תסתכלו עליהם ותראו אותנו

1.
המשחטה, ולא המשחתה, הוא בלוג ישראלי חדש שמממש את שני המאווים הגדולים: הרצון לפרסום והרצון לאמת. (ויה נרג'). כל אחד רוצה להתפרסם, להראות בטלויזיה. כל אחד מאיתנו חי את חייו בכדי להגיע לאמת. האמת היא אובייקטיבית, לכאורה, לא תלויה במציאות סביבנו ולא נבחנת על ידי קריטריונים סוביקייאליים.

המשחטה מציגה את שחיתות החברה, אבן בוחן שמתחשבת במראה חיצוני. היא גם, על ידי הכללה, מוציאה מהביקורת דברים מסוימים. יש דברים שלא נבקר, למרות שהם פסולים מבחינתינו, ולמרות שאולי הם מוסיפים. כללי הביקורת הם קבועים, ולכולם – ללא קשר להעדפות, תוכל להתקיים הסכמה עליהם.

סימטריה תמיד נחשבה קריטריון טוב ליופי, למרות שבמקרים חריגים אסמיטריה היא היפה, אבל החריגה. כך גם (חוסר) משקל ו(עודף) גובה. היופי, או הגדרתו, היו למדע האסתטיקה, בעוד שהאמת, והגדרתה, היו לאפסטימולוגיה ולאונטולוגיה. העולם הארצי דן באסתטיקה, במה שהוא רואה, הדת והפוליטיקה לקחו להם את מדעי האמת.

2.
השליטה על מדעי האמת מכתיבה את הצורה בה היופי, בין היתר מוגדר.

הומוסקסואליות הוגדרה לאורך השנים כדבר פסול ופוגע, כדבר שיכול להרוס את שורשי החברה, ומדוע? כי שלוש הדתות המונותאיסטיות מנצלות את קיומה של משפחה פטריאכלית בכדי להמשיך לשלוט בהמונים. הקשר בין הבעל לאישה (בעלות, אגב) הוא קשר מיוחד שזהה לקשר בין אדם לאל. קשר כה ייחודי, שלא ניתן לכרתו בחוזה, אלא רק בברית – כמו שכרת האל עם אברהם, כמו שכרת מחדש בברית החדשה עם ישוע.

ההתנגדות לקיומה של מערכת הומוסקסואלית מצד הדת היא ברורה, אם כן.

בנות מתנשקות, האין זה לא יפה, אם אלהים לא היה רוצה את זה, הוא לא היה מאפשר את זה

3.
מערכת יחסים הומוסקסואלית מפריכה את הטענה לעליונות מגדרית. היא מראה ששני בני הזוג שווים. דווקא כאן, על ידי הצגת החריג הזה, ניתן לראות כי לא רק ששני בני הזוג שווים, אלא גם שבעצם – התפיסה הזו, של שוויון, מנוגדת לחלוטין ליכולת לאמונה. אם בני הזוג שווים, האם לא יכולה להכרת ברית קדושה? האם האדם והאל שווים? החריג הקרוי מערכת יחסים הומוסקסואלית מעצים בעצם את הפרטים, ומאפשר להם את הבחירה במערכת אלטרנטיבית, לא קאנונית.

4.
לא שמערכת יחסים הטרוסקסואלית אינה יכולה להיות שוויונית, אולם, דווקא במערכת הטרוסקסואלית הדת עדיין מנסה להתערב; איש לא יעלה על הדעת כי במערכת הומוסקסואלית הדת תכיר בצורה חלקית, אך ורק כדי להכיר בקידושין.

5.
דווקא ההוקעה של מצעד הגאווה על ידי שלוש הדתות המונותאיסטיות מציג את האבסורד בהתבטאויותיהם. באותה העת שהדת היהודית עושה כמיטב יכולתה להתנגד לקיומה של הפגנה דמוקרטית, ידים מידיה נשלפות ומקיימות את אותם מעשים שהם כה מבזים בתלמידים (לכאורה). הרחקת מצעד הגאווה מירושלים נועד לא לומר – אנו לא מקבלים את ההומוסקסואליות כעמדה לגיטימית, אלא כדי להתכחש לקיומה ולהסתירה.

הסתרת ההומוסקסואליות היא הדרך השפויה של חברה להתעלם מבעיותיה על מנת להמשיך להחשב לגיטימית.

6.
דסיתרא אחרא, בא השייח צרצור ואומר "אצלנו בחברה המוסלמית לא נתקלנו בבעיה כזו. זו תופעה פסולה". בעוד שבפועל, לא רק שקיימת התופעה, אלא כעת גם קיימים מצעדי גאווה. (ושימו לב לשני הישראלים שמטקבקים, אני אחד מהם). אי אפשר להתכחש להומוסקסואליות, גם אם היא לא טבעית, ואני לא אומר שהיא לא טבעית, עדיין היא קיימת. כמו התחממות כדור הארץ, היא תופעה שתשאר בטווח הארוך. בין אם היא מקובלת ובין אם לא, הדרך להתמודד איתה זה לא להסתיר אותה.

7.
את מצעד הגאווה אי אפשר למנוע; אי אפשר למנוע במדינה דמוקרטית את חופש ההתאגדות ולהפלות על בסיס מיני. אי אפשר למנוע הפגנה לגיטימית ואי אפשר לסגור את כל ירושלים.

8.
מדי שנה אני פוקד את מצעד הגאווה להזדהות עם חברי הגאים. בתחילה התביישתי לצעוד. חשבתי שאולי יתייגו אותי כהומו. עם השנים הבנתי שלהיות סטרייט במצעד הגאווה זה אחד הדברים הנכונים ביותר לעשות, אם לא תלחם על זכויותיהם של חברייך הטובים, מי יעמוד על זכויותייך? מדוע אפגין למען שחרור ישראל מכיבוש ולמען תיקון העוולות החברתיות אך לא למען שוויון זכויות לכל מי שבוחר לממש את אהבתו?

מדי שנה אני נתקל באי הנעימות בדקות הראשונות, להיות מיעוט בתוך רוב של הומוסקסואלים. אני חושש לכמה דקות, אני מתבייש, אבל אז אני נזכר שהצעדה היא לא למען הומוסקסואלים בלבד, הצעדה היא למען החברה כולה. המאבק הוא על הזכות לאהוב ולהיות עם מי שאתה מאמין שראוי שתהיה איתו; החופש לבחור. אותו חופש שהדת כה מתנגדת לו.

4 thoughts on “תסתכלו עליהם ותראו אותנו

  1. אני בעיר הקודש כל שבוע בפעילויות (פוליטיות או לא פוליטיות). אבל כן, ברור שכן.

Comments are closed.