אל תתעסקו עם מכונת התעמולה הציונית

[נכתב, אולי, בהמשך לפוסט הזה של שרון] [אזהרת ספוילרים][סקירה בעין הדג][יאיר רווה על מקור הסרט]

אולי מכונת התעמולה הציונית העבירה מעטפות מלאות מזומנים לאולפן הוליוודי על מנת להפיק את "אל תתעסקו עם הזוהן"; למעט סרט מלחמה בו איום בפצצת אטום איראנית מתחיל מבצע צבאי חשאי בו ג'ון גודמן משחק את הרמטכ"ל הישראלי, וין דיזל משחק לוחם קומנדו ואנג'לינה ג'ולי משחקת את הטייסת הקרבית שמזדיינת עם ערבי תוך ששלושתם נלחמים נגד המשטר האיראני, לא היה יכול להיות סרט שיעודד את אהדת ישראל בקרב האמריקאים.

הסרט עצמו מגולל את סיפורו של זוהן דביר, חייל ביחידה מובחרת שמביים את מותו על מנת לברוח לארצות הברית ולספר שיער [תראו פשוט את הטריילר], באמצע הוא מתאהב בפלשתינאית ונחשף על ידי נהג מונית פלשתינאי שמנסה להרוג אותו

לא רק שאדם סנדלר משחק בסרט סוכן חשאי קומי-טראגי כל יכול ומציג את כל הישראלים כחצי אלילים שמסתובבים  בבגדי ים, כשם שבוראט סגדייב (סשה ברון כהן) גרם לשינוי ביחס לקזחסטן, כך זוהן עשוי לגרום לעליה בצריכת החומוס (בסרט חומוס Tribe משווק באלימות במסגרת פרסום "סמוי") ולתיירות בישראל (בזכות רותם סלע, ככל הנראה).

מכונת התעמולה הציונית עבדה שעות נוספות כאשר גייסה גם את הדג-נחש להופיע בפסקול הסרט בארבעה שירים, ואת אינפקטד מאשרום בשיר אחד. המשמעות כאן היא לאו דווקא חשיפה בינלאומית לאותם אמנים, אלא תמלוגים נרחבים עבור הופעת השירים בסרט, מה שעשוי להפוך את הדג נחש ללהקה עם הכנסות מרשימות מאוד ולשדרג את ההכנסות של האמנים הישראלים. כמובן, שאם הדג נחש יצאו לסיבוב הופעות בינלאומי כעת, הם עשויים גם לקבל יותר חשיפה.

סרט קיץ כמו "אל תתעסקו עם הזוהן" עושה את אותו שירות למדינת ישראל כמו הופעתה של גל גדות בניו יורק: "ישראל היא מקום נהדר, כולם רוצים להרוג אותנו, יש כאן מלא כוסיות".

ישראל הוכיחה בשנית עם הסרט "זוהן" שהיא לא יותר מאשר פרובינציה נידחת של ארצות הברית. באותה שנה בה שני סרטי איכות (וגם בופור) התמודדו על פרסים זרים בגאווה, ואף זכו, היא צריכה את התת-רמה של הסלאפסטיק האמריקאי יחד עם הומור שירותים בשביל להצליח להביא לישראל את הזקפהגאווה הלאומית. במקום להעריך אותה על סרטים טובים שיכולים לשנות את דרך המחשבה, לקחו בישראל את הנתיב הקל: מין, ונשק, מוכרים הרבה יותר טוב.

אולי ככה, עם אדם סנדלר וקצת ציצקע'לך נוכל להשיב את הגאווה שלנו, לא נוצג בתור עוד אומה קטנה וקטלנית שחווה פיגועים והפצצות כל יום, אבל גם לא נהיה שונים בהרבה מקליפורניה.

8 thoughts on “אל תתעסקו עם מכונת התעמולה הציונית

  1. נו באמת
    "מציג את כל הישראלים כחצי אלילים שמסתובבים בבגדי ים"
    מזכיר לך את העובדים בחנות למוצרי אלקטרוניקה של אח של טל מוסרי

  2. תזכיר לי איך אנחנו קשורים לסרט הזה בכלל? , מישהו שאל אותנו? הוא מומן ע"י תקציב שחור של המוסד? אולמרט נתן הופעת אורח? מה?

    הקשר של הסרט הזה לישראל הוא כמו הקשר של בוראט לקזחסטן, לא קיים. וכל השאר זה תוצאה נילוות*

    *אך מתרגמים side effect , או יותר טוב מה הביטוי העברי המקביל

  3. אחד מהקהל – תופעת לוואי, אם לתרגם למונח המקורי. תוצאת לוואי גם יתקבל.

    אגב אני היחידי שלא מייחס חשיבות תרבותית לאדם סנדלר?

  4. שי,
    תסתכל על החלק בפתיחה של הסרט, על הקטע בו הם מתכוננים לקרב. כל הסרט מדברים על האומניפוטנציה של המוסד.

    OOTC,
    ישראל קשורה לא מעט לסרט; אם אתה חושב שידה לא היתה במעל ושהיא לא היתה מעורבת בהפקה, במתן הדרכות ואישורים לשימוש במדי צה"ל (ונשק) או בסגירה של איזורים לצילומים, אתה טועה כנראה.

    פוק,
    אתה לא היחיד. לסנדלר אין חשיבות, החשיבות היא של שאר כוכבי SNL בסרט ושל מספר הישראלים הרב בסרט.

  5. אישית, אני מפרגן.
    מצד שני, זה לא כאילו זה איזה סרט מצליח במיוחד. קאלט הוא כנראה לא יהיה. סרט שכיח, במובן של forgettable.

  6. אני לא יודע לגבי הדרכות.
    צה'ל וישראל לא יכולים, ואף אחד לא יבקש מהם אישור להשתמש במדים, אפילו בארץ לא מבקשים, בשביל זה יש מחלקת אביזרים והלבשה.

    בכל מקרה, יונתן, נראה שאתה נכנס פה לאיזור דימדומים קונספירטיבי, אז תסלח אם אני יעצור כאן.

  7. למסתתר בקהל:
    ייתכן והתיאוריות הקונספירטיביות של יונתן מקורקעות במציאות: בסרט Iron Eagle (ארה"ב 1986), כל מטוסי ה F16,"כפיר" המופיעים בסרט הם מטוסי חה"א (נצבעו בתבניות שונות לצורך הסרטה), וחלק מהבסיסים המצולמים הם בסיסי חה"א.

    דרך צלחה לחובבי הקונספירציות.

  8. OOTC,
    בין היתר החוק הישראלי אוסר ביזוי מדים ואוסר התחזות לחייל צה"ל, כמו גם שדרוש רשיון לנשק בעת שמשתמשים בו בתחומי מדינת ישראל (גם אם יורים סרק סרק).

    אני מעריך שהיה כאן שיתוף פעולה איפשהוא לאו דווקא בגלל ממשלת ישראל אלא בגלל הקונסוליה הישראלית בניו יורק, שעושה מעל ומעבר כדי להציג את ישראל כמעצמת מין.

Comments are closed.