I Can't do this all on my own

לפני כשבועיים וחצי שברתי או סדקתי את היד, הרופא אמר ששברתי, אני לא יודע כמה זה נכון אבל אני נוטה להאמין לו. מאז, משום מה, אני מבין כמה אני מזדקן. אני מבין שאני לא סופרמן יותר, ושאולי לא הייתי אף פעם. כל מיני פעולות שהיו נראות לי טבעיות הופכות להיות הרבה יותר קשה. פתאום אני מבין כמה קשה באמת לפתוח את החלון בדירה שלי שכולם התלוננו שהוא בלתי אפשרי לפתיחה ואני הייתי פותח אותו בקלות. פתאום, להעלות את האפניים שלוש קומות במדרגות הופך להיות קשה טיפה, או להרים עשרים קילו ביד אחת.

יד שמאל, שהיתה היד החזקה שלי, כואבת ואני לא אמור לעשות דברים כאלה. אני מבין כמה העמסתי על הגוף שלי ובאיזו קלות הייתי עושה את הדברים האלה. פתאום אני מבין שלהרים חמישה קילו עם שתיים-שלוש אצבעות היא פעולה שגוף האדם כנראה לא אמור היה לעשות, ואני משום מה הרגלתי את הגוף שלי.

לפני כשנה החלטתי להפטר מטיפה אשפה בדירה. מכונת הכביסה והמייבש שהיו בה כבר לא פעלו כמעט שנה, והוצאתי אותם. הורדתי אותם שלוש קומות לבד במדרגות, בלי יותר מדי מאמץ. לאורך כל אותו היום הרגשתי שאני יכול לעשות הכל, הלכתי מהבית שלי (ליד מחלף לה-גרדיה) עד מסיבה של חברים על גדות הירקון ברגל, וכל צעד הרגיש קליל מתמיד.

אני מזדקן, אני כבר עוד מעט בן שלושים. אני אמות מתישהו, לאט לאט אני מבין את זה. אני רק מקווה לא למות לבד ולהשאיר את החותם שלי.

[ברקע, Lazlo Bane עם שיר הנושא של Scrubs, זה לא פוסט דכאוני]

14 thoughts on “I Can't do this all on my own

  1. או כמו שאבא שלי אמר לי פעם, כשהייתי בת 20 ומשהו, ונקעתי את הרגל: ברוכה הבאה לתחילת הסוף.

  2. להרגיש, לא להיות אומניפוטנט במובן היותר מוחשי של המילה. לא לעבוד 23 שעות ביממה ולהרגיש בסדר עם זה יום אחרי, לא ללכת עשרה קילומטר כל יום ולהניח שהגוף לא יתבלה. להבין שהאנתרופיה פועלת, גם עליי.

  3. עפ"י תורתה של לואיז היי, עכשיו כשהבנת מה שהשבר רצה לומר לך, ניטל ממנו הטעם והוא יכול להיסגר.

  4. יאללה יאללה – אתה אפילו לא בן שלושים וכבר שם רגל וחצי בקבר?
    נכון, החיים קצרים וצריך לא לקחת אותם כמובנים מאליהם וכל השיט הזה, אבל ראבק, הפכת את עצמך לגוויה מהלכת.

    אם קשה לך לנתר במדרגות אולי כדאי להשקיע בכושר גופני, ולא להשלים בגיל עוד-לא-שלושים עם היותך קשיש ומוגבל.

    נ.ב. – הקליפ עשה לי טוב על הבוקר – סקראבז הפכה להיות הסדרה האהובה עלי בעולם מהרגע שראיתי את הפרק הראשון

  5. שושי,
    אני לא מאמין בכל הניו-אייג' הזה. לשבר אין "תפקיד" או מודעות.

    אמיר,
    שמח שעשיתי טוב על הבוקר.

  6. כן, אבל אם השתמשת במילה "שוב" זה אומר שכבר הרגשת "אנושי" בעבר. כבר הרגשת לא "כל יכול" בעבר. אז זה לא צריך להיות חדש לך, אלא טבעי, לא?

  7. 30 isnt even half way, all the years you have been alive you can double and add some

    a little knowledge on health will be good for you to prevent future injuries. i can also pick up a waching machine. but i wont because i care deeply about my back. you may have strong muscles in your arms, but unless you have developed strong back muscles you will more likely cause damage, and like you have noticed (and most kids notice when they break something around the age of 7)
    your body needs respect.

    so walk a lot, run a bit (not too much) and work on those muscles, they will protect your bones.

    and be healthy, a bit part of being healthy is not worrying yourself. people have been cured from cancer with the aid of mental health, people can just as easily get sick this way

    neshika

  8. 30 walking 10 ks a day is actually very very good. sleeping is so important i cant begin to tell you. in brain development studies we have had an entire year on sleep (kinda, i wont get into detail) basically you are shortening your life significantly, for what? you JOB? what will your future children say about that? thanks?

    sorry, had to go jewish on your ass there.
    10ks walking is great!! dont stop! it creates a faster metabolism, burns fat and creates a stronger healthier heart as your heart is on a steady, higher than usual, but not exerting itself, mode.

    really really good for you!

  9. יאללה יאללה צוציק

    וברצינות, כן כולם מתים בסוף בינתיים, אז תהנה מכל רגע.

    — אריק

  10. כוווולה שלושים.. מי ראה מי שמע..

    אם ניקח דוגמה קצת קיצונית, ה"גרנג'י מסטרה" (המאסטר הגדול) של ביה"ס שלי בקפוארה בא לארץ לפני חצי שנה. הוא בן 70, והוא גם הרגיש קצת רע באותם ימים והיה עייף אחרי חודש רצוף של ביקורים בקבוצות כמו שלנו בעולם.
    ראיתי אותו נותן צ'פחות "ידידותיות" בגב לבחורים בני 20 מינוס שמתאמנים איתי – אשכרה יכולת לשמוע את המכה מהדהדת והם די התקפלו אחרי זה.

    די לשכנע את עצמך שאתה זקן. אולי חסר לך משהו בתזונה או שאתה לא בכושר או שחילופי העונות משפיעים, אבל הגיל דוקא??

Comments are closed.