פוליטינט לאן?

חנן כהן כותב היום בקפטן אינטרנט הספד לאתר פוליטינט, מסכם את הכתיבה עד הבחירות וסוקר את הכותבים. השאלה שלי היא מה יהיה עם פוליטינט עד הבחירות הבאות? האם הקהילה המצומצמת תקטן ותדעך עם הזמן או שמא תגדל ותמשיך לכתוב באתר?

קשה לדעת מה יהיה עם פוליטינט, מה שאני בטוח זה שהכרתי לא מעט כותבים שלא ידעתי על קיומם ושאמשיך לקרוא. בעיקר את אלו שלא כותבים על הבחירות, אלא על החיים הפוליטיים ועל ההשלכות עצמן.

ככל שידוע לי, ורק מתוך נתונים שאני מקבל מהסטטיסטיקות של פוליטינט, מדובר באתר של כמה מאות קוראים וכמה אלפי כניסות ביום, כלומר לא גדול כמו הגדולים, ואפילו לא כמו הפופולרים בישראבלוג, אבל כן אתר רציני. במהלך שלושת החודשים מאז עלייתו, קיבלתי קרוב ל1,000 כניסות מהאתר, כלומר כ-30 ביום, לא הרבה יחסית למספר הכניסות הכללי, אבל שיפור מעמד לא קטן. האם אנשים ימשיכו להכנס לפוליטינט גם אחרי הבחירות?

הייחוד של האתר הוא בכך שבמערכת בחירות יחסית יבשה ומשעממת מצליחים אנשים טובים לכתוב ולצור שיחה נורמאלית. אולי זה כן נותן תקווה.

18 thoughts on “פוליטינט לאן?

  1. הספד? לא ממש. נסיון להנשמה אולי. ועוד אכתוב על היחס של התקשורת הממוסדת לבלוגים בתקופת הבחירות.

  2. לא בדיוק הספד, אבל הרעיון של פוליטינט, כולל ספירת הימים לבחירות, הוא בדיוק מיועד לבחירות האלו, ולכן אני חושש שהאתר יעלם.

  3. אני חושב שכבר אמרו את זה לפני, אבל הבעיה של פוליטינט היא שהוא לא מספיק מבליט או "מתגמל" פוסטים מוצלחים. הדבר הראשון שרואה גולש אקראי שמגיע לאתר הוא את הפוסטים האחרונים שעלו, ולא נניח את הפוסטים הפופולארים ביותר מבין אלה שעלו לאחרונה.

    אני לא אומר שצריך להבליט דווקא את הפוסטים שקיבלו הכי הרבה הצבעות, אפשר גם להבליט פוסטים נבחרים לפי קביעה של עורך בשר ודם, או להבליט פוסטים "רלוונטיים" במיוחד, או משהו. אבל צריכה להיווצר איזושהי היררכיה, שתוכל ליצור גם סוג של קהילתיות, שתגרום לאנשים לחזור לאתר.

  4. אסור שנזניח את פוליטינט ואסור להזניח את הפוליטיקאים… יש לנו את הכלים להשתתפות בפוליטיקה ועלינו לנצל אותם. דמוקרטיה אינה פעם בארבע שנים (לעיתים פחות) אלא תהליך דינמי יומיומי.

  5. לא פעם קורה שדברים שקמים אד-הוק לשם אירוע מסויים, מוצאים סיבה להמשיך להתקיים. אם יש רצון לכך וקהילה תומכת, אתר "פוליטינט" יש לו פוטנציאל טוב להתקיים הלאה. בסך הכל, אפילו השם של האתר לא מחייב אותו דווקא לתקופת הבחירות, ונושאים פוליטיים ברוך השם לא מתים אצלינו בכל השנה.

  6. גם לי יש תחושה שדווקא אחרי הבחירות הרוחות ירגעו, ונראה יותר קהילתיות ותוכן מעניין.

    לג'ון דו – העצות שלך טובות, באמת צריך דירוג לפי הצבעות.
    אני גם הייתי עושה שהיו מראים את הפוסטים בצורה של שרשור של תגובות, כמו הודעות בפורום. כלומר כשאני כותב פוסט אני יכול לשרשר אותו כתגובה לפוסט אחר. זה היה באמת יוצר דיונים, ולא סתם לוח מודעות סטטי.

  7. יש כבר דירוג לפי הצבעות, הוא רק לא הדבר הראשון שהגולש מגיע עליו. הוא צריך "להתאמץ" בשביל זה.

    ולגבי המשך הפעליות של האתר אחרי הבחירות, עמיחי כבר התייחס לזה כשהאתר עלה:

    מה יקרה עם האתר אחרי הבחירות?
    "העניין שלי הוא ללוות את הבחירות, אבל המערכת הזאתי יכולה להמשיך. היא לא צריכה הרבה אנשים. במידה ויהיו לנו אלף גולשים פוליטיים, אז יש לי אלף גולשים שמחזיקים אתר פוליטי. כמובן שהבחירות הוא הנושא החם, אבל האתר של פרשנות פוליטית הוא אתר שתמיד יהיה לו קיום".
    מתוך: http://www.nrg.co.il/online/10/ART1/030/019.html

    ויהונתן, למה אני צריך להכניס את הפרטים שלי כל פעם מחדש?

  8. א. ג'וני, מכניסים את הפרטים כל פעם מחדש כי אני לא מאמין בקוקיז, הן מזיקות ומפלילות.

    ב. לא ידעתי שיש כל כך הרבה אנשים שמתעניינים בפוליטינט עצמה. אני שמח לשמוע שאני לא היחיד שיחזיק את האתר. אני רואה עוד תקווה לשיח ותוכן איכותי. כרגע אני מחכה מחוץ לפאב לאוריאל רייכמן בסיבוב פאבים שהוא עושה, אז הוצאתי את המחשב לבדוק מיילים וראיתי את כל התגובות. לדעתי בהחלט אפשר לעשות משהו…

  9. דווקא ההיפך, אני קיוותי שהעובדה שזה לא זוכר את הפרטים תעודד אנשים להשתמש במנגנון. ככה אני לא עוקב אחרי אף אחד ובודק עליו.

    בכל מקרה רוב האנשים (הפראנואידים והפראנואידים למחצה) אומרים לדפדפן שלהם למחוק את הקוקיות בסוף ההתקשרות, כדי למנוע מצב שיעקבו אחריהם.

  10. תודה לכולם על ההתעניינות, ההשתתפות והמעורבות. זאת הזדמנות מצויינת להודות לכל אחד מכם על חלקו בהצלחת פוליטינט. תודה רבה מכל הלב!

    ג'וני דו – לעניין התיגמול וההבלטה – כשהקמנו את פוליטינט היה ברור לנו שרק הגולשים יקבעו את התוכן ואת ההיררכיה של הצגת התכנים באתר. אני לא מאמין שיהיה נכון שעורך יקבע באתר קהילתי כזה מה חשוב ומה לא. בדיוק בשביל זה יש את מערכת ההצבעות.

    כל גולש בפוליטינט מוזמן גם להצביע ולהשפיע. כך כשתראה קטע עם מספר הצבעות גדול תוכל מיד לדעת שהוא מומלץ לקריאה.

    אני מזמין אתכם, מעגל המשתמשים הקבוע, לנצל את המנגנון ולהשתמש בו באופן קבוע כדי לתגמל ולהבליט את הקטעים הטובים והחשובים יותר בעיניכם. הגולש באמת לא מגיע אל כפתור "הצג קטעים לפי הצבעות", כי רק חלק קטן מהכותבים באתר גם מצביעים בו באופן קבוע. (יש לנו יותר מאלף גולשים מדי יום, דמיינו מה היה קורא אם כל אחד מהם היה נוהג להצביע ולהשפיע).

    חנן – תודה על הכתבה וההכרה בפוליטינט ככלי שימושי לצרכי השיח הפוליטי של הגולשים.

    יונתן, גיא וישענר – אנחנו משתדלים שהכל ימשיך בפוליטינט כרגיל אחרי הבחירות. תודה על הדאגה.

  11. אני נגד הבלטה של הדירוג. טוב שיהיה כמו עכשיו, שמי שמאד רוצה לדעת, שיתאמץ.
    א. כי לא כולם מצביעים ולא לכל אחד.
    ב. העין באופן טבעי נעה אל ראש הדירוג, וכך כולנו יכולים להחמיץ פוסטים שאולי האיכות שלהם לא מתגלה בקריאה ראשונה ולא מוצבעים מיד.
    השוויון האנרכיסטי שבו כל אחד יכול לשלוח פוסטים וכולם נקראים ברצף על אותו דף, הוא חלק מהחן של האתר.
    אני לא בטוח שיהיה לי אותו כיף לשלוח פוסטים לאתר שדירוג, באופן טבעי, ייצור בו היררכיות.

  12. עמיחי, העובדה היא ששיטת ההצבעה הנוכחית לא עובדת. אני לא כל-כך קונה את ההסבר שהגולש לא מגיע אל כפתור "הצג קטעים לפי הצבעות", כי רק חלק קטן מהכותבים באתר מצביעים באופן קבוע. מאיפה "הגולש המזדמן" שלא טורח ללחוץ על הכפתור הזה, יודע בכלל אם הכותבים מצביעים או לא מצביעים באופן קבוע?

    אבל בכל מקרה, כדי שאתר מהסוג הזה יצליח לאורך זמן, ויהפוך לבעל משמעות הוא חייב איזשהו "סינון" ואיזושהי "היררכיה". אפשר להחליט שהסינון וההיררכיה יעשו רק על פי החלטת הגולשים, אבל צריך להבליט באיזושהי צורה את ההחלטה הזאת.

    אני כבר לא זוכר מי הציע את זה, אבל בימים הראשונים של האתר קראתי איפשהו הצעה שמסך הפתיחה אליו מגיעים הגולשים יחולק לשניים, ובצד אחד יוצגו הפוסטים האחרונים, ובצד השני הפוסטים הפופולארים (נניח מתקופת זמן מסוימת). אפשר לחשוב על עוד דרכים לעשות את זה, אבל לדעתי חייב לבוא שינוי בקטע הזה.

  13. אני חושב שזה לא רק זה; זו העובדה שאם אני מפרסם משהו ב11 בלילה אז הוא כבר לא יופיע בפוסטים הפופולריים למחרת בבוקר, כלומר הספירה היא לפי יום קלנדרי ולא לפי 24 שעות. אני גם חושב שצריך, ואפילו חובה, שהפוסטים האחרונים יופיעו, כדי שאנשים יגשו אליהם. אבל צריך גם לאפשר לאנשים לראות מה חם, כי יש ימים בהם יש פתאום 20 פוסטים ואז אנשים מפספסים כי דברים קופצים לעמוד 2 בלי להיות מספיק זמן בעמוד.

    ובלי שום קשר, יש איזה באג עכשיו באתר.

  14. ג'וני דו, אני משוכנע שאם מספר ההצבעות ליד הקטעים יהיה גדול ומשמעותי הגולשים ישתמשו בהצבעות האלה כדי לבחור לאן להיכנס ואז גם ילחצו על כפתור "הצג קטעים לפי הצבעות".

    יהונתן, אני מסכים עם עניין היום הקלנדרי. כשנעשה מקצה שיפורים טכני באתר זה יתוקן. אני מאמין שאנשים ידעו מה חם כשג'וני, חנן, קורינה, שוקי ושאר החברים בפוליטינט יסמנו את הקטעים החמים מבחינתם. לפי איך שזה נראה כרגע – הכלי לסימון הקטעים החמים והחשובים קיים, אך השימוש בו חלקי.

    הבאג תוקן. תודה :)

Comments are closed.