צנזורה פועלת גם עליי

אז אתה מעלה פוסט בעבודה שחורה בו אתה מבקר את המדיניות של חברת הכנסת אסתרינה טרטמן, שראויה לביקורת בגין הצעת החוק החדשה שלה שמבקשת לנתק לשוכרי דירות את המים והחשמל אם אלו מסרבים להתפנות. לא עוברות שעתיים ואתה מקבל טלפון מהדובר שלה, ולא על הפוסט והתוכן של הביקורת הלגיטימית, כמו שהיית אמור לקבל, אלא דווקא בגלל המשפט הראשון שכתבת, שנותן לינקים לשתי כתבות ומצטט אנשים אחרים. לטענתו, הכתוב בכתבות האלו אינו נכון.

אתה מתלבט אם בא לך לעשות את מה שיוסי גורביץ עשה ופשוט להגיד לו ללכת לתבוע אותך, כמו שהיית עושה אם היה מדובר בכל יום אחר בשבוע; ואז אתה מבין בעצמך, צנזורה היא כלי של חזקים, ואתה עדיין לא חזק מספיק. המשפט שטרטמן מעוניינת לצנזר לא עושה לה טוב, וכמו שדי ברור, יש אנשים עם אג'נדה של השתקה. הבעיה מתחילה כשהביטוי (האמיתי) שלך, שמבוסס על עיתונות ופרסומים במקומות אחרים, אינו חשוב מספיק כדי להגן עליו.

בצער רב הודעתי ל'עבודה שחורה' להוריד את ההסגר בפסקא הראשונה של הפוסט שלי. בצער רב כי אין לי כח למלחמה המיותרת הזו, בטרטמן וחבריה המצנזרים נלחם בדרך שלהם. אני מקווה שיש אנשים שקוראים את הבלוג הזה לא דרך RSS ומדי פעם גוללים לתחתית הבלוג, יש בתחתית מסר מאוד חשוב שאפשר לקרוא אם מתעמקים ואיתי אשר הכניס בפוסט המדובר את השינויים שבדיוק מדגימים אותו.

22 thoughts on “צנזורה פועלת גם עליי

  1. ההתעמקות גרמה לקריסת מערכות. אני מקווה שיבוא האור – ולא נלך לתקופה חשוכה וכואבת.

  2. ברקו,
    ברור שנכנעתי. נכנעתי כי אין לי את הזמן ואת הכח להתווכח איתה על משפט אחד מיותר. נכנעתי כי עדיף לי להשחית את הזמן שלי בלדאוג שאנשים כמו טרטמן לא יהיו בכנסת ולא יפריעו לנו לחיות. השאלה אם מחזירים לה בדרכה שלה או בדרך אחרת?

    נמרוד,
    זו הסיבה המדויקת לחוק הטוקבקים שאהוד כל כך על חבריה של טרטמן:

    ח"כ אסתרינה טרטמן, חברתו לסיעה ח"כ חסון ואחד היעדים החביבים על טוקבקיסטים, מתכוונת להצביע בעד ההצעה. לדעתה, חקיקה כזו אמורה היתה להתקבל כבר ביום שבו עלה לרשת הטוקבק הראשון. "אני מברכת על העידן שנכנסנו לתוכו, שמעניק לציבור יכולת אדירה להשמיע את דעתו ואמירותיו", אומרת טרטמן. ()

  3. אני מבין אותך, אבל בכל זאת, אבל מבין, אבל עדיין, בכל זאת… וכן הלאה…
    החלק העצוב זה שאני מבין.

  4. באמת? כשאתה מפנה לאתר שיש בו מידע שגוי, אתה אחראי על הדיבה באתר הנ"ל? זה לא נשמע נכון…

  5. רונה,
    ממש לא. אני בטוח שלא הייתי אחראי, פשוט הוא צעק לי באוזן ולא היה לי כח לשמוע אותו אז העדפתי להוריד את המשפט [שהיה בסך הכל הסגר בתוך משפט] מאשר להתווכח איתו בכלל בטלפון ושהוא יתקשר אליי.

    וכמו שאמרתי, יש דברים שכדאי לאכול חמים (גאווה) ויש דברים שכדאי לאכול קרים.

  6. אל תדין את חברך וכו', אבל לא יכולת פשוט להתעלם? מה הם כבר יכלו לעשות (באמת)? עצוב לי נורא שגם איימו עליך וגם קיבלו את מה שרצו.

  7. הלמו,
    תזהר עם הלקרוא לי שפן, אני לוקח את זה בחיבה, אבל יש חברי כנסת מסוימים שלא נזכיר את שמם שהיו ישר מאיימים בתביעה.

    אבי,
    יכלתי להתעלם, אבל אז הייתי חושף את אתר 'עבודה שחורה' לבריונות של טרטמן. העדפתי לעשות את הדבר הנכון ולהחזיר בשבוע הבא עם פוסט מפורט ומסובך טיפה יותר.

  8. יהונתן, פייר, אתה לא בסדר. איך אתה מעז להביע ביקורת על חברת כנסת שהיא בעלת תואר שני בכלכלה, דוקטורט במדעי הרוח ופרופסורה בפיזיקה גרעינית, וגם מומחית בעלת שם עולמי לתורת הקוונטים? חצוף שכמותך.

    (כן, זו ציניות. לא לכעוס)

    (או כן לכעוס אם אתה חייב, אבל לא לתבוע)

  9. עוד נקודה –
    יש מידה של פולשנות מטרידה בבחירה לא להתמודד עם הפוסט באמצעות תגובה כתובה, אלא באמצעות שיחת טלפון.

  10. ובאותו הקשר של mekron:
    אני לא עו"ד ולא בן עו"ד (דווקא אח של אחד אבל זה לא רלבנטי…). אבל ממה שידוע לי, נראה לי שהיה ממש בסיסי לומר לו "אני לא יודע מי אתה טוען שאתה, אם יש לך דרישות אנא שלח לי מכתב חתום ומזוהה עם כתובת חזרה".

    איומים בטלפון הם דבר נחמד אבל קשה להוכחה.

    יותר חשוב מכך, טיפוסים נאלחים כאלה אוהבים לאיים אבל לא אוהבים לעמוד מאחורי דבריהם. "אחריותיות" היא תרגום מסורבל ל-Accountability אבל זה בדיוק מה שנדרש כאן. אחד מן השניים – או שהוא ישלח מכתב (ובמקרה כזה אתה בדיוק באותו מצב כמו קודם) או שהוא יפחד שתפרסם גם את המכתב הזה.

    למה באמת לא נקטת בשיטה בסיסית זו?

  11. אסף,
    רק דבר אחד מנע ממני בכלל לנתק לו בפנים: העובדה שידעתי שמה שהוא רוצה שאני אמחק הוא שולי לחלוטין לשאר הפוסט שמציג את פניה האמיתיות של טרטמן כמי שאינה מעוניינת בטובת האזרחים.

Comments are closed.