למען הציונות: ישראל צריכה להתנגד לדמוקרטיה בתוניסיה.

ההפיכה בתוניסיה, יותר מכל, היא סכנה למדינת ישראל. בימים האחרונים, לאחר שנשיא תוניסיה ששולט ביד רמה במדינה נמלט למפלט רחוק לאחר מהומות ברחוב שנגרמו בעקבות דרישת הציבור לדמוקרטיה ופתרון לבעיית הרעב והאבטלה מצטייר יותר ויותר כי תוניסיה עומדת להיות דמוקרטיה, המבוססת על שלטון העם ומכבדת זכויות אזרח. ההפיכה התרחשה בסמיכות להדלפה באתר Wikileaks על כך שעשויות לקום מהומות לאור אי שביעות רצון העם מהשחיתות, הרעב והעדר חירויות אזרחיות, עד כדי כך שאנדרו סאליבן קורא להפיכה "הפיכת ויקיליקס".

אם כן, מדוע סכנה מצטיירת למדינת ישראל? הרי תיאורמת השלום הדמוקרטי גורסת כי ברגע זה איבדנו אויבת אחת, ומרגע שתוניסיה תהיה דמוקרטיה, הרי שישראל תוכל לנהל עמה קשרי סחר, תיירות, פיתוח סביבתי ועוד.

הסכנה, כמובן, היא למדיניות הHasbara הישראלית. מרגע שתוניסיה תהפוך לדמוקרטיה, ישראל לא תוכל לטעון עוד שהיא הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ולהצדיק בכך אחזקת נשק גרעיני, סתימת פיות לפעילים פוליטיים, פגיעה בזכויות אסירים לכבוד ועוד שאר פנינים. בכל פעם שישראל פוגעת בזכויות אדם, בחירות הביטוי, בזרים או במאבקים לגיטימיים, היא טורחת לומר שבשם הדמוקרטיה העולמית יש להצדיק את מעשיה.

כעת, קיומה של תוניסיה כמדינה מוסלמית ודמוקרטית יפגע לא פחות בתדמיתה של ישראל מאשר ירי בלתי מובחן על אזרחים; תוניסיה מוסלמית ודמוקרטית תראה לעולם כי יש נאורים משלטונות האיוולט בישראל וכי אם אומות העולם מחפשות פרטנר דמוקרטי, אולי כדאי להן ללכת לשכנות אחרות.

לכן, ישראל צריכה, מבעוד מועד, לתמוך בהשבת הרודנות לתוניסיה, למען ההסברה הציונית.

[פורסם במקור ב'עבודה שחורה']

13 thoughts on “למען הציונות: ישראל צריכה להתנגד לדמוקרטיה בתוניסיה.

  1. היי היי, לאט, תוניסיה עדיין רחוקה מדמוקרטיה. זו רק אפשרות אחת, והפחות סבירה. כולנו זוכרים שבלי מסורת דמוקרטית זה לא עובד.

  2. יהונתן,

    Just say no to drugs.

    ועכשיו ברצינות.
    1) איזו דמוקרטיה אתה חושב שתיהיה שם ? בסיגנון הרפופליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה או בסגנון של פוטין-לנד ?
    2) אם אתה רואה את תוניסיה כחלק מהמזרח התיכון אז אתה בבעיות רציניות מאוד.
    א) כיצד קומוניסט גאה שכמוך משתמש במונחים אימפריאליסטים אמריקאים רדודים וגזענים הרואים את כל המוסלמים ו/או הערבים כקבוצה אחת. :)
    ב) אם תפתח מפה תראה שתוניסיה נמצא דרומית לאירופה ולכן היא לא מזרחית לאירופה. ובכלל, המונח "מזרח תיכון" הוא מונח אימפריאליסטי ארופאי שבא לתאר את המיקום הגאוגרפי של מקומות ביחס למרכז העולם ( אירופה ). אני חושב שזאת בושה שאנטי אימפריאליסט כמוך ישתמש בביטוי נלוז כזה. :)
    3) אם אתה חושב שישראל כל כך גרוע אז תעזוב. נראה תוך כמה זמן תבין שפה הרבה יותר טוב מכל המקומות ה"כאילו נאורים".

  3. אלעד,
    אני מבין שחוש ההומור שלי לא חד דיו.

    אני לא חושב שתהיה שם דמוקרטיה מלאה, ואני כן חושב שאם כן תקום שם דמוקרטיה, זה יהרוס חלק מהנארטיב של "הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון".

  4. תוניסיה איננה במזרח התיכון.
    המזרח התיכון מכיל את המדינות בחצי האי ערב, מצרים, ישראל, פתחלנד, חמאסתן, סוריה, לבנון ועירק. מה שמגדיר אותן כמדינות במזרח התיכון זה לא רק הקירבה הגאוגראפית זה גם היסטוריה משותפת.
    זה שבמדינה יש ערבים או מוסלמים זה לא אומר שצריך לדחוף אותה למזרח התיכון.
    תוניסיה היא מדינה צפון אפריקאית הן מבחינה גאוגראפית והן מבחינה היסטורית ותרבותית.

  5. לפי השיטה שלך, גם מצרים לא אמורה להיות כזו. אני לא חושב שאם מצרים, לוב וכדומה נכללים, אין סיבה שגם תוניסיה לא תהיה.

  6. קצת לפני שאתה מתלהב…
    רוב הסיכויים שיהיה שם דיקטטורה חדשה כי המוסלמים שאתה כל כך אוהב, לא כל כך ידועים בנאורות דמוקרטית.

  7. יהונתן, תקרא את התגובה הקודמת שלי. תתחיל מהמילה התשיעית בשורה השניה.

  8. נדמה לי שעיראק תקדים את טוניסיה. היא כבר בדרך.

  9. להזכירכם,
    חמאס (בבחירות הראשונות) נבחר באופן דמוקרטי. הם אפילו לא ציפו להיבחר.

  10. בכל ה-hasbarot היות ישראל "הדמוקרטיה היחידה ב____" אינו משמש צידוק למשהו אלא רק תזכורת למי שהhasbara מופנית אליו שאנחנו, להבדיל משאר שכננו, שייכים לקבוצה שכוללת אותו.

    גם הארסנל הגרעיני שיש או אין לישראל מהווה איום יותר על מי שאותה hasbara מופנית אליו מאשר על הדיקטוטורים השכנים שלא ממש יזיז להם אם ישראל תדלל קצת את אוכלוסיתם. הם עושים את זה גם בעצמם מידי פעם באמצעים יותר או פחות קונבנציונליים, וכל שימוש ב"נשק להשמדה המונית" על אחת הערים שלהם ישמיד יותר מתנגדי משטר מאשר תומכי משטר.

  11. תורכיה לא במזה"ת? או שהיא לא דמוקרטיה? ומה לגבי לבנון? אין שם דיקטטור, ויש להם בחירות.. לא? אפילו ברש"פ היה בחירות, סוג-של.

    בכל מקרה, חובת ההוכחה עליהם. קודם שיהיו דמוקרטיה ליברלית, אחרי זה נראה.

Comments are closed.