נתניהו לא ראוי לאמון הציבור

אפילו זה שבחרתי בו
לא נראה מודאג מזה שאין לי בכלל על מי לסמוך
בטח לא עליו אבל כאן רק מתחיל הברוך
כי כל הנבחרים ייאוש אחד ארוך
חבריו לכסא לא יותר טובים ממנו
שיבוט של אופורטוניסטים שרגש אצלהם איננו
קרח במקום לב
צבע גועש במקום דם
שכחו מהו כאב (הדג נחש, חליפות)

לבנימין נתניהו אין חמלה; ראש ממשלה שאנשי חצרו מאמינים כי בישראל של שנת 2009 אנשים מעוניינים לאשפז קרובי משפחה בבית חולים ועל כן יש להטיל "קנס" של 50 ש"ח ליום אשפוז, מאמינים כי אנשים רוצים להיות מובטלים ועל כן אין לסייע למי שאינו מצליח למצוא עבודה, שהכרה בהוצאות למטפלות היא פתח לרמאויות, שנכי צה"ל מסווגים לפי מי שנפצע בקרבי ומי שנפצע בתאונות דרכים היא תפיסה של חוסר אמון באזרח.

בנימין נתניהו, יובל שטייניץ ועומר מואב משדרים מסר אחד יחיד: המדינה (שלהם) אינה יכולה לסמוך על אזרחיה שלא ירמו אותה, שלא יתחלו או יעסיקו את חמתם בתור מטפלת בילדים, שלא יפצעו את עצמם בתאונת דרכים בצבא ושלא יהפכו למובטלים כרונית.

אולי כאן המקום להזכיר לנבחרי הציבור שהם עובדים עבורי, ואזרח במדינת ישראל אינו אמור להיות חשוד אלא אם הוכח אחרת, אלא אמור לקבל את כל זכויותיו האזרחיות. עד אז, ככל הנראה צריך לשקול הפיכה צבאית.

[פורסם במקור בעבודה שחורה]

12 thoughts on “נתניהו לא ראוי לאמון הציבור

  1. סליחה, אבל זה פוסט פתטי.

    ראש ממשלמה בוחרים בשביל שינהל מדיניות ולא בשביל שיחמול עלינו כמו אמא שלנו.
    אתה יכול לא להסכים על מדיניות מסוימת, אבל מאחר שאתה ממילא מתנגד לנתניהו בגלל שהוא נתניהו, אני בטוח שהיית מצליח למצוא דברים שאתה לא אוהב בכל מקרה. מילא אם היו לך טיעונים לגופם של הקישורים שהבאת אבל מאחר שאין לך טיעונים לסתירת השיקולים שהובאו אז קשה להתיחס לפוסט הזה ברצינות.

  2. מרק,

    תודה על התגובה העניינית.

    ראש ממשלה שמנהל מהלכים שמראים שאינו מאמין לציבור וחושב שכל הפעולות נעשות כדי לתחמן את המממשלה אינו ראוי לאמון בעצמו.

    אין לי טענות לסתור את הדברים שמובאים כיוון שאין דרך לסתור את האידיאולוגיה מאחוריהם. אני יכול להביא לך אינספור דוגמאות למובטלים כרוניים (וגם לרמאים) אבל אני מוחה על התפישה.

  3. מסכים.

    לא שאני מנסה לסנגר על נתניהו, אבל אני באמת נוטה להאמין שזו תפיסה שחילחלה למעלה, ולא מדיניות שמחלחלת מטה.

  4. הבנתי. אז משרד הביטחון צריך לתקצב את מי שנפצע בתאונת דרכים בסכום שהוא יותר מפי ארבע משביטוח לאומי היה מפצה אזרח ערבי שלא שירת. אבל בעיניך זה בסדר שרק בגלל שמישהו לובש מדים מגיע לו תקציב מרובע?
    למה שהכסף הזה לא יילך למשרד הבריאות הקורס במקום למפלצת הענקית שהיא משרד השיקום של מערכת הביטחון.

    ובמדינה שבה יש כבר שלושה דורות לפחות של אנשים שחיים רק מקצבאות ועבודה בשחור אולי יש טעם לנסות לחסוך מעט בכספי המיסים שלנו ולהפסיק לזרות את הכסף לאלה שמרביעים מצביעי ש"ס במאות ובאלפים למטרות רווח פוליטי. אולי מי שחושד שאנשים מנסים לרמות אותו,במדינה בה הרמאות ברורה וגלוייה לכל במשך שנים, אולי הוא לא אטום לב אלא ריאלי..

    בניגוד לאנשים מסויימים שהם בעד להגדיל את הקצבאות,לפרוץ את מסגרת התקציב, ולשקוע בחובות עד הצוואר כי זה כל כך עצוב שיש פליטים וחלשים אמהות חד הוריות וילדים חולים,בלי להבין שמישהו צריך לשלם על כל זה. שאם תתגמל אנשים על אי עבודה אז הם לא יעבדו. אם תתגמל אנשים על לידת ילדים אז הם יביאו המון ילדים. ואז כשתרצה תקציב לניצולי שואה,לבריאות או לתשתיות לא ממש יישאר לך מאיפה לקחת. בריטניה מגלה את זה עכשיו. נראה מתי זה יתחיל לחלחל גם אצלנו.

  5. ובהמשך לר"ש, מעלה את חמתי כשאני שומע (או קורא) אנשים אינטליגנטים של יודעים שאומרים "חמותי" ולא "חמתי" (והכי גרוע זה "חמה" במקום "חמות").

    גם לי חסרים פה נימוקים בפוסט, כלומר, מה למשל הסיבה שהוצאות מטפלת ייחשבו? בפרט שבפועל יוצא שזה לא יעזור במיוחד למי שבאמת צריכות את זה, עד כמה שקראתי.

  6. בכיף,

    ועדיין, השאלה היא מתי תכיר בכך שנתניהו מבצע את המדיניות שהוא נבחר לבצע, גם אם אינה חומלת על אנשים. נתניהו בסך הכל מבצע את המדיניות שהבוחרים שלו רוצים שיבצע. לא הגיע הזמן שהשמאל יודה בכך שתושבי ישראל לא מעונינם בממשלה חומלת?
    לכן הקטע של "נתניהו לא ראוי לאמון הציבור" נורא מוזר לי, בסופו של דבר הוא לא רץ על מצע סוציאליסטי ואחרי הבחירות הפריט את המדינה, אז איפה יש פה בגידה באמון?

  7. משה,
    משרד הבטחון צריך לתקצב נכים שנפגעו בשירות המדינה בדיוק באותה צורה שביטוח לאומי צריך. אני אומר שאם כבר, צריך לדאוג שכולם יקבלו כמו נכי צה"ל, ולא לתת העדפה לקרביים.

    מרק,
    ואם נתניהו היה נבחר לבצע טיהור אתני, זה עדיין בסדר? העובדה שתושבי ישראל לא מעוניינים בחמלה לא אומר שזו לא תכונה אנושית ושאסור לי לקטר על זה. נתניהו לא רץ על מצע סוציאליסטי והוא לא רץ למען הציבור : אבל נתניהו כן חייב להוכיח שהציבור מרמה (ולא רק הוא מרמה) לפני שהוא לוקח מהציבור כספים.

  8. מרק שי ומשה,

    שטויות! כמה עולה להחזיק חיילים כדי להגן על מאחז בלתי חוקי? כמה עולה הנשק שלהם, התחמושת שלהם, והטנק שלהם? כמה עולה החיפוי שלהם? הכנת התוכניות לחיפוי שלהם? כמה עולה לחבר את המאחז לתשתיות? כמה עולה לנו מפעל ההתנחלויות כשעוד מוסיפים על ההוצאות הישירות גם את העקיפות: כמו הרוגים בשוגג (ולעיתים בכוונה), בג"צים, משלחות לאו"ם וההסברה בחו"ל? כמה עולה מרוץ ההתחמשות?

    צה"ל משלם פי ארבע (מאיפה הנתון הזה?) על תאונות דרכים מכל מיני סיבות אבל בין הסיבות המרכזיות:
    1. העדר המשכורת, שבגללו חייל לא יכול לחסוך ליום גשום.
    2. אילוצים שנובעים מהעדר המשכורת כמו אי אחזקה של מכונית פרטית והסתמכות על חברים וטרמפים.
    3. חיילים חשופים יותר לתאונות דרכים לא רק בגלל שהם צעירים חסרי אחריות אלא בשל גורמים שקשה לכמת אותם וביניהם: יציאות לא סדירות הביתה שמחייבות סידורים ביום חופשי נתון גם בזמן עייפות. חלק גדול מהחיילים לא יכול לצאת לבלות באמצע השבוע ודווקא סופי השבוע הם הימים הכי לא בטוחים על הכביש.

    באמת חבל שאין לנו כסף למובטלים.

  9. though i tend not to agree with your political views i absolutely support this post,I think a PM is much more than an accountant or an economist, he's a leader and should be trustworthy something BB is not

  10. רונה,
    אני מבין שאת מאוד נגד מפעל ההתיישבות בשטחים, אבל אולי כדאי להבהיר משהו קטן: אם מחר בתיאוריה אקים ישוב בלתי חוקי, לא אקבל ולו חייל אחד לשמור על המאחז הבלתי חוקי, כך שהעלות היא 0. לא נשק, לא תחמושת, ו-טנק? מתי ראית לאחרונה טנקים כחלק מאבטחת ישובים? אם יש שם טנקים, זה רק במסגרת תרגילים או פריסות שונות שהשתיקה יפה להן.
    יהונתן: אני קצת מתפלא על הפוסט. הרי הריטואל הזה חוזר כל שנה בדיוק אותו דבר: משרד האוצר מאיים לקצץ ולמסות את כל העולם ואחותו (ההמצאה האחרונה: מס עשירים, משהו שיקח לרו"ח טוב בערך 10 דקות לעקוף), השרים מתחילים לצעוק, השותפות מתחילות לעשות שריר, ועדת הכספים אומרת למשרד האוצר "קפצו לנו", ורוב מוחלט של הגזרות נעלמות חיש קל. שבוע שעבר דיברו על הבריאות והחינוך, זה נעלם, אתמול על הבטחון, היום גם זה יעלם. אז על מה בדיוק להעיף את נתניהו?

Comments are closed.