החמאס מציל את צה"ל, לפחות בתקשורת.

0.
התדמית עוכרת ישראל שנוצרה לשמאלנים היא כנראה לא מקרית. כל היום הם עסוקים בלבקר את המדינה שלהם, עד שהם שוכחים לעיתים להזכיר כמה (גם) הצד השני טועה*. אז היום, המציאות החליטה פעמיים להצליף בנו ולהראות איך גם כשאנחנו עושים את הטעויות הגרועות ביותר מבחינת יחסי ציבור ומבחינת Hasbara, עדיין האויבים שלנו מצליחים להראות לעולם שאנחנו צודקים.

* והלן, ארוסתי היקרה והאהובה, תמיד מזכירה לי שאני כנראה עוכר ושונא ישראל כי אני לא אומר כמה החמאס נוראיים כשהם מחזיקים את גלעד שליט בשבי כאשר אני מרחם תושבי עזה, אז הפוסט הזה הוא כנראה הזדמנות לתקן את זה.

1.
דובר צה"ל, גורם בעל אמינות מפוקפקת, מדווח שחמאס סירב לאפשר את כניסת הסיוע ההומניטרי לעזה. אם הדבר אכן נכון (במיוחד כי במילטרנטון NRG-מעריב דווח ש"גורם בטחוני" מסר זאת), הרי שצה"ל עשה לעצמו את החיים הקשים האלו לשווא. דמיינו את המצב הבא, שהיה יכול להתרחש (וזאת תוך הנחה שצה"ל, הפעם, דובר אמת): ספינות המשט מגיעות לעזה, מנסות לפרוק את הציוד ההומניטרי, והחאמס אינו מוכן לאפשר זאת; הנצחון התקשורתי של ישראל היה גדול עשרות מונים ממצגות המציגות את השווקים בעזה כאשר כלי התקשורת הבינלאומיים היו צריכים לדווח על כך ששיירת הסיוע ההומניטרי נדחתה (אגב, לישראל יש אינטרס ראשון במעלה שהמצב החברתי-כלכלי בעזה יהיה טוב. מצב כלכלי טוב יפגע רק בחמאס, שמונע מעוני ושנאה). אז עולה השאלה כיצד לצה"ל לא היה מודיעין כזה, וכיצד לא היה לו מודיעין על הספינה? האם זה כשל מודיעיני מדרגה ראשונה?

2.
אבל אם כבר דנים בבעיה הפוליטית, אז חנין זועבי כנראה הצליחה לגרום לימין לפגוע לעצמו בתדמית יותר מכל, אחרי עימות כוחני שגבל באלימות שהופעלה על ידי הימין נגד זועבי, ואחרי שחברת הכנסת אנסטסיה מיכאלי קראה להוועץ בפוטין כדי לדעת איך לטפל בבוגדים כמו זועבי. קריאתו של יוחנן פלסנר לזועבי כי "אני מאחל לך שתלכי לעזה לפחות לשבוע ונראה אותך שם מדברת על זכויות נשים, על זכויות אדם, על זכויות אזרח. שבוע אחד בעזה – ונראה מה קורה לך. רווקה, בת 38, נראה איך מתייחסים אליה שם" היא גם קריאה שראויה לגינוי (אגב, זועבי בת 41 ושבוע, רווקה ולא אוהבת בלונדינים, אם אתם בקטע). ההשפלה, ההטפלות לזהותה הנשית של זועבי, השימוש בנארטיב של בגידה, כל זה מראה שיש בימין פחד לא רק מזועבי אלא גם מהיכולת שלה להשפיע. הימין, כרגיל, עושה הכל כדי לחזק את חברי הכנסת הערבים, במקום לדאוג למדינה שהוא כל כך אוהב.

עוד יותר מדהים שהביקורת המצטיירת בתקשורת נגד זועבי באה מידי נשים: מירי רגב ואנסטסיה מיכאלי. איך אחרי זעם כזה, תוכלנה חברות הכנסת לשתף פעולה במאבק נגד הגברים, או שקודם כל לאומנות ואז מגדר?

16 thoughts on “החמאס מציל את צה"ל, לפחות בתקשורת.

  1. החמאס אמנם עושה טובה לישראל בהתנהגות הנוכחית שלו, אבל אני חושב שאתה טועה בהערכתך אותם – החמאס לא היה מונע כניסת המוצרים אם המשט היה מגיע לחופי עזה (אחרי הכל, כמה טונות של ציוד זה לא מה שיציל את עזה). הם מסרבים לקבל את הציוד בדיוק מאותה הסיבה שישראל רוצה להעביר אותו – זה משפר (ממש במקצת) את התדמית של ישראל שיכולה להגיד "הנה, רואים? אם היו מעבירים את זה דרכנו, הכל היה מגיע לפלסטינים. לא היה שום טעם למשט הזה."
    אז החמאס נתלה בתירוצים (שחרור העצירים, העברת כל הציוד בנאגלה אחת) כדי שישראל לא תוכל להגיד את זה.

  2. בלמהנט אמרו שחמאס מסרב לקבל את הציוד ההומניטארי רק עד שישוחררו כל עצורי התקרית, אז סעיף 1 שלך לא כל כך רלוונטי.

  3. שלוש וחצי פסקאות, אפס מידע (חוץ מזה שאתה מאורס להלן, מזל טוב), התממות שקשה לי להאמין שאתה מאמין בה ורידוד של נשים לכדי קבוצה אחידה.

    אתה באמת חושב שחמאס לא היה מקבל את הציוד אם היה מורד מהספינות?

    אתה באמת חושב שלאישה אסור להתנגד פוליטית / לכעוס עד כדי אמוק על אישה אחרת ללא קשר לדעותיה כי ה"מאבק" בגברים קודם לכל?

    אבל יכול גם להיות שזה אני שמפספס את כל החוכמה בפוסט הזה, כי גם לא הבנתי מה הן שתי הטעויות של הצד השני. חמאס מסרב לקבל את הסיוע. מה השניה?

  4. אפשר הסבר קצר למאותגרים קליטתית שקראו את הפוסט שוב ועדיין לא קלטו את הציניות?

    לי זה דווקא נשמע כמו פוסט מדיני טיפוסי אצלך.

  5. קראתי, אבל לא הבנתי כיצד ההקדמה הזו משפיעה על המהות של שאר הפוסט…

    אני קיבלתי את התחושה שהתכוונת לכל מה שרשמת בסעיפים 1 ו 2…

  6. אוי כמה אני אוהב את הכתיבה שלך. לא מסכים עם הרבה דברים, אך הדבריםמ הביקורתיים בד"כ תמיד מעוררי מחשבה המחשבה וזה שווה הכל.
    תמשיך כך ודש לארוסתך האהובה.
    עודד שחוגג היום יום נישואין .

  7. איכס איכס איכס בריבוע על יוחנן פלסנר ואופן הדיבור הגס, הבהמי והמכוער שלו. בן אדם שסיים הרווארד ומדבר בכנסת כמו במגרש כדורגל. כשהמאבטחים באו להגן עליה הוא גם הוסיף "אל תדאגי, אף גבר לא ייגע בך". פלסנר, אתה יצור דוחה מאין כמוהו.

    כתבתי לח"כ זועבי מכתב תמיכה במייל על הקטע הזה. מקווה שאיזה ארגון נשים יקים קול צעקה. 

  8. רגשות-מחושבים כתבו כמעט במדויק את תגובתי. ואולי גם אני לא הבנתי – המקצוע שלי מלמד אותי שבאמת הלקוח צודק ואם מספר קוראים לא הבינו האשם אינו בהם.

    1. הכנסת הסחורה (אוכל, מזון ונשר קר) לעזה הייתה נתפסת כניצחון גדול על ישראל אז כנראה שהמכולות היו נכנסות לעזה והחמס יכל להשאיר אותן סגורות / למכור בשוק השחור רו כל דבר אחר שעושה שליט עריץ.

    2. פגיעת הימין בעצמו מול מי? הימין עומד לבחירות מול מצביעיו (רוב העם על פי הבחירות האחרונות) והציבור לא אוהב את המשט + תומך בצה"ל + רוצה שחנין תעוף לו מהעין. לכן הח"כ הללו רק הרוויחו מזה. מעניין לציין את חברי האיחוד הלאומי שהיו שקטים בעת שהמלאכה נעשית בידי אחרים.

  9. יצחק,
    אומר זאת שוב, והפעם בלי לקרוא בין השורות: אני לא מאמין לצה"ל שהחמאס לא איפשר את כניסת המוצרים בצורה מוחלטת, במיוחד עקב ההבדלים בין גרסאת מעריב לגרסאת הדובר הרשמי, שלא פורסמה בעברית.

  10. טוב, אך זה לא קשור לימין.

    [הגהה על תגובתי שלעיל: נשר קר => נשק קר]

  11. "אני לא מאמין לצה"ל שהחמאס לא איפשר את כניסת המוצרים בצורה מוחלטת"
    אני רוצה להתייחס לזה [כי מדובר בגישה בסיסית של השמאל לגבי השלטון – חוסר אמון].
    גם אני מסכים שבצה"ל/משטרה/ממשלה יושבים אנשים שלא היינו רוצים לצרף למעגל החברים שלנו ושלא נחשבים ממש אמינים. אבל
    לגישה הזו 2 בעיות :
    1. מה קורה אם ההצהרות של צה"ל אכן נכונות ? אז יוצא כי אנחנו הטלנו ספק בדבר אמיתי ולמעשה הצטרפנו/תמכנו בארגון שכן מנע את כניסת המוצרים.
    2. הגישה הזו של "צה"ל לא אמין ושקרן" היא גישה בסיסית של כל שונאי ישראל. אפילו בתמונות הכי קשות שאין עליהן עוררין ישר קופצות מחשבות שבעצם מדובר בתרגיל "יהודי" ששלח לשם את החיילים כדי שיראו אותם חוטפים מכות ואז יהיה אהדה ציבורית וכו' [כך נאמר במפורש בתחנת רדיו בארה"ב ואפילו לי התגנבה המחשבה הזו שראיתי את הצילומים]. יוצא למעשה שמה שלא נעשה, וזה בכלל לא משנה מה הסיטואציה, תמיד אנחנו הרעים. זוהי תוצאה מעוותת של המציאות.

    לסיכום, גם אני מסכים שאמון בממשל הוא דבר בעייתי, אבל החוסר אמון המושרש בו מוליד תוצאה בעייתית.

    ומזל"ט מזל"ט לרגל הנישואין : )

  12. "יוחנן פלסנר לזועבי כי "אני מאחל לך שתלכי לעזה לפחות לשבוע ונראה אותך שם מדברת על זכויות נשים, על זכויות אדם, על זכויות אזרח. שבוע אחד בעזה – ונראה מה קורה לך. רווקה, בת 38, נראה איך מתייחסים אליה שם" הי"

    הבחירה שלך להתייחס אך ורק לנושא ה"רווקה בת 38", וההתעלמות מהשאר, מחזקים את דברי זוגתך כפי שהבאת בראשית הפוסט, לא?

    וגם, לא ידעתי שהנשים מנהלות מאבק נגד גברים. חשבתי שהן בעניין זכויות לנשים?

Comments are closed.