ממש רציתי פנסיה, קיבלתי טריגר לביטוח אחריות מקצועית (בינ"מ והעבודה שלי)

0.
האמת? בא לי. בא לי לשבת, לחזור לכתוב קוד כמו בגיל 14. בגיל 14, בתקופת ה-BBSים ישבתי עם חברים וכתבנו סימולציה מעיקה של צ'טבוט בBASIC. היא ישבה על הBBS שלי ותמיד היתה מראה כאילו יש עוד אנשים בחדר. או שהם היו מדברים אחד עם השני, או שהם היו עונים תשובות לא טובות. אבל הם היו עונים. זה היה קוד פשוט, כי אני מתכנת רע מאוד. אבל זה היה קוד שעבד. היה לנו את דר' סבייטסו שהיה פסיכולוג דיגיטלי בגרוש עם טפשות מלאכותית, והיתה את אליזה, אבל בתקופה ההיא הכל היה קל. היום? היום יש API ופייתון וממשקים וטרהבייטים של מסדי נתונים כדי לתת לנו מציאות שלא היינו יכולים לדמיין לפני שלושים שנה.

1.
אז בעצם כל מה שאני צריך זה לכתוב סקריפט בפייתון שיודע לקחת את המייל שקיבלתי מהלקוח, לשלוח אותו להתקנה לוקאלית של Dalai ולבקש שיעשה את העבודה שלי. חוץ מהעובדה שלהתקין את Dalai זה כיף כמו לקדוח לעצמי עוד חור בראש, וחוץ מהעובדה שאני בטוח שהביטוח שלי לא יכסה את זה, זה נשמע ממש אחלה. בינתיים אני עוד נאבק עם Dalai ואולי יבוא פוסט עם התוצאות שלו, אבל כרגע זה לא ממש אפוי. למה? בדיוק בגלל מה ש-ChatGPT יענה לכם כשאני אשלח אותו לעשות משימות יומיות שלי.

מה זה ChatGPT? במשפט אחד: טכנולוגיית בינה מלאכותית שיודעת לדמות שיחה עם אדם שיש לו גישה למאגר ידע עצום ויודע להפיק תובנות. ביותר? זו כנראה הדרך שבה אתם מכירים ומתממשקים עם טכנולוגיית בינה מלאכותית. כותבים לה בקשה בצ'ט ומקבלים בחזרה תשובה. היא יכולה להיות עבודת בית בקורס שלי, היא יכולה להיות מסמך משפטי, והיא יכולה להיות פרק בספר שתכתבו. GPT חוסך לכם המון עבודה. הוא מסמלץ שיחה.

2.
לדוגמא, באתי לקחת משהו שאני מטפל בו בכל יום בעבודה. לקוח שרוצה לבנות אתר עם תוכן גולשים אבל גם לגרד תוכן מאתר אחר. במקרה שלי, התשובה ללקוח ככל הנראה היתה שצריך קודם כל לבחון את תנאי השימוש של אותו האתר, לראות האם הם מאפשרים את גירוד התוכן ואז מה ההגבלות והתנאים. חברי היקר ChatGPT לא רק שלא ענה על זה, אלא הכניס משהו שהיה מטרגר את הביטוח שלי מחר בבוקר:

ואני אסביר ללא משפטנים. אני יודע, אף אחד מכם לא קורא את המסמכים הארוכים האלה. מה שGPT עשה כאן הוא להגיד בהסכם שיש ביני (המפעיל של האתר) לבין המשתמש (שצופה או מעלה תוכן) שגם התוכן שאני אקח מ-YouTube כפוף להסכם הזה. איך הוא יכול לייצר זכות חוזית כזו יש מאין? ובכן, זה כי את רשיון עריכת הדין שלו GPT השיג מקופסת קורנפלקס.

הבעיה השניה היא שבמסמך כזה, בדרך כלל, יש גם מסמך שלם של מדיניות: מה התוכן החוקי והלא חוקי, מה מותר ומה אסור לעשות באתר. גם כאן GPT פישל. אוקי, תגידו שעדיין לא מחליף אבל זה מתקרב. וזה נכון. ב90% מהמקרים הטקסטים שGPT מייצר יהיו יותר קריאים מעורך הדין של מותג X. אבל בעיות? הן רק באות בהמשך.

3.
זוכרים את הפוסט שלי על לקרוא הסכמי סודיות כמו מקצוען? אז ביקשתי מ-GPT לכתוב אחד. לא סתם, אלא כזה מאוד בעייתי. כזה שכל מידע שהוא סודי יהיה חייב להיות מסומן ככזה. כלומר: רציתי שהצד השני יגלה לי מידע, ושאלא אם הוא מסמן אותו עם "Confidential" (מכירים את החתימות המיותרות במיילים, אז זו דוגמא) אז מותר לי לספר הכל. עורך הדין האלקטרוני שלי פישל, ובגדול.

הוא הוסיף את המילים שאומרות שגם אם ניתן להבין שהמידע סודי אז הוא סודי. בדיוק מה שלא רציתי. בדיוק השגיאה שטטרגר את הביטוח שלי. לעזאזל. לא שם.

4.
איפה הוא כן שם? ביקשתי ממנו להכין כתב שחרור פשוט על זכויות יוצרים. השתמשתי בצילום של מישהו, הוא היה מוגן בזכויות יוצרים, התפשרנו על 1,500 ש"ח +מע"מ. ממש ממש רציתי שזה יעבוד. ממש ממש רציתי. החזקתי אצבעות. לעזאזל. זה לא שם.

ואוו, זו תאונת דרכים. במקום לקבל שחרור מבעל הזכויות אני מקבל מכתב שאם אני אחתום עליו משה יהיה הבעלים של העכוז שלי בערך. הוא גם מקבל הודאה מלאה שהפרתי זכויות, גם הוא מקבל התחייבות שלי לפצות אותו על כל נזק, לעזאזל, זה בדיוק הפוך ממה שביקשתי. עכשיו, יכול להיות שהפרומפט שלי דפוק. אז ניסיתי באנגלית.

לא. פאק. מאה פעמים לא.

5.
ממש רציתי פנסיה. לשבת על הנהר, לעשות אוטומציה לעבודה שלי. לא להצטרך להתעסק בגביה ורק לכתוב קוד. זה עוד לא שם. זה מתקרב בצעדי ענק.

3 thoughts on “ממש רציתי פנסיה, קיבלתי טריגר לביטוח אחריות מקצועית (בינ"מ והעבודה שלי)

  1. ChatGPT ממש עוד רחוק,
    הייתי בתשבץ באנגלית וביקשתי מילה 5 אותיות , אות ראשונה S אות שלישית וחמישית E

    נתן המון תשובות , אף אחת לא נכונה , חלק היו מילים עם 6 אותיות , חלק האות E היו במקום השני והרביעי או השני והחמישי

    עברתי לעברית,
    שם המצב הרבה יותר גרוע, אפילו מילה אחת בת 5 אותיות לא הצלחתי לקבל למרות המון בקשות

    בנוסף הוא לא מעודכן, כך ששאלות למשל על שירותי ענן כיצד לבצע פעולות מראות מסכים ישנים שכבר התחלפו בדברים אחרים.

  2. מה זה אומר שהוא ״עוד רחוק״?
    גם ילד בן שנתיים עוד רחוק מלנהל שיחה רציונלית ולא רצופת שגיאות וסתירות פנימיות, אבל אף אחד לא מפקפק בזה שזה הקטן גדול יהיה. קשה לחזות את קצב ההתקדמות וגם לא את הכיוון,
    אבל זה בכלל לא מופרך לנחש שתוך 5 שנים כל התלונות שעולות כאן כבר יהיו פתורות ברמה שגם מומחה למשפטים לא ידע להבדיל בין טעויות של המחשב לטעויות של משפטן מתחיל – ומשם כמה רחוק היום שהוא יתעלה על בכירי המשפטנים העולמיים? ומשם כמה קשה יהיה ללמד אותו את כל מערות המשפט הקיימות בעולם? ומשם כמה רחוק היום שמערוכות משפטיות מקומיות כמו גם המערכת המשפטית ״העולמית״ (עד כמה שיש כזאת) למעשה תסתמך על הפלטים של המחשב בכל אחת מצמתי ההחלטה החשובים שתיתקל בהם?
    ממליץ לראות את "The AI Dillema" אם בא לכם לקבל פרפורציות על קצב ההתקדמות המטורף של מה שקורה כאן
    https://www.youtube.com/watch?v=xoVJKj8lcNQ

  3. אוקי, איכשהו פספסתי את מספר חמש – אכן ״ זה עוד לא שם. זה מתקרב בצעדי ענק.״

Comments are closed.