האם הדמיון שלי אכזרי או העולם רשע?

אולי יותר מכל כששמעתי על האם ששלחה את בתה לבד ללונדון, הבנתי כמה אכזר העולם שלנו. אותה אם שלחה את בנה בת ה12 ללונדון "לבקר חברה" לדבריה, מפחד שרשויות הרווחה יקחו את ילדיה ממנה. בנה בן התשע שנשלח לפני מספר חודשים לא אותר.

בתור אדם ציני וחסר רגישות, אני ישר הלכתי לרע מכל: כששוחחתי על הסוגיה עם הקפה של הבוקר ביחד עם הזוגה סיפרתי לה את הרעיון שלי: האם מכרה את שני ילדיה ושלחה אותם. הזוגה שאלה אותי מדוע, אם כן, אמרו לילדים שהם הולכים לחברים? אמרתי לה שסביר להניח שהאם אמרה לילדים שההורים של החבר\ה יחכו להם בשדה התעופה, כשאותם "הורים" הם בעצם רוכשים גאים שככל הנראה ימכרו את הילדים לשירותי מין  לאנשים שחובבים קטינים (וזו גם הסיבה שלא "איתרו" את "החברה" שכתובתה לא קיימת)

ואז הגיעה השאלה: מדוע שמישהו יעשה דבר כזה? "כסף", הסברתי לה; אם לרכוש ילד יעלה בערך 70,000 דולר, אפשר אחר כך למכור אותו לאיברים או לממן את הרכישה באמצעות השכרתו לשירותי זנות. "ואיך היא שילמה על כרטיסי הטיסה?" היא שאלה אותי; "ברור שהרוכש שילם והזמין אותם" אמרתי לה. היא לא האמינה על הקלות שבה אני שולף תשובות לשאלות שככל הנראה רוב בני האדם לא היו מעלים ברוחם.

כאן היא עצרה אותי. היא הסבירה לי שהזוועות מבחינתה היו נעצרות כאשר היא הניחה שהרוכש יבצע בו שלל מעשים, היא לא חשבה אפילו להניח שהרוכש "יהיה מעוניין להחזיר את ההשקעה" (כדברי) על מעשה כזה. היא, מנגד, לא האמינה שבישראל אנשים נכלאים ונאנסים, אונסים סתם ברחוב ועושים דברים שלא יעלו על הדעת.

היא חושבת שאני חסר רגישות כשאני יודע את כל הדברים האלו ולא עושה כלום, אני חושב שאני פשוט מפחד מהמציאות ומנסה להתמודד איתה.

9 thoughts on “האם הדמיון שלי אכזרי או העולם רשע?

  1. אם אני לא טועה, בינתיים מצאו את אותו האח, אצל חברה של האם. הוא אצלה כבר כשנה. (שמעתי בגל"צ)

  2. שני הדברים נכונים. אתה חושב שהרגישות שלך (או שלי, לצורך העניין) לא נפגעת? סף הרגישות עולה, אנחנו מזדעזעים פחות מדברים, זה ברור. השאלה היא האם פחות זעזוע רגשי יגרום לנו להגיע גם לשיוויון נפש וחוסר אכפתיות. אני מאוד מקווה שלא.

  3. כמו שאומרים על עצבים שכשמגיע יותר מדי מידע לא מרגישים את הכאב ככה זה גם בחיים.
    אני לא מאמין בקטע של אלימות גדולה במשחקי מחשב ובטלוויזיה יגרמו לקהות חושים אבל דברים קטנים שנהיים הנורמה כאן למרות שהם לא מוצדקים לא יגרמו לנו לשוק כשהם קורים בחו"ל.
    למשל ניצול עובדים או משכורת מינימום שבקושי חיים ממנה.

    לגבי לשלוח ילדים לחו"ל לבד זה כבר נעשה אבל אני לא זוכר באיזה גיל היה החבר שלי, אבל אמא שלו חיכתה איתו למטוס והודיעה מראש שהוא יהיה לבד ושידאגו לו ודאגה שיאספו אותו קרובים ביציאה מהמטוס.

    אפשר אפילו להגיד שלילדים שלה טוב יותר עכשיו, ואי יצירת הקשר אולי קרתה בגלל חוסר האכפתיות של האמא שבגללה החברות שלה לא טרחו להתקשר או שאולי יש לה חברות לא טובות.

    "בנה בת ה12 "
    או בנה בן ה 12 או בתה בת ה 12

  4. אם היית ממציא רעיון שכזה מדמיונך הקודח, אולי הייתי אומרת שאתה פסיכופט ציניקן ואכזרי, ושצריך לאשפז אותך. אבל אתה לא. אתה פשוט יודע היטב למה בני אדם מסוגלים, ובמקרים רבים מדי – הם גם עומדים בציפיות האיומות ביותר שיש לנו מהמין האנושי.

    הרבה יותר מדי פעמים, כשמסתכלים על התמונה הגדולה, על העולם בו אנו חיים, קשה להתעלם מהעובדה שהמציאות שלנו (כמו שאני מנסה להסביר לכל מי שמבקר את ההתנהלות שלנו בהיתוך הקר) היא רוב הזמן מסריחה, רעה, קרה, מסרסת ומדכאת כמעט כל שביב של תקווה לעתידו של המין האנושי, שמוכיח שוב ושוב שאפשר, ואולי צריך לצפות ממנו קודם כל לרע ביותר האפשרי (ולהיות מופתעים בכל פעם שעולה דווקא ההיפך המוחלט).

    אי ידיעה אולי אינה פוטרת מעונש, אבל אני חוששת שמצד שני, כמו שאומר הפתגם – אין שכל, אין דאגות. ייתכן באמת שמוטב להיות קצת יותר נאיבי ולא לדעת על כל הזוועות שמתרחשות מסביבנו. מצב אי-התודעה הזה בטח הרבה יותר סימפטי.

  5. glad you are interested in t he modern day slavery. if yu want to learn more about it goto ahavakids.org and you can begin by purchasing ray's book.

    this is a scenario and it may be the truth, but the likelihood is low as the vast majority of child- prostitutes are sold into the sex slavery via desseption of the parents, who tend to be in such dire situations they will ignore the horrible feeling they may have about the deal (they'll just try and accept the notion their child is going to be a "maid" in an afluent country and become rich). this is why countries like cambodia and thailand are targetted this way. other areas such as sudan will pillage a village, murder the adults and enslave the children (most boys become physical worker slaves, most girls sex slaves).
    the most expensive children are the youngest, the blondest and the and thus the statistics show an average of 3000 children being abducted for sex slavery in the US every year.
    (also , maddeleine mccan would be a great example of a high priced child, who is certainly worth the risk of kidnapping)

    since i dont know what allegations were set against this mother (for example, was she an abuser or was this a messy divorce?)
    its hard to say what is the story here, but the incidents in which parents sell their children off while being aware of the situation are so extremely few and far between that they actually DO become almost newsworthy
    but another problem herein lies in the fact that she chose england when the UK is a tier 1 country and israel a tier 2 country when it comes to human trafficking, she would have actually have recieved a far higher price for the child had she sold him to the biggest buyers in the world: our friendly cousins down south. as poor as they are they pay the highest prices second only to saudi.

    im working with child trafficking and will be for the next 2 years, so feel free to ask questions, im about to finish my research project, which has been ongoing for over 6 months now, you are welcome to have a look.

    truth be told i dont think this smells of child trafficking, but yea its a HUGE problem. and yea that child needs to be found.

  6. "האם הדמיון שלי אכזרי א או העום רשע?"
    לא זה ולא זה.
    הייתי קוראת לזה שפיטה מוקדמת.

Comments are closed.