחק החשוב הזה.
    וזה לא סותר, שדעותיי הפוליטיות שונות לרוב מדעותיך.

    אבל מה שמצער אותי, זה שההתמקדות הפוליטית וההתרכזות במאבק הזה, לדעתי, לא יביא ברכה לתוכני הבלוג באמת, אלא יהפוך את הנושאים החשובים לכלי התנגשות כנגד יריבים פוליטיים בלי שום סיבה.
    רק לדוגמא מהפוסט הזה, אין צורך ללעוג לדני דנון, שאני מעריך אותו, גם אם לא חושב כמוהו, אלא ניתן להביע את דעתך בצורה בוגרת בלי התנגשויות של פוליטיקה לשמה.

    אני מקווה שעם כניסתך למרוץ הזה, לא תתלכלך סתם בבוץ ובשנאה ובמשטמה של חילוקי הדעות הפוליטיים, אפשר לחשוב אחרת ממך, גם בלי לקבל בתגובה מכה מתחת לחגורה.
    אני מקווה שניסוחיך הבהירים ישכנעו אנשים מכוח מוצקותם כשלעצמם, מכח האמת שבהם, ולא מהקטנוניות שעלולה לבוא בגלל הוויכוח הפוליטי.

    ובמשפט אחד, אני מצטער יותר מדי על אנשים איכותיים שהגיעו לפוליטיקה ופשוט הגיעו למצב שמתגוששים כל הזמן בתת-רמה ובביזיונות שלא מוסיפים כבוד לשלנו, בתקשורת ובכנסת.

    בהצלחה.
    יונתן

  21. תיקון טעות: במשפט האחרון: "שלא מוסיפים כבוד לעם שלנו,"

  22. דן,
    אני איש של שתי מדינות לשני עמים, בשינויי גבולות והחלפת שטחים, כולל השארה של גושים מסוימים מההתנחלויות.

    ניקי,
    הבחירות חייבות להיות אישיות, לא אונליין.

    יונתן,
    קראתי את התגובה שלך, יש משהו חיובי שדני דנון עשה שאתה יכול להצביע עליו?

  23. שתי סוגיות שהייתי רוצה לשאול אותך עליהן:

    1)במידה ואיראן תגיע לנקודת ה"אל חזור" האם ישראל צריכה לתקוף את מתקני הגרעין/ראשי המשטר שלה , או שמא היא צריכה להשלים עם איראן גרעינית?
    2)מה הם הקוים האדומים שלך במומ עם הפלסטינים? ואם הוא לא יצלח האם אתה תומך בהתנתקות?

  24. למה אי אפשר לשלם בפייפל בתהליך ההתפקדות?
    או לפחות לשלוח לאן-שהו כסף מזומן, או צ'ק למוטב בלבד?
    הייתי מוכן אפילו להגיע לבית ברל (או איפה שזה לא יהיה) כדי לשלם. רק לא באתר שלהם. אולי תציע להם להוסיף תמיכה בפייפל עכשיו כשאת יותר קרוב לנפשות הפועלות?

    מה שמטריד אותי הוא שבעבר (במהלך 2011) פורסמו כתבות על דליפות של מספרי כרטיסי אשראי של מתפקדים ממפלגת העבודה. והטפסים הידניים גורלם לא הרבה יותר טוב (בדר"כ מוצאים את דרכם לפח אשפה ללא גריסה וללא שמירה נאותה על פרטיות).

    אני מדבר בשיא הרצינות ולא סתם כטרול. זה באמת משהו שמונע ממני להתפקד. מצד שני תמיד אפשר ללכת לקנות את הכרטיסים הנטענים האלו בדואר ולעשות את כל הפעולות הלא מאובטחות באינטרנט באמצעותם.

  25. שלומי,

    המטרה של תשלום בכ.א היא לצורך מניעת התפקדויות ארגזים, בהם מישהו מביא מזומן למתפקדים. אני ממש חושב שזה חשוב.

    מצד שני, אני מציע שתכין פניה יפיה למזכ"ל המפלגה על כך שהדבר מונע מאנשים שמעורים בתחום אבטחת המידע להתפקד, אני אשמח לסייע כאן.

    דרור,
    לגבי איראן, העמדה האישית שלי היא שבמידה ונשקפת סכנה מוחשית למדינת ישראל, זו צריכה בתיאום עם מועצת הבטחון של האו"ם או נאט"ו לפעול לצורך הגנה על עצמה, כולל תקיפה. אלא, שהדבר חייב להתבצע בצורה מתואמת ולא וולגארית.

    לגבי הקו האדום במשא ומתן? התנתקות נראית לי הצעד הרע ביותר שאפשר לקחת; כלומר, לא לקבל שלום ולא לקבל בטחון. אני מאמין שאם לא נצליח בדרך המשא ומתן, צריך למצוא הסדר שאינו נסיגה מכל השטח אלא להותיר איזורים שישמרו על הבטחון, וישאירו גושי התנחלויות גדולים. אבל שוב, אם אתה חושב שדעתי הבודדת כחבר כנסת בתחום הזה (ולא בתחומים בהם אני מבין טיפה יותר) היא החשוב, אז יש חברי כנסת מקצועיים ממני לכאן ולכאן.

  26. ברכות על המהלך, מאחל לכם המון הצלחה ושתתווספו לרשימה המצומצמת של ח"כים המוערכים ע"י חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית.
    וכן, שתנקנקו את השיקוץ שנקרא מאגר ביומטרי, במהרה בימינו אמן.

    קראתי את השאלות שכבר הפנו אליך בנושאים מדיניים. הערכתי את התשובות הישירות והבלתי מתחמקות (לתשומת לב המתמודדים מסוג יאיר לפיד), אבל למען כל מי שימשיך וישאל, מכיוון שאתם רצים במסגרת מפלגת העבודה, תוכלו להפנות את השואלים השונים למצע המפלגה המתפרסם מעת לעת.
    זו גם ההערה שלי לאיתי, המתפקד למפלגות הרחוקות מדעתו ככל האפשר "כדי לשנות אותן". יש בעיתיות בשיטה הזו ולהפוך את המצב לגרוע יותר לא יפתור שום בעיה אלא רק יגרום להרגשה מתגברת של "אין למי להצביע". יפה שבחרתם במפלגה קרובה אליכם אידאולוגית.
    הנהגת המפלגה צריכה לקבוע את המצע ואת עמדת המפלגה בנושאים הגדולים ובנוסף כל ח"כ רצוי ויתמקד גם בנושאים הקרובים לליבו.

    שוב בהצלחה לכם. אני אעקוב ואנסה לסייע.

  27. כמובן שבהצלחה! אני אפילו מתרגש בשבילכם ומחזיק לכם אצבעות. אם עד כה לא חשבתי להצביע למפלגת העבודה, הרי שעכשיו המצב השתנה מקצה לקצה.

    הלוואי שתצליחו והלוואי שבזכותכם יתחיל השינוי המבורך.

    מה שאוכל לסייע – אעשה :-)

  28. יהונתן, בהצלחה! אולי סוף סוף יהיה למי לבחור שם… don't let the bastards get you down!

  29. הי יהונתן, שמחתי לראות היום שהחלטת להתמודד במפלגת העבודה, בטוחה שמי שיתפקדו כדי לחזק אותך ואת דובי קננגיסר יהיו אנשים טובים ושוחרי צדק ושוויון כמוכם, וששניכם תתרמו רבות. בהצלחה! זקוקה לאנשים כמוך

  30. אני פקוד, ואת הקול שלי קיבלתם. אם אני יכול לסייע בצורה פרודקטיבית כלשהי – אתה יודע איפה למצוא אותי :)

  31. טוב, התפקדתי כדי להצביע לדובי, אבל יש גם לך את הקול שלי. בהצלחה.

  32. היי יהונתן, כל הכבוד על היוזמה והרבה בהצלחה!

    אשמח לעזור במה שאוכל, אתר וכד', ואולי אפילו להתפקד בפעם הראשונה למפלגה…

  33. כמו שכתבתי אצל דובי –
    אני ובן זוגי התפקדנו הערב, אז לך ולדובי יש שני קולות נוספים.
    בהצלחה לנו.

    ואשאל גם פה –
    מה קורה מעכשיו – מתי צפויות הבחירות המקדימות? מה עושים עד אז?

  34. ענבר,
    אני מעריך שהפריימריס יהיו בסמיכות לבחירות. עד אז אנחנו צריכים מתנדבים שיעזרו בכל מיני דברים. במה את טובה?

Comments are closed.