Change Knesset | תשעים ימים של חסד

בחירות? בצורה אירונית זה מכה אותנו בתקופה מאוד לא נכונה. אם באמת יתקיימו בחירות עוד שלושה חודשים אנחנו עשויים למצוא את עצמנו במצב לא טוב בכלל.

באותו יום ששרון ואני מעלים עבור יואב לרמן אתר בחירות בכתובת Lerman2013.com אני תוהה אם אני צריך אתר בחירות לעצמי. יש משהו מיוחד בבחירות האלה, הן כל פעם טורפות את הקלפים ומתחילות הכל מחדש. "אחרי הבחירות" זה ה"אחרי החגים" החדש, ובמקרה שלנו דומה שהכל ישאר אותו דבר גם אז.

מצד שני, אם הבלוגוספרה מצליחה לעשות כזו עבודה נהדרת עם דב חנין, אז אי אפשר לדעת מה היא יכולה לעשות עם מפלגה לכנסת. הרי מדובר בקומץ פעילים ש'עושים באינטרנט כבשלהם'.

אני עוד מאמין שיש סיכוי שציפי לבני משחקת Chicken עם ש"ס שאדישה כיוון שהסקרים לא צופים לה שינוי מהותי בכח. אבל ש"ס יודעת שאחרי הבחירות המוניצפליות היא צפויה למצוא ליכוד חלש יותר, עם פחות ראשי ערים ופחות כסף.

ולמי שחושב אחרת, יש סיכוי לא רע ששמעון פרס, נשיא המדינה, יטיל מחר את הרכבת הממשלה על שאול מופז או דליה איציק, ששניהם יכולים לקרוץ לש"ס ולקבל את מה שהם רוצים. בסך הכל, אנחנו דיקטטורה חיננית.

17 thoughts on “Change Knesset | תשעים ימים של חסד

  1. טכנית הנשיא פרס יכול לתת לאחרים להרכיב מפלגה, הוא יכול לתת לדליה איציג או שאול מופז, אבל לפי הקולות שכל המפלגות מוציאות בעיתונות הלילה, כולם רוצים בחירות, אז לפרס אין ממש בחירה – שילכו לבחירות..

    לגבי העניין של המנדטים, אני באמת באמת לא יודע על מה הסוקר מבסס את נתוניו. לפחות לפי סקרים קודמים שכן פורסמו בעיתונות (של פוקס ואחרים שפרסמתי בבלוג שלי), קדימה אפילו לא מקבלת 2/3 מכמות המנדטים המצויינים במאמר הנ"ל. העבודה 15 מנדטים? ברק והעבודה יקחו את המספר הזה ב-2 ידיים וחיבוק! ליברמן 11 מנדטים? בהתחשב בכך שהמפלגה לא עשתה כלום.. מרצ 6? היתה לפני כמה חודשים כתבה על כך שכמות המתפקדים הפעם (לפני שהיו בחירות וג'ומס עלה) היתה *יותר נמוכה* מהתפקדויות קודמות, כך שגם פה, 6 זה יהיה פנטסטי למנהיגי מרצ.
    בקיצור – אישית אני ממליץ להמתין קצת. תעמולת הבחירות בד"כ מעלה מהאוב הרבה פאשלות שאנשים שכחו ושבגינם היו הפגנות ענק בכיכר רבין. לדעתי אלו מספרים שמנהיגי המפלגות ישמחו לקחת, אבל המציאות נראית אחרת.

  2. חץ,
    למעט ביבי אף אחד לא רוצה בחירות, אפילו לא סילבן שלום.

    הסקר הוא כנראה לא ממש נכון אלא יותר לכיוון guesstimation.

  3. טוב, אין ספק שהגימלאים ישחזרו את ההישג שלהם מהבחירות האחרונות. אין ספק בכלל.

  4. פחחח שינוי. לשינוי אין בכלל נציגים בכנסת הנוכחית (המפלגות הכי קטנות הן חד"ש ובל"ד – שלושה מנדטים כל אחת).

  5. אותי באמת מעניין מי יירש את המנדטים של הגימלאים, אם מחברים את מספר המצביעים של הירוקים, עלה ירוק, שינוי ורוב מצביעי הגימלאים, מקבלים הרבה מאוד מצביעים חילוניים (לפחות כך אני מניח) שלא הצביעו על פי הדעות המדיניות שלהם.

  6. הרגתם אותי עם התמונה של לרמן שבחרתם – הוא נראה כמו מתנחל מחברון!

    מעניין באמת מה פרס יעשה. פרס הרי לא באמת ישמח לתת לביבי את המושכות. אגב, האם ניתן להכריח אותו להטיל את הרכבת הממשלה לביבי?

  7. א. אל תמהר עם הקביעה לפיה הבלוגוספירה תרמה להצלחת הקמפיין של דב חנין. באחד עשרה בנובמבר אני אוריד את הכובע למי שיהיה צריך להוריד. (או שלא).

    ב. לגבי פליטי הגימלאים- אל דאגה, גם השנה אתה תמצא מפלגה עם מצע קונצנזואלי מהתחת שדורשת חיבוק גדול של אנשים שמיואשים מהמפלגות הגדולות. מפלגת הסטודנטים התפרנים, מפלגת ניצולי-השואה, מפלגת רוז פיזאם, מפלגת דיי לתאונות הדרכים או מפלגת די לעמלות הבנקים.

    ג. אני מציע שאנחנו נקים מפלגה רק בשביל להוכיח את התיאוריה שלי.

  8. כן, אחלה תמונה ציונית שמתם שם (מתי זה בדיוק צולם?).

    חוצמזה, שינוי לקחה 4,905 קולות כמדומני לאחר ספירת קולות החיילים.

    שוב בחירות, ושוב אין למי להצביע.

  9. לרמן,
    התמונה צולמה אצלך בדירה.

    רונה,
    מי לא הצביע בלב שלם לשינוי?

    אפי,
    תראה את הסקרים היום.

  10. יהונתן יקירי, ישמעו אוזנייך מה פיך מדבר ואני מצטט:
    "מצד שני, אם ("בועת" [תוספת שלי]) הבלוגוספרה מצליחה לעשות כזו עבודה נהדרת עם דב חנין,… הרי מדובר בקומץ פעילים ש'עושים באינטרנט כבשלהם'."

    ממש לגזור ולשמור…

  11. דב,
    ה"עושים באינטרנט כשלהם" זה בדיחה שמבוססת על ציטוט של אדם מסוים. ברור לכולנו שלאור הסקרים האחרונים האינטרנט משפיע ועוד איך.

Comments are closed.