שני שליש מהציבור מאמינים שהמאגר הביומטרי ידלוף.

67% מאמינים כי המאגר הביומטרי ידלוף לאינטרנט או לגורמים כמו חברות מסחריות, חוקרים פרטיים, ארגוני פשע וארגוני טרור, כך עולה מסקר שערך מכון "מאגר מוחות" עבור מטה המאבק במאגר הביומטרי.

בסקר, שנערך על ידי מאגר מוחות – מכון מחקר ויעוץ בינתחומי בע"מ בניהולם של פרופ' יצחק כ"ץ, פרופ' ברוך מבורך וד"ר אמיר הורקין, עולה 67% מבין בעלי הדיעה ו56% מכלל הנשאלים מאמינים כי המאגר הביומטרי ידלוף לרשת ויועבר לגורמים בלתי מורשים. [דוח מאגר מוחות, זהירות קובץ PDF]
הסקר, שנערך בשיטה של סקר טלפוני באמצעות ראיון מובנה בתאריכים 25-26.10.2009 בקרב מדגם הסתברותי ואקראי של 514 משיבים המהווה מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל  (גילאי 18 ויותר), עם טעות דגימה של 4.5% מצא כי 34% מכלל הציבור מתנגדים למאגר ביומטרי ו46% תומכים במאגר, כאשר 20% חסרי דעה בעניין.
"הממצאים החריפים העולים מן הסקר משקפים מגמה הולכת של חשש בציבור מפני שימוש לא נאות שבוצע ויבוצע על ידי המדינה ועל ידי גורמים עוינים", אומר עו"ד יהונתן קלינגר, מהפעילים במאבק, "הזילות שהמדינה מציגה בעת שהיא מטפלת במידע הרגיש ביותר של אזרחיה לאחרונה עומד רק להתגבר, ואנו קוראים לראש הממשלה להתעשת ולעצור את החקיקה לפני שגם טביעות האצבע שלו יהיו בידי כל ילד שגולש באינטרנט וכל חוקר פרטי שמעוניין לבדוק האם בעל בוגד באשתו".

חוק המאגר הביומטרי, שמקודם על ידי ממשלת ישראל בהנהגת בנימין נתניהו וח"כ מאיר שטרית ממפלגת קדימה, קורא להקמת מאגר מרכזי של טביעות אצבע וצילומי פנים של כלל תושבי ישראל, תוך שלמאגר תהיה גישה לרשויות אכיפת החוק ולפקידי משרד הפנים. מבקרי ההצעה הזהירו לא אחת מהקלות בה מדינת ישראל מקדמת חקיקה הנוגעת להפקרת פרטיות, והסקר האחרון שנערך מראה שאפילו הציבור מודע לסכנות. החוק הונח על שולחן הכנסת וככל הנראה יעלה להצבעה בימים הקרובים.

לאחרונה נערך סקר על ידי הרשות הלאומית למשפט וטכנולוגיה שקבע כי 70% מהציבור אינו סומך על ההגנה על מידע פרטי; מעבר לכך, מידע הנוגע לרשומות רפואיות הופקר ברחוב ומידע הנוגע לנכי צה"ל הועבר לחברות מסחריות לצרכיהן.

3 thoughts on “שני שליש מהציבור מאמינים שהמאגר הביומטרי ידלוף.

  1. חבר'ה, לא צריך לפחד להודות בזה – אנחנו לא רק מפחדים שהמאגר ידלוף לחברות מסחריות או לגורמי טרור – אנחנו מפחדים, מאוד, גם מהממשלה שלנו.

    פעם אחר פעם, כמו עם הצעות החוק הפשיסטיות של דנון, או הבטחות ה"נאמנות-אזרחות" של ליברמן, אנחנו מגלים שחברי הכנסת שלנו והממשלות שלנו לא מחפשות איך לעזור לנו, איך לעבוד בשבילנו, או איך להגן עלינו – אלא איך לשלוט בנו ולמשול בנו.

    המאגר הביומטרי גם מצטרף לתרגילים המשטרתיים שמדמים "פיזור הפגנות המונים של **יהודים**"
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3640861,00.html
    עד כדי כך הם היו רציניים השוטרים, ש54 מהם אושפזו לאחר התרגיל כשהם סובלים משברים, פריקות גפיים ופגיעות בעיניים.

    אין שום דבר רע להודות בזה – אנחנו לא רוצים לתת כוח בלתי מוגבל למדינה. המדינה מפחידה אותנו. היא אמנם כאן לשרת אותנו – אבל אם ניתן לה יותר מדי כוח, עוד נמצא את עצמנו משרתים אותה.

Comments are closed.