תקנות המאגר הביומטרי בדרך, קריאה לפעולה.

0.
ביום ה' הבא, 02.06.2011 תערוך ועדת הכנסת המשותפת לנושא המאגר הביומטרי ישיבה לאישור תקנות וצו המאגר הביומטרי, אשר דוחות את שיטת עדי שמיר למאגר מאובטח וקובעות שיטה בעייתית להקמת המאגר. אישור התקנות, אשר עד היום לא הובאו בפני הציבור לעיון אלא רק נדונו במוסדות פנימיים בממשלה, ורק לאחרונה נאמר עלידי משרד המשפטים שהן נקבעו בניגוד לחוק, דחו בצורה סודית את החלופה וקבעו כי המשטרה תקבל, בפועל, יד חופשית למאגר.

1.
הבוקר (ג') שלחתי לחברי הועדה מכתב, המצורף כאן. המכתב קורא לחברי הכנסת, בסופו של דבר, לעשות את עבודתם ולפקח על משרדי הממשלה,

מכובדי,

ביום ה', 02.06.2011, תתכנס הועדה המשותפת לפי חוק הכללת אמצעי זיהוי ביומטריים ונתוני זיהוי ביומטריים במסמכי זיהוי ומאגר מידע לאישור תקנות וצו המאגר הביומטרי על פי חוק המאגר הביומטרי שהתקבל בשנת 2009.

בעקבות חוק המאגר הביומטרי, נקבע כי תחל תקופת מבחן של שנתיים בה יבחנו יכולות המדינה להפעלת המאגר והסוגיות הנוגעות בפרטיות. לצורך כך, נדרשת הועדה המשותפת לאשר תקנות וצו להפעלת המאגר.

אני כותב מכתב זה על מנת לפנות אלייך, כחבר בועדה המשותפת, על מנת לבקש ממך לעשות את תפקידך כפרלמנטר: עלייך לפקח על הממשלה, הרשות המבצעת.

הצו והתקנות המוצעים אינם מגשימים את הפגיעה הפחותה ביותר בפרטיות; בפני הממשלה הוצגה חלופה אשר מאפשרת פגיעה פחותה יותר בשיטת ההקבצים, אשר נדחתה בדיון סתרים כיוון שהדבר, למרות שיגשים את מטרת המאגר וימנע זיופי תעודות זהות וזהויות כפולות, לא יאפשר למשטרה יד חופשית למאגר.

בימים אלה, כאשר אנו שומעים כי מבקר המדינה קבע כי תהליך הטיפול בתעודות הזהות הוא בלתי נסבל ונגרר שנים רבות, וכי המדינה אינה מסוגלת להגן על המידע הרגיש ביותר שלה, עולה השאלה האם לאפשר למדינה לשמור את טביעות האצבע וצילומי הפנים של כל אזרחיה.

בפניכם, חברי הועדה המשותפת, עומדת חלופה פוגעת פחות, אשר תוכלו לקרוא עליה בקצרה בכתבה זו באתר Ynet, בבסיסה, ההצעה מציעה "לחלק בצורה אקראית לחלוטין את כל אזרחי המדינה לקבוצות קטנות יחסית" כאשר "גם אוסף כל טביעות האצבע יחולק לקבוצות תואמות באותו גודל. המאגר הביומטרי יכיל אך ורק את "הקשר הסודי" … בין כל קבוצת זהויות בחלק הראשון של מאגר המידע, לכל קבוצת טביעות אצבע בחלק השני של מאגר המידע. לפיכך גם במצב הקיצוני שבו משיגים את כל המידע, מפענחים את כל ההצפנות, ומצרפים את כל חלקי הפאזל (אלפי אם לא עשרות אלפי חתיכות של מידע) ניתן לכל היותר לדעת שטביעת האצבע של אדם מסוים היא אחת ממאה טביעות אצבע נתונות, או שזהותו של האדם שטביעת האצבע שלו נתונה – היא אחת ממאה זהויות אפשריות".

אלא, שהצעה זו, שטובה בעשרות מונים מההצעה הקיימת, נדחתה על ידי הגורמים המקצועיים.

עליכם, כנבחרי הציבור והמפקחים על הרשות המבצעת, להגיע לדיון ולשאול את השאלות הנכונות ובסופו של דבר למצוא את החלופה שמייצגת את פרטיות האזרחים ושומרת על האינטרס הציבורי בצורה הטובה ביותר.

2.
אוקי, אבל לפרסם עוד מכתב מיותר שנשלח לחברי הכנסת לא ממש עוזר. כאן אתם נכנסים לתמונה. לבלוג הזה, ולשאר המקומות שאתם מפיצים את התוכן, יש הרבה אנשים שמוכנים להתנדב. מה שאני צריך מכם, כקוראים נאמנים, היא פעולה קטנה: כל אחד מכם יצטרף לדף האוהדים בפייסבוק של חבר כנסת שמופיע ברשימה, וישלח לו על הקיר את המכתב בנוסח הזה, או בכל נוסח שתחליטו בעצמכם. המטרה היא לא להטריד, לא להקניט, אלא להזכיר לחברי הכנסת להגיע לדיון ביום ה' הבא. בין היתר, אם תסתכלו על הרשימה, תראו שיש מספר חברי כנסת שברור שחייבים להתנגד למאגר: דניאל בן-סימון, אבישי ברוורמן, עינת וילף, ניצן הורוביץ ודב חנין.

3.
אז הנה חברי הכנסת והעמודים הרלוונטים שלהם בפייסבוק: מאיר שטרית, זאב אלקין, דניאל בן-סימון, עינת וילף, ציפי חוטובלי, יוליה שמאלוב-ברקוביץ', ציון פיניאן, ליה שמטוב, יעקב אדרי, אריה ביבי, ניצן הורוביץ, דב חנין, חמד עמאר, , כרמל שאמה.

4.

אם אתם רוצים לעצור את המאגר, צריך את עזרתכם. צריך לפנות לחברי הכנסת שיגיעו להצביע נגד. אם מספיק כאלה יגיעו, אז בסופו של דבר המאגר יעצר.

14 thoughts on “תקנות המאגר הביומטרי בדרך, קריאה לפעולה.

  1. יונתן, אשמח להתגייס כמובן. יחד עם זאת, המכתב שפרסמת ארוך מדי מכדי שיהיה אפקטיבי בפייסבוק. אני מציעה נוסח חלופי מקוצר:

    אני פונה אליך כחבר בועדה המשותפת, לקראת ההצבעה על אישור תקנות וצו להפעלת המאגר הביומטרי. הוצגה בפני הממשלה חלופה המאפשרת פגיעה פחותה בפרטיות על פי שיטת ההקבצים, שנדחתה בדיון סתרים כיוון שהדבר, למרות שיגשים את מטרת המאגר וימנע זיופי תעודות זהות וזהויות כפולות, לא יאפשר למשטרה יד חופשית למאגר.
    עליך, כנבחר ציבור והמפקח על הרשות המבצעת, להגיע לדיון ולשאול את השאלות הנכונות ובסופו של דבר למצוא את החלופה שמייצגת את פרטיות האזרחים ושומרת על האינטרס הציבורי בצורה הטובה ביותר.

    מה דעתך?

  2. jonathen
    this is very important work you are doing!!
    i would like to add something.
    the fight should be against the whole bio database!!
    to abolish it completely by not participating in it

    this way you are falling into their trap- arguing about a small detail -more or less secure database

    and in the end.. they will say ok… you win more security
    now give us your fingerprints

    this is a diversion

    the fight should be in court and in the streets

    i know you know this

    you are doing a great and blessed job for years now
    and are one of the best assets the public has
    (though they don't even know it,let alone acknowledged it)

    just wanted to thank you for your hard work and true intentions

  3. יהונתן- ישר כוח, מפיצה כמובן

    אגב בעמוד פייסבוק של דב חנין נכתב- "התקנות וצו המאגר הביומטרי שהממשלה מציעה עלולים לפגוע קשות בפרטיות. קיימת חלופה אשר מאפשרת פגיעה פחותה יותר – תגשים את מטרת המאגר ותמנע זיופי תעודות זהות וזהויות כפולות, אך לא תאפשר למשטרה יד חופשית למאגר.

    תוכלו לקרוא עליה בקצרה בכתבה זו :
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3761566,00.html

    לצערי, אינני חבר בועדת הכנסת שתדון בנושא. אני קורא למאבק ציבורי לשינוי התקנות והצו."

  4. בסוף כולם ילכו עם רעלות כדי לשמור על הפרטיות שלהם.

  5. מאיר שטרית פשיסט הצליח לעבוד על כולכם – הוא הצליח להסיט את הדיון הציבורי מהבעיה העקרונית והאמיתית לכיוון ויכוח טכני טיפשי שיימשך בזמן שהוא מעביר בחקיקת בזק שקטה את החוק הפשיסטי הזה.

    הבעיה זה לא מי יהיה אחראי על המאגר וגם לא איזו שיטת אבטחה תיושם על נתוני המאגר – הבעיה היא עצם קיומו של מאגר!

  6. מסתבר שבישראל 2011 בשביל להשפיע אתה לא חייב להיות אזרח, אבל רצוי שתהיה לקוח של פֵיסבּוּק!

  7. Yonathan

    The problem is the database in general not protection one way or other. You are doing a big mistake to fall into their trap.

    The gov dont act by the law, unfortunaately so even if there wasnt a databasee, as long as we give biometric data, they would create a secret biometric db. .

Comments are closed.